بازدید 19128
هدایت الله خادمی در گفت وگو با «تابناک»؛

هر وقت دستمزد کارگران را دلاری حساب کردید، بنزین را هم دلاری بفروشید/ مردم هزینه ناکارآمدی دولت‌ها را می‌دهند

کارت سوخت که زمانی جزو خطوط قرمز دولت روحانی بود، بار دیگر در حال احیاست و گویا دولت تصمیم گرفته، پس از افزایش قیمت ارز برای کنترل میزان مصرف سوخت، سهمیه بندی بنزین را به اجرا بگذارد، ولی این تنها شروع ماجراست. به باور برخی کارشناسان، دولت با انجام این کار، قصد دارد تا مقدمات افزایش نرخ سوخت را کلید بزند.
کد خبر: ۸۵۴۴۴۷
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۳ 25 November 2018

هر وقت دستمزد کارگران را دلاری حساب کردید، بنزین را هم دلاری بفروشید/ مردم هزینه ناکارامدی دولت ها را می دهندکارت سوخت که زمانی جزو خطوط قرمز دولت روحانی بود، بار دیگر در حال احیاست و گویا دولت تصمیم گرفته، پس از افزایش قیمت ارز برای کنترل میزان مصرف سوخت، سهمیه بندی بنزین را به اجرا بگذارد، ولی این تنها شروع ماجراست. به باور برخی کارشناسان، دولت با انجام این کار، قصد دارد تا مقدمات افزایش نرخ سوخت را کلید بزند.

به گزارش «تابناک»؛ هدایت الله خادمی، عضو کمیسیون انرژی در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: دولت می خواهد در زمینه موضوع سوخت، کارهایی انجام دهد، ولی چون گفته بود قرار نیست کاری صورت گیرد، آهسته در حال آماده کردن مقدمات افزایش قیمت است.

این نماینده مجلس گفت: برخی دولتمردان بر این باورند که بنزین را سهمیه بندی کنند و به هر ایرانی سهم بنزینشان را بدهند؛ چه کسانی که خودرو دارند و چه کسانی که ندارند. بنا به شنیده ها، قصد این افراد این است که ماهیانه به هر نفر، 30 لیتر بنزین داده شود؛ بنابراین، اگر این سناریو بخواهد اجرا شود، مضرات آن بسیار بیش از فوایدش خواهد بود. اولین ضرر این که یک توقع در میان مردم ایجاد می شود که دولت باید هر ساله به یک میزان مشخص به شما بنزین بدهد.

ضرر دیگر آنکه کسی که خودرو ندارد، نمی تواند از آن استفاده کند و به احتمال زیاد قصد فروش آن را خواهد داشت؛ بنابراین یکسری گروه ها و مافیاهایی شکل خواهند گرفت که کارت ها و سوخت این افراد را خواهند خرید تا در بازار به فروش برسانند و یا آن را قاچاق کنند.

از سوی دیگر، زمانی که ما محدودیت ایجاد کنیم، عده ای هستند که نیاز به بنزین بیشتری دارند؛ بنابراین، دولت هر گونه شده باید این بنزین را تأمین کند. پس چاره ای جز تعیین نرخ دوم نخواهد داشت و پیش بینی می کنم که دولت در آینده بنزین را دو نرخی خواهد کرد؛ بنابراین وقتی همه پازل های موضوع بنزین را در کنار هم می گذاریم، از فعال کردن دوباره کارت سوخت گرفته تا موضوع سهمیه بندی، این نتیجه به دست می آید که دولت می خواهد قیمت سوخت را گران کرده و با دو نرخی کردن آن، بخشی از منابعش را تأمین کند.

وی همچنین در این باره افزود: دولت تصور می کند که 80 میلیون لیتر بنزین در ماه تولید می کند و اگر این را بین مردم تقسیم کند، می تواند در ماه نفری 30 لیتر به مردم سوخت بدهد و اگر کسانی هم که خودرو ندارند، بنزین خود را به دارندگان خودرو بفروشند، مشکل حل خواهد شد، ولی این گونه نیست و مشکل بیشتر هم خواهد شد؛ بنابراین، دولت با این روند ناگزیر از نرخ دوم است، ولی میزان این نرخ هم جای بحث فراوان دارد. هم اکنون در فضای مجازی بحث های زیادی بر سر این نرخ درگرفته و نمی شود بنزین را یکباره چهار برابر یا پنج برابر کرد.

وی در ادامه یادآور شد: عده ای بر این باورند که سوخت در کشور ما ارزان است، ولی این مشکل ما نیست. ما نتوانسته ایم پایه پولی کشور را حفظ کنیم و چون پایه پولی ما در مقابل سایر ارزها به شدت کاهش پیدا کرده است و این روند نیز همچنان ادامه دارد، هر نرخی برای بنزین در نظر بگیریم، دوباره و چند ماه دیگر با این مشکل روبه رو خواهیم شد.

اگر ما الان نرخ بنزین را 5 هزار تومان تعیین کنیم، شش ماه دیگر که باز ارزش پولی ما سقوط خواهد کرد، بار دیگر خواهند گفت بنزین در ایران ارزان است. بله این مشکل کشور ماست. در خارج از کشور کسانی که بنزین را با 5000 تومان یا 6000 تومان خریداری می کنند، بیش از پنج یا هزار دلار در ماه نیز درآمد دارند، نه مثل ما و خبرنگارهای ما که ماهی کمتر از 200 دلار حقوق می گیریم. یک خبرنگار در خارج از ایران 6000 دلار درآمد دارد و سایر کارگران هم با پایه دلار حقوق می گیرند و کمترین دستمزد، روزی بیش از 150 دلار است.

اگر ما به این مرحله رسیدیم که درآمد افراد جامعه را نیز متناسب به نرخ ارز حساب کنیم، آن وقت باید به فکر آزادسازی نرخ ها باشیم؛ بنابراین، نمی توان به یک کارگر، ماهی یک میلیون تومان ـ که کمتر از 90 دلار است ـ حقوق بدهیم و از سوی دیگر قیمت بنزین را با وی دلاری حساب کنیم. مردم نباید هزینه ناکارآمدی دولت ها را بدهند. دولت ها با ناکارآمدی خودشان که دست روی تمام صنایع کشور گذاشته اند، هزینه ها را بالا برده اند و الان هم که به مشکل خورده اند، می خواهند از جیب مردم هزینه کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۳
در انتظار بررسی: ۸۲
انتشار یافته: ۸۷
احسن - مشخص ی چند روز حقوق هزینه هاتون بیشتر از درآمدتون شده داره صداتون درمی اید .
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۴
دقیقا
علی امیری فراهانی
| United States of America |
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۴
وزیر سابق اقتصاد اقای طیب نیا در دور اول اقای روحانی با بالا بردن سود موهوم بانکی به 25 درصد ضمن تثبیت دستوری نرخ دلار نا انتخابات دور دوم اقای روحانی باعث افزایش انفجاری نقدینگی بدون پشتوانه و رکود گسترده فعالیت های اقتصادی و تولید شد. حالا اقای همتی همان نسخه را برای تثبیت قیمت ارز در 14 هزار تومن بکار می برد و با فروختن تتمه ارزی(به گفته خود ایشان ناموس بانک مرکزی) و ذخایر ارزی در این دوران تحریم باعث رکود سرتاسری می شود و نام ان را مانند اقای طیب نیا کنترل و تعادل قیمت ارز می گذارد! البته قیمت ارز نمی تواند از این بیشتر شود چون حقوقها افزایش نیافته و در نتیجه تقاضا برای جنس و واردات به شدت کاهش یافته و در واقع بهای این تثبیت و تعادل را ملت ایران با نخریدن و نخوردن به اندازه کافی دارند می پردازند. این هنر نیست که یک وزیر اقتصاد یا مدیر بانک مرکزی نرخ سود موهوم را به 25 درصد بالا ببرد و با کاهش فعالیت اقتصادی تورم تک رقمی را هنر خود بداند و وقتی می دانست که غیر ممکن است ان سیاست برای چهار سال دوم ادامه یابد از مسئولیت تحت عنوان عشق به کار دانشگاهی شانه خالی کند و حالا اقای همتی با ادامه راه او اقتصاد و بازار و واردات را تعطیل کند و اصلا نگران سونامی بیکاری ناشی از ان نباشد و صحبت از تثبیت و تعادل بازار ارز کند. یک مدیر موفق اقتصادی کسی است که ضمن کنترل تورم و بیکاری بتواند تقاضا و رشد اقتصادی را هم تضمین کند.

به هر حال اتقاق خاصی در بازار ارز نیفتاده و هنر هیچ یک از این مدیران محترم نیست که برای مدتی قیمت ارز کمی تثبیت شده. همانطور که هیچ نیرویی نمی تواند قیمت ارز را به 4200 تومان برساند. هیچ ترامپ یا سلطان سکه یا دلالی هم نمی تواند قیمت دلار را به 20 هزار تومن در کوتاه مدت برساند.قیمت ارز در ایران همیشه برابر است با تقسیم نقدینگی ریالی در طول یک سال بر دلار و ارز وارده به کشور از همه منابع در همان سال. در مهرماه میزان نقدینگی کل کشور به 1700 هزرا میلیارد رسیده و میران ارز وارده از مهر ماه 96 تا مهرماه 97 120 میلیارد دلار رسیده که تقسیم این دو همین قیمت حدود 14000 هزار تومانی نتیجه می شود. از الان به فکر کاهش شدید درامد نفتی و صادراتی کشور در نیمه دوم سال از مهرماه تا اسفند ماه به خاطر تحریم باشیم که با توجه به افزایش نقدینگی تا اسفند که به حدود 1900 هزار میلیارد تومن خواهد رسید حتی اگر خوشبینانه درامد کل ارزی از اسفند 96 به اسفند 97 را 90 میلیارد دلار حساب کنیم . خود از تقسیم این دو نرخ احتمالی دلار در بهار 98 را محاسبه بفرمایید.

عین پیش بینی قیمت ارز بالای ده هزار تومن را در مقالات متعدد در سال گدشته ارسال شده بود که مستندات ان موجود است. فقط به یکی از ان مستندات که در مقاله قیمت دلار، وزیر اقتصاد و انتظار معجزه"-شنبه ۴ دی ۱۳۹۵ امده بود:

" اگر دولت سابق بعد از شش سال مجبور شد، نه از سر آگاهی و کنترل بلکه از سر ناچاری، واقعیت را بپذیرد و نرخ ارز از ۱۲۰۰ تومن به ۳۶۰۰ تومن رسید، این دولت احتمالا بسیار زودتر یعنی‌ همین حالا و یا حداکثر بعد از انتخابات (ریاست جمهوری 96) مجبور به تعدیل انفجاری نرخ ارز خواهد شد و اگر غیر از این باشد، ما باید به همه قوانین علمی‌ و حتی قانون جاذبه شک کنیم! "
سبوس برنج شمال
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۴
این گرونیها یواش یواش داره داد نماینده ها رو هم در میاره









ای جان


یواش یواش بوی انتخابات مجلس هم به مشامم میرسه.
ناشناس
| Germany |
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۴
لازم به ذکراست که خود این جناب نماینده یک حقوق از. مجلس دریافت می کند و یک حقوق هم از شرکت نفت ولذا ایشان اگر حرفی هم به نفع طبقه کارگر بزنند مشکوک است.
سبوس برنج شمال
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۴
بوی انتخابات میاد









حواسمون باشه
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۴
جناب فرهانی بسیار خوب تحلیل می کنند ولی مرتکب یک اشتباه بزرگ شده اند و ان این است که بخش عمده ای از نقدینگی ۱۷۰۰ تریلیون تومانی قبلا تبدیل به ارز،طلا،مسکن و سهام شده و در حال حاضر مقدار زیادی ازاد نیست که بتواند نرخ ارز را افزایش دهد البته در دراز مدت تحلیل ایشان درست است و مردم دیگر به سپرده گزاری در بانک اعتماد نخواهند کردچون افت پول ملی بیشتر از ان خواهد بود
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۴
رضا جان درست می گویید ولی توجه ندارید که به هر حال 1700 هزار میلیارد تومن نقدینگی ریالی در بازار ایران از بین نمی رود . اگر برخی از مردم ان را تبدیل به طلا یا ارز کردند ان پول رفته به حساب طلا فروشان و ارز فروشان که بزرگترین ان خود دولت است و دولت هم دوباره در این شرایط کسری بودجه شدند یه چیزی روی ان با چاپ پول می گذارد و دوباره ان را به اقتصاد نزریق می کند و این دور مانند گرداب ادامه می یابد
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۴
برادر نقدینگی با پول فرق دارد وقتی تبدیل به کالا می شود ۶ برابر خودش تقدینگی کاهش می یابد این تابع جادوی خلق قدرت خرید توسط بانک ها با ایجاد ضریب فزاینده است در اینده نرخ ارز صرفا به اندازه جاپ پول جدید تغییر خواهد کرد
کلا این دولت برنامه ای ندارد
الان‌‌ در سالهای پایانی اش هم به طرحهای محمود مثل سهام عدالت و کارت سوخت و تکمیل مسکن مهر متوسل شده تا آبرویی برای خود بخرد
ولی مردم این خدمات را به حساب احمدی نژاد میگذارند نه دولت روحانی
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۴
بهتر است فکر اساسی برای وضیعت اقتصادی و تحریم بکنید. الان صادرات نفت ایران به یک سوم نیمه اول سال 97 رسیده و ان یک میلیون بشکه هم بدلیل تحریم بانکی و تخفیف و تبدیل پول به ارز محلی و ارزان شدن قیمت نفت در دنیا و خرید جنس در برابر نفت و... حداقل نصف ارزش نیمه اول سال را دارد. یعنی درامد نفتی ایران در نیمه دوم حداکثر یک ششم یا یک پنجم اردبیهشت است. ار انطرف کلیه واردات ماشین و لوازم خانگی قطع شده و میزان صادرات مواد فلزی و پتروشیمی هم به میزان زیادی محدود خواهد شد. اینها یعنی دولت علاوه بر کاهش دارمد نفتی کاهش بسیار شدیدی در سایر درامد ها مانند گمرک و عوارض بازرکانی و... خواهد داشت که کسر بودجه دولت را به رکوردهای تاریخی خواهد رساند و هیچ راهی جز چاپ پول و افزایش قیمت ارز نمی مانه. به هر حال شاید بشود چند ماهی را سر کرد ولی با هر ماه تاخیر مدیریت بر گشت اقتصاد مشکل دار و مشکلات بسیار عمیق تر خواهد شد.
برای هرگونه اظهار نظر و ندامت دیر شده
مردم به همه بدبین شده اند
ضربات بزرگی به اعتماد مردم وارد کردید
با عذرخواهی و حرف درمانی چیزی درست نمیشود
پاسخ ها
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۴
احسنت
حساب و کتاب توی بخش دولتی وجود نداره
یک نمونه اش گمرکات است و اسکله های اختصاصی
نمونه دیگرش بخش نفت و گاز و نیرو ست
که واقعا معلوم نیست چقدر مثلا گاز به چه ارگان یا شخصی تحویل میشه و با چه قیمتی
بانک ها که ملک اختصاصی صاحبان آن شده اند و به خودشون وام میدن و آخرش هم دولت بایستی از جیب مردم پول مردم مال باخته را بده
سود بانکی بیست و چند در صدی که مادر مشکلات اقتصادی ماست و دولت نا توان از حل آن.
دمت گرم داداش
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۴
حداقل دستمزد در غرب را تقسیم بر نسبت دستمزد حداقلی ایران به قیمت بنزین ایران کنیم می شود 5 دلار

یعنی بنزین 5 دلاری در غرب برابر است با بنزین 1000 تومانی در ایران

بطور مثال قیمت بنزین در اروپا در حدود 1/5 دلار در لیتر است که اگر با ایران مقایسه کنیم یعنی همین الان قیمت بنزین ایران بیش از 3 برابر گرانتر از قیمت جهانی است.
علوی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۴
آفرین به شما : البته در کشوری که صداقت در ردیف آخر خریداری هست .صحبت این نماینده هم نباید از روی صداقت باشد .چون اگر این چنین هست باید استعفا دهد و به خیل مردم بپیوندد .اعتماد زدای بزرگترین اشتباهی بود که به مردم ایران خورد .حتی عملکرد ضعیف مسولین باعث شده که مردم از دین نیز گریزان باشند .
مرحبا
خیلی راحت دولت همه هزینه ها ی آزمون و خطا کردن ها ی پی در پی و اشتباهات فاحش برنامه ریزان اقتصادی را می اندازد رو دوش مردم و عجیب اینکه فقط در ایران است که دولت لقب"خدمتگذار"را یدک می کشد.هموطنان عزیز ایران یعنی شمال تهران و دولت محترم فقط برای این قسمت کشور برنامه ریزی می کند
پاسخ ها
مهدی
| Germany |
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۴
مشکل اینست که بوجه عادلانه بین ارگان های کشوری تقسیم نمیشود و گرنه پول هنوز کافی است برای اداره منطقی کشور
به نظر مي رسد در بين دولت و مجلس كمتر كسي حواسش به قشر متوسط به پايين جامعه باشد اما دليل اينكه اخيرا نمايندگان مجلس بيشتر به نفع مردم حرف مي زنند نزديك بودن انتخابات مجلس است و ديگر هيچ
یک سویه نگری آقای نماینده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۴
روز انتخابات بیا ببین مردم چگونه دست وپا میشکنند
علوی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۴
مردم ایران متاسفانه احساساتی هستند .اگر نمایندگان متخصص و صالح به مجلس می رفتند وضع کشور این نبود.اکثرا بفکر منافع جناحی خودشان هستند .هر موضع نماینده ای مثل مرحوم مدرس در راستای حقیفت گویی جان اش را ازد دست داد صداقت اش برای ملت مشخص خواهد شد.
دستمزد کارگران نمیتواند دلاری حساب شود. چون بازدهی کارگران در ایران به مقدار بازدهی کارگر در کشورهای توسعه یافته نیست. کارگر و کارمند و مهندس و ...در ایران محصول یا خدماتی که تولید میکنند به آن مقدار کیفیت نداره که توقع دستمزد همردیف خارجی ها رو داشته باشیم. ولی میتوان و باید هزینه ها رو مدیریت کرد. ارزش ریال به عنوان یک متغیر باید مدیریت شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۴
بازدهی ربطی به کارگر نداره . مدیر باید باسواد و کاردان و کاربلد باشه تا بتونه سیستمی رو طراحی کنه تا کارگر بتونه حداکثر بازدهی رو در اون سیستم داشته باشه .. دستمزد کارگر هم باید در حدی باشه که کارگر انگیزه و شوق کارکردن داشته باشه .. دستمزدها بسیار ناچیزه و همین دستمزد ناچیز هم به موقع پرداخت نمیشه .. کارگر با
چه انگیزه ای کار کنه و بازدهیشو بالا ببره ؟؟؟؟
منطق هم خوب چیزیه والا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۴
چرا همین ایرانی در کشورهای دیگر کار میکند که حقوق کافی دریافت می‌کند کارایی خوب دارد وانگهی در این مملکت فقط کارگر است که کم کارآست ؟
باز دمش گرمدبا ۴۵ میلیون دریافتی حرف حق میزنه ؟!
پاسخ ها
علوی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۴
مرحوم امام می گفت مجلس در راس امور هست واقعا" راست گفته .اگر توجه کنیم چون نمایندگان کارایی لازمه را در کشور ندارند کشور به این روز افتاده است
معلومه دیگه وقتی افردا لایق خونه نشین باشند و اخوندی که وظیفش یه چیز دیگست میاد و زمام مملکت رو بدست میگیره نتیجش اینه.
فکر می کنید چرا تابناک برخلاف تیترهای یک ماه اخیرش درباره سوخت حالا برعکس تیتر می زنه چون سوژه نداره سوژه های عدم بکار گیری بازنشستگان و ارز و .... با تعویض و استعفای افراد شاغل در نهاد ریاست جمهوری و کنترل ارز و تعویض های مهره های اقتصادی و ..... همه و همه نشان داد دولت انتقاد پذیر و اهل اصلاح است
برای ایرانیان خارج نشین هم قراره 30 لیتر سوخت بدهند؟ در مسکو میشه تحویل بگیرم سوختم رو؟
تو فرانسه ۱۰ سنت سوختررو گرون کردند ، ملت فرانسه به پا خواست و از حقوق خودش دفاع کرد ، ولی ما دیگه پوست کلفت شدیم سوخت هم سه برابر بشه ما همچنان ایستاده ایم .
پاسخ ها
علوی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۴
چون گرسته هستیم ادم گرسنه هم فکر اعتراض و حق طلبی ندارد
انتخابات نزدیک است .
به کسی اعتماد ندارم و هیچ کس نه میخواهد و نه میتواند مشکلی را حل کند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۴
احسنت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۴
قرار نیست با حرفهای خوب یک نفر مشکلی حل بشه ولی اگر یک نفر مسئول بشه صدها نفر مسئول وضعیت تغییر میکند
اینها همه داستانه دولت کار خودش راخواهد کرد بنزین هم چند برابر خواهد شد وملت ما مثل گذشته ایستادگی وتحمل خواهد کرد
به خدا قسم کسانی هستند که نون قرض از نانوایی میگیرن و توانایی پرداخت همون نون خالی رو ندارن ، فشار سنگینی بر دوش قشر متوسط به پایین است .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۴
مگه برای مسئولین مهمه که مردم شبها گرسنه بخوالند ،
تابناک من ماشین ندارم. سهمیه 30 لیتری بنزینم رو بهت تقدیم میکنم به شرطی که از این تبلیغاتت حاشیه سایت کم کنی. ضمنا اگر نمایندگان مجلس یکبار و فقط یکبار یک رئیس دولت را در دور دومش استیضاح میکردن دیگه بقیه دولت ها یاد میگرفتن که در دور دوم مردم را دور نزنند. چون معمولا دور اول قیمت ها کنترل شده بخاطر انتخابات برای دور دوم. ولی در دور دوم دولت ها دیگه اهمیتی به قیمت ها نمیدهند. دور دوم خاتمی دلار گران شد، دور دوم احمدی نزاد گران شد. دور دوم روحانی همچنین
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۴
احسنت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۴
سیستم اقتصادی کشور مشکل دارد که ما هر هشت سال یه رئیس جمهور را می سوزانیم .با دنبال حل مشکل در جای دیگر باشیم
احسن بر این تحلیل !متاسفانه دولت روحانی از اول دستش تو جیب مردم بود و همیشه هزینه اشتباهات وحشتناک دولت از جمله بالا بردن عمدی نرخ ارز و حذف کارت سوخت رو مردم باید بپردازند!
هر وقت شما هم دست از حقوقِ شرکت ملی نفت کشیدی!! حقوق ما رو هم به دلار میدن
کشور سه دولت داره
۱_ دولت منتخب
۲_ دولت در سایه
۳_ دولت .....
اگه این سه دولت به نتیجه قطعی نرسن سوخت گران نمیشه ؟ گران شدن سوخت ونون تو این وضعیت خودکشی است ،بهترین کار همون بازی با دلار است ، چون ۹۰ درصد مردم در ظاهر دلار و سکه تو زندگیشون به کار نمیاد و ما ملت ظاهر بینی هستیم .
مردم به دلیل لجبازی برخی مسوولین و جنجال های بین المللی ... به سوی یک انفجار اجتماعی و اقتصادی بزرگ داره پیش میره و متاسفانه آقایون به اصطلاح مسوول هم بیشتر از آنکه به فکر جلوگیری از این انفجار باشن ، هر کدومشون ، روی آتش بنزین میریزن ..
سلام
بروید ببیند این آقای خادمی در زمان تصدی اش چند تا از اقوام خودش را وارد وزارت نفت کرده است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۴
شما خودت هم مسئول بودی همین کار را میکردی یکی هم که پیدا میشه که یک حرف حساب بزنه اینجوری غیر منطقی برخورد میکنید
شما بالاخره خونه های وزارت نفت رو که 10 ساله زندگی میکنید پس دادی؟
حقوق رو به 45 میلیون تومان رو تونستی افزایش بدی؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۴
حرف درست را هرکی و درهر شرایطی که داشته باشه بزنه باید استقبال کرد میخواد غنی باشه یا فقیر ممنون از آقای خادمی
زندگی بر وفق مردا اقشار زیر است
پزشکان و دندانپزشکان ، وکلا و وزرا ، محضرداران ،کلی فروشان و هاپیر مارکتها ،لوازم یدکی فروشان ، تعمیرکاران فنی ، دلالان مسکن و ارز و کنکور ، طلافروشان ،صدا و سیما ، پولشویان ، کارمندان ، دیوان محاسبات ، اعضای هیت علمی مدیران شرکت نفت ، شرکت گاز ، ،مخابرات ، تامین اجتماعی و بازرسی حال به نظر شما همه ملت در رفاه نیستتد ؟؟!
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۴
بیچاره هیات علمی که هشتش گروی نه اش است لا اقل توی دانشگاه ازاد به یک استادیار با ۲۰ سال سابقه بعد از کسورات کمتر از چهار میلیون میدن
به ویژه بعد از اومدن ولایتی اوضاع خراب اندر خراب شده ، همه چی سیاسی شده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۴
دانشگاه ازاد ۵ سال دیگه ورشکست مطلق میشه
یک هیات علمی
| Switzerland |
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۴
برادر همه را با یک چوب نزنید. هیات علمی کجا مدرس کنکور کجا؟ پزشکان کجا؟ شرکتها کجا؟ و .... متاسفم برای سمپاشی در حق هیات علمی
تعهد وتخصص خودی ها در تورم وافزایش قیمت است با کاهش وقدرت خرید مردم کاری ندارند.
سخنان خوبی بود ولی حیف و صد حیف که دیگه خیلی دیره این صحبت‌ها و عمل به آنها برای زمانی خوب بود که اعتماد مردم در حد بالایی بود اما فساد و سوئ مدیریت دیگه اعتمادی نموده . افسوس چی میخواستیم
لطفا بعداز۴۰ سال از خواب گران اقتصادی بیدار شویم و قیمت ها را واقعی کنیم تا مدیران نالایق کنار بروند و تولید داخلی اشتغال پویایی بازار و خوشحالب کشاورزان را شاهد باشیم
مردم هزینه آرزوهای دوران جوانی برخی مسئولین را می دهند. سیاست خارجی را درست کنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۴
دقیقاً
عجب تیم نبم بند اقتصادی داره این دولت ... بابا ی کم فکر کردن هم خیلی سخت نیست به خدا ... !!!
تنها یک کشور در دنیا وجود دارد که رییس جمهور پس از پیروزی و گرفتن پست میشه اپوزیسیون و منتقد میشه و تمام شعارهای خود را از یاد میبرد گویی تا حالا که شعار میداده هیچ گونه ارتباطی نداشته و از کم و کاستی های کشور بی اطلاع بوده
تشنگان خدمت هروقت اندازه یه کارگر حقوق گرفتید اونوقت شعار بدید
مردم نباید هزینه ناکارآمدی دولت ها را بدهند.
وقتی انگار محی نازل شده که یک عده محدود قدرت را بین خود دست به دست کنند ، هزینه آن را هم باید مردم بدهند وگرنه در هشتاد میلیون جمعیت ، چند نفر دلسوز و با سواد پیدا نمی شوند تا ما را از این دور باطل نجات دهند ، آنوقت صحبت از انتخابات سال 1400 می کنند ، ،
هر وقت برخی سیاستمداران ما به این واقعیت رسیدند که ناکارامد هستند ، اولین روز پیشرفت کشور ماست ،
زیاد از این شعارا دادن موقع انتخابات شد باز.. فعلا که همه اقلام زندگیمونو داریم بر اساس د لار میدیم بنزینم روش!! فقط حقوقامونه که تکون نمیخورن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۴
همین بی تفاوتی پدر ما رو درآورده اگر حق خودمان را مطالبه کنیم هیچ دولتی جرات ناکارامدی ندارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۴
برچسب نزنیم ایکاش تمام نمایندگان مجلس جرات گفتن این مطالب را داشتند
منطق اقای خادمی واستدلا لشان درست است /درامد هنگفت برخی از پزشکان رانت دار وبرخی اساتید دانشگاه علوم پزشکی وبخش خصوصی را به همه پزشکان تعمیم ندهید/ دولت ومجلس وسایر ارکان نمیتوانند در این شرایطی که برای مردم ایجاد کرده اند کار موثری انجام دهند چون راه دورزدن تحریم ها بسته شده وکسی به ما کمک نمیکند/اروپا هم عددی نیست (نقل قول از وزیر بهداشت)
نمايندگن محترم مجلس و مدعي العموم بايد هر جه سريعتر نسبت به عملكرد دولت كه صرفا فشار به ملت است اتخاذ تصميم نمايند.
هر دولتی آمده همین بوده مشکل ناکارآمدی دولت ها ناشی از یک مشکل اساسی تر است دولت ها عوض می شوند اما ریشه اصلی مشکلات همچنان باقیست پس طبیعتا هزارتا دولت هم عوض شود وضع بدتر می شود که بهتر نمی شود.
کاری نداره بنزین بشه پنج برابر
طبیعتا همه چیز گرون میشه و مردم هم راحتتر ازدواج میکنن
کار با توجه به رونق اقتصادی بیشتر میشه
مثل سری قبلی که بنزین گرون شد حمل و نقلم بیشتر میشه
هر کیم چندتا بچه بدنیا میاره تا از راحتی استفاده بیشتر بکنن
جناب آقای نماینده
صحبتهای شما پر از اطلاغات نا موثق و نا درست است و فقط بیان مشکلات. لطفا راه حل بدهید. شما قانون گذار هستید قانون صحیح وضع کنید. فکر میکنید نا کارآمدی فقط برای دولت است؟ خیر. خود شما در صدر نا کارآمد ها هستید.
میگویید حقوق مردم در خارج از ایران 6000 دلار است. بنده با مدرک دکتری در اروپا شاغل هستم 3000 یورو میگیرم و میدانم متوسط در آمد مردم اروپا 2000 یورو است و نرخ بنزین 1.35 یورو هست. با یک تناسب ساده متوجه میشویم که نرخ بنزین در ایران به نسبت درآمد متوسط مردم باز هم ارزانتر از اروپاست.
میگویید مشکلات این طرح بیش از مزایای آنست. ایا باید دست روی دست گذاشت که تعدادی سودجو سرمایه مردم را قاچاق کنند؟ باید کاری کرد. بنده موافق با دو نرخی شدن بنزین نیستم ولی فغلا بهترین راه همین است.

برای جلوگیری از دلالی کارتهای سوخت و سهمیه افراد، دولت میتواند در ابتدای شروع طرح یک فرصت یکماهه بدهد تا افراد یک خانواده سهمیه خود را تجمیع کرده و یا چنانچه خودرو ندارند پول آنرا از دولت بگیرند. به همان نرخی که دولت میخواهد بنزین آزاد بفروشد

میگویید نتوانسته ایم پایه ی پولی را حفظ کنیم. خوب استعفا بده اقای نماینده . شما چکار میکنید در مجلس؟ اگر تقصیر گردن دولت است باز هم شما مقصرید که وزرا را تأیید صلاحیت کرده اید.
پاسخ ها
علوی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۴
آقای دکتر عزیز افرین به شما : توصیه میکنم کمی از سیستم کارامد اروپا در فضای اقتصادی بیشتر برای مردم کشورمان بنویسید تا عزیزان بدانند که چگونه به خلق خدا خدمت می کنند
ثابت شده که مشکل اصلی مملکت ناکارامدی مسیولان است ، والله مدیریت دانش است و هر فردی نمی تواند مدیر باشد
اینکه جناح بازی و باند بازی داره کشور را نابود می کند
به گفته اون بنده خدا ، شما که برای فوتبال مربی خارجی اوردید، برید چند نفر مدیر هم از خارج بیارید
دولت با افزایش قیمت ها دنبال جبران کسری و ولخرجی های خود است هرگونه افزایش قیمت سوخت بر کالا ها اثر خواهد گذاشت هر دفعه این را تکرار کرد وضع بدتر شد مردم از وضع اقتصادی و گرانی به تنگ امده اند . مردمی که هیچ چیزی ندارند و هر روز مشکلات بیشتر و ناامیدی بیشتر می شود به نظرم دولت مردان هنوز وضع ملت را درک نکرده اند باید از وضع موجود ترسید و وضع را بدتر نکرد . نسبت به سال قبل بهتر نشدبم بلکه بدتر و مردم بد اخلاق تر . و افزایش فقرا بیشتر و نارضایتی بیشتر . اینها سینگال های مشکل افرین برای یک سیستم است حالا باید دید دولت مردان و سیاسیون از کرده خود درس عبرت خواهند گرفت یا نه!
حرف دل ما را زدی ولی دولتها هیچ ارزشی برای ملتی که به انها رای داده اند قاءل نیستند
بابا خودت با پوکوندن حفاری شمال اصلا یک برند برتر ناکارآمدی شدی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۴
با خودت خودت و اتهام زنی چیزی درست نمیشه اگر حرف درسته تائید کنید
علی برکت اله قربون همه تون
باز انتخابات و شعار برادر وقتی شما به یک فروشگاه بزرگ مراجعه می کنی ایا قیمت اجناس برای پولدارها و فقرا متفاوت است یا اینکه سبد خرید ایشان متفاوت است؟همه کالاها قیمت جهانی دارند اما درامد مردم یک جامعه تابع سرانه تولید ملی است که در کشورهای مختلف تا هزار برابر هم متفاوت است یعنی شمای نماینده مجلس مطلب به این سادگی را هم نمی دانی
مشکل شما هستی جناب خادمی و راه حل هم در شماست. شما کارت نظارت هست به عنوان نماینده مجلس اما سوابق و حقوق ومکفی ات در وزارت نفت چیز دیگه ای نشون می ده!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۴
نزدیک به 300 نماینده داریم نباید ایجور برخورد کرد یک نفر یا 10 نفر کاری نمی توانند بکنند باید از تمام نمایندگان خواست که اینچنین سخن بگویند
بیخیالی نمایندگان ملت نسبث به وشعیت مردم عامل همه گرفتاریها و مشکلات مردم است. خدا برایشان نسازد.‌‌
به جای حرف، قانون درست کنید!
وقتی اختیاراتش رو دارید حرف زدن چه معنی داره؟
دست دولت رو از بانک مرکزی کوتاه کنید به جای این حرف های ...
اگر اخبار رو بخونید میبینید که در فرانسه بخاطر افزایش نرخ بنزین و سوخت، اعتراضات خیابانی شکل گرفته. قیمت جدید بنزین که بیست درصد در فرانسه اضافه شده ، ظاهرا یک و نیم یورو شده و از طرفی کف حقوق ماهیانه در فرانسه هزار و چهارصد و خورده ای یورو هست. یعنی با یک ماه دستمزدشون حدود هزار لیتر بنزین میخرند. در ایران کف حقوق حدود یک میلیون و دویست هزار تومنه و میشه باهاش هزار و دویست لیتر بنزین خرید. بنابراین لااقل در مقایسه با فرانسه که یکی از بالاترین نرخ های سوخت رو داره و مردمش دارن تظاهرات میکنند، الان قیمتها درسته و نباید دستکاری بشه. از طرفی در کشوری مثل آمریکا هر گالن بنزین 2.5 دلاره که میشه لیتری 0.68 دلار و کف درآمدشون ماهیانه دو هزار دلاره، میشه حدود 3000 لیتر بنزین در ماه و دونالد ترامپ داره یکسره نق میزنه بابت همین سوخت.
جناب خادمی با حقوفای نجومی چه میکنید؟ شما که طبق اعلام وزارت بالای ۲۰میلیون میگیری که نباید نگران باشی.
مدتی خاموش بودی فکر کردی آبها از آسیاب افتاد دوباره بشی مدافع کارگر؟؟؟؟
هرچند تابناک از خودتونه و نشر نمیده ولی لطفا مردم رو ابله فرض نکن .....
شیر مادر حلالت باشه مرد.....
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر