بازدید 20062

«تظاهرات» در ایران، همان «شورش» در فرانسه است!

این رسانه‌های بزرگ هستند که تعیین می‌کنند با توجه به اینکه رویداد در چه جغرافیایی رخ می‌دهد و قدرت‌های مستقر در دو سوی اقیانوس آتلانتیک چه نسبتی با آن رویداد دارند، چه مناسباتی در قبال آن در فضای رسانه‌ای و به تبع نوعِ فضاسازی رسانه‌ای، در سطح افکارعمومی رخ دهد. آنچه امروز در فرانسه رخ داد به خوبی نشان می‌دهد، دوگانگی‌ها متأثر از منافع قدرت‌ها و رسانه‌ها، تا چه میزان می‌تواند علنی باشد...
کد خبر: ۸۵۶۶۱۷
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۱ 02 December 2018

«تظاهرات» در ایران، همان «شورش» در فرانسه است!اعتراض‌های گسترده نسبت به افزایش هزینه‌های زندگی در فرانسه، در حالی با برخورد شدید پلیس با معترضان و بازداشت بیش از صد و چهل تن از آنها همراه شد که نه رسانه‌های فرانسوی و نه در رسانه‌های بین‌المللی گارد سنگینی نسبت به نوع برخورد با معترضان نداشتند و رفتار پلیس در قبال معترضان نیز مورد نقد شدید واقع نشد؛ رویکردی که می‌توان با شرایط مشابه در ایران مقایسه کرد.

به گزارش «تابناک»؛ فرانسه در سومین شنبه پیاپی با اعتراضات مردم عصبانی از افزایش هزینه‌های زندگی در این کشور روبه رو بود و این بار پلیس با خشن‌ترین روش‌های ممکن با معترضان به نام جلیقه‌زردها برخورد و در دور تازه دستگیری‌ها، بیش از صد و چهل تن از آنها را بازداشت کرد. شدت ضرب و شتم معترضان توسط پلیس به حدی بود که امانوئل مکرون نسبت به خشونت پلیس فرانسه اعتراض کرده است؛ چهره‌ای که سیاست‌های اقتصادیِ او، چنین شرایطی را رقم زده است.

«تظاهرات» در ایران، همان «شورش» در فرانسه است!

به گفته پلیس، 65 تن تاکنون در درگیری‌های فرانسه زخمی شده‌اند که یازده نفرشان، نیروهای امنیتی و پلیس هستند و قاعدتاً این شدت درگیری باید واکنش شدیدی در سطح رسانه‌های فرانسوی و رسانه‌های بین‌المللی داشته باشد و دست‌کم شماری از کشورهای فعال در پرونده‌های حقوق بشری، دولت فرانسه را برای فراهم کردنِ زمینه اعتراضات آرام و عدم برخورد خشن با معترضین تحت فشار رسانه‌ای یا حقوقی قرار می‌دادند؛ اما موقعیت فرانسه به عنوان یکی از کشورهای موثر در مناسبات جهانی متفاوت است.

رسانه‌های بین المللی و بسیاری از رسانه‌های فرانسه نیز که ظاهراً بر اصل «بی‌طرفی» تاکید می‌کنند، در این ماجرا کاملاً جانب دولت و پلیس فرانسه را گرفتند و به جای «تظاهرات / Protest» یا «ناآرامی / Unrest» از لفظ «شورش / Riot» استفاده می‌کنند که بار معنایی مشخصی دارد و به هر نوع برخورد خشن با معترضان مشروعیت می‌بخشند. به عنوان نمونه، می‌توان به رویترز اشاره کرد، بر لفظ شورش تأکید و ضامن سلاح پلیس را برای هدف قرار دادنِ مشروع معترضین آزاد کرده است.

«تظاهرات» در ایران، همان «شورش» در فرانسه است!

قاعدتاً در چنین شرایطی که فضای رسانه‌ای در کنترل درآمده و معترضین صرفاً به عنوان گروهی خرابکار معرفی می‌شوند، رهبران سایر کشورها با چه انگیزه‌ای و متأثر از چه محرک بیرونی باید کام رهبران سیاسی فرانسه را تلخ کنند و نسبت به وضعیت نامتعارفی که در فرانسه حاکم است، اعتراض کنند؟ آنها یا اساساً اعتراضات را نادیده می‌گیرند و یا به یک اظهارنظر و واکنش لفظی کوچک بسنده می‌کنند و مسیرهای حقوق بشری که برای کشورهای ضعیف در ساختارهای بین المللیِ مرسوم، طراحی شده را در نظر نمی‌گیرند.

به تعبیری دیگر، این رسانه‌های بزرگ هستند که تعیین می‌کنند با توجه به اینکه رویداد در چه جغرافیایی رخ می‌دهد و قدرت‌های مستقر در دو سوی اقیانوس آتلانتیک چه نسبتی با آن رویداد دارند، چه مناسباتی در قبال آن در فضای رسانه‌ای و به تبع نوعِ فضاسازی رسانه‌ای، در سطح افکارعمومی رخ دهد. آنچه امروز در فرانسه رخ داد، به خوبی نشان می‌دهد دوگانگی‌ها متأثر از منافع قدرت‌ها و رسانه‌ها، تا چه میزان می‌تواند علنی باشد.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۳
در انتظار بررسی: ۴۸
انتشار یافته: ۸۵
من فقط یک چیز میدونم. 30 سالمه ، لیسانس دارم از دانشگاه دولتی ، ازدواج نکردم ، بیکارم هستم. به من چه که تو اروپا چی شده؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
لیسانس چی داری؟ از دانشگاه دولتی؟ 3 ماه آگهی دادیم که مهندس نرم افزار برای شرکتمون با تسلط متوسط پیدا کنیم متاسفانه پیدا نشد. همه فقط دارن می گن لیسانس داریم دکترا داریم و ... سواد کار چقدر داری؟ دو سه سال پیش هم دنبال مهندس عمران بودیم باور کنید مهندس محاسب که لااقل نرم افزارهای عمران رو بلد باشه و با مقررات ملی ساختمان آشنا باشه پیدا نمی شد یا اگه پیدا می شد کار داشت و حقوق بالاتری درخواست می کرد ....
اینم شده وضعیت دانشگاهها و کشور . هر جا اومده دانشگاه زدن و مدرک هم میدن آخرش طرف میاد می گه کار نیست. کارتو بلد باش باور کن همه دنبال آدم مسلط هستن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
يعني بايد ياد بگيري كه اگر گروني هست بايد اعتراض كني
حمید آقا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
درود خدا بر ناشناس ۱۳:۳۴
الان دیگه 4 سال دانشگاه قدم بزنی غذای ارزون بخوری شهریتو واریز کنی
بهت لیسانس میدن. چیزی بارشون نیست همش میگن لیسانس داریم کوفت داریم مرض داریم
ادم زیر دیپلم میشناسم تو همین اوضاع که همه مینالن داره روزی 5 میلیون در میاره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
من مهندسی کامپیوتر خوندم
برنامه نویسیمم خوبه ولی بیکارم الان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
به 124 هزار پيغمبر قسم شخصي را مي شناسم تازه ليسانس مكانيك از يك دانشگاهي اطراف تهران گرفته بود ازش پرسيدم مساحت دايره را چطوري حساب مي كنند بلد نبود وقتي با تعجب گفتم يعني ابتدايي ترين چيزا را نمي دونمي گفت اگر اين سوال را از بچه هاي كلاس ما بپرسي فكر مي كنم اكثرشون ندونن. برو بابا دلت خوشه ليسانس چي !؟ سواد ندارن اكثرشون كار متناسب با ليسانسم مي خوان.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
سلام.صرفا لیسانس داشتن کاری را از پیش نمیبره.چی کاری بلدی ؟؟اینکه فقط همین یک چیز را میدونی نقطه ضعف شماست. مساله اینه که همه ما از حکومتها طلب کاریم.غافل از اینکه خودمون این ساختار را درست کردیم.جوری طلب کاریم که انگار اونی که کاره ای شده ارث بابای مارا خورده و به اونجا رسیده.در تمام دنیا فردی که کاری بلد هست به جایی میرسه و لاغیر.من تو کارخانه آگهی دادم برای جذب نیرو. بیشتر از 300 نفر اومدند. از بین اینها نتونستیم 10 نفر را جذب کنیم.حتی مفاهیم اولیه و پایه را هم نمیدانستند. آقا چون مهندس!! بود حاضر نشده لباس کار و کفش ایمنی بپوشه بره تو خط تولید بایسته حداقل کار را یاد بگیره.ما این جوری بار اومدیم که فقط مدعی هستیم .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
دانشگاه دیده ای که نمی داند حوادث اروپا پیامد جهانی دارد !
مهدی
| Germany |
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
آقای کارخانه دار که دنبال مهندس می گردی،واقعیت اینست که مهندسان ما در دانشگاه تجربه نآموخته اند،برای آنها دوره های عملی برگزار کنید!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
مهندس جان، شما که سه ماهه دنباله مهندس نرم افزار هستی، چقدر حقوق درنظر گرفتی؟ حتما با ماهی یک و نیم میلیون می خوای یه مهندس حرفه ای هم استخدام کنی!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
به 13:34

شما در شرکت چه کار می کنید؟ طرف اگر خودش کار را کامل بلد باشد که شرکت می زند به احتمال زیاد. عده کمی هستند که بیایند و همین طوری با حقوق کم برای کسی دیگر کار کنند. شرکت سازنده اتومبیل بنز و مایکروسافت هم از فارغ التحصیلان دانشگاه که آشنایی اولیه کمی دارند استفاده می کنند. شرکت باید سلسله مراتب داشته باشد، واحد برای آموزش داشته باشد و بتواند از نیرو استفاده کند البته درستکاری نیرو خیلی مهم است که ظاهرا امروزه کمتر شده.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
در پاسخ دوست عزیز 30 ساله و تایید دوست بعدی با توجه به سابقه آموزشی و پژوخشی و فنآوری خود، باید بگویم که عزیزان دانشجو و دانش آموخته باید از دو بعد علم و عمل خود را می بایست توانمند کنند. کار قطعا برای افرادی که توانایی و دانش کافی دارند وجود دارد. در غیر این صورت افراد خلاق و توانا خود قابلیت کارآفرینی خوبی دارند. لذا اگر شما هنوز به دانش عملی کافی دست نیافته اید؛ بهتر است که از مراکز آموزش فنی و حرفه ای که مهارت آموزی خوبی هم دارند؛ بعد عملی خود را نیز تقویت نمایید. قطعا خواهید دید که به راحتی چذب بازار کار خواهید شد. پیروز باشید
فریدون از اراک
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
ساختارشکنان فرانسوی ...........
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
چند روز پیش با یک پیمانکار راه سازی صحبت میکردم میگفت چه قدر حقوق میخوای گفتم قانون کار بعد رو کرد به من گفت واست نقشه کش میارم با ۸ سال سابقه و بهش ۸۰۰ هزار تومان میدم بدون بیمه و روزایی که پروژه خوابیده حقوقی در کار نیست گفتم مگه میان با این شرایط گفت اگه نیاد تو پروژه مثلا ۶ ماهه اون وقت ۶ تا ۸۰۰ تومن عقبه به همین سادگی.
متاسفانه هستند کسانی که از این شرایط بیکاری و بد جامعه سواستفاده میکنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
ناشناس ساعت 13:24
مهندس جان دکتر جان ! ارشد ای تی هستم - یه ده کیلو سابقه کار مفید دارم - انقد سرتیفیکت دارم که حتی نمی دونم چه تعداد هست و نیست - اسمشونم نشنیدی - اخرین باری که رسیدم به مصاحبه دو سال پیش بوده ! دوسال دارم رزومه می فرستم ! رزومه سنگین دارم ! بلدم ها ! نه اینکه فقط رزومه باشه! اما یه زنگ هم نمی زنن! بزنن هم پایه حقوق کارگری ! حالتون خوبه !!!!
این یک واقعیتی است که اروپاییان ایرانیها را بلک هد یا کله سیاه می دانند و برای بقیه دنیای غیر اروپایی حرمتی قایل نیستند.
اما ببینید اعتراض بابت افزایش مالیات TAXاست نه افزایش قیمت سوخت که در آن کشور خصوصی است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
شما ظاهرا در محله نژادپرستها زندگی می کردین
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
نه دوست عزیزم.شما شاید خاطرتان نباشد که بعد از اتمام جنگ سرد فرانسه خواست خلا شوروی را پر کند و شروع به پیش گرفتن سیاستهای مستقلانه از امریکا کرد.شروع به ازمایشات اتمی کرد و قطب مخالف امریکا در سیاستهای جهانی را بازی کرد.انروزها هم مرتب خبر اعتراضات و درگیری در پاریس در دنیا مخابره میشد.از اعتصاب کامیونداران تا رانندگان تاکسی و کارگران و...امروز هم ماکرون جوان قصد استقلال کرده و صحبت از ارتش مستقل اروپایی میکند.غافل از اینکه ابرقدرت فعلی دنیا در سندیکاهای فرانسه نفوذ دارد و باز اتش و خشم و خون پاریس را فرا میگیرد.حقیر چند روز قبل در همین قسمت نظرات عرض کردم و باز تکرار میکنم:نبرد پاریس تازه آغاز شده
پلیس فرانسه کاملا با مردم همراه بوده و در سایت های خبری و ماهواره ها پلیس کاملا بامردم است و هیچ خشونتی برعلیه مردم اعمال نمیکند تابناک این خبر را از کجا گرفته که پلیس با خشونت برخورد کرده است اونجا پلیس با خشونت برخورد کنه بیچاره میشه .مگر پلیس ارث پدرش هست که با مردم برخورد کنه هر پلیسی که به زور و خشونت بر علیه مردم اعمال کنه بدست همون مردم ریشه کن میشه و در فرانسه مردم در اوج آرامش دست به تظاهرات زده اند و هیچکس هم به آنها کاری نداره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
بهشت خیالی که از غرب ساختند
در این نظر کاملا اشکار است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
کسی که خودش رو به خواب زده نمیشه بیدار کرد.
شما مصداق بارز افرادی هستید که نمی خواین واقعیت رو قبول کنید.
البته این به ضرر خودتونه چون مردم ما واقع گرا هستند و می بینند که در آمریکا و اروپا پلیس چه قدرت داره و با چه خشونتی با معترضان برخورد می کنه
بخاطر همین است که حقوق بشر حقوق زنان حقوق کودک سالهاست درجا می زند هرچند که تولید قانون در زمینه حقوق بشر ادامه دارد.
خوب تابناک جان شما ها هم در قبال اعتراضات از چه ادبیاتی استفاده کردید و یا در قبال سایر موارد و اعتراضات مشابه!؟
ضمناً خبرنگار کشورمان براحتی از این تظاهرات گزارش تهیه می کرد! آیا همچین امکانی برای خبرنگاران سایر کشورها در ایران وجود دارد؟
درست مثل تلویزیون ایران
که اعتصابات کارگران را شورش نشون میده
و شورش کشورهای دیگه را تظاهرات ارام!!!!!!!!!!
"شورش" در ایران، همان "تظاهرات" در فرانسه است! !!
یعنی کسی هم تو این کشور بوده که ندونه آزادی در غرب یه جکه؟.آزادی تا زمانی که شما مشکل ساز نشوی هست همینکه مشکل ساز شدی خوردت می کنن آمریکا و اروپا و جای دیگر هم نداره.فقط اونا شیک با معترضان برخورد می کنن
لیلا حاتمی از فرصت استفاده کنه و از دولت فرانسه حمایت کنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
ليلا فعلا كسي رو مخواد از خودش حمايت كنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
وای چه حرفا
ایشون کشته مرده این کشور هستند
انگ شورشی به ملت ایران نزنید.
آنها حقشان را میخواهند.

از تابناک انتظار داریم واقعیتهای پشت پرده فسادها در واگذاری های بخش دولتی به خصوصی را نادیده نگیرد.
البته در فرانسه قانون حاکم است و آنها نیروهای لباس شخصی ندارند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
فرانسوی تر از مکرون .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
احسنت
به نظر میاد با توجه به اختلاف بین فرانسه با آمریکا ، احتمالا آمریکا در این ماجرا دست داشته باشه .... مطمئن نیستم ولی احتمالا

در اینصورت بهتر نیست دنیا و مخصوصا مردم فرانسه در حریان باشند و آب به آسیاب آمریکا نریزند.
گرچه فرانسه و آمریکا هر دو به ایران ظلم میکنند ولی به هر حال الان فرانسه و اروپا بیشتر بدردمون میخورند. البته اگر خداوند بخواهد.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
اگر حرف شما درست باشه پس نتیجه می گیریم که روسیه همیشه به ایران خیانت کرده و آمریکا قابل اعتماده.
درفرانسه یکصدهزارنفرهم دستگیربشن هیچکدام نه به حبس وزندان وشکنجه گرفتارنمیشن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
به نظر همین موضوع درست است و بدلیل مواضع ضد دلاری مکرون آمریکا دستی بر آتش دارد .
جالب اینکه برابر آخرین خبرها این آشوب ها به هلند نیز کشیده شده کشوری که عربستان رو تحریم کرده
تابناک جان لطفا" قضیه را بزرگش نکن ؛ اعتراض ها بخاطر افزایش 6 سنت قیمت بنزین بوده نه بخاطر افزایش هزینه های زندگی !!!!!
پاسخ ها
محسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
خیلی بیشتر از ای هاست که شما میگین - کمی به اخبار و تفسیر های خارجی هم گوش کنید - مثل الجزیره
ضمنا این رو هم بدونیم که رسانه های غربی قصد گمراه کردن مردم رو دارن
البته میتوان گفت شورش های خشونت امیز معترضین و خرابکاری اموال عمومی و شکستن شیشه ها و حمله به پلیس در فرانسه هیچ تشابهی با اعتراضات آرام و بدون خشونت عده ای کارگر گرسنه در شوش و اهواز که چند ماه حقوق بخور نمیر خود را مطالبه میکنند و فقط حقوق خود را فریاد میزنند ندارد .
لطفا بهانه بدست تند روهاندهید
اونها از ما بهترون هستند،
چه فرقی می کنه ، شما هم مگه اعتراضات مردم دلبخواهی انعکاس نمی دید
اونجا هم همینطور ،
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
پس آزادی بیان که میگید در غررررب هست و در ایران نیست چی میشه؟
رطب خورده را منع رطب نیست!
کارگران در ایران کاملا طبق قانون اعتراض دارند هیچ شعار ساختار شکن هم نداده اند هیچ تخریبی هم نکرده اند و حرف آن ها هم حق است وباید رسیدگی شود ایران را با فرانسه مقایسه نکنید این جا بحث نان شب مردم مطرح است شما با ضعیف ترین اقشار جامعه روبرو هستید و صد درصد هم حق با آنها است مسولین باید صعه صدر داشته باشد با این اوضاع افتضاح اقتصادی
رسانه‌های بین المللی و بسیاری از رسانه‌های فرانسه نیز که ظاهراً بر اصل «بی‌طرفی» تاکید می‌کنند، در این ماجرا کاملاً جانب دولت و پلیس فرانسه را گرفتند و به جای «تظاهرات / Protest» یا «ناآرامی / Unrest» از لفظ «شورش / Riot» استفاده می‌کنند که بار معنایی مشخصی دارد و به هر نوع برخورد خشن با معترضان مشروعیت می‌بخ

راستی چرا!؟ جواب روشنه ! چون در فرانسه دمکراسی واقعی حاکمه
خب شما خودتون هم همونید! به اعتراضات مدنی و در سکوت مردم لفط "فتنه و آشوب" میدین تا به دستگیری ها و حمله پلیس وجه قانونی ببخشین...
شما هم همین راه رو در پیش میگیرین!!! پس یه سوزن به خودتون بزنین بعد یه میخ طویله به دیگران!!!!
خخخخخخ صد و چهل نفر بازادشت شدن شش سنت سوخت افزابش پیدا کرده اینجا همه چی ده برایر شده یه دستمال کاغذی سه برابر شده چرا در قرت بیست و یک هنوز هم فکر میکنید هر طور بنویسید مردم باور میکنند من خود شخطا قبل اینکه خبری از شما بخونم از چند منبع دیگه همون خبر رو میخونم پس مثل اخبتار یست و سی نباشید در ضمن نظرات منشر کن
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
دوست عزیز، چرا این قدر بهت فشار اومده؟ مگه غرب و فرانسه به تو ربطی داره؟
اونها براي حداكثري تظاهرات ميكنن
ما براي حداقلي
در فرانسه معترضان اموال عمومی را به اتش کشیده اند و به اموال دولتی خسارت وارد کرده اند. خوب تعریف این کار چیه؟ اعتراض هست یا شورش؟ واقعا این مقایسه های که می خواهید به رفتارهای خودمان مشروعیت ببخشیم و با مقایسه با رفتارهای نا متعارفی که در غرب وجود دارد، خودمان را توجیه کنیم دیگر نا کارآمد است. بجای آن بفکر اصلاح رفتارهای خودمان باشیم
در کشورهایی که دموکراسی حاکم است طبق قانون حق بااکثریت است / مگر چند درصد مردم فرانسه در اعتراضات شرکت کرده اند ؟؟؟ تقریبا در خاور میانه متاسفانه بستر دموکراسی آماده نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
کسانی هم که در این اعتراضات شرکت نکرده اند کسانی هستند که خودشون از سرمایه داران هستند و شرایط فساد موجود در فرانسه به نفعشونه
فرانسه چه مردم بی فکری داره ؛ برای 6 سنت افزایش مالیات بنزین چه تظاهراتی میکنند !!!! از مردم ایران یاد بگیرید که قیمت اجناس در ایران 3 برابر شد و هیچ کاری نکردند !!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
دقیقا!البته باید دید چرا فرانسویها می توانند و ما نمی توانیم!
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
چون در ایران بانکها 20 درصد سود می دهند، تورم هم 20 درصد است. اونهایی که یه زندگی حداقلی دارند اصلا آسیبی نمی بینند. ولی شاید اونجا این شکلی نباشه.
بله تلویزیون ایران اعتصابات(شورش) رو زمانی نشون میده که تمام تلویزیونای خارجی منوتو و.... پخش کرده باشن....
شما چه لقبی به اعتراضات داخلی میدید؟؟؟؟
اول از همه تظاهرات هر جا به درگیری بکشه بهش میگن شورش. مثل قضیه لندن چند سال پیش و ...
دوما یعنی شما میخوای بگی چهار تا کارگر تو ایران تظاهرات کنن اونم آرام که نمونشم همین چند وقته قبل داشتیم حکمی که براشون تو این کشور صادر میشه با اروپا یکیه؟
بله هر تظاهراتی که به خشونت بکشه برخورد جدی میشه ربطی هم به آزادی نداره. اونجا بحث خرابکاری مطرحه دیگه ولی خواهشا اینجور مقایسه آزادی رو در اروپا با ایران تقلیل ندین.
بله حرگت خرابکارانه باهش برخورد میشه
من طرفدار این نیستم که اروپا آزاده و اصلا شعار آزادی سردادن خوبه یا بد. اما داداش ما داریم حقوق خیلی اولیه تر رو اینجا مقایسه میکنیم.
سلام.
خبرگزاری های داخلی و مسعولان توجه کنن ک الان دیگ اونایی ک اخبارو دنبال میکنند منبع خبرشون چندتا هست و باهم مقایسه میکندد پس دقیقا میدونن چخبراست.
دانه فلفل سیاه وخال مه رویان سیاه هر دو جان سوزند اما این کجا وان کجا تابناک جان قیاس مع الفارق می‌فرماید
شما تجمعات مسالمت آمیز اینجا را با جنگ شهری فرانسه مقایسه میکنی.
پاسخ ها
مهدی
| Germany |
۱۷:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
با این تفاوت که جنگ شهری فرانسه تلفات ومخارجش کمتر از تجمعات مسالمت انگیز در ایران است!
کاملا درست می گویید لذا بیایید بهانه به دست بیگانگان ندهیم که از این نمد ها کلاهی برای خود ببافند.
اخه تابی جان این چه مقاله ایه که نوشتی ؟ فکر کردی مردم هیچ منبع خبری دیگه جز شما و صدا و سیما ندارند ؟
از این چیزا ننویس جانم . ننویس
رسما مخ ملت رو دارین تیلیت میکنین با این تیترا !!!!
فرقش اینه که تظاهرات اونها محاربه نیست بلکه اعتراض به یک قانون یا وضعیت موجوده و به مخالفت با خدا و ربطی نداره ....
دومین نظر که گفته شرکت دارند، حق دارد امروز همه مدرک به دست هستند ولی تخصص ندارند حتی رشته های فنی، از رشته های پزشکی که دیگر نگویم، همه با ماجرا درگیر هستند، یک دندان می روی درست کنی باید همان دندان را پیش چند دکتر دیگر بروی تا خراب کاری های دیگران رو اصلاح کنند.
با همه دوستان مخالفم
تابی جان حق اعتراض در فرانسه که اولین انقلاب را دربرای رسیدن به دمکراسی رقم زد . در فرانسه معترض به وضعیت سیاسی و اقتصادی را با کلیسا پیوند نزدند بلکه فقط سیاسیون باید جوابگو باشند در فرانسه معترض را محاربه و مفسدالرض ندارند اگر سر شکستند سر شکسته میشود . منظورم این هست که تا دیروز شهروندی مشکلی نداشت و ولی با یک اعتراض محاربه میشود .
دولت فرانسه در یک انتخابات دموکراتیک تشکیل شدهو؟با دولت خود خوانده
چرا برعکس به قضیه نگاه نمی کنید ، همانطور که به فرانسه ربطی ندارد در تهران چه می گذرد ، به ما هم ربط ندارد آنها چکار می کنند
تابی جان این چه مقایسه ای هست که شما گفتید ببینید در فرانسه اجناس چند سنت گران شده مردم تطاهرات کردند حاکمان ان کشور باید جوابگو باشند یا باید اگر اعتراضات بالاتر رفت دولت باید کنار و منحل خواهد شد . ضد نظام و مفسده ندارند کارد بر قلب زدند ندارند حاکم باید جوابگو باشد . در ضمن از کاربران محترمی که بابت احساس همدردی از هموطن خودشان که ۹ ماه حقوق نگرفتند و احساس همدردی حتی با نوشتن کردند تشکر میکنم این نشان از حس همدردی نشان از رشد فکری جامعه هست . فکر کنیم آن افراد معترص خودمان هستیم که هم کار کردیم هم حقوق نداریم
برخلاف تبلیغات صدا و سیما بعضی حقایق در مورد اعتراضات فرانسه که نخست بدلیل افزایش پنجاه سنتی قیمت سوخت انجام شد نکات نهفته قابل توجهی وجود داره که ساده ترین اون پویایی یک جامعه در توانایی اعتراضه مردمی که هنوز خودخواهی و فشارهای کمرشکن داخلی و خارجی ایزولشون نکرده اونایی هم که دارن فقط به عشق و حال فکر نمیکنن و بی تفاوت نیستن و البته مهمترین نکته ای که هیچ صحبتی از اون نمیشه سیستم سوسیال یا همون اجتماعی اداره جامعه در فرانسه لائیک هستش که حمایتهای زیادی از طبقه متوسط میکنه و شاید برای ما ایرونیا که تو سرمایه داری اسلامی زندگی میکنیم غیرقابل تصور باشه و جالبه که دولت جدیدش در تبعیت از سیاستهای جهانی سازی آمریکا بدنبال لیبرال کردن اقتصاد فرانسه و کاهش حمایتهای اقتصادی و اجتماعی دولتشه همون کاری که در ایران از زمان رفسنجانی شروع شد و روحانی هم داره اونو بشدت دنبال میکنه! لیبرالیسم افسار گسیخته اقتصادی بدون برقراری ملزوماتش تبعات فاجعه باری ببار میاره همون چیزی که این روزها در ایران شاهدش هستیم و نتیجش بصورت خلاصه چیزی جز ثروتمند شدن بیشتر توانگران و فقیر شدن بیشتر مستضعفین نخواهد بود!
برای تشویق به استفاده از خودرو برقی سوخت 20 سنت گرونتر شده. یک عده شورش کردن بدون ترس و... همه جا رو آتیش می زنن. اینجا کارگر ها چند ماهه حقوق ناچیزشون رو نگرفتن و یک ماهه دارن راهپیمایی مسالمت آمیز می کنن و هیچ کس پاسخگو نیست. مقایسه مع الافارق!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
نکته جالب اینجاست که دولتمردان فرانسه همانند دولتمردان ایران وقتی با اعتراضات مردم روبرو می شوند می گویند کار کار دشمن است.!!! حالا کدام دشمن الله اعلم
درایران تورم بالای 100درصدی داشنیم ولی بخاطر جوامنیتی مردم نتوانسند
درود بر کارگران زحمتکش و فهیم نیشکر هفت تپه و فولاد خوزستان.
در همه جای دنیا و فرانسه اگر افراد دست به تخریب اموال عمومی و خشونت بزنند به هر حال با آنها برخورد میشه ولی تظاهرات آرام و مسالمت آمیز به راحتی برگزار میشه و پلیس فقط نقش ناظر و محافظ را ایفاء میکند
تابناک عزیز اگر مردم دو کشور جایشان عوض می شد؛ آیا همین برخورد با آنان در ایران صورت می گرفت. متاسفانه در کشور ما کمتر برخورد مسالمت آمیز صورت می گیرد و هر حرکتی جنبه سیاسی با بعد منفی در کشور پیدا می کند. توجه به اعتراض و خواسته مردم در کشوری بر دولتمردانش واجب است.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
تصاویر این برخورد مسالمت آمیز رو دیدی؟
اخبار تلویزیون گفت که تظاهرات مدوم فرانسه ضد امپریالیسم هست و ۲/۳ مردم با این تظاهرات همراهی میکنن
من فک کردم اونجا انقلاب شده؟!
البته این‌ها خوش‌جنس نیستند و مغرض هم هستند. اما شما هم عین آن‌ها هستید جناب منتقد طرفدار!
شما به آسانی هر که را مخالف باشد فنته‌گر لقب می‌دهید.
شما هر چیزی را براندازی تلقی می‌کنید.
شما همه را توی جهنم می‌دانید جز خودتان را
شما برای هیچکس جز خودتان حق زندگی و بهره‌مندی از امکانات کشور را قائل نیستید.
بنابراین درسته که آن‌ها مغرضند اما شما هم از این طرف مغرضی.
وارد شدن به این جدال لفظی که شما برقرار می‌کنید هم هیچ خوبی‌ای برای ما نداره!
آخرین باریه که برای این جور حرف‌ها نظر می‌نویسم.
هر دو تایتان باطلید.
حق را همه لگدمال می‌کنند.
چند سال پیش یک نفر محاسبه حجم استوانه را بلد نبود محاسبه کند بهانه می آورد که دیپلم گرفتنم خورد به زمان جنگ (محاسبه حجم استوانه در دهه 60 از دروس پنجم ابتدائی بود) .حالا با این کیفیت دانشگاه های مدرک چاپ کن احتمالا نفراتی پیدا بشوند که برای بلد نبودن محاسبه حجم استوانه یا محاسبه جذر بگویند که دوره کارشناسی ارشدم مصادف شد با ازدواج و مشکلات مربوط به آن
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان