بازدید 16381
مرور روزنامه‌های شنبه سوم آذر؛

اطلاعات سپاه مشکلی با تأیید حناچی ندارد/یک سکه در ماه هزینه نگهداری هر زندانی مهریه/احترام به ایران، برگ برنده دولت ترزا می

آخرین وضعیت تأیید حکم شهردار تهران، اظهارات کدخدایی درباره تخلفات انتخابات ۸۸ و ۹۶، بارش سنگین برف در بسیاری از استان‌ها، ۲۰ میلیارد دلار تخلف ارزی، علم الهدی: ظریف دروغ نگفته است، پاتک ویزایی ایران به آمریکا، ترامپ علیه قاضی‌القضات، چرا وعده دولت‌ها عملی نمی‌شود، دیدار جمعی از خانواده‌های شهدای امنیت با مقام معظم رهبری، جمعه خونین پاکستان و بازار ارز تحت کنترل بانک مرکزی، از مواردی هستند که موضوع گزارش‌های خبری و تحلیلی روزنامه‌های امروز شده اند.
کد خبر: ۸۵۴۲۳۹
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۷ - ۰۳:۰۱ 24 November 2018

آخرین وضعیت تأیید حکم شهردار تهران، اظهارات کدخدایی درباره تخلفات انتخابات ۸۸ و ۹۶، بارش سنگین برف در بسیاری از استان‌ها، ۲۰ میلیارد دلار تخلف ارزی، علم الهدی: ظریف دروغ نگفته است، پاتک ویزایی ایران به آمریکا، ترامپ علیه قاضی‌القضات، چرا وعده دولت‌ها عملی نمی‌شود، دیدار جمعی از خانواده‌های شهدای امنیت با مقام معظم رهبری، جمعه خونین پاکستان و بازار ارز تحت کنترل بانک مرکزی، از مواردی هستند که موضوع گزارش‌های خبری و تحلیلی روزنامه‌های امروز شده اند.

به گزارش «تابناک»؛ روزنامه‌های امروز شنبه سوم آذر در حالی چاپ و منتشر شدند که تعدادی از آن‌ها به خاطر قرار گرفتن در بین التعطیلین برای امروز نسخه‌ای را راهی پیشخوان مطبوعات نکردند. آخرین وضعیت تأیید شهردار تهران، راز سکوت عارف و عدم حمایت او از ظریف، پیروزی حقوقی در جدال دریایی و کنترل بانک مرکزی بر روی بازار ارز مهمترین عناوین صفحات نخست روزنامه‌های امروز را تشکیل می‌دهند.

روزنامه شرق که عنوان روایت رئیس کل بانک مرکزی از ماجرای ۷ ماه عدم بازگشت دلار‌های صادراتی را با عنوان ۲۰ میلیارد دلار تخلف ارزی تیتر یک کرده است با چاپ تصویری از پیروز حناچی روایت الویری از عدم صدور حکم تأیید شهردار منتخب را با تیتر اطلاعات سپاه مشکلی با تأیید حناچی ندارد در صفحه نخست برجسته کرده است.

روزنامه کیهان رسوایی بزرگ برای ارتجاع عرب را با عنوان ترامپ: اگر از آل‌سعود حمایت نکنیم حیات اسرائیل به خطر می‌افتد در صفحه نخست خود با تیتر درشت برجسته کرده و در گزارشی دیگر، نقل قولی از حجت الاسلام سید احمد خاتمی را با عنوان روزنامه‌ای که با بودجه بیت‌المال تغذیه می‌شود/اسلام‌زدایی را تئوریزه می‌کند! تیتر گزارش انتقادی خود از یادداشت عباس عبدی کرد.

روزنامه اعتماد با چاپ تصویر آیت الله علم الهدی در نیم صفحه نخست از قول او نوشت: ظریف دروغ نمی‌گوید و این نظر او درباره پولشویی را با تیتر مخالفت با FATF به معنی موافقت با پولشویی نیست برجسته کرد. این روزنامه همچنین سرمقاله امروز خود با عنوان پولشویی نماد فساد را به قلم مهدی پازوکی منتشر کرده است.

در ادامه تعدادی از یادداشت‌ها و سرمقاله‌های منتشره در روزنامه‌های امروز را مررو می‌کنیم؛

اطلاعات سپاه مشکلی با تأیید حناچی ندارد
شرق طی گزارشی که عنوان آن را در کنار تصویری از حناچی در صفحه نخست گنجانده است، نوشت: بالاخره پس از چندین روز گمانه‌زنی و پرده‌پوشی و اخبار غیررسمی، یکی از اعضای شورای شهر تهران به صراحت درباره شنیدن اخباری مبنی بر عدم تأیید صلاحیت حناچی حرف زد. در‌این‌حال رئیس و سخنگوی شورای شهر از خوش‌بینی و امیدواری خود درباره تأیید حکم شهردار منتخب‌شان صحبت کردند.
مرتضی الویری عضوی از شورای شهر تهران است که سمت منفی داستان را روایت کرد. او دراین‌باره گفت: اخبار غیررسمی حکایت از این دارد که برخی از نهاد‌های امنیتی صلاحیت حناچی را تأیید نمی‌کنند. البته پیگیری‌های ما نشان می‌دهد که اطلاعات سپاه مشکلی دراین‌باره ندارد و امیدواریم همه دستگاه‌های امنیتی نیز در این زمینه مشکلی نداشته باشند و حکم آقای حناچی صادر شود.
اطلاعات سپاه مشکلی با تأیید حناچی ندارد/یک سکه در ماه هزینه نگهداری هر زندانی مهریه/احترام به ایران، برگ برنده دولت ترزا می
مرتضی الویری در حاشیه برگزاری یازدهمین اجلاس عمومی شورای عالی استان‌ها در جمع خبرنگاران با اشاره به آخرین وضعیت فرایند صدور حکم پیروز حناچی، شهردار منتخب تهران، این‌طور اظهار کرد: بیست‌ودوم آبان شورای شهر تهران در جلسه‌ای پیروز حناچی را به‌عنوان شهردار منتخب خود مشخص کرد و در همان روز نامه او برای صدور حکم به وزارت کشور از سوی رئیس شورای شهر تهران ارسال شد.


او افزود: طبق قانون در یک مدت ۱۰ روزه کاری وزارت کشور ملزم است که حکم شهردار تهران را صادر کند که با توجه به تعطیلاتی که داشته‌ایم، پیش‌بینی می‌شود تا روز یکشنبه، چهارم آذر درباره حکم آقای حناچی تعیین‌تکلیف شود.
الویری در پاسخ به این سؤال که چنانچه تا روز یکشنبه حکم حناچی صادر نشود، چه فرایندی طی خواهد شد، گفت: اگر تا آن زمان حکم صادر نشود، شورا باید دو کار را انجام دهد؛ یکی آنکه در انتخاب خود تجدیدنظر کند و دیگر اینکه این موضوع به هیئت حل اختلاف ارسال شود. با توجه به اینکه شورای شهر تهران بر تصمیم خود مصر است و انتخاب ما همچنان حناچی است؛ بنابراین درصورتی‌که تا روز یکشنبه حکم حناچی از طرف وزارت کشور صادر نشود، این موضوع به هیأت حل اختلاف ارسال خواهد شد.
او در پاسخ به این پرسش که «آیا شما هم اطلاعاتی درباره عدم تأیید حکم آقای حناچی دارید یا خیر؟»، گفت: در‌این‌باره عنوان می‌شود که حدود سی‌وچند سال پیش یکی از برادران حناچی از کشور خارج و عضو منافقین شده است که در روز‌های اخیر به این موضوع به صورت ویژه پرداخته شده است. البته این موضوع چیز جدیدی نیست؛ چراکه برخی از مسئولان کشور در پست‌های مختلف چنین مشکلاتی را داشته‌اند؛ البته این استنباط اصلا پذیرفتنی نیست؛ ضمن اینکه به صورت غیررسمی و از طرف یکی از نهاد‌های امنیتی این موضوع به ما اعلام شده است.
او در پاسخ به این که «با توجه به این شرایط پیش‌بینی می‌کنید که حکم حناچی صادر خواهد شد یا خیر؟»، گفت: البته پیگیری‌های ما نشان می‌دهد که اطلاعات سپاه مشکلی در‌این‌باره ندارد و امیدواریم دیگر دستگاه‌های امنیتی نیز در این زمینه مشکلی نداشته باشند و حکم آقای حناچی صادر شود.
البته به صورت غیررسمی به ما درباره فعالیت برادر آقای حناچی در سازمان منافقین نیز مطالبی عنوان شده است.
در‌ این‌ حال دیگر اعضای شورای شهر و به‌ویژه محسن هاشمی، رئیس شورا، هم در روز‌های گذشته دراین‌باره اظهارنظر کرده‌اند. هاشمی روز گذشته، هم در یک مصاحبه و هم در توییتر خود دراین‌باره نوشت: «‏هنوز موضوع تأیید حکم آقای حناچی از سوی وزارت کشور، به‌عنوان شهردار تهران فیصله نیافته؛ اما اخبار روز‌به‌روز مثبت‌تر می‌شود. امیدواریم هرچه زودتر حکم ایشان به‌عنوان شهردار تهران امضا شود». ابراز امیدواری البته فقط مختص هاشمی نبود. علی اعطا، سخنگوی شورای شهر تهران، هم دراین‌باره در توییتر مطلبی منتشر و اعلام کرد «شورا درباره صدور حکم شهردار منتخب خوش‌بین است».
او درباره تأیید حکم شهردار منتخب تهران از سوی مراجع ذی‌صلاح توضیحاتی ارائه داد و نوشت: «شورا طبق وظیفه قانونى، شهردار منتخب خود را به وزارت کشور معرفى کرده است. با توجه به مذاکرات، شورا نسبت به صدور حکم شهردار منتخب خوش‌بین است. از همکاران عزیز رسانه‌اى با هر گرایش، درخواست می‌کنم فضایى ایجاد کنند تا روند طبیعى منجر به صدور حکم شهردار در دستگاه‌هاى مسئول، در آرامش طى شود».

یک سکه در ماه هزینه نگهداری هر زندانی مهریه
روزنامه جوان در شماره امروز خود گزارشی از وضعیت هزینه‌های نگهداری زندانی در زندان‌ها با عنوان یک سکه در ماه هزینه نگهداری هر زندانی مهریه نوشت: ویکتور هوگو از زبان ژان‌وال‌ژان در کتاب بینوایان می‌نویسد: «مرا به خاطر دزدی یک قرص نان به زندان بردند و ۱۵ سال هر روز آنجا به من نان دادند.» این نتیجه حدود ۱۱ هزار عنوان مجرمانه در کشور است که البته قرار است در طرح قضازدایی، تغییراتی حاصل شود تا تعداد این عناوین مجرمان کاهش پیدا کند. چند سالی می‌شود قوه قضائیه با نگاه جرم‌زدایی، سعی داشته تا لااقل در جرائم هفت و هشت تعزیری و حتی درجه شش، مجازات جایگزین حبس اعمال کند. الحق و الانصاف هم برخی قضات ابتکار قلم خوبی در احکام صادره و با هدف خلوت‌تر کردن زندان‌ها داشتند، اما همچنان هستند کسانی که به خاطر موارد ساده‌ای، چون بوته‌کنی یا چرای غیرمجاز در زندان به سر می‌برند. افزون بر این از ابتدای سال با نوسانات اقتصادی، زندان‌ها پذیرای افزایش ۴۰ برابری مجرمان مهریه بودند. اکنون به گفته مسئولان روزانه ۱۵۰ هزار تومان هزینه نگهداری یک زندانی است که از جیب مردم و بیت‌المال هزینه می‌شود. رقمی که به صورت ماهانه ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان می‌شود و در ماه چند ۱۰۰ میلیارد. جالب این است که با پس‌انداز همین پول توسط دولت و آزادی یک زندانی مهریه، مطالبه مهریه یک خانم قابل پرداخت است.
اطلاعات سپاه مشکلی با تأیید حناچی ندارد/یک سکه در ماه هزینه نگهداری هر زندانی مهریه/احترام به ایران، برگ برنده دولت ترزا می
افتادن هر فرد به زندان به‌رغم اینکه خانواده‌ها را از حضور سرپرست یا یک عضو در خانه محروم می‌کند، برای نگهداری از آن‌ها نیز هزینه‌های زیادی به نظام تحمیل می‌شود. طبق گفته سخنگوی کمیسیون حقوقی قضایی مجلس شورای اسلامی روزانه ۱۵۰ هزار تومان هزینه نگهداری یک زندانی است که از جیب مردم و بیت‌المال هزینه می‌شود. حسن نوروزی، به لایحه ارائه‌شده از سوی دستگاه قضا و دولت تحت عنوان قضازدایی و نیز تلاش مجلس برای کاهش عناوین مجرمانه اشاره کرد و در قیاس با سایر کشور‌ها می‌گوید: فرانسه ۱۰۰ سال است قانونگذاری می‌کند، ۲ هزار عنوان مجرمانه دارد، ولی ما ۶۰ الی ۷۰ سال است که قانونگذاری می‌کنیم، ۱۱ هزار عنوان مجرمانه داریم و این عناوین مجرمانه مشکلاتی را برای قضات محترم و محاکم ما ایجاد کرده است. آنچه که این نماینده مجلس به عنوان هزینه‌کرد هر زندانی بیان کرده، به تأیید مدیرعامل ستاد دیه کشور نیز رسیده است.
اسدالله جولایی نیز همزمان با اشاره به افزایش محکومان مهریه و انتقاد در این زمینه گفت: زندان رفتن مرد بابت مهریه برای زن اغلب پول نمی‌شود، اما با صرف درآمد ملی جهت نگهداری، رسیدگی‌های قضایی و صد البته پیگیری‌های انتظامی، طبق آمار روزی ۱۵۰ هزار تومان هزینه روی دست دولت می‌گذارد. وی ادامه داد: طبق اطلاعات حاصله به این نهاد مردمی و با عنایت به مجموع پرونده‌های مفتوحه و آرشیوی باید گفت: میزان صداق بانوان به هر اندازه که باشد در مقام مطالبه به دلیل روند فرسایشی اخذ مهریه و همچنین ناتوانی و امتناع احتمالی مردان در ارائه بی‌دغدغه و کامل حقوق زوجه به حداقل کابین خود دست می‌یابد که به طور میانگین اگر بخواهیم عددی را بر حسب سکه بیان کنیم باید بگوییم اغلب پرونده‌های مهریه با دریافت تنها ۱۰ سکه مختومه می‌شوند که این رقم در شرایط اقتصاد حاکم بر کشور در حال حاضر به کمتر از این هم رسیده است. این که با اطلاع از این واقعیت چرا خانواده‌ها و حتی مسئولان برای اتمام این دور باطل تصمیمی نمی‌گیرند تاکنون جواب قانع‌کننده‌ای در قبالش عنوان نشده است.


مطابق آنچه آمار‌ها می‌گوید، آمار زندانیان ایران تا سال ۹۶، ۲۵۰ هزار نفر بوده است؛ آماری که قطعاً تاکنون فراتر از این رفته است. با استناد به همین آمار می‌توان گفت: ابتدای سال ۱۳۹۷ تعداد زندانیان مهریه ۲ هزار و ۹۷۸ نفر بود که در ادامه به دلایل متعددی، چون افزایش قیمت سکه، رشد ۴۰ درصدی این محکومان را شاهد بودیم. حتی اگر همان مبنای ۲۵۰ هزار نفر را در نظر بگیریم، چیزی حدود هزار و ۱۲۵ میلیارد تومان هزینه کرد از جیب مردم و دولت برای تعداد زندانیان در کشور است. اگر در نظر بگیریم، دولت تنها و تنها زندانی‌های مهریه را آزاد و روزی ۱۵۰ هزار تومان هزینه هر زندانی را پس‌انداز کند. ماهانه پول یک سکه پس‌انداز می‌شود و با همان طلب، مهریه یک خانم پرداخت می‌شود.

احترام به ایران، برگ برنده دولت ترزا می‌

شاهین زینعلی، پژوهشگر سیاسی در بخشی از یادداشتی که در شماره امروز ایران چاپ شده است، نوشت: آینده برگزیت نامعلوم است و تبعات آن کنترل‌ناپذیر به نظر می‌رسد؛ هنوز کسی به درستی نمی‌داند دقیقاً چه اتفاقی خواهد افتاد؛ ترزا می، به عنوان نخست‌وزیر دوره گذار جدایی بریتانیا از اتحادیه اروپا در هدف روی کار آمدن خود- مدیریت روند جدایی- چندان موفق به نظر نمی‌رسد و جرمی کوربین، از حزب کارگر تنها چند قدم با نخست‌وزیری فاصله دارد.
به موازات این موارد، برجام تحت حملات بی‌امان دولت ترامپ قرار گرفته و با اعمال و ادامه تحریم‌ها، اروپا حیثیت خود را در عرصه جهانی در خطر می‌بیند؛ هنوز مشخص نیست ساز و کار مالی اتحادیه اروپا برای کم کردن از فشار تحریم امریکا روی ایران چگونه قرار است کار کند. کشور‌های بزرگ این اتحادیه در عین میل به پایبندی به تعهدات خود، ترس فراوانی از امریکا و اثر تحریم‌های آن بر اقتصاد خود دارند و هنوز یک استراتژی مشخص در مواجهه با آن در اتحادیه شکل نگرفته است.
اطلاعات سپاه مشکلی با تأیید حناچی ندارد/یک سکه در ماه هزینه نگهداری هر زندانی مهریه/احترام به ایران، برگ برنده دولت ترزا می
در شرایطی اینچنینی وزیر خارجه بریتانیا به تهران سفر کرد تا علاوه بر پیگیری موضوع دوتابعیتی‌ها و مذاکره بر سر آینده یمن، مذاکراتی نیز درباره برجام داشته باشد. اگرچه دو موضوع دیگر نیز در جای خود اهمیت دارند؛ اما به نظر می‌رسد برجام هدف اصلی بود. واکنش وزارت خارجه امریکا نیز به این سفر بر این امر صحه می‌گذارد؛ یعنی تأکید برایان هوک، رئیس گروه اقدام ایران در وزارت خارجه امریکا، بر عزم این کشور برای اعمال تحریم‌ها و بی‌اثر خواندن «برخی معافیت‌ها» بر روند کلی فشار بر ایران.


اولین مورد از آنچه هوک «برخی معافیت‌ها» خوانده، مستثنی شدن میدان گازی «رام»، مشترک میان ایران و بریتانیا در آب‌های ساحلی اسکاتلند، بود. این میدان ۱۳۵ میلیون بشکه نفت خام و ۸۰۰ بیلیون فوت مکعب گاز طبیعی را در خود جای داده است. هنوز مشخص نیست پولی که بابت استخراج منابع این حوزه به حساب شرکت ملی نفت ایران واریز می‌شود، چگونه قابل برداشت است. اما این استثنا دریچه‌ای به معافیت‌های معاملات نفتی ایران گشود که در نهایت به سایر معاملات ایران با هند، چین و برخی دیگر از کشور‌ها سرایت کرد. همچنین موجب گشوده شدن فصلی از روابط ایران و بریتانیا شد که در آن، طرف انگلیسی نشان داد می‌تواند برای حفظ منافع ملی خود، دنباله‌روی بی قید و شرط امریکا در مواجهه با ایران نباشد.
اکنون دولت ترزا می‌سخت تلاش دارد تا اگر درخصوص اجرای برگزیت موفقیت چندانی نداشته، اما درباره حفظ دستاورد‌های مشهورترین پرونده بین‌المللی دیگر، یعنی مذاکرات هسته‌ای با ایران و توافق حاصل از آن، برگ برنده‌ای رو کند تا قدری از فشار‌های رهبر حزب رقیب که نسبت به برجام نظر خوشی دارد، بکاهد. در عین حال به نظر می‌رسد همچنان رگه‌هایی از سردرگمی در رفتار دولت این کشور در رابطه با ایران وجود دارد و نمود آن را می‌توان در اظهارات خصمانه جرمی هانت علیه ایران یافت.


با خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، بدون موفقیت دولت خانم می‌در رسیدن به یک توافق همه‌جانبه «روند خروج» که محتمل به نظر می‌رسد، روابط این کشور با اروپا وارد مرحله پیچیده‌ای از مناسبات اقتصادی، سیاسی و حقوقی خواهد شد. اگر به موازات آن درخصوص برجام نیز مواضعی مد نظر امریکا اتخاذ شود، این پیچیدگی می‌تواند به بحرانی بین «جزیره» و «اروپای قاره‌ای» تبدیل شود. از این رو چنانچه ترزا می‌بخواهد برگ برنده‌ای برای حفظ دولت خود رو کند، باید به ایران و توافق با آن احترام بگذارد. این می‌تواند به معنی حرکتی رو به جلو با ارائه بسته‌ای مستقل، شجاعانه و راهگشاتر از سازوکار اتحادیه اروپا باشد. تجربه میدان گازی رام، نشان داده است راضی کردن امریکا برای ارائه چنین بسته‌ای برای دولت بریتانیا چندان کار دشواری نیست.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۱۸
اگر خرج یک زندانی در زندان یک سکه در ماه است در حالی که بسیاری از مخارج را نمیتواند مثل مردم عادی داشته باشد پس ببینید خرج یک خانواده 4 نفره چقدر است؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۳
بیایید بریم زندان. اونجا سطح رفاه بالاتره ظاهرا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۳
کذبه
مگر اینکه زندان 4 ستاره ****باشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۳
بیگ لایک
! انگار نه انگار که چند میلیون نفر رای دادن شورای شهر انتخاب کردن. شورای شهر شهردار انتخاب کرده!
این قانون مهریه را بردارند که باعث بدبختی جوانان ایرانی شده است. اصلا معنایی ندارد که دوست داشتن و عشق و علاقه به یکدیگر بخاطر اجبار در میزان سکه های مهریه باشد...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۳
شما هنگام ازدواج به جای رفتار احساسی از روی عقل تصمیم بگیرید تا بعد دچار مشکل نشوید .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۳
مهریه مال زمانی بوده که خانوم خیلی از آقا راضی نبوده و از روی ناچاری با آقا ازدواج می کرده.
الان که خود دختر دام برای پسر پهن میکنه یا مهریه باید برداشته بشه یا اینکه دختر مهریه بدهد.
کاش اینقدر که ما ایرانی ها فکر میکردیم، برای اروپا مهم بودیم. دشمن حتی نیم نگاهی هم به من و تو نمی اندازد
این مهریه اصلا قانون انسانی نیست که روی یک نفر قیمت بگذارند و طرف مقابل هم مجبور باشد بپردازد یا به زندان برود اصلا به عقل جور در نمی آید این چه قانون اشتباهی هست.چند سال باید طول بکشد که این جور قوانین عوض شوند مراجع هم که نسبت به این قانون اعتراض دارند پس جامعه منتظر چی هست این و سوسه و عامل اختلاف را بردارید تا جوانها بتوانند تشکیل خانواده بدهند این قانون باعث اسیب های اجتماعی جدی شده حتی زن و شوهر ها را به جان هم انداخته و رو در روی هم قرار داده.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۳
وقتی زن برای هر کاری می بایست از شوهرش اجازه بگیرد ، آنوقت مهریه معنا پیدا می کند .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۳
تمام قوانین مثل ازدواج و طلاق و دیه و ارث و حضانت و شهادت و ... که نیمی از جامعه را در موقعیت پایین تر قرار می ده باید عوض بشه نه فقط مهریه
باید انسانها فارغ از جنسیت در برابر قانون برابر باشند
شما که خواهان عدالتی بهتره در مورد قوانینی که نیمی انسانها در این جامعه را در مرتبه پایین تر قرار می ده اعتراض کنی
چرا که شامل دختر خودت هم خواهد شد
دقیقا همینطوره!
یا امار هزینه یک زندانی در زندان به اندازه قیمت 1 سکه نیست و باید تکذیب شود.
یا باید حقوق ها افزایش یابد تا هر نفر به اندازه 1 سکه در ماه حقوق دریافت کند.
شنبه سوم اذر
تنهایکساعت پس ازشروع به کارتالارلورس شاخص کل بیش از۴۰۰۰ واحدسقوط کرد و دراستانه ورودبه کانال ۱۶۰ هزارواحدی قرارگرفت لازم به ذکراست که تادوماه پیش شاخص کل تا مرز۲۰۰ هزارواحد هم پیش رفته بود
همه فروشنده شدند
اگر هزینه. نگهداری یک زندانی. که به اجبار از داشتن خیلی چیزها محروم است چهار میلیون تومان می شود پس هزینه زندگی یک خانواده چهار نفره باید دوازده میلیون تومان باشد در حالیکه بسته حمایتی به خانوارها با درآمد کمتر از سه میلیون تعلق می گیرد!!!
خب قانون مهریه رو عوض کنید
برا چی برا مهریه جوون بره زندان
بسمه تعالی
بالاترین حد مهریه باید از تامین مسکن و غذای موردنیاز عمری افراد نباید بالتر باشد آن هم به صورت ماهانه ، بالتر از آن یعنی ایجاد کاسبی ،انسان قیمتش به پول نیست خداوند مهریه را قرار دادانسان به همنوعش احترام بگذارد وفردا همنوع خود را رها نکند که گرسنه یا بی مسکن بماند .امیدواریم مسئولین قانون گذار به درور از اینکه فکر کنند خودشان صرف اینکه دختر دارند یا پسر قانون درست وضع کنند.سکه کاملا غلط باید مهریه بر اساس غذا و مایحتاج به صورت عمری تا پایان عمر ومسکن تا ابد در اختیار قرار دهد.
مهریه رو بردارن فاتحه خانمها دیگه خونده می شه.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر