بازدید 170048

فهرست بازیگرانی که تابعیت آمریکا و کانادا گرفتند

کد خبر: ۸۵۵۴۶۹
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۹ 28 November 2018

بیایید یک بار هم که شده برای بررسی مساله‌مان، آن را با موارد مشابه خارجی‌اش مقایسه نکنیم و با مراجعه به عقل و استفاده از استدلال، بی‌آنکه ملاک را نمونه‌های اصطلاحا مترقی آن طرف آبی بگیریم، ببینیم که یک کار درست است یا غلط؟ دلایل پدید آمدنش چیست؟ نتایج آن چه چیزهایی می‌تواند باشد و اگر غلط است، راه اصلاح آن به چه شکل خواهد بود؟ بسیاری از هنرمندان و چهره‌های مشهور سینمای ایران یا در کشورهای غربی ساکن هستند و فقط سالی یکی دو بار برای کار کردن به ایران می‌آیند، یا اخیرا بین‌شان مد شده که حتی فرزندان‌شان را در خارج از کشور به دنیا بیاورند تا این کودکان بتوانند تابعیت آن کشورها را داشته باشند.

به گزارش روزنامه فرهختگان، رصد کردن مشابه چنین وضعی در سینمای آمریکا که ممکن نیست؛ چون آنها جایی را بهتر از آمریکا نمی‌دانند و اساسا بعید است فکر کنند که برای اقامت در کشورهای دیگر مشکل خواهند داشت. در سینماهای بزرگی مثل هند و چین هم این موارد لااقل به غلظت ایران وجود ندارد. اساسا نه در هند، نه در چین یا کره، ژاپن و تایلند و اکثر کشورهای دیگری که در این سال‌ها سینمای پررونقی داشته‌اند، به اندازه ایران سینما در انحصار فرهنگ اصطلاحا بورژوایی درنیامده است و مفهوم غرب‌گرایی را یکسان و معادلی برای «باکلاسی» نگرفته‌اند. اما بیاییم و یک بار هم که شده، مساله خودمان را برای بررسی کردن، نه با غرب عالم مقایسه کنیم، نه با شرق آن. شیلا خداداد، یکی از هنرپیشه‌هایی است که برای به دنیا آوردن فرزندش به خارج از کشور رفت. او در پاسخ به سوالی در این خصوص با اطمینان به‌نفس و مقداری گستاخی گفت «دوست داشتم.»

شیلا خداداد خیال خیلی‌ها را راحت کرد و چیزی را گفت که از رفتار سایر چهره‌های مشهور ایرانی می‌شد فهمید. پاسخ نهایی آنها درباره خیلی از چیزهاست، اما ملاحظه می‌کنند و کمتر به زبان می‌آورند.

ما باید چنین مساله‌ای را بدون ملاک قرار دادن نمونه‌های بیرونی و خارجی بررسی کنیم و سپس حکم بدهیم که آیا این هنرپیشه حق داشت بگوید «دوست داشتم» و آیا مخالفان و منتقدان او ادعایی بر خلاف منطق دارند؛ یا اینکه این کار غلط است و خداداد و سایر هنرپیشه‌های ایرانی باید بین انجام دادن کاری که دوست دارند و بازیگر بودن در سینمایی که مخاطبانش حق دارند بپرسند و مخالف باشند، یکی را انتخاب کنند؟ آیا مخاطبان حق ندارند نگذارند و نخواهند کسانی که به واسطه هواداری آنها که امروز از موقعیت خاصی برخوردار شده‌اند، هر کاری را انجام بدهند که خودشان دوست دارند و حس می‌کنند بیشتر به نفع‌شان است و فکر می‌کنند وقتی توان انجامش را دارند دلیلی ندارد که انجامش ندهند. اساس مساله در دل همین یک عبارت نهفته است؛ «مسئولیت اجتماعی.»

حق دارند که بگویند دوست دارم؟

هیچ ابرسرمایه‌داری در دنیا، هیچ‌کدام از چهره‌های مشهور و ثروتمند و در یک کلام هیچ‌کدام از افرادی که وضعیت قدرتمندتری نسبت به باقی افراد اجتماع پیدا کرده‌اند، اگر در یک جنگل، دور از انسان‌ها و در کنار حیوانات زندگی می‌کردند، نمی‌توانستند به موقعیت‌های فعلی‌شان برسند. طرفداران آزادی به سبک لیبرالیسم می‌گویند که هرکس موقعیتی ویژه پیدا کرده، لابد تلاش کرده است. آیا اگر سرمایه‌داری که کاخی چندهزار متری در بهترین نقطه آب و هوایی یک منطقه دارد، اگر خودش به تنهایی در یک دشت یا جنگل زندگی می‌کرد، می‌توانست چنین کاخی بنا کند؟ آیا تمام آنچه او دارد واقعا حاصل تلاش و هوش شخص خودش است یا اینکه خارج از جامعه انسانی، بنا کردن چنین موقعیت‌هایی ناممکن است؟ درباره موقعیت آدم‌های مشهور هم می‌شود دقیقا همین پرسش‌ها را کرد؛ شما بدون جامعه انسانی و در خلأ، آیا می‌توانستید از چنین مواهبی برخوردار شوید؟ آیا یک نفر می‌تواند موقع معروف شدن و برخورداری از ویژگی‌های آن، در قالب جامعه انسانی قرار بگیرد و بعد، این قالب را برای انجام دادن کاری که دوست دارد بکند دست‌وپاگیر ببیند و برای عبور از آن، به قاعده یک قالب اجتماعی دیگر(جنگل) متوسل شود؟ حالا حتی فرض کنید سیما و سینمای ایران صددرصد در تیول نهادهای دولتی و رسمی نیستند و پول تمام فیلم‌ها و سریال‌ها از مالیات شهروندان یا فروش منابع کشور تامین نمی‌شود. باز هم در آن صورت یک نفر نمی‌تواند بگوید که برای مشهور شدن و بهره‌مندی از مواهب آن به اجتماع انسانی و قواعدش احتیاج دارم اما پس از آن نمی‌خواهم این قواعد دست‌وپا گیرم شوند و می‌خواهم هر کاری را انجام بدهم که دوست دارم و فکر می‌کنم منفعت شخصی من در آن بیشتر است.

دیکتاتوری زرد؛ پولش را ما بدهیم ولی حق دخالت نداشته باشیم؟

اینکه سینمای ایران چقدر آینه‌ای حقیقی از جامعه ایران است، پرسشی است که قطعا پاسخ خوشایندی نخواهد یافت. حتی مخاطبان سینمای ایران هم عموم مردم نیستند و سالن‌های نمایش فیلم در نقاط مرفه‌نشین شمال پایتخت متمرکز شده‌اند. البته از ابتدا وضع به این شکل نبود، اما هرچقدر به زمان حال نزدیک‌تر می‌شویم، چنین شکافی بین هنر سینما و مردم ایران عمیق‌تر و عریض‌تر می‌شود. وقتی گفته می‌شود فلان فیلم، پرفروش‌ترین فیلم ایرانی در سال جاری بود و نتیجتا طبع و پسند مردم ایران به چنین درونمایه‌هایی متمایل است، بلافاصله باید اعتراض کرد که کدام مردم؟ ۶۸درصد از کل فروش سینمای ایران مربوط به تنها سه پردیس سینمایی در شمال شهر تهران می‌شود و چنین چیزی در جهان بی‌سابقه است. آیا منظور کسانی که جامعه را با این آمار‌های خودساخته قضاوت می‌کنند، همان مردم مناطق مرفه‌نشین شمال پایتخت است یا مردم ایران از ماکو تا شوش و از خراسان تا چابهار را شامل می‌شوند؟ سبک زندگی نمایش داده شده در سینمای ایران منحصر به پسند همان کسانی است که در چند پردیس سینمایی شمال تهران بلیت فیلم‌ها را می‌خرند و آمارها را می‌سازند. اخیرا قضیه از این هم پیشتر آمده و چهره‌های سینمایی ایران حتی لازم نیست برای مطرح‌ماندن، حضور مداومی در پروژه‌های سینمایی داشته باشند؛ بلکه حضور در فضای مجازی و البته حاشیه‌سازی‌های گاه و بیگاه آنها در این فضا برای چنین منظوری کفایت می‌کند. سبک زندگی هنرپیشه‌های ایرانی آنچنان که در فضای مجازی نمایش داده می‌شود هم مطابق پسند کل مردم ایران نیست و به همان چند درصدی که جزء کاست اجتماعی به‌خصوصی هستند خلاصه می‌شود. در این میان مردم واقعی ایران، دو انتخاب بیشتر ندارند؛ یا به فضای مجازی نیایند و اگر آمدند این هنرپیشه‌ها را دنبال نکنند یا اینکه اگر آنها را دنبال کردند و به این مولفه‌های مغایر با سبک زندگی‌شان در رفتار هنرپیشه‌ها اعتراض داشتند، متهم شوند به قرار گرفتن ذیل عنوان «هجوم سرسام‌آور کاربران بی‌ادب و فضول مجازی.»

هانیه توسلی عکس گربه خانگی‌اش را که مرده بود منتشر کرد و نوشت: «بخواب مامان جان. بخواب تنها دلخوشیم. بخواب شیرین عسلم. منو ببخش. دیگه آرزویى ندارم. دیگه هیچى نمى‌خوام از خدا. دیگه بى‌حس شدم. دیگه تموم شدم. فقط منتظرم که زودتر بیام پیشت. همین» و وقتی مردم به این حرکت و ادبیات او اعتراض کردند، متهم شدند به فضولی در سبک زندگی دیگران. مهدی پاکدل و بهنوش طباطبایی مقابل چشم میلیون‌ها ایرانی خبر ازدواج‌شان را منتشر می‌کنند و از تبریکات آنها لذت می‌برند، اما چند سال بعد که خبر جدایی‌شان منتشر شد و بخشی از مردم ایران، ساده‌دلانه و از روی معصومیت تصمیم می‌گیرند برای آشتی دادن این دو نفر کمپین راه بیندازند، با زننده‌ترین عبارات به فضولی و حماقت متهم می‌شوند. چطور عروسی شما به مردم مربوط است اما جدایی‌تان مربوط نیست؟ چطور علاقه شما به گربه و سگ خانگی‌تان باید در مقیاسی چندصد هزارتایی نمایش داده شود، اما اعتراض به این جهان‌بینی(اگر اسمش را بشود جهان‌بینی گذاشت) و گارد گرفتن بخش بزرگ اما حذف شده جامعه در برابر این سبک زندگی، اسمش فضولی است و نپذیرفتن اینکه هرکس حق دارد، هرطور دلش خواست رفتار کند؟ مردمی که دوست ندارند در جامعه‌شان از پرتوان‌ترین تریبون‌ها و رسانه‌ها مرتب خبر طلاق، تنهایی، گربه‌ و سگ بازی‌های بورژوایی منتشر شود، فضول نیستند. حق‌شان است که نخواهند. در مورد زندگی هنرپیشه‌ها در خارج از کشور و کسب درآمد‌شان در داخل هم همین‌طور است؛ منتها با اضافه شدن این نکته که این بار نه‌فقط بحث سبک زندگی، بلکه مستقیما بحث حقوق مالی مردم ایران هم مطرح می‌شود. آیا سینمای آمریکا حاضر است آن دسته از هنرپیشه‌های ایرانی را که در آنجا زندگی می‌کنند در بهترین حالت بیشتر از چند پلان فرعی در فیلم‌هایش بازی بدهد؟ تجربه کسانی که طی این سال‌ها به خارج از کشور رفته‌اند، نشان می‌دهد که چنین نیست. پس می‌شود به این افراد گفت شما بدون مردم ایران نمی‌توانستید جایگاهی داشته باشید و اگر این مردم از رفتار شما، سبک زندگی شما یا هر چیز دیگری از این دست خوش‌شان نیاید و شما همچنان مطرح باقی بمانید؛ یعنی مطرح نگه داشته شده‌اید، نه اینکه خودتان لایق چنین جایگاهی هستید. این یک نوع دیکتاتوری است. مردم ایران زندگی هنرپیشه‌های سینما و خوانندگان موسیقی پاپ در خارج از کشور و کسب درآمد آنها در داخل کشور را نمی‌پسندند. چنین چیزی به عرق ملی آنها اصابت می‌کند و دل‌شان را به درد می‌آورد. مردم وقتی می‌بینند هنرپیشه‌ای فرزندش را خارج از کشور به دنیا می‌آورد تا بتواند تابعیت آنجا را داشته باشد، از او خشمگین می‌شوند؛ اما اعتراض مردم ایران از این چهره‌ها به واسطه رفتارهایشان، تغییری در جایگاه آنها به وجود نمی‌آورد؛ چون این افراد به‌طور طبیعی و مردمی بالا نیامده‌اند و این یک دیکتاتوری زرد است؛ یعنی دیکته شدن سبک جلفی از زندگی که وابستگی فرهنگی شدیدی به خارج از کشور دارد و در برابر غرب خودکم‌بین و در برابر هموطنانش پرنخوت و مغرور است.

از اولین چهره‌هایی که مشخص شده بود در خارج از کشور زندگی می‌کنند و فقط برای کار کردن به ایران می‌آیند، فریبرز عرب‌نیا بود. او و پسرش جانیار در آمریکا زندگی می‌کنند. نسرین مقانلو هم همین‌طور بود. او اساسا قبل از هنرپیشه شدنش هم در آمریکا زندگی می‌کرد و جالب است که سینماگران ایرانی از بین این همه داوطلب مشتاق داخلی، یک نفر را در حد و قواره مقانلو ندیده بودند. پارسا پیروزفر هم در آمریکا زندگی می‌کرد و البته مدتی است که غیر از پروژه‌های سینمایی، برای اجرای تئاتر در ایران مانده است. حامد بهداد و شهاب حسینی هم اخیرا اقدام به اخذ اقامت در آمریکا کرده‌اند و حسینی اکنون در آنجا حضور دارد.

حمید فرخ‌نژاد هم ازجمله هنرپیشه‌هایی است که پس از یک جنجال رسانه‌ای مشخص شد مخارج ماهانه حدودا 130 میلیون تومانی زندگی فرزند و همسرش در آمریکا را از سینمای ایران تامین می‌کند و می‌فرستد. نیکی کریمی مدت‌هاست که انگلستان را به‌عنوان محل زندگی انتخاب کرده و برای کار کردن به ایران می‌آید. اما بهرام رادان، رضا عطاران و پیمان قاسمخانی هم در کانادا خانه و زندگی دارند. یک نکته جالب توجه، خانه و زندگی پیمان قاسمخانی در خارج از کشور است، چه اینکه او در سینمای ایران به‌عنوان نویسنده شناخته می‌شود و بودن او در خارج از کشور خیلی واضح‌تر نشان خواهد داد که این سینما به واقع آیینه‌ای از زندگی مردم ایران نیست؛ خصوصا اینکه قاسمخانی نویسنده بخش بدنه سینمای ایران و فیلم‌های پرفروش آن است و همین نشان می‌دهد آن بخش از سینمای ایران هم به مردم ربطی ندارد و اگر به آن می‌گویند پرفروش، خریدارانش ساکنان کدام طبقه اجتماعی هستند.

البته علیرضا کاظمی‌پور، یعنی فیلمنامه‌نویسی که یک‌سری آثار به اصطلاح ماورایی و اجتماعی مثل «گمگشته»، «او یک فرشته بود»، «کمکم کن»، «غریبانه»، «از نفس افتاده»، «زمانه»، «خوش‌نشین‌ها»، «پنچری» و... را دارد هم مقیم کاناداست. او در سال دو سه بار به ایران می‌آید و سفارش کار می‌گیرد و برمی‌گردد کنار آبشار نیاگارا. غیر از اینها تعداد زیادی از چهره‌های هنری ایران هستند که برای به دنیا آوردن فرزندشان به خارج از کشور رفته‌اند. نکته چشمگیری که در این فهرست بلندبالا وجود دارد، نام دو کشوری است که به‌عنوان مقصد اکثر هنرپیشه‌های ایرانی، چه برای زندگی و چه برای به دنیا آوردن فرزندشان انتخاب شده؛ اکثر آنها به کانادا یا آمریکا رفته‌اند و این منطقا نمی‌تواند اتفاقی و بی‌دلیل باشد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۸۷
انتشار یافته: ۱۲۱
حسود هرگز نیاسود این خودش مصداق فضولی در کار مردم است
پاسخ ها
کی به کیه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۷
دقیقا اون کامنت هایی که موافق رفتار بازیگران است اقشار متوسط به بالای جامعه از نظر اقتصادیست
و منتقدان به این رفتار بازیگران، قشر متوسط به پایین جامعه از نظر اقتصادی هستند
علی رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
سلام این طور نیست هر کدام از این اقامتها توهین به ملتی است که با اغماز و ساده گیری ایشان خانمها وآقایان چیزی شده اند. حالا هم با همان پول این مردم رفته اند اقامت گرفته اند . بجای آنکه برای همین نیم بند هنرشان داخل کشور سرمایه گذاری کنند. شرم و حیا خوب است. بی شرفی بد است
ممنون بابت اطلاع رسانی، لطفا اسامی تمام مسولین و فرزندانشون که در خارج از کشور بخصوص کشور شیطان بزرگ زندگی یا درس می خونن و پاسپورت و تابعیت دوم دارند را هم منتشر و اطلاع رسانی کنید! وقتی کسانی که ادعای ساده زیستی و مقاومت دارند برای مردم خودشون و تمامی خانوادشون در لوکس ترین حالت ممکن زندگی می کنند دیگه به بازیگران گله ای نیست!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۸
درود بر شما دقیقا درست است هنرمندان هیچگاه هیچ ادعایی در این مورد ندارند ولی برخی مسیولین که بعنوان چهره ضد آمریکایی خود را معرفی نموده اند فرزندانشان ساکن شیطان بزرگ هستند و مخارج آنها از ایران تامین میشود. پیدا کنید پرتقال فروش را !
.
واقعاً یکی از مزخرف ترین و کمونیستی ترین نقدهایی بود که تا به حال نوشتید

دست نئو نازی ها رو از پشت بستید

مرفه پایتخت نشین دیگه نداریم الان همه نسبت به سال 89 که دلار 1000 تومان بود 12 تا 15 برابر فقیر شدیم

همه می دونند که مرفه جامعه فقط یک قشر هستند که از نظر سطح فرهنگی خیلی هم داغونن

پنج میلیون ایرانی توی صف انتظار برای مهاجرت از ایران هستند یعنی دارند فرار می کنند

معلومه که بازیگرها و ورزشکارها و خیلی از مردم از آینده مملکت اطمینان ندارند و یه راه فرار برای روز مبادا برای خودشون درست می کنند
بدبخت کارگر.بدبخت مردم عادی که جنگ میشه باید برن جلوی توپ.تحریم میشیم اونا باید تحمل کنن.یارانه قطع میشه یارانه اونا قطع میشه و....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۸
در عوض وقتی موشک و بمب باران می شوید برایتان سرود پیروزی و خوشبختی پخش می کنند
می‌خواستیم کشور رو درست اداره کنین، حالا اینها افرادی هستند که کار غیر قانونی و اختلاس نکردند. اختلاس ران و غارتگران بیت المال و آقازاده ها خیلی بیشتر در خارج تشریف دارند.
شاید نقدی باشد بر کار بازیگران ولی در این اوضاع اقتصادی و نابسامان کشور بهترین کار این است که برای آینده فرزندت هر کاری بکنی البته از راه درست .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۷
جناب روشنفکر نما
این جماعت حداقل ۲۰ برابر یک ادم معمولی در ایران درامد دارند بس لطفا حرف بی خود نزنید برای این ها
البته هركس درانتخاب سبك و محل زندگي خودمختاراست.ولي باورحرفهايي مانند اينكه ((ماعاشق مردم وايرانيم وبه عشق مردم زندگي ميكنيم)) ازطرف خيليهاشون قابل باورنيست.جمله هاي مرحوم ناصرخان ملك مطيعي رودربرنامه دورهمي بيادبياريدكه ميگفت حاضرنبوده دربهترين شرايط توامريكاباشه وعليرغم مشكلاتش توايران مونده.
بهتره يه مقاله بنويسيد راجع به اينكه چرا حتي مردم كوچه و بازار هم فكر فرار دارند و دنبال راهي ميگردند كه بتونن تابعيت كشوري رو بگيرن. شده گرجستان يا تركيه كه تا همين چند سال پيش كسي نگاهشون هم نميكرد!!
اون جدول اسامي هم جالبه كه گداشتيد ولي ممكنه يه جدول هم از آقايون مدير كشور و فرزاندانشون هم بذاريد كه كاملا شفاف سازي بشه؟! مرسي
اینایی که رفتن بچشونو تو اون کشورها بدنیا آوردن خواستن که بچشون تابعیت اونجا رو بگیره
من نمیتونم باید به بازیگر یا هنرمندی که از الان وطن بچشو تغییر داده و کشوری دیگه رو وطن بچش کرده احترام بگذارم.
همون بهتر تا این دوستان خودشون هم تغییر تابعیت بدن و برن. ایران در طول تاریخ هزاران ساله خودش از این زخم از خودی خوردن ها زیاد دیده. این هم بگذرد و روسیاهی واسه اونایی میمونه که .... بماند
اینا پولشو دارن می تونن برن ولی بقیه که ندارن موندن.!
اینا میان تو ایران یه مشت فیلم مزخرف بازی میکنن و تحویل مردم بیچاره میدن و کلی پول میگیرن میرن خارج حال میکنن
ممنون تابناک به خاطر این حمله درست به سینمای ایران ومتاسفیم برای خودمان که چه راحت خودمان را زیر پای این افراد میگذاریم برای بالا رفتن... البته کاش درکنار این افراد اسامی افرادی رو هم میبردی که علی رقم میل به رفتن درایران موندنو زندگی کردن.
کاش اسامی افراد و مسئولان دو تابعیتی را هم شفاف اعلام می کردید...
سلام تابی جان
آفرین، خوبه همین طوری ادامه بده
بعد از مدتی یه خبر و تحلیل خوب رفتی.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۷
این مال روزنامه فرهیختگانه
این متن پاسخ یک سوال را نداد و آن اینکه بسیاری از این هنرمندان کارهای ارزشی هم میکنند پس چرا به آنور آب و مخصوصاً آمریکا رفت و آمد و در نهایت آنها ماندگار میشوند. البته بجز هنرمندان سیاستمداران و برخی نماینده های مجلس هم آنطور هستند. چرا چرا چرا چرا؟
ناز شصتشان
آدم عاقل ایران نمیمونه
منم اگر داشتم یک ثانیه وای نمیستادم
میخام برم به کاناداااااااا
چون کانادا خیلی قشنگههههههههه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۷
وقتیکه نرفتی چچطور میگی قشنگه
همش بخاطر تبلیغات و رسانه هاست که من و شما اینچنین فکر می کنیم کشوری که اکثراً در سرما بسر میبرن و زندگی کردن هم سخت
خوب که جی؟؟؟

باید از تو اجازه بگیرن؟؟؟؟

حتما بچه شون اینجا بدنیا بیارن تا مثل تو بشه خبرنگار آدم فروش یا گزارشگر 20.30؟؟؟

اگه راست میگی از آقازاده ها بنویس که در آمریکا و کانادا و .... زندگی میکنند و مادرشن یا پدرشون توی رانت های اقتصادی هستند و یا از دیوار سفارت بالا میرن....

آدم بچه اشو تو خارج بدنیا بیاره بهتر از اینه که مثل تو خودفروش باشه ....
اگر این افراد هم مجبور بودند یک سوم درامدشون رو مالیات بدهند اینقدر براشون نمی موند که در امریکا و اروپا بچرخد و ملت رو ریشخند کنند
مدت مدیدی است که نه برای سینما رفتن پول خرج می کنم و نه برای استادیوم رفتن! پولی که خودم میتوانم جمع کنم و برای خودم سرمایه گذاری کنم؛ چرا باید خرج زندگی لاکچری دیگران شود؟!
شرم آوره. در سرزمین فردوسی به کجا داریم می رویم؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۸
وطن را که برای مردمش غربت کنند چنین می شود
شما هم اگر امکانش رو داشتید همین کار را میکردید.
اولا که نویسنده عزیز پول خودشونه مردم اگر ناراضی هستن نباید فیلمهای این افراد رو خریداری یا تماشا کنن به قول خودت بدون مردم اینا هیچی نیستن اما موضوع اینه که رسانه های ایران هم با مردم یکی نیستن اتفاقا بازیگرا بیشتر هماهنگن.... تازه رفتار و سبک زندگی مردم روببین همه جا تقلب دروغ نفاق دزدی ساده ترین قانونی که روی خط عابر پیاده وقتی عابر داره رد میشه باید منتظر بمونن پشت خط تا عابر رد بشه رو رعایت نمیکنن روی خط عابر پیاده جلوی پل پارک میکنن نباید گذاشت بچه ها تو این محیط مسموم زندگی کنن تو هم کی این مطلب رو نوشتی یه بار بلند شو برو خارج ببین چقدر مردم به هم احترام میذارن و برای هم ارزش قایل میشن اونوقت متوجه تفاوتهای فاحش میشی. میدونم که این کامنت رو رد میکنین و اما اونی که اینو میخونی خودت هم میدونی دارم درست میگم
تابناک جان خیلی مقاله خوبی بود. کاش اسم نویسنده مقالات را هم ذکر میکردید. واقعا دو کلمه حرف حساب.
چند وقت پیش همین جا گفتم که خوشحال هستم که خیلی وقت است و تقریبا ۲۰ سالی به سینما نرفتم
در اینکه برخی هنرپیشه ها رو الکی بزرگ کردند و عنوان سلبریتی بهشون دادند شکی نیست. ولی اینکه کجا اقامت دارند و فرزندشون رو کجا به دنیا آوردند از نظر من مربوط به ما و بقیه نمیشه و زندگی شخصیشونه.
تابناک لطفا اگر مصلحت نظام اجازه می دهد برای روشن شدن اذهان عمومی نام مسئؤان مملکت که تابعیت کشورهای خارجی دارند نیز اعلام بفرمایید . این ها که اسم بردید هنرپیشه هستند و حرجی بهشان نیست شما مقامات بلند پایه را هم اسم ببرید ممنون می شویم .
الان مشکل چیه،، به جای اینکه شرایط را طوری بسازیم که همه به ایرانی بودن افتخار کنن نه اینکه همه به فکر فرار باشند، امثال بنده هم اگر می تونستم حتما میرفتم،، دریغ که این کشور دیگه برا ما نیست،،
1-این مورد تنها مربوط به این قشر نیست.بهتره که اصل مطلب که دلیل فرار هرکسی که امکانشو داره از ایرانو رو بررسی کنید.
2-آیا اجازه ساخت فیلم در مورد مسایل روزمره مردم مثل فساد اقتصادی ،کم آبی ،مشکلات خانوادگی و... داده میشه که توقع دارین از سینما گران
3-خیلی از فیلم های قبل انقلاب که بهش میگین فاسد توی شهرستانها پر میشد و بین تمام مردم ایران طرفدار داشت.بالاخره اون موقع خوب بود یا الان؟
4-سه تا بالا در جواب شما بود که از هرچیزی برای کوبیدن افرادی که مثل شما فکر نمی کنن بود ولی منم معتقدم خود ماییم که باید برای ایران هزینه کنیم.
لطفا این نظر رو حذف نکنین
سلام. درست است اما بیشتر مردم ایران بویژه جوانان دوست دارند از این کشور بروند نه تنها بازیگران! ببینید چه بر سر مردم آمده که جوانان هیچ آینده ای برای خود نمیبینند وگرنه همه زادگاه خودشان را دوست دارند....
تابناک عزیز سلام
من یک کارمند ساده بیشتر نیستم ولی یک پیشنهاد برای شما دارم لطفا" زحمت بکشید دیگر مشاغل ازجمله پزشکان ، پرستاران ، مهندسان ، استادان دانشگاه و ... را نیز بررسی کنید و آمارشان را تیتر کنید فکر کنم آنقدر زیاد شوند که نتوانید خوب حالا مشکل از چیست آنها که می روند یا آنها که جامعه و کشور مدرن و پیشرفته ای را با وجود امکانات و سرمایه های خدادادی نتوانسته بسازند .
چقدر عالی. شفاف سازی یعنی کشیدن نقاب از چهره هایی که می گویند نقاب نداریم. چقدر عالی و خوب می شد اگر سیاستمداران و متشرعان را هم همین گونه شفاف سازی می کردید
تابناک جان بحث جالبی رو باز کردی ولی این رو به حساب این هنرپیشگان قرار ندهید چرا که بسیاری از ملت شریف ایران در صورت داشتن توان مالی حتما این کارو میکردن شما بجای بزرگ کردن مسئله دنبال دلایل و علت مهاجرت بگرد وقتی از کل بودجه کشور 50% در اختیار تهران و از 50% باقی 14% متعلق به اصفهان باشد و فقط 36% بودجه مابقی به 29 استان تعلق بگیرد دل ایرانی به درد میایدوقتی نابرابری به وضوح در حقوق مسئولین نظام با یک فرهنگی بخت برگشته دیده میشود دل ایرانی به درد میاید وقتی خود مسئول برای درمان به خارج از کشور با پول ملت میرود دل ایرانی به درد میاید وقتی فرزندان و نوه های مسئولین در خارج از کشور بدنیا میایند دل ایرانی بدرد میاید و هزاران دلایل دیگر که همچنان دل مردم را بدرد میاورد.
یک کلیپی دیدم فکر کنم جوجه بود که یکی از انها اول می رفت و بقیه هم دنبال سرش و صف یک چند صد متری درست کردند قضیه این ها همین است و برای دنبال رو هم بودن و پز دادن و با کلاس نشان دادن
این هنرپیشه ها باید از سینمای ایران حذف بشن!
نمیشه که کارت و شهرتت مال یه کشور دیگه باشه اما تو ینگه دنیا زندگی کنی و فخر هم بفروشی!!!
اگه هنرورزی داخل کشور و زندگی خارج کشور برای همه مجازه باید برای شادمهر و سایر خواننده های ایرانی هم مجاز باشه!!
چه اطلاعات خوب و جامعی!!!1
نوشته جالبی بود ولی باید به نکات دیگه ای هم توجه کرد . ایراد از جای دیگه ای هست ...
این اتفاق ، یعنی اقامت در خارج یا زایمان در خارج ، در بین قشر پولدار یا نسبتا پولدار دائما اتفاق میافته و منحصر به گروه شغلی خاصی نیست . بعنوان مثال تمام پزشکانی که وضع مالیشون خوب هست این کار رو میکنن ، حداقل اینکه بچه هاشون رو میفرستن ، بلا استثنا !! در سالهای اخیر این موضوع بشدت رواج پیدا کرده و حتی قشر متوسط هم در حال فرار از کشور هستن ، به کشورهایی مثل ارمنستان یا گرجستان !!! قطعا همه با این پدیده برخورد کردیم .
اما مهم اینه که چرا این اتفاق میافته ، چرا شرایط طوری شده که مردم در مملکت خودشون احساس خفگی میکنن و میخوان هرجوری شده از اینجا فرار کنن ؟!؟!؟!؟ مقصر اصلی حکومته ... مهمترین مسئله هم فشارهای اقتصادی و اجتماعی هست که با توجه به رانت خواری و فساد باعث رکود ، تورم و شرایط بد اقتصادی شده .... همچنین به لطف هماورد طلبی و جار و جنجال همین نهادهای قدرت ، همیشه خدا سایه جنگ رو سر کشور ما هست !!! اینه که دیگه طاقت مردم طاق میشه و همه میخوان برای روز مبادا (!!) اقامت یه جایی رو داشته باشن ...
خوب عزیزان مسئول قبل از اینکه به کسی تهمت بزنید اول سویس بدهید و بعد تهمت بزنید. پس باید دلیلی داشته باشد که نه فقط هنرمندان بلکه همه که در خارج از ایران زندگی می کنند جاسوس هستند؟ این خنده آور است. این یک حرکت انسانی است که برای بهتر زندگی کردن می کوشد و تلاش می کند. من یک ایران اسلامی دوست بسیار قوی هستم ولی هروقت به ایران می آیم از فرودگاه مشکلات شروع می شود تا دیگر خود بهتر می دانید! اینقدر کورکورانه قضاوت کردن گناه است. باور کنید هیچ ایرانی بی خود از کشور و عزیزان خود بیهوده دور نمی شود و درد غربت را تحمل نمی کند،
حالا خود دانید به هرکس خارج زندگی کرده یا می کند تهمت بزنید اما خدا را فراموش نکنید! الله اکبر
لطفا لیست مدیران و سیاستمدارانی که خود و فرزندانشان تابعیت کشورهای خارجی رو دارند رو هم با همین شفافیت منتشر کنید
یک لیست هم از مسولین که کجا تابعیت دارن بدید اگر راست میگید
کسی که پولش رو توی ایران در میاره و میره یه کشور دیگه خرج میکنه خائن هست.
هر کسی می خواد باشه مدیر، مسئول، فوتبالیست، خواننده ، بازیگر و نویسنده و هر قشر دیگه، همگی خائن هستند.
شهدا
شرمنده ایم
مسئولان و هنرپیشه ها و هزاران نفر دیگر به راحتی خیانت کردند.


تابناک جان !
اگر مرد هستی اسامی غیر سینمایی ها و مسئولان دولتی و لشکری را هم افشا کن.

چهل سال مرگ برآمریکا گفتن و سختی ها مال ما و تفریحش مال شما دو تابعیتی ها !!!!؟؟؟؟؟
یک قشرپر مدعا و خالی از هرگونه هنر و فرهنگ و میهن پرستی به قولی:" چون نیک نظر کرد پر خویش در آن دید گفتا ز که نالیم که از ماست که بر ماست"
یک قشرپر مدعا و خالی از هرگونه هنر و فرهنگ و میهن پرستی به قولی:" چون نیک نظر کرد پر خویش در آن دید گفتا ز که نالیم که از ماست که بر ماست"
مقاله ای کاملا بی ربط که نشان دهنده نوعی رفتار در ایرانیان است ... همان شغل دومی که اکثر ایرانیان دارند ... سرک کشیدن در کار دیگران!!!
سلام عالی بود.
استفاده لفظ هنرمند هم برای این اشخاص جای تامل و بحث دارد.اینکه طوری لباس بپوشی که متفاوت از دیگران باشی و بدحجابی و بی حجابی چه مرد وچه زن در جامعه اشاعه بدهی جای بحث دارد.
خوش به حالشون. خیلی هم کار خوبی کردن. شما هم بچسبید به ده نکمیتون
بهتره اینها را درایران ممنوع اکار کنند
دم همشون گرم و خوشبحالشون که مثل خیلی از مقامات از حرفه و رانت اون و البته تلاش و فکری که در سر راهشون بوده استفاده و خود و خانواده شون رو در قیاس با زندگی در اینجا ، بیمه کردند ، زندگی و نه زنده بودن
پول لامفت مردم رو گرفتند
اولاً مهاجرت سنت پیامبر و ائمه است و کاری سفارش شده و پسندیده است.ضمن اینکه انتخاب محل سکونت در هر جای دنیا که باشد مسئله کاملاً شخصی بوده و نمی توان به انتخاب افراد خرده گرفت. در حقیقت این مطلب تابناک دخالت در زندگی شخصی افراد است. چه بسا در میان سایر صنوف تعداد بیشتری مقیم خارجی داشته باشیم اما شما روی هنرمندان زوم کرده اید. مسئله دیگر اینکه اگر بازیگری آنقدر درآمد دارد که می تواند ماهیانه بقول شما 130 میلیون تومان برای خانواده خود بفرستد هم یک موضوع شخصی است. اگر اعتقاد دارید این درآمد از راه نامشروع و غیر قانونی بدست آمده که امر دیگری است و ربطی به نوع شغل ندارد و باید رسیدگی قانونی شود کما اینکه چه بسیار افرادی که مقیم خارج نیستند و صدها برابر اینها درآمد نامشروع دارند وکسی مزاحم آنها هم نمی شود چون از رانت های سیاسی برخوردارند.
نکاتی راجع به معروف/ معروفان (Celebrity) مربوط به بازیگری و هنر مندی
ضمن تشکر از هنرمندان عزیز به خاطر تخصص و تعهدشان و تأثیر مثبتشان بر زندگی ما؛
1- یکی دعا کرد خدایا ما را محتاج خلق نکن. معصوم علیه السلام فرمود بگو ما را محتاج بد خلق نکن ما همه به هم محتاج هستیم: نجار، پزشک، ینا، بازیگر ...همه و همه. بیاییم قدر هم را دانسته، خیرخواه و برای یک دیگر باشیم.
2- آیا این درست بعضی اول برای وارد شدن به سینما و تلویزیون آن گونه تلاش و وقتی با وجود مردم سرشناس شده شاهد این وضعیت از سوی بعضی باشیم؟
3- چون در این دنیا جاودانگی وجود ندارد به طور معمول افراد سعی دارند نام خود را جاودانه کنند. سرشناس شدن هم یک راه جاودانه شدن است. بویژه مقامات سیاسی خارج و هم داخل گاهی با بنای یاد بود، یک کتابخانه یا ... هم این کار را انجام می دهند.
4- حال که مردم درکنار بازیهای ورزشی به سریالها، فیلمها و ... راغب بوده بایستی بیشتر مواظب بود.
5- آیا تبادل نظرات و تشبیهات آن چنانی بین مرحومان سلحشور و رشیدی را فراموش کرده ایم؟
6- مرحوم نعمت الله گرجی و ... در «سفید، سیاه خاکستری» زمزمه می کردند: «ما یر این بازی همه بازیگریم» آری «ما همه نه تنها بازیگر که بازیگر فقار هستیم». راه را باز نمایید تا ببینید چقدر استعدادهای بازیگری که مدام در حال ضایع شدن هستند.
اگه راست میگین اسامی مسئولین کشور و ثروت هاشون در خارج از ایران بزارید
من رو از قلم انداختی تابی جون! من اقامت میدون خراسون و دارم. بابا اینام خدابیامرز 80 سال ساکن اونجا بودند. من هم اونجا به دنیا اومدم. دم بچه های میدون خراسون و خیابون بیسیم و تیردوقلو و آبمنگل و خیابون زیبا و لرزاده و..... گرم.
چرا به هنر پیشه ها گیر دادی ؟ به اونهایی گیر بده که جای مهر رو پیشانی دارد و پاسپورت خارجی در جیب دلواپسند ووا اسلاما سر میدهند
فقط به این لیست اقا زاده های مستضعف نما را اضافه کنی صفحه کم میاری
در قران امده که زمین میراث مستضعفین است...در اینجا هم باید گقت که ایران میراث مردم مستضعفش است...
جامعه انسانی قشنگ بود
اونا هم جنگل نرفتن رفتن یه جامعه انسانی دیگه
که شاید خیلی انسانی تر هم باشه
چه افتضاحی !
خب میخواستید ایران رو آباد کنید تا همین جا زندگی کنن...چرا بهشون میتازید؟؟خب هرکسی حق داره هرجا که دلش میخواد و بهتره زندگی کنه...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۷
برای اینها که اینجا بهشت است
لطفا متن سوگند نامه یک شهروند امریکایی رو هم بگین ملت در جریان باشن چه خبره
منطقا و قطعا بی دلیل نیست. دلیلش بسیار واضح و بدیهی هست. شرایط روز و سیاست های غلط، مدیریت های رابطه ای و بیکاری و ممنوع التصویری بزرگان سینمای ایران مثل جعفر پناهی، هر هنرپیشه و هنرمندی رو به فکر میندازه که به فکر آینده کاری خودش و فرزندانش باشه. مطمئنا و قطعا نویسنده این مطلب در تابناک هم اگر میتونست اقامت کانادا و یا آمریکا رو میگرفت. شک نکنید
این ها که هیچی الان ان مجری که شبها شبکه یک می اید و برنامه دارد و همش هم می گوید سرزمین من می گوید و تاکید روی سرزمین من می رود در شرکت مهاجرت و سرمایه گذاری در کشور همسایه برنامه اجرا می کند و می گوید این جا هم جز استان ما است و تشویق به خروج سرمایه می کند و یا ان خواننده که همیشه از اهنگهای حماسی می خواند هم حضور پیدا می کند ادم ها برای پول چه کارهایی که نمی کنند
حیف از مردمانی که این آدم های نوکیسه هنرپیشه آنها هستند ، و کسی مثل فرخ نژاد که تا چندی پیش گمنام بود و بواسطه چند فیلم مطرح شد اعلام میدارد 80 میلیون مردم فدای خانواده اش ، کاش می شد کارگردانان ایران دیگر این افراد را به کار نگیرند تا بفهمند و ببینند بدون درآمد از کشورشان می توانند روی پای خود بایستند؟ وکسانی که تا دیروز آرزوی یک کیش رفتن داشتند امروز داییه فرنگ نشینی پیدا ننمایند.
نویسنده محترم اگر می توانست شرایط زندگی فرزندانش در کانادا یا امریکا را فراهم نمی کرد؟ آینده ایران تیره و تار است. شعار ندهیم. دولتها بی کفایتند و هر روز مشکل جدیدی و بحران تازه ای پیش می آید. هنوز در فرهنگ رانندگی مانده ایم. مردم با سختی پول اقامت فرزندانشان در خارج از کشور را به امید آینده ای بهتر تقبل می کنند. سن مهاجرت به دانش آموزان دبیرستانی پایین آمده است. آژانس های زیادی برای ثبت نام دانش آموزان ایرانی در دبیرستان های کانادا و پانسیون کردن آنها فعال هستند. دولت دوم روحانی ته مانده امید باقی مانده را هم به نا امیدی تبدیل کرد. هر که را می بینی در تلاش برای رفتن یا در آرزوی رفتن است!
مطلب بسيار خوب و به جايى بود اما يك نكته مهم كه بايد بهش پرداخته بشه اينه كه اقامت اين افراد خارج از كشور چه ضررى مى تونه براى مردم عادى داشته باشه؟بايد بگم ممكنه براى مردم حتى بى ارزش باشند، اما افرادى كه سكان اداره كشور رو در دست دارن و داراى اقامت دوگانه، مى تواند اثرات به مراتب بالاترى داشته باشد، از كجا مى توان پى برد كه اين افراد چه نيتى در سر دارند ؟آيا اينها نمى توانند جاسوس باشند ؟ آيا آيه اى آمده كه اين افراد در جهت منافع مردم حركت كنند؟ گفته شده ٨٠ نفر از مسئولان بلند پايه مملكت داراى تابعيت دوگانه هستن يعنى براى تامين منافع كشور دوم خود قسم خوردن.
پول دارند و هر جایی که دلشان بخواهد می تونند زندگی کنند. هیچکسی نمی تونه بگه کارشون درست است یا غلط. یه سوال از شما می پرسم کسی که توی کانادا یا آمریکا بزرگ بشه و مدرسه و دانشگاه بره احتمال موفقیتش بیشتره یا فردی در شرایط استعدادی مساوی در ایران رشد و تحصیل کنه؟ جواب واضحه ... پس بهشون حق بدین. من هم اگه پول داشتم هیچوقت اینجا نمی موندم...
در دوران دبیرستان دوستی داشتم بسیار مذهبی که از خونه میامد مدرسه و از مدرسه می رفت خونه مستقیما. ایشان برای فوق لیسانس و دکترا به خارج از کشور مهاجرت کردند بعد از سالها به ایران مراجعه کرد جالب بود که علی الرغم اینکه هنوز مذهبی بود گفت که هیچگاه حاضر نیست برای زندگی به ایران برگرده... گفت هرچه اینجا ارزشه اونجا ضد ارزشه و هرچی اینجا ضد ارزشه اونجا ارزشه و من ترجیح می دم اونجا باشم ...
چرا لیستی از سیاسیون و وزرا و مدیران عزیز که فرزندانشون در خارج به دنیا اومدن یا تحصیل می کنن نمی دین
به نظرم یه بار که اومدن ممنوع الخروجشون کنید. جالبه نمیتونن اینجا زندگی کنن. ولی چون اونجا اونا رو اصلا هنرپیشه نمی دونن میان اینجا فرهنگ غرب رو تحویل جامعه اسلامی ما میدن. یا اینکه رفتن دیگه راشون ندین. همینا جوونا رو بدبخت می کنن.
عزیزان دل کل مردم ایران اگر موقعیتش را داشتند همین کار را میکردند و ترک وطن میکردند چون خیلی مملکت خوشگلی درست کرده اید منتها نمیتوانند
تا کی می خواهیم رتخ اشتباه بریم. امروز همه جای دنیا به هم ارتباط داره. بهتره ما هم روابطمون با کل دنیا از سر بگیریم
جایزه عقده ای سال رو به نویسنده کم عقل این مطلب اهدا کنید!
علي برکت ا... از اين همه وطن دوستي!!!!!!!؟؟؟؟؟
فکر می کنید فقط اینها هستند مسئولین هم هستند ولی سری وپنهانی بیچاره ما ملتی که سرما کلاه گادی رفت!!.....
چه سینمایی داریم ما...
اون از مقامات که همه آمریکایی هستند و شعار مرگ بر آمریکا می دهند...
این از سینمایی های ما...
اون از دانشگاهی ها و استادان ما که الان اونجا رفته ها تو مد هستند...
برای چی شعار مرگ بر اونا میدیم؟ وقتی همتون اونجا هستین؟
کار جالبی است فقط یک نکته اینکه دم شون گرم با پول این ملت بالا رفتن واین ملت تنها گذاشتن باز هم دم همه بازیگری زمان قبل انقلاب گرم که حداقل ادعا ندارند.
ایا تا بحال این سوال از مدیران ارشد شده ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مسلما کسانی که از دیگران می پرسند مقیم کجایی یا فرزندت کجا بدنیا اومده از سر دلسوزی سوال نمی کنند بلکه از سر فضولیه از هر ایرانی از سر فضولی یه سوال بپرسی یا جوابش به تو چه مربوطه یا دلم خواسته. هر کدوم از ما تا بحال چندین بار همین جوابهای سر بالا رو به دیگران دادیم. ضمن اینکه ظاهرا نویسنده از از دیدی بسیار منفی به قضیه نگاه کرده گویی ایشان یکی از کسانیست که با جواب دلم خواست در مقابل پرسشش مواجه شده و همون موقع تصمیم گرفته یه مقاله اتشین بر علیه همه بنویسه. حب سینما رفتن و یا نرفتن که به اجبار نیست. نمونه اش الان که همه فهمیدن این اسامی یا خارج زندگی می کنن یا بچه هاشون اونجا بدنیا اومده دیگه کسی برای دیدن فیلمهای این هنرپیشه گان به سینما نمیره؟
آفرین بر تابناک بسیار نوشته عالی است

با این حال من نمی فهمم چطور همین تابناک عکس های اینستاگرام و پیام های همین مرفهین بی درد را زودتر از همه پخش می کنه ؟!!!

ضمنا در مورد کارگردانان و بازیگرانی که در فیلم ها و سریال های به اصطلاح فاخر شرکت دارند هم بد نیست تحقیق کنید تا خای ناکرده متهم به خودسانسوری نشوید.

مثلا مجید مجیدی مصطفی زمانی کتایون ریاحی الهام چرخنده و ........
متاسفم همین
ای بابا پس توقع داری تو این جامعه ای که هیچی سرجای خودش نیست چکار کنن
یعنی اگه تو می تونستی نمی رفتی!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۷
پس اگر بچه تو هم در خانواده ات نتواند مثل بقیه بچه ها باشد باید از شما جدا شود
!!!!!
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۸
سلام علی آقا ما هم میگیم بروند اینجا نمونند و خرج زندگی در خارجشون رو از اینجا در نیا رند اگر بلد هستند اون طرف آب کار کنند نوش جانشون
تابناک نوشته منو بنویس
سعی کنید به جای این که ایران را شبیه یمن کنید ، شبیه کانادا بفرمایید تا کسی از وطنش در نرود .
اگر اینها واقعیت دارد سیما و سینما حدود حداقل یکسال به اینها کار ندهد ما هنرپیشه های خیلی بهتر از اینها داریم ولی مثل افراد فوق چون حرفهای بزرگ نمی زنند پیش چشمان ما دیده نمی شوند.
خیلی جالب است که نویسنده این مقاله متوجه نیست صنعت سینما یک هنر _ صنعت بین المللی است و کسانی که میخواهند در این زمینه پیشرفت کنند باید دایما با علم و پیشرفت این صنعت اشنا باشند فیلمی در ایران ساخته شد که مورد تایید حضرت اقا هم قرار گرفت قسمت جلوه های ویژه ان که زلزله ای در تهران را نشان میداد کاملا به روز بود ایا میشود به غیر از تماس با مراکز تولید چنین تکنولوژی ای به ساخت چنین فیلمی دست زد؟ از طرف دیگر ایران صدها مرکز فرهنگی تبلیغاتی رسمی در خارج از کشور دارد و بسیاری از مبلغان این مراکز هم تابعیت سایر کشورها را دارند هم فرزندانشان در انجا متولد میشوند هم خانه و کاشانه در انجا میخرند ایا رفتار انها هم مورد نقد قرار میگیرد ؟ اینکه گفته شده یک نفر با هوش بسیار را اگر در جنگل رها کنی نمیتواند به تنهایی کاخ بسازد درست است اما قطعا ان فرد بهتر از افراد عادی از شرایط پیرامون خود استفاده خواهد کرد مثال ساده ان افرادی هستند که در اردوگاههای اسرای جنگی محبوس شده اند اما درصدی از انها با کمک دیگران یا به تنهایی فرار کرده و به کشورشان بازگشه اند نمونه انرا در بین اسرا ازاده خودمان هم داشته ایم که پس از فرار و رسیدن به کشور امروز هم در زمره افراد موفق جامعه هستند
زیباترین جای این گزارش روزنامه فرهیختگان اینجا بود:
( ۶۸درصد از کل فروش سینمای ایران مربوط به تنها سه پردیس سینمایی در شمال شهر تهران می‌شود و چنین چیزی در جهان بی‌سابقه است. آیا منظور کسانی که جامعه را با این آمار‌های خودساخته قضاوت می‌کنند، همان مردم مناطق مرفه‌نشین شمال پایتخت است یا مردم ایران از ماکو تا شوش و از خراسان تا چابهار را شامل می‌شوند؟ سبک زندگی نمایش داده شده در سینمای ایران منحصر به پسند همان کسانی است که در چند پردیس سینمایی شمال تهران بلیت فیلم‌ها را می‌خرند و آمارها را می‌سازند )
این قسمت از این گزارش روزنامه فرهیختگان هم خیلی خوب بود:
( آیا سینمای آمریکا حاضر است آن دسته از هنرپیشه‌های ایرانی را که در آنجا زندگی می‌کنند در بهترین حالت بیشتر از چند پلان فرعی در فیلم‌هایش بازی بدهد؟ تجربه کسانی که طی این سال‌ها به خارج از کشور رفته‌اند، نشان می‌دهد که چنین نیست. پس می‌شود به این افراد گفت شما بدون مردم ایران نمی‌توانستید جایگاهی داشته باشید )
ایرج طهماسب و حمید جبلی رو خیلی دوستشون داشتم اما این گزارش، قصری رو که از اونا تو ذهنم ساخته بودم، بدجوری فرو ریخت!!!
نمیدونم شما هم میدونید یا نه اما خیلی از حضرات جهت مداوا به غرب تشریف میبرند حتی شده برای یک عمل ساده به بیمارستانهای انگلیس میروند حالا شما اومدی گیر دادی به مردم که چرا رفتن تابعیت گرفتند از منظری خوب کردند که رفتند همه دولتمردان و حضرات در نظام هم به نوعی دوست دارند تابعیت دوگانه داشته باشند خیلی از اقا زاده ها همکنون هستند و نیازی به گفتن هم ندارد لذا گیر دادن به این موضوع رسوایی کلی به همراه دارد فلذا کنکاش نکنید
اونایی که مرگ برآمریکا گفتند وسفارتشو اشغال کردند بچه هاشون تو آمریکا حال میکنند .اینا که مرگ بر آمریکا نگفتند.در ضمن شغل و منصب دولتی هم ندارند بنابراین بیت المال روهم بیت البمال نکردند.
موج آمریکا ستیزی تو ایران بین مسولین و سلبریتی ها داد می زنه..بیچاره مردم عادی
تابعیت وزندگی در امریکا وکانادا جرم است؟ حق انتخاب محل زندگی از حقوق اولیه انسانهاست سلبریتی ها،باپرداخت مالیات وتبدیل دریافتی ها به دلار با اخذ اقامت یا گرین کارت با در امد خود در امریکا وکانادا خانه خریده اند وپول بیت المال را مثل خاوری که ندزدیده اند / مشکل سیاسی ومعاندت هم ندارند/افراد وابسته به حکومت مثل پسر ابتکار دختر لاریجانی وروحانی داماد حداد عادل به مدد ژن خوب هم ساکن خارجند / تفکر شما مثل شوروی سابق است که امکان مسافرت واقامت در سسایر کشورها را محدود کرده بود/ با پیش زمینه حسادت برای اینکه برای شما امکان اخذ تابعیت بعلت تحریمهاروجود ندارد استدلال واهی نکنید /سینمای ایران را تعطیل کنید در حوزه هنریسازمان تبلیغات فیلم مانند توبه نصوح وزنگها وپرواز در شب بسازید /این دوتابعیتی ها را راه ندهید وممنوع الکار کنید/تا اینقدر نسوزید وحسادت نکنید
چه اشکالی داره برن توانایی شو دارن این همه آقا زاده و سرمایه دار می رن حالا اینها چون جلوی چشم هستن رفتنشون ایراد داره
اقای شهاب حسینی هم که سر انجام به کشور نمرود تشریف بردند.
ببخشیدا اولا کلی از مسیولین فرزندانشون ساکن کانادا و امریکا هستند و ثانیا در مملکتی که درامد افراد ظرف یکسال یک سوم شده'،شما و هر کس دیگه هم بتونه میزاره میره.حالا این هنر مندا راحتتر میتونن برن ولی بقیه نمیتونن.وقتی همش در حال تنش با دنیا هستیم و هیچکس نمیتونه فرداش رو پیش بینی کنه شما از یه ادم با در امد پایین چه انتظاری داری؟
فضوليد؟
يا عقده داريد ؟
اینها مشکلی را حل نمی کند. در دنیا هم دو و یا جند تابعیتی وجود دارد. مشکل در جا و یا جاهای دیگر است.
از شنیدن نام چند نفر بواقع شوکه شدم و البته عصبانی!!
پیمان قاسم خانی
حمید جبل
ایرج طهماسب
رضا عطاران
پارسا پیروزفر
فریبرز عرب نیا
خیلی متعجبم نقی معمولی بچش رو تو کانادا بدنیا آورده!
با سلام به این دوستی که این مقاله را نوشتن سئوالم اینست چرا از خودشان علت را نپرسیدید که بطور قطع جوابی برای هر نوع پیش داروی می توانست باشد چرا ما از مسئولین کلان مملکتی تا افراد بسیار عادی جامعه به یک نوع عادت نادرست مبتلا هستیم که با یک اطلاع مختصر از یک خبر بقیه را با تصورات خودمان تکمیل می کنیم دوست عزیز اگر اطلاعاتی که در این مقاله دادید دقیق باشد ( که من زیاد مطمئن نیستم ) بازهم نتیجه گیری‌تان بطور قطع دقیق نیست .
آقایان این افراد بعد واسه خود نظام هم باعث درد سر میشن و به مجرد هر ناا رضایتی به ابزاری علیه نظام تبدیل میشن،بهتر هست تا مشکلات بیش از این نشده ترتیبی بدید این افراد یا اقامت خارج کشور را قبول کنند یا ایران را ،ثروت اینها از ایران میاد ،در خارج کشور درامدی ندارند ،زبان انگلیسی را هم که دست و پا شکسته بلدن و توانایی بازی در فیلم‌های غربی را ندارند حتا اونهایی که به بقیه کشور‌های غیر انگلیسی زبان رفتند اوضاع بدتری دارند از لحض آشنایی با زبان، هر سال یک بار میان میلیون‌ها تومن پول میسازن و این پول‌ها را از ایران خارج میکنن،... ،اینها میدونند جایگاهی در هیچ جای دنیا به جز ایران ندارند ،به خاطر خصلت حرفه‌ای که دارند هست،با خروج میلیارد‌ها تومن از ایران اینها به فرار سرمایه و فقر بیشتر ایران کمک میکنند،این شرم آور هست،من در خارج کشور زندگی می‌کنم اما به دلیل شرایط که دست خودم نبود مجبور به مهاجرت شدم اگه خطری من را تهدید نمیکرد هیچ جای دنیا مثل ایران برای من نبود
من متاسفم در کشوری زندگی میکنم که حتی مسئولینش که خودشان این وضع اسفبار را برای این کشور رغم زدن دوست ندارند بچه هایشان در ایران باشند
همین مقاله و لیست رو بنویس درباره آقازاده های حضرات.
سلام
زندگی همه ما که در داخل کشور زندگی میکنیم به هم ربط داره چرا وقتی بحث سیاست میشه باید دو تا بعیتی ها بروند اما فرهنگ و رسانه که مهمترین رکن جامعه هست باید یک مشت غرب گرای ضد فرهنگ اسلامی افسار بدست بشوند و خط مشی فرهنگ ما رو قلم بزنند
سینمای قبل از انقلاب که یکی از شنیع ترین در جهان محسوب می شد . حتی آثاری همچو (بینوایان) که منحصرا در سینماهای واقع در خیابان لاله به نمایش در می آمد، بیشتر تماشاچیان افراد اوباش کلاه مخملی عرق خور بوده و تخمه شکستن هم که جزو لاینفک حضور در سینما بود. و اما روشنفکران آن زمان بیشتر به سینما مایاک و هما می رفتند که قدری فضا آرامتر بود. والدین جوانان ( پسر!) فقط وسط هفته همراه با بچه هاشون به چند سینمای لاله زار می آمدندو ناگفته نماند که همین خیابان که از طرف کانال (من و تو) به عنوان خاطرات قدیمی نشان داده می شود حقیقتا جای خانواده ها نبود. پنجشنبه ها و آدینه اوضاع این محل درست مانند محله بدنام! و تلاش خانم ها هم فقط سرکشی به مغازه های مختلف برای خرید پارچه و غیره قبل از غروب و آغاز چاقوکشی ها ! و اما جواب نوشتار مفصل فوق از جانب بنده سالمند 83 ساله فقط یک جواب دارد : سوالات احوالات خصوصی هنرپیشه های فیلم ها فی المثل : آقای عرب نیا در ژانری مذهبی رل نخست را دارد . وی را به مصاحبه ای دعوت می کنید و اولین پرسش خام مجری این جملات است : احساس شخصی خودتان را بگوئید؟. عرب نیا : قبل از ورود به صحنه بازی سریال هر روز سحر، غسل می نمودم! در سریال پرطرفدار و عالی (شب دهم)، خانم ریاحی باید جواب دهد؟ خانم این همه درخشش شما در این سریال ناشی از چه انگیزه ایست؟ سکوت ممتد خانم ریاحی و بعد از اصرار های زیاد به زحمت ایشان امام سوم شیعیان را نام می برد تمام........ هرگز منتظر ادامه این فضاها هستیم. خودکرده را تدبیر؟؟
لطفا یک جدول هم از سیاستمداران درست کرده و برای اطلاع مردم منتشر کنید. انتشار نام هنر مندان " هنر نویسندگی " نیست. مانند خانمی که 30 سال پیش در زمان دانشجویی از دیوار سفارت آمریکا بالا رفت و از آن پس ببعد تا کنون دایم در پست های مهم و بالای حکومتی بعنوان چهره ضد آمریکایی بوده ولی تنها فرزند دلبندش از همان سالهای دور تاکنون مقیم آمریکا بوده است !
مهمه مگه؟بزار برن
شاهرخ استخری همون بهتر نباشه
سلام . این لیست کسری زیاد داره همه بازیگرای سرشتاس و فوتبالیستا و خواننده ها و بعضی از خانواده های سیاست مدارا اضافه کنید میبینید خیلی هستن در مورد شخصی بودن این قضیه از نظر دوستان هم یه رابطه ساده هست اول که اگه شخصی بشه دیگه اون طرف نمی تونه ادعای مردمی بودن و وطن پرستی کنه دوم که با این جنگ ترم که بین ایران .و آمریکا در جریانه میشه قضیه سینه زدن زیر پرچم امام حسین ناهار سر سفره یزید البته واسه بعضیها.حالا میگید هیچکس مسئولی فکر مردم نیست این بازیگر ابزار جنگ ترم تو استراتژی رسانه ای هست یا نه حال خودش مقیم کشوره مقابله.
همه رفتن از این خراب شده
مشکل اینکار چیست ؟
فکر می کنم یکی از اساسی ترین حقوق افراد این است که محل زندگی خود را خودشان انتخاب کنند ،
مثل این است که علمای ایرانی حوزه علمیه نجف را بدور از فرهنگ ایرانی بدانید یا با توجه به اینکه استاد فرشچیان در امریکا زندگی می کند ,علاقه وی به ایران را زیر سوال ببریم یا مثلا از پرفسور سمیعی بابت زندگی در آلمان انتقاد کنیم ،
چرا بیخود شلوغش میکنید بنده یک فرهنگی هستم حداقل شصت درصد همکاران میگن اگه پول و موقعیتش فراهم بشه میریم اونور باید دنبال علت باشیم اینکه شما فرمودین معلوله باید ببینیم چرا این ذهنیت درخیلی از افراد جامعه به وجود امد
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی