بازدید 2171

تسهیل راه اندازی انجمن های علمی دانشجویی

کد خبر: ۸۵۳۳۸۷
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۷ 20 November 2018

معاون فرهنگی وزیر علوم از بازنگری در آیین نامه انجمن های علمی دانشجویی خبر داد و گفت: با این تغییر راه اندازی انجمن های علمی دانشجویی تسهیل می شود.

به گزارش مهر، دکتر غلامرضا غفاری صبح امروز در نشست خبری که درباره یازدهمین جشنواره ملی حرکت دانشجویی برگزار شد، گفت: در هفته آغازین آذرماه ۴ تا هفتم شاهد برگزاری یازدهمین جشنواره ملی حرکت در دانشگاه اصفهان خواهیم بود.

وی ادامه داد: این جشنواره به نوعی دستاوردها و فعالیت های انجمن های علمی دانشجویی را به نمایش می گذارد. یکی از رویدادهای مهم عرصه فرهنگی و اجتماعی در حوزه معاونت فرهنگی است.

معاون فرهنگی وزیر علوم گفت: بیش از ۹۵۰۰ انجمن علمی در دانشگاه های کشور فعال هستند که در قالب ۴۰ اتحادیه علمی فعالیت دارند. عمده این انجمن ها تحت پوشش اتحادیه ها هستند.

وی ادامه داد: در دوره جدید انجمن های علمی بین رشته ای شکل گرفته و مورد توجه است.

غفاری افزود: نکته مهم جشنواره امسال این است که در کنار دعوتی که از انجمن های داخل کشور صورت گرفته، امکان حضور بخش خارجی نیز فراهم شده است تا بتوانند در این جشنواره شرکت کنند.

وی ادامه داد: ۲۱ هزار دانشجوی خارجی از ۱۰۷ کشور در این جشنواره ثبت نام کرده اند که نزدیک به ۸۰ نفر آنها از ۷۱ کشور در این جشنواره حضور خواهند داشت که اغلب آنها از کشورهای اروپایی، آسیایی، آفریقایی و حتی آمریکایی هستند که این خود محل توجه است.

غفاری گفت: این دانشجویان در ۵۰ رشته از مقاطع تحصیلی مختلف در این جشنواره شرکت می کنند و کار ویژه و اصلی جشنواره حرکت پیوند و ارتباط بین جامعه علمی و دانشگاهی و دستگاه های بخش های صنعتی، خدماتی و کشاورزی است.

وی ادامه داد: تعداد شرکت کنندگان امسال نسبت به دوره های گذشته بیشتر بوده و ما می خواهیم بین دانشگاه و بخش کاربردی پیوند اثرگذاری ایجاد کنیم.

وی افزود: بیشتر دانشجویان خارجی که در جشنواره شرکت کرده اند از کشورهای آلمان، پاکستان و استرالیا هستند.

معاون فرهنگی وزیر علوم در ادامه به بازنگری آئین نامه انجمن های علمی اشاره کرد و گفت: بیشتر شیوه نامه انجمن علمی که مربوط به جشنواره ها است، در حال بازنگری است و ما هر سال ارزیابی از جشنواره ها داریم تا به بهترین شکل آن را برگزار کنیم و تجدید نظری که در آئین نامه مذکور صورت گرفته باعث شده که تشکیل انجمن ها تسهیل شده همچنین شکل گیری اتحادیه های انجمن علمی تسهیل شود و ارتباط بین انجمن ها با بخش آموزشی، پژوهشی و فرهنگی تسهیل شود.

وی اظهار داشت: فعالیتی که انجمن های علمی در حال حاضر دارند بر اساس آئین نامه ای است که مهرماه ۹۶ به دانشگاه ها ابلاغ شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار