بازدید 43438

زلزله ۶.۴ ریشتری استان کرمانشاه را لرزاند/ افزایش مصدومان به ۶۴۶ نفر

بر اساس گزارش‌های دریافتی، دقایقی پیش زلزله‌ای با بزرگی ۶.۴ در استان کرمانشاه به وقوع پیوست. شدت این زلزله به حدی بود که در استان‌های مجاور مثل آذربایجان شرقی و غربی، کردستان، ایلام و لرستان نیز احساس شد.
کد خبر: ۸۵۴۷۲۸
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۵ 25 November 2018
تخریب سازه‌های عمرانی، حاصل امضاء فروشی مهندسین خاکستری است/ واگذاری پروژه‌های عمرانی به سرمایه داران، نتیجه‌ای جز تحویل پروژه ضعیف و نا ایمن ندارد ندارد

بر اساس گزارش های دریافتی، دقایقی پیش، زلزله ای با بزرگی ۶.۴ در استان کرمانشاه به وقوع پیوست. شدت این زلزله به حدی بود که در استان های مجاور مثل آذربایجان شرقی و غربی، کردستان، ایلام و لرستان نیز احساس شد. 

به گزارش «تابناک»؛ دقایقی پیش و رأس ساعت ۲۰ و ۱۰ دقیقه شب، زلزله ای با بزرگی ۶.۴ ریشتر استان کرمانشاه را لرزاند. گفته می شود، مرکز این زلزله شهرستان سرپل ذهاب بوده است. هنوز از ابعاد بیشتر این زلزله اطلاعاتی در دست نیست.

همانطور که اشاره شد، بزرگی زلزله امشب کرمانشاه ۶.۴ بود که در عمق ۵ کیلومتری زمین به وقوع پیوست. کانون این زلزله ۲۷ کیلومتر با گیلانغرب، ۲۳ کیلومتر با سرپل ذهاب و ۳۳ کیلومتر با قصر شیرین فاصله دارد.

در ادامه آخرین اخبار این رویداد را خواهید خواند؛

تشکیل 6 تیم اورژانس اجتماعی برای مداخله آرام‌سازی روانی
۱۳۹۷/۰۹/۰۵ - ۱۰:۵۸

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: ۶ تیم اورژانس اجتماعی برای مداخله آرام‌سازی روانی پیش‌بینی و ۲ مرکز تخصصی روان درمانی نیز در مناطق زلزله‌زده راه‌اندازی شده است.

به گزارش میزان، مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه با بیان اینکه در پی زلزله شب گذشته در کرمانشاه بهزیستی سریعاً ستادی را برای ارائه خدمات به مردم در مناطق غرب کشور پیش‌بینی کرد، گفت: ۶ تیم اورژانس اجتماعی برای مداخله آرام‌سازی روانی پیش‌بینی و ۲ مرکز تخصصی روان درمانی نیز در مناطق زلزله‌زده راه‌اندازی شده که در این مراکز روانشناسان حضور دارند و در واقع اقدام به ارائه خدمات به افرادی آسیب‌دیده می‌کنند.

یک میلیون و ۵۰۰ هزار لیتر فرآورده‌های نفتی در مناطق زلزله زده توزیع شد
۱۳۹۷/۰۹/۰۵ - ۱۰:۲۳

مرادحاصل مرادی در گفت‌وگو با میزان، در خصوص آخرین شرایط سوخت رسانی به مناطق زلزله زده گفت: با تلاش‌های صورت گرفته مشکلی در تامین سوخت در مناطق زلزله زده وجود ندارد و روال عادی آن در حال سپری شدن است.

وی با اشاره به اینکه مشکلی در عرضه فرآورده‌های سوختی وجود ندارد، افزود: از شب گذشته تاکنون یک میلیون و ۵۰۰ هزار لیتر بنزین و نفتگاز ارسال شده است.

تعداد مصدومان زلزله کرمانشاه به ۶۴۶ نفر رسید
۱۳۹۷/۰۹/۰۵ - ۱۰:۱۸

رئیس سازمان امداد و نجات کشور با اشاره به افزایش تعداد مصدومان به ۶۴۶ نفر گفت: تاکنون ۷۸ تیم امداد و نجات در منطقه زلزله‌زده استان کرمانشاه مشغول خدمت‌رسانی هستند.

به گزارش تسنیم، مرتضی سلیمی با اشاره به اینکه آمار مصدومان استان کرمانشاه به 646 نفر رسید اظهار داشت: 33 نفر از این افراد اکنون بستری هستند و مابقی مصدومان به صورت سرپایی مداوا شدند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور با اشاره به اینکه بیشتر مردم به دلیل فرار در هنگام زلزله دچار مصدومیت شدند افزود: در شهرستان سرپل ذهاب 260 نفر، قصرشیرین 97 نفر، دالاهو 6 نفر، روانسر 12 نفر، اسلام آباد غرب 47 نفر و ثلاث باباجانی 5 نفر مصدوم شدند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون تلفات جانی گزارش نشده است گفت: نیروهای واکنش سریع استان‌های ایلام، کردستان، همدان و لرستان در همان لحظات اولیه به منطقه اعزام شده است.

سلیمی با اشاره به اینکه 49 تیم از خود استان در مجموع 78 تیم تاکنون در منطقه مشغول ارائه خدمت‌رسانی هستند عنوان کرد: پنج فروند بالگرد را به صورت آماده باش درآوردیم و دو فروند بالگرد را در منطقه به ارزیابی ثانویه می پردازند.

وی افزود: تیم های سگ‌های زنده‌یاب را نیز به منطقه اعزام کردیم که خوشبختانه به آنها نیازی نشد.

تمام راه‌های مواصلاتی استان کرمانشاه باز است
۱۳۹۷/۰۹/۰۵ - ۱۰:۰۶

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه گفت: تمام راه‌های مواصلاتی استان کرمانشاه بعد از وقوع زلزله شامگاه گذشته وصل است.

جلیل بالایی با اشاره به اینکه تمام مدیران اجرایی به دستور استاندار به مناطق زلزله‌زده اعزام شده‌اند اظهار داشت: صبح امروز برق تمام شهرها و روستاهای استان وصل شده است و مشکل آب و گاز وجود ندارد و راه‌ها باز است.

وی با بیان اینکه 32 نفر از مصدومان به شهرهای همجوار اعزام شده‌اند و مورد فوتی گزارش نشده است عنوان کرد: مردم آرامش خود را حفظ کنند و تا زمان ضرورت به مراکز درمانی مراجعه نکنند.

بالایی با اشاره به اینکه تعداد بسیاری از مراجعات به دلیل استرس و ترس است گفت: از مردم درخواست می‌شود در مراکز درمانی تجمع نکنند زیرا بخش زیادی از مصدومان به دلیل ترس از زلزله و فرار بوده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه گفت: مورد تخریبی از واحد‌های بازسازی شده گزارش نشده است.

ثبت 161 پس‌لرزه از شامگاه گذشته تاکنون
۱۳۹۷/۰۹/۰۵ - ۰۹:۴۳

مسئول مرکز لرزه‌نگاری استان کرمانشاه گفت: به دنبال زلزله شامگاه گذشته تاکنون ۱۶۱ پس‌لرزه در مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه به ثبت رسیده است.

فرهاد فروزی اظهار داشت: مرکز اصلی زلزله 6.4 ریشتری شب گذشته 17 کیلومتری جنوب غرب سرپل‌ذهاب حوالی روستای امام حسن(ع) بوده است. تا ساعت 8:45 امروز 161 مورد پس‌لرزه در آن منطقه به ثبت رسیده که دو مورد بزرگتر از پنج ریشتر و هفت مورد بین چهار تا پنج ریشتر بوده است.

فروزی با بیان اینکه این پس‌لرزه‌ها هنوز ادامه دارد افزود: این زلزله جز پس‌لرزه‌های زلزله 21 آبان سال گذشته است و این پس‌لرزه برای نواحی دیگر استان از جمله شهر کرمانشاه خطراتی ندارد و در مناطق زلزله‌زده به طور قطع آسیب‌هایی وارد شده که باید موارد ایمنی رعایت شود.

اعزام تیم‌هایی از مخابرات به مناطق زلزله‌زده
۱۳۹۷/۰۹/۰۵ - ۰۳:۴۸

مسیب قبادیان، مدیرعامل مخابرات منطقه کرمانشاه در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: در پی وقوع زلزله 6.4 ریشتری تمام سیستم‌های انتقال شامل شبکه ثابت و همراه و اینترنت دارای شرایط عادی هستند و قطعی ناشی از زلزله ایجاد نشده است.

وی با اشاره به اینکه پیک ترافیک در روزهای عادی بین ساعت 19 تا 22 است عنوان کرد: همزمانی زلزله شامگاه شنبه با ساعت پیک ترافیک سبب افزایش ترافیک بیش از حد معمول شد.

قبادیان با بیان اینکه منابع ما پاسخگوی این پیک ترافیک است گفت: با توجه به نوسازی انجام شده در شبکه طی سال‌های اخیر در شرایط غیرعادی همچون زلزله می‌توان ترافیک شبکه را به چهار برابر افزایش داد.

وی افزود: خوشبختانه با توجه به زیرساخت‌های مناسب و استاندارد شبکه مخابرات در استان، هیچ گونه مشکل ارتباطی وجود ندارد و عدم ارتباط به موقع در برخی نقاط استان به دلیل ترافیک خط بالا در زمان وقوع زلزله بوده که ناشی از ارتباط زیاد و مداوم مشترکین به جهت اطلاع از سلامتی اقوام و آشنایان خود است.

قبادیان بیان کرد: مخابرات استان کرمانشاه و بخش‌های فنی و ارتباط شبکه به صورت آماده‌باش بوده و در این رابطه تیم‌هایی به مناطق زلزله‌زده اعزام شده است.

آمار مصدومان به ۵۵۳ تن رسید
۱۳۹۷/۰۹/۰۵ - ۰۱:۱۲

به گزارش اورژانس کشوری، آمار مصدومین استان کرمانشاه تا ساعت ۱ بامداد به ۵۵۳ تن رسید:

۲۶۰ نفر سرپل ذهاب
۹۷ نفر قصر شیرین
۱۲۶ نفر گیلانغرب
۱۲ نفر روانسر
۶ نفر دالاهو
۴۷ نفر اسلام آباد
۵ نفر ثلاث باباجانی

گفتنی است ۳۳ مورد از این تعداد بستری می باشند و ۵۲۰ نفر درمان سرپایی شدند و به هیچ عنوان تا کنون کشته ای از مراجع رسمی گزارش نشده است.

تعدادی از واحد‌های تعمیری در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه دچار خسارت شدند
۱۳۹۷/۰۹/۰۵ - ۰۰:۴۶

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و گیلان‌غرب در مجلس گفت: تعدادی از واحد‌های تعمیری در مناطق زلزله‌زده بعد از زلزله امشب دچار خسارات شدید شده‌‌اند.

فرهاد تجری در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: براساس گزارش رسیده بسیاری از واحد‌های تعمیری دچار ترک‌خوردگی شدید شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه واحد‌های احداثی به دلیل مقاوم‌سازی انجام شده دچار آسیب نشده‌اند عنوان کرد: تعدادی از روستاها هنوز دچار قطعی برق هستند.

زلزله ۴.۴ ریشتری سومار کرمانشاه را لرزاند+ جزئیات
۱۳۹۷/۰۹/۰۵ - ۰۰:۴۱

زلزله‌ای به قدرت 4.4 ریشتر سومار کرمانشاه را لرزاند.

این زلزله در عمق 14 کیلومتری زمین بوقوع پیوست.

کانون زلزله در موقعیت عرض جغرافیایی: 34.11 و طول جغرافیایی: 45.6 ثبت شده است.

بزرگی: 4.4
محل وقوع: استان کرمانشاه - حوالی سومار
تاریخ و زمان وقوع به وقت محلی: 1397/09/05 00:12:41
طول جغرافیایی: 45.6
عرض جغرافیایی: 34.11
عمق زمین‌لرزه: 14 کیلومتر

نزدیک‌ترین شهرها:
26 کیلومتری سومار (کرمانشاه)
29 کیلومتری گیلانغرب (کرمانشاه)
44 کیلومتری قصر شیرین (کرمانشاه)

نزدیکترین مراکز استان:
91 کیلومتری ایلام
139 کیلومتری کرمانشاه

آخرین آمار مصدومان زلزله به ۵۱۳ نفر رسید
۱۳۹۷/۰۹/۰۵ - ۰۰:۳۰

محمودرضا مرادی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه در گفت‌وگو با مهر با بیان اینکه آخرین آمار مصدومان زلزله امشب در کرمانشاه ۵۱۳ نفر است، اظهار داشت: در گیلانغرب ۱۰۸ نفر مصدوم شده اند که ۱۱ نفر به مناطق دیگر اعزام شده‌اند.

وی با بیان اینکه ۲۳۵ نفر در سرپل‌ذهاب هم دچار مصدومیت شدند که ۶ نفر به بیمارستان‌های مناطق دیگر اعزام شدند، افزود: در قصرشیرین ۹۷ نفر مصدومیت داشتیم که پنج نفر به مناطق دیگر اعزام شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت: در روانسر ۱۰ نفر مصدوم شدند که دو نفر اعزام داشته ایم و همچنین در اسلام آباد غرب هم ۵۷ نفر مصدوم داشته ایم که ۲ نفر به مناطق دیگر اعزام شده‌اند. وی عنوان کرد: در کل ۲۸ نفر از مصدومان به مناطق دیگر اعزام شده‌اند.

وزیر ارتباطات: شبکه‌ موبایل در مناطق زلزله‌زده به حالت عادی برگشت
۱۳۹۷/۰۹/۰۵ - ۰۰:۱۹

به دنبال زلزله‌ 6.4 ریشتری ساعت 20:07:31 سرپل ذهاب در استان کرمانشاه، وزیر ارتباطات در توئیتر خود نوشت که شبکه‌ موبایل در مناطق زلزله‌زده غرب استان کرمانشاه به حالت عادی برگشته است.

محمد جواد جهرمی همچنین گفته است که شبکه ارتباطات سیار در استان ایلام به شرایط عادی بازگشته و 23 سایت قطع شده به مدار بازگشته و همچنین توسعه ظرفیت سایت‌های تلفن همراه در کرمانشاه نیز پایان یافت و شلوغی شبکه برطرف شد.

شمار مصدومان زلزله به ۴۲۲ نفر افزایش یافت
۱۳۹۷/۰۹/۰۵ - ۰۰:۱۱

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت: تعداد مصدومان زلزله امشب استان کرمانشاه به ۴۲۲ نفر افزایش یافت.

محمودرضا مرادی در گفت‌وگو با تسنیم، اظهار داشت: تاکنون 219 نفر در سرپل‌ذهاب، 98 نفر در گیلان‌غرب، 90 نفر در قصرشیرین، 10 نفر در روانسر و 6 نفر در دالاهو به عنوان مصدوم گزارش شده است.

وی عنوان کرد: این مصدومان به طور عمده به صورت سرپایی مداوا شده‌اند و تاکنون 23 نفر به کرمانشاه و اسلام‌آباد غرب اعزام شده‌اند.

مرادی با اشاره به اینکه اتوبوس آمبولانس و آمبولانس‌های دیگر در منطقه حضور دارند گفت: پزشکان در آماده‌باش قرار دارند و 100 تخت بیمارستانی برای مصدومان احتمالی در کرمانشاه آماده شده است.

هیچ‌کدام از مناطق زلزله‌زده کرمانشاه دچار قطعی برق نیست
۱۳۹۷/۰۹/۰۵ - ۰۰:۰۹

مدیرعامل شرکت توانیر گفت: هیچ‌کدام از مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه دچار قطعی برق نیست.

به گزارش تسنیم، محمدحسن متولی‌زاده اظهار داشت: همان طور که مسئولان استان و استاندار کرمانشاه اعلام کردند اکنون هیچ‌کدام از مناطق زلزله‌زده دچار قطعی برق نیست.

مدیرعامل شرکت توانیر بیان کرد: در ابتدای حادثه تعدادی از شبکه‌های برق منطقه از مدار خارج شد که با اقدامات نیروهای توانیر برق این مناطق در کمترین زمان ممکن وصل شد.

وی افزود: تمام نیروهای خدمت‌رسانی در این حوزه در آماده‌باش کامل قرار دارند.

نجار: مردم به شایعات توجه نکنند
۱۳۹۷/۰۹/۰۵ - ۰۰:۰۸

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور خاطرنشان کرد: مردم به شایعات توجه نکنند و از مراکز ذیصلاح اخبار لازم را دریافت کنند.

به گزارش ایلنا، اسماعیل نجار معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه تاکنون ۳۸۲ نفر به مراکز درمانی مناطق تحت تاثیر زلزله مراجعه کرده‌اند، گفت: بیشتر مراجعات که شامل بیش از ۵۰ درصد مراجعه کنندگان می شود ناشی از ترس و نگرانی از وقوع زلزله بوده است و مصدومان به صورت سرپایی درمان شده اند همچنین ۲۲ نفر به مراکز درمانی در کرمانشاه اعزام شده اند.

وی ادامه داد: تاکنون تخریب عمده‌ای در مناطق زلزله زده گزارش نشده است و با وجود شدت بالای زمین لرزه قطعاً تخریب صورت گرفته و ارزیابان تخریب فردا در منطقه حضور خواهند داشت.

نجار با اشاره به قطع برق در شهرهای زلزله زده گفت: برق قصرشیرین در ظرف کمتر از ۱۵ دقیقه وصل شد و در حال حاضر مشکل قطع آب و گاز وجود ندارد مگر در مناطقی که احتمال نشت گاز وجود داشته باشد به دلیل وجود زلزله آب منطقه کدر شده و در حال حاضر نیز به وسیله تانکر و بطری آب رسانی انجام می شود.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور خاطرنشان کرد: مردم به شایعات توجه نکنند و از مراکز ذیصلاح اخبار لازم را دریافت کنند تا این ساعت با پیگیری جدی که انجام شده است حتی یک نفر تلفات جانی گزارش نشده و اگرچه با وجود زلزله شرایط در منطقه به حالت عادی نیست اما مردم با توجه به تجربه زلزله سال گذشته از چادر و کانکس استفاده می کنند.

آماده‌باش ۸ تیم از سگ‌های زنده‌یاب در استان‌های معین کرمانشاه
۱۳۹۷/۰۹/۰۵ - ۰۰:۰۳

رییس سازمان امداد و نجات گفت: تعداد ۲۵ تیم امدادی در مناطق زلزله زده حضور دارند. همچنین ۸ تیم سگ‌های زنده‌یاب در استان های معین کرمانشاه آماده باش هستند.

مرتضی سلیمی رئیس سازمان امداد و نجات در گفت‌وگو با  ایلنا درباره اقلام توزیع شده در مناطق زلزله‌زده گفت: تاکنون ۱۴ هزار و ۱۲۴ دستگاه چادر، ۱۰ هزار بطری آبمعدنی، ۵ هزار کیلوگرم برنج، ۲۰ هزار کیلوگرم نایلون برای پوشش چادر توزیع شده است.

وی ادامه داد: ۱۰ تیم واکنش سریع از استان‌های لرستان، کردستان، همدان، ایلام اعزام شده اند همچنین ۵ فروند بالگرد در حالت آماده‌باش هستند.

رییس سازمان امداد و نجات گفت: تعداد ۲۵ تیم امدادی در مناطق زلزله زده حضور دارند. همچنین ۸ تیم سگ‌های زنده‌یاب در استان های معین کرمانشاه آماده باش هستند.

تکذیب جان باختن ۷ نفر در زلزله سرپل‌ذهاب
۱۳۹۷/۰۹/۰۵ - ۰۰:۰۲

به گزارش مهر، فرماندار سرپل‌ذهاب خبر منتشر شده در مورد کشته شدن ۷ نفر در سرپل‌ذهاب بر اثر زلزله ۶.۴ ریشتری را تکذیب کرد.

نفرتا این لحظه بستری شدند
۱۳۹۷/۰۹/۰۵ - ۰۰:۰۰

پیرحسین کولیوند رییس اورژانس کشور در گفت و گو با میزان اظهار داشت: ۱۵ از مصدومان بستری شدند و بیشتر مصدومان به صورت سرپایی درمان شدند .

آمار مصدومان به ۴۲۰ نفر رسید
۱۳۹۷/۰۹/۰۴ - ۲۳:۴۹

به گزارش تسنیم، به دنبال زلزله‌ای به قدرت 6.4 ریشتری ساعت 20:07:31 سرپل ذهاب کرمانشاه تا ساعت 23:30 امشب آمار مصدومان زلزله به 420 نفر رسید.

در سرپل ذهاب 223 نفر مصدوم شدند و 4 نفر از این مصدومان برای درمان به کرمانشاه اعزام شدند، همچنین در شهرستان گیلانغرب 90 نفر مصدوم و از این تعداد 10 نفر به مراکز درمانی کرمانشاه اعزام شدند.

در قصرشیرین 91 نفر مصدوم و 5 نفر به مرکز استان اعزام شدند، همچنین در روانسر 17 نفر مصدوم و یک مورد اعزام به جوانرود و 2 مورد به کرمانشاه اعزام شدند.

در شهرستان دالاهو 11 مورد مصدوم و از این تعداد یک مورد به اسلام آباد غرب اعزام شد.

بالگرد های هوانیروز در آماده باش کامل قرار دارند
۱۳۹۷/۰۹/۰۴ - ۲۳:۴۴

امیر سرتیپ دوم خلبان یوسف قربانی گفت: بلافاصله پس از با خبر شدن وقوع زلزله و برابر درخواست فرماندار سرپل ذهاب تیم های بالگردی هوانیروز جهت امداد رسانی در آماده باش کامل قرار گرفتند .

فرمانده هوانیروز ارتش تاکید کرد: خلبانان هوانیروز آماده هستند به محض شرایط جوی از صبح فردا چنانچه در روستا های صعب العبور نیاز به امداد رسانی بوسیله بالگرد ها باشد کمک رسانی انجام شود .

زلزله باقی‌مانده منازل سرپل ذهاب را تخریب کرد
۱۳۹۷/۰۹/۰۴ - ۲۳:۲۱

نماینده مردم قصر شیرین، سرپل ذهاب، گیلان غرب در مجلس، به تشریح آخرین وضعیت مناطق زلزله‌زده بعد از وقوع زلزله ۶.۴ ریشتری پرداخت.

فرهاد تجری در گفت‌وگو با خانه‌ملت، در تشریح جزییات زلزله 6.4ریشتری که ساعت 20:07:31 یکشنبه شب در استان کرمانشاه و سرپل ذهاب به وقوع پیوست، گفت: این زلزله استان کرمانشاه، روستاهای اطراف آن و سرپل ذهاب، قصر شیرین و گیلانغرب را لرزاند و باعث شد خسارات قابل توجهی به باقی‌مانده ساختمان‌های مناطق زلزله‌زده وارد شود.

نماینده مردم قصر شیرین، سرپل ذهاب، گیلان غرب در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: تعدادی از همشهریانمان دچار جراحات و صدمات جسمی شدند که عمدتا با درمان سرپایی رفع خواهد شد، اما خوشبختانه تا این لحظه اخباری مبنی بر تلفات جانی دریافت نشده است.

وی خاطرنشان کرد: بعد از وقوع زلزله در قصر شیرین و سرپل ذهاب با قطعی برق مواجه شدیم که در قصر شیرین مشکل رفع شد و در سر پل ذهاب هم تلاش برای رفع این مشکل ادامه دارد.

مصدومان زلزله استان کرمانشاه به ۲۶۹ نفر رسید
۱۳۹۷/۰۹/۰۴ - ۲۳:۱۸

هوشنگ بازوند، استاندار کرمانشاه در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به اینکه خوشبختانه تلفات جانی گزارش نشده است اظهار داشت: حدود 260 نفر از سه شهرستان قصرشیرین، گیلان‌غرب و سرپل‌ذهاب مصدوم شده‌اند که بیشتر آن‌ها به صورت سرپایی مداوا و تعدادی نیز به کرمانشاه اعزام شدند.

وی با اشاره به اینکه نیروهای امدادگر در قالب هلال‌احمر، ارتش و سپاه در منطقه مستقر هستند عنوان کرد: ستاد مدیریت بحران در منطقه حضور دارند و مردم نگرانی نداشته باشند.

استاندار گفت: دستور لازم به هلال‌احمر داده شده که مواد خوراکی مورد نیاز، چادر و آب بسته‌بندی به سرعت به منطقه ارسال شود. گروه ارزیاب تاکنون نتیجه‌ای درباره تخریب منازل اعلام نکردند اما گزارش دریافت شده از دهیاری‌ها و فرمانداری‌ها تخریب آنچنانی وجود نداشته است.

آماده‌باش نیروی انتظامی در مناطق زلزله‌زده
۱۳۹۷/۰۹/۰۴ - ۲۳:۱۴

سرهنگ محمدرضا آمویی، معاون نیروی انتظامی استان کرمانشاه در گفت‌وگو با تسنیم، با بیان اینکه مردم جاده‌های مناطق زلزله‌زده را باز نگاه دارند اظهار داشت: تیم‌های امدادی از شهر کرمانشاه به شهرستان‌های زلزله‌زده در حال اعزام هستند که باز بودن جاده‌ها کمک مضاعفی به اکیپ‌های امدادی برای کمک بیشتر به مردم خواهد کرد.

معاون اجتماعی نیروی انتظامی استان کرمانشاه با بیان اینکه پمپ بنزین در سطح شهر کرمانشاه بیش از حد شلوغ است، بیان کرد: همشهری‌ها رعایت کنند که بتوانند دیگران برای سوخت‌گیری به پمپ بنزین مراجعه کنند زیرا که بیشتر مردم از منازل خود بیرون رفته‌اند و هوا سرد است.

آمویی با بیان اینکه در سطح شهر کرمانشاه نیروی انتظامی حضور 100 درصدی دارد، بیان کرد: هم استانی‌ها در مورد اخبار زلزله به رسانه‌های معتبر مراجعه کنند و به صحبت‌هایی که در فضای مجازی و گروه‌هایی که در شبکه اجتماعی وجود دارد توجه نکنند.

وی با بیان اینکه در فضای مجازی شاهد برخی بی‌اخلاقی‌ها هستیم، بیان کرد: پلیس فتا همه کانال‌ها و گروههایی را که اطلاعات اشتباه و غلط به مردم می‌دهند مورد رصد قرار داده و به صورت تلفنی به مدیران این کانال‌ها و شبکه های اجتماعی تذکرات لازم داده شده است.

معاون اجتماعی نیروی انتظامی استان کرمانشاه افزود: مدیران کانال‌ها و فعالان شبکه‌های اجتماعی باید اخلاق مداری را مدنظر قرار دهند، زیرا موقعیت طوری نیست که به‌‌دلیل تلاش برای افزایش بازدید کننده از کانال‌هایی که در اختیار دارند با احساسات مردم بازی کنند.

آمویی با بیان اینکه مردم آرامش خود را حفظ کنند، خاطرنشان کرد: همکاران ما در نیروی انتظامی و پلیس راهور تمام تلاش خود را برای آرامش مردم خواهند کرد و مردم سعی کنند که با این نیروها همکاری لازم را داشته باشند که به امید خدا این بحران هم مانند سایر بحران‌ها برطرف شود.

ارتش و سپاه پای کار آمدند
۱۳۹۷/۰۹/۰۴ - ۲۲:۵۹

 سردار شریف سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه از همان لحظات اولیه پیگیر موضوع بوده‌اند و با فرمانده سپاه استان هماهنگی‌های لازم جهت ارائه کمک‌های مورد نیاز شده است، اظهار کرد: با جمع‌بندی‌های صورت گرفته در صورت نیاز آماده ارائه انواع کمک‌های امدادی به منطقه هستیم و با تمام توان پای کار هستیم و خواهیم بود.

امیر تقی‌خانی سخنگوی ارتش نیز با بیان اینکه اوضاع با کمک مردم، نیروهای امدادی و مسلح تحت کنترل است، اظهار کرد: با حضور همه دستگاه‌ها از جمله نیروی مسلح و امدادی به مردم اعلام می‌کنیم که نگرانی از مناطق نداشته باشند.

اعزام یک لشکر به شهر سرپل‌ذهاب

سردار بهمن ریحانی، فرمانده سپاه حضرت نبی‌اکرم(ص) استان کرمانشاه در گفت‌وگو با تسنیم، گفت: پس از وقوع زلزله امشب در مناطق غربی استان کرمانشاه یک لشکر با تمامی امکانات و تجهیزات به شهر سرپل‌ذهاب اعزام شد که پس از استقرار در منطقه تمامی نیازهای مردم همچون درمان را تحت پوشش قرار می‌دهد.

فرمانده سپاه حضرت نبی‌اکرم(ص) با اشاره به کدورت آب در مناطق زلزله‌زده غرب استان کرمانشاه بیان کرد: تانکرهای آب‌رسان در حال اعزام به مناطق زلزله‌زده هستند و از دقایقی پیش توزیع آب بسته‌بندی شده در مناطق زلزله‌زده توسط سپاه آغاز شد و تمامی آب‌های موجود در انبارها در مناطق زلزله‌زده توزیع می‌شود.

ریحانی با بیان اینکه همه ظرفیت‌های امدادی و درمانی سپاه و بسیج در کنار مردم است، خاطرنشان کرد: پس از وقوع زلزله بسیجیان سرپل‌ذهاب و قصرشیرین به حالت آماده‌باش درآمده و جهت امداد به زلزله‌زدگان در مناطق شهری و روستایی حاضر شدند که با کمک تمامی دستگاه‌ها از این بحران نیز عبور خواهیم کرد.

چادر، پتو و آب معدنی در مناطق زلزله‌زده توزیع شده است
۱۳۹۷/۰۹/۰۴ - ۲۲:۵۵

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گفت: از مردم خواهشمندیم اخبار و اطلاعات را از منابع رسمی و سازمان های امدادرسان دریافت کنند.

به گزارش ایلنا، علی اصغر پیوندی مدیرعامل جمعیت هلال احمر با بیان اینکه تاکنون تلفات جانی در مناطق زلزله زده نداشتیم، گفت: در حال حاضر اقلام امدادی مانند چادر، پتو و آب معدنی در منطقه توزیع شده است. همچنین از استان‌های کردستان، همدان، ایلام و لرستان تیم‌های مجهز از جمله تیم آواربرداری به منطقه اعزام شدند. هلال احمر در حال آماده باش کامل است و از مردم خواهشمندیم اخبار و اطلاعات را از منابع رسمی و سازمان های امدادرسان دریافت کنند.

وی ادامه داد: آسیب جدی به منابع آب وارد نشده اما آب معدنی در منطقه توزیع شده است.

مصدومیت حدود 200 نفر/ اعزام برخی از مصدومین به بیمارستان‌های مرکز استان
۱۳۹۷/۰۹/۰۴ - ۲۲:۴۹

هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه با بیان اینکه عمده مصدومین به صورت سرپایی مداوا شده‌اند، گفت: برخی از مصدومین به بیمارستان‌های مرکز استان اعزام شدند.

وی با اشاره به اینکه مطابق آخرین آمار در این زلزله حدود 200 نفر مصدوم شده‌ است، تصریح کرد: اوضاع کاملا تحت کنترل است و هیچ نگرانی در موضوع مدیریت بحران نداریم.

تعطیلی مدارس و دانشگاه‌های کرمانشاه
۱۳۹۷/۰۹/۰۴ - ۲۲:۳۶

با تصمیم شورای هماهنگی مدیریت بحران و دستور بازوند، استاندار کرمانشاه، فردا تمامی دانشگاه ها و مدارس کل استان در نوبت های صبح و بعدازظهر تعطیل است.

افزایش مصدومان به 156 نفر
۱۳۹۷/۰۹/۰۴ - ۲۲:۲۳

مرتضی سلیمی رئیس سازمان امداد و نجات با اشاره به اعزام 18 تیم امدادی از استان های همجوار کرمانشاه گفت: تا به این لحظه 50 مصدوم از سرپل ذهاب، 45 نفر از قصرشیرین و 61 نفر از گیلانغرب به مراکز درمانی انتقال یافته‌اند.

وی افزود: بر اساس گزارش‌های مردمی و اطلاعات ارسالی از سوی تیم‌های ارزیاب پیش بینی می‌شود خسارات زیادی نداشته باشیم.

اعزام 34 تیم ارزیاب و امدادی
۱۳۹۷/۰۹/۰۴ - ۲۱:۵۲

سازمان امداد و نجات هلال احمر از اعزام 18 تیم ارزیاب از کرمانشاه، 8 تیم آنست و 8 تیم آوار از استانهای لرستان، کردستان، همدان و ایلام به مناطق زلزله زده خبر داد.

تعدادی از سازه های عمرانی روستایی تخریب شده است
۱۳۹۷/۰۹/۰۴ - ۲۱:۳۶

بر اساس گفته های معاون عمرانی استانداری کرمانشاه در تعدادی از روستاهای استان ابنیه های مسکونی تخریب شده است که البته با خسارت جانی همراه نبوده است.

تا کنون تلفات جانی اعلام نشده است
۱۳۹۷/۰۹/۰۴ - ۲۱:۳۴

مرادی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه با اعلام اینکه وضعیت باثبات است، افزود: تنها 2 مجروح اعزامی در این استان وجود داشته است و ما بقی مصدومان شرایطشان چندان حاد نیست.

مسیر کرمانشاه به سرپل ذهاب در گردنه پاتاق مسدود است
۱۳۹۷/۰۹/۰۴ - ۲۱:۳۰

بر اساس آخرین اخبار دریافتی، مصدومان به دلیل فرار از خانه مصدوم شده اند و گزارشی از خسارت جانی و مالی اعلام نشده است. 

به دلیل وقوع زلزله هم اینک مردم سرپل ذهاب بیرون از خانه ها و در هوای سرد هستند. 

سردار حمیدی فرمانده پلیس راه راهور در مورد خسارت های جاده ای این زلزله به رسانه ها گفت: گردنه پاتاق (مسیر کرمانشاه به سرپل ذهاب) مسدود است.

وی افزود: راه های اصلی جز گردنه پاتاق مشکلی ندارند اما هنوز اطلاعی از راه های فرعی به دست نیامده است.

پس لرزه ها کرمانشاه را رها نمی کند
۱۳۹۷/۰۹/۰۴ - ۲۱:۲۲

پس از زلزله 6.5 ریشتری عصر امروز ، دقایقی پیش نیز دو زمین لرزه به بزرگی 5.2 ، 4.6 و 4 ریشتر استان کرمانشاه حوالی قصرشیرین و سرپلذهاب را لرزاند.

بزرگی: 4.6
محل وقوع: استان كرمانشاه - حوالی قصر شيرين
تاریخ و زمان وقوع به وقت محلی: 1397/09/04 20:11:09
طول جغرافیایی: 45.64
عرض جغرافیایی: 34.3
عمق زمین‌لرزه: 10 کیلومتر

بزرگی: 5.2
محل وقوع: استان كرمانشاه - حوالی قصر شيرين
تاریخ و زمان وقوع به وقت محلی: 1397/09/04 20:39:36
طول جغرافیایی: 45.65
عرض جغرافیایی: 34.36
عمق زمین‌لرزه: 10 کیلومتر

بزرگی: 4
محل وقوع: استان كرمانشاه - حوالی سرپل ذهاب
تاریخ و زمان وقوع به وقت محلی: 1397/09/04 20:51:05
طول جغرافیایی: 45.72
عرض جغرافیایی: 34.34
عمق زمین‌لرزه: 6 کیلومتر

استاندار کرمانشاه: بحران تحت کنترل است
۱۳۹۷/۰۹/۰۴ - ۲۱:۱۷

هوشنگ بازوند در مورد این زلزله به شبکه خبر گفت: نیروهای ارتش و سپاه به منطقه اعزام شده اند و در حال ارزیابی هستند.

وی افزود: این زلزله در قصر شیرین 15 نفر، در گیلانغرب 50 نفر و در سرپل ذهاب 50 نفر را مصدوم کرده است.

وی ضمن تأیید قطع برق بسیاری از نقاط شهر سرپل ذهاب افزود: بحران تحت کنترل است و نیروهای امدادی در کنار مردم هستند.

بازوند با تأکید بر اینکه هنوز گزارشی از تلفات جانی به اطلاع ما نرسیده است، ااضافه کرد: نیروهای امدادی در حال عزیمت به روستاهای منطقه هستند تا شرایط این مناطق را ارزیابی کنند.

زلزله امسال دست کمی از سال گذشته نداشت
۱۳۹۷/۰۹/۰۴ - ۲۱:۱۳

جمالی نیا فرماندار شهرستان سرپل ذهاب در مورد این زلزله به شبکه خبر گفت: برق سرپل دهاب جز در یک منطقه به حالت باز گشته است. 

وی افزود: 50 نفر مصدوم به بیمارستان مراجعه کردند که جراحات آنها در حد شکستگی دست و پا است.

جمالی نیا گفت: این زلزله اضطراب شدیدی را در میان شهروندان ایجاد کرد و دست کمی از زلزله سال گذشته نداشت.

او تأکید کرد: با این حال شرایط شهرستان سرپل دهاب در حال بازگشت به روال عادی است.

هنوز گزارشی از خسارت های جانی و مالی زلزله اعلام نشده است
۱۳۹۷/۰۹/۰۴ - ۲۱:۱۰

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه در مورد زلزله امشب به رسانه ها گفت: تاکنون گزارشی از خسارات جانی و مالی در مناطق زلزله‌زده اعلام نشده است.

وی افزود: در دو شهرستان قصرشیرین و گیلان‌غرب قطعی برق گزارش شده است و نیروها بلافاصله اعزام شدند.

این مقام مسئول تأکید کرد: تمام نیروهای امدادی و اعضای ستاد شهرستان‌ها در آماده باش هستند و جای نگرانی نیست.

در شهرهای بزرگ منطقه تلفات جانی اعلام نشده است
۱۳۹۷/۰۹/۰۴ - ۲۱:۰۱

مرتضی سلیمی رئیس سازمان امداد و نجات کشور ضمن اشاره به اینکه در شهرهایی چون سرپل ذهاب و گیلانغرب گزارشی از تلفات جانی اعلام نشده است، اظهار امیدواری کرد که شرایط در مورد روستاهای منطقه نیز به همین شکل باشد.

سلیمی در همین رابطه تأکید کرد: با توجه به بازسازی روستاهای منطقه در سال اخیر قطعاً در مناطق روستایی نیز خسارت به مراتب کاهش خواهد یافت.

سایت مرکز لرزه نگاری از دستر خارج شد
۱۳۹۷/۰۹/۰۴ - ۲۰:۵۵

رئیس مرکز لرزه نگاری دانشگاه تهران در مورد این زلزله گفت: این زلزله با بزرگی 6.4 ریشتر در سرپل ذهاب رخ داد. این زلزله تا کنون 3 مورد پس لرزه داشته است. 

مرادی افزود: سایت مرکز لرزه نگاری به دلیل هجوم شهروندان از دسترس خارج شده است.

وی عمق زلزله را 7 کیلومتر اعلام کرد و افزود: شدت زلزله به قدری بوده است که در کشور عراق و شهر بغداد نیز احساس شد.

مرادی با اشاره به اینکه خوشبختانه کانون زلزله از شهر سر پل ذهاب فاصله داشت، افزود: روستاهایی در اطراف کانون زلزله هستند که امیدواریم با کمترین خسارت رو به رو شوند.

در گیلانغرب تعدادی از شهروندان مصدوم شدند
۱۳۹۷/۰۹/۰۴ - ۲۰:۵۳

بر اساس گفته های پیرحسین کولیوند، سرپرست اورژانس کشور در شهرستان گیلانغرب تعدادی از شهروندان نه بخاطر زلزله بلکه بخاطر فرار از ساختمان ها مصدوم شدند.

برق بسیاری مناطق شهر سرپل ذهاب قطع شد
۱۳۹۷/۰۹/۰۴ - ۲۰:۵۲

بر اساس گفته های جمالی نژاد، فرماندار شهرستان سرپل ذهاب هنوز خسارتی از این زلزله به مسئولان گزارش نشده است، اما در حال حاضر بخش زیادی از شهر سرپل ذهاب قطع است.

آماده باش بیمارستان های استان کرمانشاه برای پذیرش مصدومان
۱۳۹۷/۰۹/۰۴ - ۲۰:۵۰

هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه در مورد این زلزله به شبکه خبر گفت: بیمارستان های شهرستان های غربی کرمانشاه در حال آماده باش هستند. تعدادی از شهروندان مصدوم شده اند، اما تلفات جانی تا کنون گزارش نشده است.

شش تیم امدادی از سوی هلا احمر به محل زلزله اعزام شد
۱۳۹۷/۰۹/۰۴ - ۲۰:۴۵

 ۶ تیم امدادی از سوی هلال احمر به کانون زمین لرزه از گیلان غرب و قصر شیرین اعزام شده است.

مرتضی سلیمی، رییس امداد و‌نجات در مورد این زلزله به رسانه ها گفت: زلزله در مناطقی اتفاق افتاده است که به تازگی و پس از زلزله سال گذشته، بازسازی شده است

اطلاعات مقدماتی موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران در مورد زلزله
۱۳۹۷/۰۹/۰۴ - ۲۰:۳۳

در گزارش مقدماتی زمین‌لرزه که از سوی موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران منتشر شد، آمده است بزرگی زلزله 6.4 بود که محل وقوع آن استان كرمانشاه، حوالی سرپل ذهاب اعلام می شود. 

 این زلزله در تاریخ 4 آذر و ساعت 20:07:31 در طول جغرافیایی  45.7 و عرض جغرافیایی: 34.38 در عمق 7 کیلومتری زمین رخ داد. 

نزدیک‌ترین شهرها به کانون این زلزله شهرهای زیر اعلام می شود.

17 کیلومتری سرپل ذهاب (كرمانشاه)
18 کیلومتری قصر شيرين (كرمانشاه)
33 کیلومتری گيلانغرب (كرمانشاه)

نزدیکترین مراکز استان نیز استان های زیر هستند.

106 کیلومتری ايلام
127 کیلومتری كرمانشاه

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۹
خدا خودش رحم کنه
پاسخ ها
سبوس برنج شمال
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۵
خدایا تنها تو رو میپرستم و از تو یاری می جویم.



سرپل شده گهواره کودک
خدا به داد مردم هنوز گرفتار مانده از زلزله قبلی که یکساله در چادر و کانکس در رنج و عداب هستند برسد که یک بلای دیگر تکرار شد .
خدایا کمکشان کن .
دوباره مثل سال گذشته تو فصل سرما انشاء الله اسیب نزده باشد
زندگی با طعم زلزله
شام میهمانی با طعم ترس و لرز
اما دور هم بودن باعث شد ترس کمتری وارد شود!
کلا زندگی خیلی زیباست!!!
این سایت مرکز زلزله نگاری دانشگاه تهران افتضاحه، همیشه کنده، هر وقت هم که نیاز میشه کلا قطع میشه. من از سایت های خارجی استفاده میکنم خیلی بهتره.
چه خبره
انقد مال مردمی خوری دروغ رشوه زیاد شده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۵
اگر این ها باعث زلزله میشد تهران مخصوصا بعضی مناطقش تابحال با خاک
یکسان شده بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۶
اونجا کلازلزله خیزه باید یه فکری به حالش کرد
که البته در تلاشن
ای خدا
خدایا خداوندا خودت به این ملت رحم کن.آرامش را به این سرزمین برگردان. دیگر توان و رمقی بر مردم نمانده است. آمین یا رب العالمین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۴
آمــــــــــــــــــــــــین یـــــــــــــا رب العـــــــــــــــــالــــــــــمیــــــــــــنـ
کار اسرائیل هست بعد از حرف روحانی در مورد اسرائیل بود
عین زلزله بم که کار اسرائیل بود
واقعا نمیدونم چرا هموطنان ثروتمند ما به این زلزه زدها کمک نمیکنن. از دولت ها که در 40 سال گذشته هیچ خیری به مردم نرسید اما من نمیدونم چرا مردم ما اینقدر سنگدل شدن. این همه کمک مردمی پارسال جمع شد معلوم نشد کجا رفت. اونایی که مینتونن باید خودشون مستقیم عمل کنن و به هیچ کس اتماد نکنن. کاش حداقل همون زمان میزاشتن کشورهای خارجی به زلزه زدهها کمک کنن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۵
کجای کاری 20 باره علی دایی رو به دادستانی میبرن که چرا کمک کردی و چرا کمکهای مردمی رو جمع کردی . اگر من بودم میگفتم اشتباه کردم . ولی باز گلی به گوشه جمال امثال علی دایی و دیگران که دارن برای مردم هم وطن کمک جمع میکنن
عمق 5 کیلومتری؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۴
مشکوکه
از زمين و آسمان بلا برايمان ميبارد فقط مانده كه دماوند هم منفجر بشه كه
نكبتمان كامل شه
باز هم آزمایش هسته ای دیگری!
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۰۱:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۵
! ولمون کن تو رو خدا
خداییش غرب کشور دیگه جای زندگی نیست!! تا بود جنگ و فقر و بلا حالا دم به ساعت آوار زلزله و استرس و هزار کوفت و مرض!!! دیگه بریدیم! راستی فلان نفر تو فلان کشور مرد واویلا!!!!!!
برای آسیب دیدگان همچنان محروم پس از فاجعه قبلی متاسفم. علت این فجایع مستمر آزمایش های اتمی است.
باز هم زلزله بعد از اربعین
نکنه خانومهاشون تو کانکس بی حجاب شده بودن، دوباره زلزله حادث شده!!!
علما لطفا علت یابی کنند!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۵
کدوم کانکس
خدايا به بزرگيت قسمت ميدهم خودت رحم كن به حق پنج تن ال عبا
مسئولان به مردم خودمان برسید یک سال پیش کرمانشاه لرزید و تا الان زیر چادر بودند امسال نیز لرزید و بارید و چادرهایشان را هم آب برد خدا به چه زبانی باید ناکارامدیتان را به رختان بکشد؟؟؟؟؟ پارسال علی دایی و چند نفر دیگر خواستند در برابر ناکارامدی شما با جمع کردن کمک های مردمی کمی از زخم هموطنانمان را درمان کنند جلویشان را گرفتید
یا حق قربان حکمتت چه سری در آن هست الهی خودت کرم کن
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر