بازدید 5372
علم الهدی:

ساکنان مشهد مجاور و مسافرانش زائر هستند

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: همه ساکنان مشهد را مدیون امام رضا(ع) توصیف و بیان کرد: مشهد شهری نیست که شهروند داشته باشد و مسافران آن گردشگر به حساب آیند بلکه این شهر یک جریان فرهنگی است و باید توجه داشت که ساکنان اینجا مجاور و کسانی که وارد آن می شوند زائر هستند.
کد خبر: ۸۵۳۷۶۹
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۴ 21 November 2018

آیت الله سید احمد علم الهدی روز چهارشنبه در مراسم تجلیل از خادمان زائران پیاده دهه آخر ماه صفر در مشهد افزود: نهادها و سازمانهایی که در مشهد خدمت رسانی می کنند در ردیف خدمتگزاران به مجاوران و زائران هستند. مجاور یعنی همسایه و وظیفه کسی که زیر سایه امام رضا(ع) زندگی می کند خدمت به آن حضرت است.

وی همچنین گفت: حفظ امنیت جانی زائران پیاده دهه آخر ماه صفر بسیار مهم است لذا مسئولان باید ساخت جاده مخصوص برای آنها را جدی بگیرند. اگر هم از نظر منابع مالی مشکل دارند آستان قدس رضوی با استفاده از منابع و امکانات خود در این خصوص اقدام کند.

امام جمعه مشهد افزود: از مسئولانی که تاکنون جاده و مسیرهای ویژه را برای پیاده روی زائران دهه آخر صفر آماده نکرده اند گله مندیم. امیدواریم خداوند یک عشق و علاقه ای در دل مسئولان راه و شهرسازی و استانداری ایجاد کند که برای ساخت جاده زیارت اقدام کنند.

وی خدمتگزاری نسبت به زائران حرم مطهر امام رضا(ع) را از هر خدمتی بالاتر توصیف و بیان کرد: امام هشتم(ع) این خدمات را در دنیا و آخرت فراموش نمی کند. باید در مورد پذیرایی از زائران حرم حضرت ثامن الحجج(ع) هرچه بیشتر مردم را دخیل کرد، به خصوص در اطراف موکبهای بین راهی که ساکنان محدوده می توانند نقش مهمی در خدمت رسانی ایفا کنند.

مسئول هیات متوسلان به جوادالائمه(ع) هم در این نشست گفت: معتقدیم 362 روز از سال به برکت وجود امام هشتم(ع) زندگی خود را اداره می کنیم و می بایست سه روز سال را نیز به امام هشتم(ع) خدمت کنیم. چشم انداز ما این است که روزی فرارسد تا در سه روز آخر ماه صفر همه چیز در مشهد رایگان باشد.

حسن موحدیان افزود: 50 درصد زائران دهه آخر صفر در مکانهایی غیر از مدارس مشهد اسکان داده شدند. امسال همچنین یک شعبه از این هیات در خراسان شمالی تاسیس شد تا خدمت رسانی به زئران آسانتر انجام شود.

ظرف سه روز پایانی آخر ماه صفر امسال 435 هزار و 895 زائر پیاده برای شرکت در آیینهای سالگرد رحلت پیامبر(ص) و شهادت امام حسن و امام رضا(ع) از استانها و شهرستانهای مختلف کشور وارد مشهد شدند

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل