بازدید 64798

پشت پرده واگذاری ۲۹۱ میلیاردی نیشکر هفت تپه چیست؟رئیس سازمان خصوصی سازی می گوید وضعیت واگذاری عالی است!کارگران اما هفت ماه است حقوق دریافت نکرده اند!

حدود دو هفته ای است، از اعتراضات کارگران کشت و صنعت نیشکر هفت تپه می گذرد. عمده اعتراضات کارگران به حقوق های پرداخت نشده آنها بازمی گردد؛ حقوق هایی که بعضاً پنج ماهی است پرداخت نشده و باید گفت، ریشه تمام داستان های کشت و صنعت نیشکر هفت تپه به بهمن ماه 1394 بازمی گردد؛ زمانی که صددرصد سهام این شرکت به دو جوان 28 و 31 ساله واگذار شد.
کد خبر: ۸۵۳۲۹۶
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۲ 20 November 2018

هفت تپهحدود دو هفته ای است، از اعتراضات کارگران کشت و صنعت نیشکر هفت تپه می گذرد. عمده اعتراضات کارگران به حقوق های پرداخت نشده آنها بازمی گردد؛ حقوق هایی که بعضاً پنج ماهی است پرداخت نشده و باید گفت، ریشه تمام داستان های کشت و صنعت نیشکر هفت تپه به بهمن ماه 1394 بازمی گردد؛ زمانی که صددرصد سهام این شرکت به دو جوان 28 و 31 ساله واگذار شد؛ خریدارانی که هم اکنون یکی در زندان و دیگری متواری است.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه ـ که این روزها به تیتر اول رسانه های داخلی و خارجی تبدیل شده است، در 14 کیلومتری شهر شوش و 10 کیلومتری معبد چغازنبیل به وسعت 24 هزار هکتار قرار دارد که در سال 1338 شروع به کار کرد. فعالیت رسمی شرکت از سال 1340 آغاز شد، ولی در سال 1354 رسما با نام شرکت، دارای اختیار انجام عملیات کشاورزی برای تولید نیشکر و ایجاد صنایع و فرآورده های وابسته ثبت شد. در سال 1391 پروژه بازسازی و نوسازی تجهیزات مکانیکی با هدف افزایش تولید شکر، بر عهده شرکت نوسازی صنایع ایران قرار گرفت.

پشت پرده واگذاری ۲۹۱ میلیاردی نیشکر هفت تپه چیست؟

تا سال 1394 این شرکت که یکی از بزرگترین کارخانه های صنعتی استان خوزستان محسوب می شد، صددرصد زیر در اختیار دولت بود. نحوه اداره این شرکت توسط دولت به گونه ای بود که این شرکت تا مرز ورشکستگی نیز پیش رفته بود. به گفته علی اشرف عبدالله پوری حسینی رئیس سازمان خصوصی سازی زیان انباشته این شرکت در سال 1394 و قبل از واگذاری به حدود 345 میلیارد تومان رسیده و حقوق کارگران و کارکنان شرکت هفت ماه بود که پرداخت نشده بود.

این شرکت قبل از واگذاری حدود 150 میلیارد تومان به سازمان تأمین اجتماعی بدهکار بود که این موضوع نشان می داد، بیش از 10 تا 15 سال، حق بیمه کارگران پرداخت نشده. همچنین هدف گذاری تولید شکر در این شرکت، 100 هزار تن بود که در زمان واگذاری این میزان به 35 هزار تن رسیده بود.

با این شرایط، دولت تصمیم گرفت که این شرکت تحت کنترل خود را به بخش خصوصی واگذار کند. سازمان خصوصی سازی نیز مأمور انجام این کار شد. در سیصد و پنجمین جلسه هیأت واگذاری در 21 شهریور ماه 1394 که در محل سالن جهاد اقتصادی وزارت امور اقتصادی و داریی تشکیل شد، موضوع واگذاری شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه مطرح و مورد بحث و بررسی قرار گرفت. در این جلسه تصمیم گرفته شد، 100درصد سهام شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه متعلق به شرکت مادرتخصصی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران به صورت مزایده واگذار شود.

قیمت پایه هر سهم بـه مبلغ 14,974 ریال جمعاً به مبلغ 2,916,056,720,342 ریال بر اساس ارزش روز خالص دارایی ها به ‏صورت نقد و اقساط شامل 5 درصد نقد و مابقی به ‏صورت اقساط 8 ساله طی 16 قسـط مساوی بـا فـواصل زمانی 6 ماهه از طریق مزایده مطابق جداول پیوست مورد تصویب قرار گرفت و مقرر در شرایط عرضه درج شود، در صورتی که خریدار متعهد شود در دو سال نخست پس از واگذاری نسبت به سرمایه‏ گذاری جدید از منابع خود در شرکت مبادرت نماید، طی همین مدت (دو سال) و حداکثر تا 4 قسط به میزان سرمایه‏ گذاری صورت گرفته و تا سقف مبلغ 4 قسط یاد ‏شده پس از تأیید مطابق ساز وکار مـاده (2) دستـورالعمل "نحوه نظارت پس از واگذاری" تـوسط سازمـان خصوصی‏ سازی، از تنفس در پرداخت اقساط بدون احتساب سود فروش اقساطی بهره ‏مند شود.

در 27 مهر ماه 1394 بود که روابط عمومی سازمان خصوصی سازی خبر مزایده این شرکت را منتشر کرد و سرانجام این شرکت دولتی در بهمن ماه 1394 و طی یک فرآیند قانونی در سازمان خصوصی سازی به بخش خصوصی واگذار شد. با این واگذاری صاحبان جدید شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه، دو شرکت زئیوس و آریاک بودند که با پیش پرداخت 60 میلیارد ریال صاحب این شرکت عظیم شدند. مهرداد رستمی چگنی و امید اسدبیگی به ‌عنوان دو جوان 28 ساله و 31 ساله بودند که توانستند در مزایده این شرکت را خریداری کنند.

از همان زمان واگذاری شرکت کشت و صنعت هفت تپه، اعتراضات به نحوه واگذاری آغاز شد. برخی به زیان ده بودن شرکت در زمان واگذاری به دیده تردید می نگریستند و معتقد بودند این موضوع به آن دلیل مطرح شده است که خریداران، شرکت را با مبلغ کمتری خریداری کنند و برخی دیگر پیش پرداخت 60 میلیارد ریال برای در اختیار گرفتن شرکتی که دارای 24 هزار هکتار زمین مرغوب از قرار هر هکتار 100 میلیون تومان می باشد را ناعادلانه می خواندند. عده ای نیز این پرسش برایشان مطرح بود که چگونه دو جوان 28 ساله و 31 ساله اهلیت خرید چنین شرکت بزرگی را داشته اند؟

به هر صورت این تردیدها و شک ها به نحوه واگذاری و سایر مسائل راه به جایی نبرد و صاحبان جدید شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه کار خود را در این شرکت آغاز نمودند. امید اسدبیگی که مدیرعامل شرکت آریاک بود به عنوان سهامدار اصلی شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه به مدیرعاملی این شرکت نیز منصوب و مهرداد رستمی چگنی نیز رئیس هیأت مدیره این شرکت شد. اعضای هیأت مدیره را نیز احسان ‌الله اسدبیگی، امیرحسین اسدبیگی و سیامک نصیری افشار تشکیل می دادند.

پشت پرده واگذاری ۲۹۱ میلیاردی نیشکر هفت تپه چیست؟رئیس سازمان خصوصی سازی می گوید وضعیت واگذاری عالی است!کارگران اما هفت ماه است حقوق دریافت نکرده اند!

رئیس سازمان خصوصی سازی از واگذاری این شرکت به بخش خصوصی کاملاً ابراز رضایت می کرد. وی بارها این ابراز رضایت را در مصاحبه های خود عنوان نمود. پوری حسینی در برنامه گفت وگوی ویژه خبری مورخه 27 آبان 1397 از این واگذاری دفاع کرد و گفت: صاحبان جدید شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه از زمان واگذاری حدود 300 میلیارد تومان در این شرکت سرمایه گذاری نموده اند. آن ها کارخانه MDF و رب را به این مجموعه اضافه کرده اند. هزار هکتار از زمین های در اختیار این شرکت را (20 قطعه 50 هکتاری) به کشت انگور و مرکبات اختصاص داده اند که حدود شش قطعه عملیاتی شده است.

وی در ادامه افزود: صاحبان این شرکت قرار است 500 میلیارد تومان دیگر نیز در آن سرمایه گذاری انجام دهند. رئیس سازمان خصوصی سازی گفت: صاحبان جدید حقوق معوقه کارگران را از هفت ماه به دو ماه رسانده اند.

تمام این دفاعیات پوری حسینی از صاحبان شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه در حالی انجام گرفت که حدود دو هفته از اعتراضات کارگری این شرکت نسبت به حقوق معوقه خود می گذشت.

برخی از کارگران این شرکت طی مصاحبه هایی عنوان داشته اند که حدود 5 ماه است، حقوق خود را دریافت نکرده اند و این بر خلاف گفته رئیس سازمان خصوصی سازی است که معتقد است این صاحبان جدید حقوق معوقه را به دو ماه رسانده اند. عدم دریافت حقوق توسط کارکنان این شرکت که حدود 5 هزار و400 نفرند (تعداد پرسنل تا پایان سال 96) باعث شده است تا آن ها با مشکلات معیشتی دست و پنجه نرم کنند و حتی فشارهای وارده به آن ها موجب شده است تا چند نفری خودکشی کنند.

همچنین طبق مصاحبه غلامحسین محسنی اژه ای معاون اول قوه قضائیه در 27 آبان 1397 مدیرعامل شرکت کشت و صنعت هفت‌ تپه فراری است و اصلا زندان نیست که فرصتی به او داده شود تا مشکلات را حل کند. گفته می شود، سهامدار دیگر این شرکت نیز در زندان به سر می برد. حالا پرسش این است که اگر این دو نفر اهلیت واگذاری را داشته اند چرا یکی در زندان به سر می برد و دیگری متواری است؟

به هر حال به نظر می رسد که اوضاع در شرکت کشت و صنعت هفت تپه آن گونه که توسط رئیس سازمان خصوصی سازی گفته می شود، خوب نیست و گویا شرکت کشت و صنعت هفت تپه از چاله دولت درآمده و به چاه بخش خصوصی فرو غلتیده است. البته پوری حسینی دلیل مشکلات شرکت کشت و صنعت هفت تپه را به استخدام های بی رویه و بی ضابطه در حد فاصله زمانی آگهی واگذاری این شرکت تا زمان واگذاری مرتبط می داند و در بخشی از صحبت های خود در گفتگوی ویژه خبری نیز عنوان نمود که مدیران دولتی قبل از واگذاری 1800 تن را در این شرکت چپاندند!

به هر صورت در پایان باید اشاره نمود که قبل از آن که به موضوع نحوه واگذاری این شرکت ورود پیدا شود، باید در ابتدا حق و حقوق کارگران این شرکت پرداخت شود، چرا که این کارگران هم اکنون با مشکلات شدید معیشتی دست و پنجه نرم می کنند؛ موضوعی که طبق گفته سید راضی نوری نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی مورد توجه فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد نیز قرار گرفته و وی دستور پرداخت حقوق معوقه کارگران این شرکت را صادر نموده است.

همچنین طبق مصاحبه مورخه 28 آبان 1397 احمد شجیرانی معاون روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان تیم کارشناسی به دستور محمد شریعتمداری وزیر کار به خوزستان سفر کرده اند تا در جلسه کمیسیون کارگری خوزستان به مشکلات کارگری نیشکر هفت تپه و گروه ملی فولاد ایران و بحث پرداخت حقوق‌های معوقه بپردازند. به نظر می رسد در چند روز آینده اوضاع کارگران کشت و صنعت نیشکر هفت تچه رو به بهبودی حرکت کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۱۰
انتشار یافته: ۱۰۴
خوب ورشکست شده! چکارش باید کرد؟ از آسمون که نمیاد!
پاسخ ها
سبوس برنج شمال
| United States of America |
۲۳:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
عجب شیر تو شیریه






هرکی هرکاری دلش میخواد میتونه بکنه.
حیات خلوتها !!!
| - |
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۰
مشکل اصلی فساد در خصوصی سازی است ... مشکل تبانی و ارزان فروشی است .... مشکل ارتباط نزدیک فروشنده ( مدیر دولتی ) و خریدار است ... مشکل این است که در بسیاری مواقع خریدار همان فروشنده است که نقاب جدیدی به چهره زده است ... مشکل شرکتهای خصوصی است که حیات خلوت دولتیها هستند .... مشکل مدیران دولتی بازنشسته هستند که شرکت خصوصی برای تصاحب ارزان مجموعه ی دولتی تشکیل داده اند .... مشکل مدیران دولتی هستند که قبل از بازنشستگی به حیات خلوت خدمات میدهند و پس از بازنشستگی به آنجا میروند ....
مطلع
| - |
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۰
نوع دیگر خصوصی سازی و سوء استفاده جدید برای دورزدن قانون و کمتر زیر ذره بین رفتن ، روش جدیدی است به نام (قرارداد راهبری ) یا (اجاره) صنایع و معادن دولتی به گروههای ویژه و مرتبط . به این صورت که مدتی مجموعه را زیان ده جلوه میدهند یا فروش را پایین میآورند ، بعد با شرایط بسیار جذاب به شرکتهای حیات خلوت اجاره میدهند . در همان ابتدا هم با یک تولید معمولی ، شرایط بسیار فعال و ایده آل جلوه میکند . در صورتیکه همه ی اینها صحنه سازی و شیطنت است .
خصوصی سازی = انهدام اقتصاد ایران
| - |
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
خصوصی سازی = انهدام اقتصاد ایران و تنزل زندگی ایرانیان
...................................................................................
خصوصی سازی = تاراج اموال عمومی
مشكل اصلي را از وارد کننده شكر بپرسيد
كسي كه اين صنعت را در ايران برزمين زد تا خود سود كلان از واردات ان داشته باشد
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
همانزمان در سال ۹۱ مشکل افشا شد که دولت احمدی نژاد با دلار دولتی به دو نفر از بزرگان سیستم اجازه ورود شکر از ونزوئلا با ارز دولتی برای کمک به چاوز که تحت تحریم جهانی بود تا چند برابر نیاز کشور را صادر کردند
و تولیدات هفت تپه قادر به رقابت در بازار فروش شکر خود نشدند و وارد کنندگان شکر مذکور با توجه به رانت ارز دولتی که سود بسیار کلانی را برایشان داشت توجهی به نابودی این مجتمع نداشتند و هفت تپه اجبارا کل تولیداتشان در انبار های شرکت ماند و از بین رفت و ضربه اول و هولناک از همان زمان بر پیکر این
کارخانه بزرگ وارد امد .
و پس از انهم مدیریتهای دولتی عیر بومی فاقد تخصص و بدون اطمینان از حضور بلند مدت باعث شد تا نتوانند در بحرانها پیروز شوند و این خرابی و ورشکستگی هرروز بیشتر و بیشتر شد تا به اینجا رسیده
حالا هم این دو نفر جوان که معلوم نیست از کجا حمایت شدند و پشت پرده مالک اصلی این واگذاری کیست ، با گرفتن یک وام ارزی ۸ میلیون یورویی و عدم توانایی مدیریت یک کشت و صنعت معظم هم شرکت را ورشکست کرده اند و هم کارگران و خانواده شان را به بدبختی کشانده اند .
چنانچه سیستم مافیایی دولتی موازی اجازه دهد تا مدیران خبره و مجرب و دلسوز بر سر مدیریت مجتمع بیایند قطعا میتوانند علاوه بر رفع مشکلات فعلی توسعه و پیشرفت فوق العاده ای را نصیب کشور نمایند ولی رانتخواران و مختلسین که بقایشان در خوابیدن صنعت و کشاورزی و هرج و مرج کشور است فقط و تنها به واردات اجناس بی کیفیت و ارزان خود با ارز دولتی و فروش با قیمت ارز آزاد و پرکردن جیبها و حسابهای خارجی خود هستند و هیچ علاقه و اهمیتی برای مردم واسلام قایل نیستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
واقعا حرف حساب زدی.
روح الله
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۳۰
یعنی یه حرفی میزنید سرتا پاعقده و کینه و توهم بی بی سی... اخه گلم یه شرکت در بدترین شرایط با یک سال تولید و فروش میتونه کل سرمایه اش و برگردونه و شرکتی که بزرگترین تولید کننده حاورمیانه بوده با یه سال رکود جوری ورشکست شد که شش سال نتونست خودش و جمع کنه؟ 15 ساله حق بیمه درست نداده اونوقت 15 سال پیش هم احمدی نژاد رانت داده؟ اول خبر بخونید بعد عقده گشایی کنید بسه دیگه مملکت و با سبز و قرمز و ابی نابود کردید.......شما تیتر خبر و خوندی و حمله رو شردع کردید هنوز از یکی مثل احمدی نژاد میترسید؟؟ احمدی نژاد گفت کلا یارانه و ارز دولتی رو تعطیل کنید یارانه یکجا ازاد بشه تا دست رانت و دزدی قطع بشه ولی خیلی ها بهشون فشار میاد یارانه ها تماما ازاد بشه
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
در بورس سیزده شرکت قند و شکر وجود دارد. اگر به سایت بورس سری بزنید و صورتهای مالی 10 سال اخیر آنها را بررسی کنید میبیند بین سالهای 90 تا 93 همه آنها سود ده بوده اند. برخی قبل از آن و برخی بعد از این مدت زیان ده شده اند. اکنون هم همه 13 شرکت سود ده اند و البته برخی سود بسیار کمی دارند. چطور است که در این میان تنها شرکت نیشکر هفت تپه زیان ده است؟ نماد شرکت هفت تپه هم در بین شرکتهای بورسی وجود دارد اما چرا در بورس عرضه نشد و این گونه واگزار شده است؟
واردات شکر همیشه بوده است و برای جبران کسری تولید کشور است. به استناد چه مدرکی واردات 91 بسیار وسیع و چند برابر مصرف کشور بوده است؟
هر کسی حرفی میزند باید سند ارائه کند و عدد ورقم دقیق آنرا بیان کند. اینجور کیلویی حرف زدن درست نیست.
جهانگیری بیشتر در جریان
پاسخ ها
جواد ی
| - |
۰۹:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۴
دستورالعمل خصوصی سازی و هدیه صنایع به عزیران !

- مدتی مجموعه را زیان ده کنید .
- با کمک بستگان یا دوستان ، شرکتی به ثبت برسانید .
- یا با یک شرکت خصوصی تبانی کنید .
- مجموعه زیان ده را از دولت خریداری کنید .
- به پروژه خصوصی خوری بعدی فکر کنید .
- همیشه لبخند بزنید .
حامد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۷
کاش این برنامه خصوصی سازی رو برای ایران خودرو و سایپا هم اجرا کنند
فکر کنم عالی بشه .....
حالا تکلیف میلیونها کارگر با شرف با زن و بچه گرسنه آنها در سراسر کشور چه میشود؟.احمد
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
هیچکس به فکر آنها نیست برادر خودشان باید کاری کنند
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
همان بلایی که بر سر کارگران کفش ملی و دهها شرکت مصادره شده امد .
از جیب دولت حقوقها و سنواتشان تسویه میگردد و کارخانه تعطیل میشود و تکه تکه شده و ذوب میگردد و مزارع هم شوره زار میگردند
میثم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
بلکه میلیاردهاکارگر
کی پشت سر این دو تا جوان صاحب این کارخانه هست که کسی در موردشون حرفی نمیزنه
در دولت آقای رفسنجانی شرکت نیشر هفت تپه با تولید هفتصد هزار تن شکر خام برترین شرکت منطقهٔ خاورمیان بود ، و مشکل از آنجا آغاز شد که برای حمایت چاولز ، واردات شکر از ونیوزلا باعث گردید تولید شکر در این شرکت دپو گردد ،و برای سود جویی دلالان شکر صدها هزار تن شکر را نابود کنند ،، و بگویند در سیل نابود شد؟ اکنون هم دلالان ،و سلطان شکر ایران مانع ،رونق ‌و تولید شکر در هفت تپه میباشند ،و خصولت سازی هم فقط برای برداشت ثروت کشور برای عده ای خاص میباشد ؟ میزان وامهای شرکت خصوصی مالکیت مجتمع نیشکر هفت تپه بیش از پرداختها و سرمایه گذاریها میباشد ؟؟ فقط یک دگردسی اساسی با تغییرات بنیادی شاید بتواند در طی یکی ، دو ،دهه فرهنگ درستکاری ‌، را به ایران بازگرداند ؟،،،
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
تو حتی نموتی چاوز و ونزوئلا رو درست بنویسی امدی تحلیل میکنی
ناشناس
| - |
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
نمی تواند بنویسد که چه ؟ حرف هایش که درست است
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
وقتی جناح پرستی جای قانون و حق پرستی را بگیرد و دفاع از یاران و گروه خود حتی اگر ناحق بگویند اصل قرار گیرد و منافع جناحی بر منافع ملی ارجح گردد هرروز بدتر از روز قبل خواهد بود
عادب
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۳۰
کل ظرفیت اسمی نیشکر هفت تپه در سال یکصد هزار تن است و هفتصد هزار تنی که ذکر کردی احتمالا منظورت کل ظرفیت تولید شکر شرکت توسعه نیشکر خوزستان است
بیچاره بخش خصوصی
پاسخ ها
یک نفر
| United States of America |
۱۸:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۷
قبل از اینکه از بخش خصوصی قدیس بسازید یکم مطالعه کنید. بروید ببینید مثلا در انگلستان سیستم بهداشت دولتی است در اروپای شمالی همینطور، در ایران ما خصوصی شد دکتر تبدیل به بساز بفروش شد. هپکوی اراک که یکی از طقب های صنعتی خاورمیانه بود نابود شد و حالا هفت تپه... مسئله سر دولتی و خصوصی نیست مسئله واگذاری اموالیه که عمومی و مال همه مردم ایرانه که به حراج به بخش گیرم که واقعا خصوصی داده میشه که ازش "سود" بسازه برای خودش
واگذاري نيست كه حراچ مال مردمه
ارزش هر هکتارزمین 100میلیون تومن میشه 24000ضربدر 100000000=2400000000000میشه 2400میلیارد تومن فقط ارزش زمینه امتیازات اب وبرق وماشین الات وخود کارخونه جمعا بالای 5000میلیارد تومن میشه حالا چند فروختند !!!؟؟؟؟با 6میلیارد تومن شرکت را خریدند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
همراه شركت بدهي هم فروخته مي شود در زمان واگذاري زيان انباشته شركت 350 ميليارد تومان بود.
ناشناس
| Germany |
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۳۰
زیان رو از ارزش واقعی کم کنی هم که تقریبا به رایگان فروختن استاد!
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۳۰
دو جوان خریدار ۶ میلیارد تومن پرداختند ولی ۸ میلیون یورو وام گرفتند و به جیب زدند و کل موجودی انبار را فروختند و ۵ ماه هم حقوق ۵۰۰۰ نفر را برداشتند و رفتند و اگر حساب کنی تازه میفهمی دزدی این دو نخاله چند صد برابر ان ۶ میلیاردی است که ا
ول داده اند
این یکی از هزاران مدل دزدی و تبانی و پولشویی از بیت المال است که بعضی دنبال اسنادش هستند و بفرمایید این یکی از انها ؟!
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۳۰
قابل توجه ۱۶۵۴ اخوی بحث بر سر فروش یک کارخانه معظم ۵۰۰۰ میلیارد تومنی به قیمت ۲۹۶ میلیارد تومنه و شما صحبت از انتقال بدهی ۳۵۰ میلیاردی میکنی که بازهم جمعا میشود ۶۴۵ میلیارد که نداده اند و باز هم تا ارزش واقعی ۵۰۰۰ میلیارد ۴۵۵۰ میلیارد ارزان خریده بودند و باز در فکر نگهداشتن و ابادی و کار نبودند و امده بودند تا وام ارزی بگیرند و انبار را خالی کنند و حقوق کارگران را بدزدند و فرار کنند .
چون این جماعت نه کاربلد و دلسوز هستند و هم اطمینان ندارند که حامی قوی که پشتشان است تا یکسال دیگر هم بماند .
پس هر چه که میشود را دزدید بردار و الفرار بسمت اونور آب .
چطور میشه کارخانه و تشکیلات بزرگی مثل هفت تپه را با تمام مشکلاتش بندازیم گردن دو نفر بخش خصوصی با کلی حقوق بگیر بعد برای یک سری ملاحظات سیاسی محصول همون مجتمع را از کشور دیگری وارد کنیم ؟!!!
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۳۰
چطورش را از سلطان شکر و مسولین مزایده و مدیران ارشد بپرس
اگر تولید دارد این کارخانه و فروش باید دید سرمایه ها به کجا میرود
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
میرود به خرید سکه و دلار جایی که دیگر سرمایه ها رفتند
اولا طبق همین مقاله ارزش روز سهام حدود 300 میلیارد بوده که 5 درصد آن میشود 15 میلیارد تومن حالا چطور با 6 میلیارد تومن صاحب شدن خودش یک مسئله است!
اکثر خریداران کارخانه های دولتی، بازرگانان و تجار و صاحبان سرمایه هستند و اصولا با نحوه اداره کارخانه ها بیگانه هستند و خرید آنها بر مبنای سرمایه گداری و رشد و اعتلای صنعت نمی باشد و به همین دلیل بعد از مدتی کارخانه را به بهانه های متعدد از قبیل نوسازی و غیره تعطیل و ماشین آلات و زمین آن را قطعه بندی و به فروش میرسانند چون فصد و نیت آنها اصلا ایجاد اشتغال و تولید و سود معقول از قبل آن نمیباشد و به دنبال سود حداکثری به هر قیمت (اخراج نیروی کار، تعطیلی کارخانه، فروش زمین، ایجاد وابستگی به واردات و .... ) می باشند.
سازمان خصوصی سازی فقط یک نمونه موفق نام ببرد که پس از واگذاری به بخش خصوصی نوسازی و بهتر از قبل شده باشد!
معمولا هر شخصی و هر دولتی یک سری موارد استراتژیکی و محصولات ایتراتژیکی برای ضمانت حیات خود باید حفظ کند که به مثابه مزیت رقابتی است . مثل گندم و برنج و روغن و گوشت و تسهیلات نظامی و شکر و قند و لبنیات و که کالا ها را تشکیل میدهند و گروهی دیگر در قالب فرایند ها و رویه هاست . اگر این موارد را از دست بدهیم دیگر مزیت و قدرتی نداریم و این در حالی است که دولت ملزم به تامین مایحتاج اولیه مردم است و این موارد میشود موارد استراتژیک هر کشوری . چرا باید صنایع این محصولات در اختیار بخش خصوصی قرار گیرد؟
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۳۰
اتفاقا فقط بخش خصوصی میتواند اینکارها را درست انجام بدهد چون تخصصش را دارد و دلش میسوزد و نیروی سفارشی بیسواد و پارتی دار نمی آورد و توسعه میدهد و بازاریابی میداند و هزار راه بلد است و در دنیا ثابت شده که بخش خصوصی قادر است . هر کار تولیدی را که به دولتها بدهی نتیجه افتضاح است و شکست و نتیجه واضحش شوروی است
ولی بخش خصوصی باید در درجه اول امنیت سرمای گذاری اش تضمین باشد و هرروز دولتها نروند شکر را با ارز دولتی ۵ برابر مصرف داخلی بیاورند و به قیمت ارزانتر از تولید بخش خصوصی با رانت و سود بالا بفروشند و او را ورشکسته کنند . نجات اقتصاد هر کشوری در اندازه و شکل کشوری ما فقط و فقط اقتصاد بازار ازاد در دست بخش خصوصی است و بس . و دولتها فقط باید سیاست گداری و حامی و ناظر بر امنیت کشور و مردم باشند
ولی متاسفانه برعکس در شیپور دمیده و میدمیم و هرروز اوضاعمان بدتر از روز قبل شده .
مثالش نحوه مدیریت بخش خصوصی در کارخانه های معظم کفش ملی و ایران خودرو و سایپا و مینو و ارج که برند جهانی بودند با شکل مدیریت دولتی انها را بروید مطالعه کنید تا بدانید که چیست ؟
کسی
| United States of America |
۱۹:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۷
موتور محرکه اقتصاد سرمایه داری "کسب سود" استاد نه کاربلدی بخش خصوصی! بخش خصوصی در حرف های شما ظاهرا ادامه ائمه اطهار هستند!! بنده خدا برید ببینید بخش خصوصی تو همون آمریکا که قطب این کثافت بازیاست چی سر جنرال موتوز آورده بعد تو کشور عقب مونده ای مثل ایران از بخش خصوصی کاربلد حرف بزنید. یه نگاهی به سیستم دولتی بهداشت انگلیس و اروپای شمالی بندازید بعد با سیستم بهداشت خصوصی آمریکا و ایران مقایسه کنید می بنید از جون مردم چطور میشه سود کسب کرد... صنعت پیش کش. یک حرف احمقانه رو میشه در ظاهر علمی بیان کرد بهش میگم ایدئولوژی. در این مورد خاص اسمش نئولیبرالیسم. کتاب سرمایه توامس پیکتی رو بخونید تا روشن بشید.
به قول میرسلیم(اینو چی میگی)ترامپ این وسط چکاره است روحانی مدام از او خرج میکنه..
ای کاش فقط نیشکر هفت تپه بود
قطعا کل واگذاری ها و داستانهای بعدیش به برخی مراکز پشت این دو جوون میرسه ... این دو تا فقط تابلو هستن برای همچین روزایی ... پشت سر اینها رو که ببینی ، میشه همونهایی که بابک زنجانی رو علم کردن ...
تغییر خودسرانه و غیر قانونی اصل ۴۴ قانون اساسی ریشه این مشکلات است.
۲۴۰۰۰ هکتار زمین کشاورزی؟؟؟!!!!!
اینا باید شاهانه زندگی کنن!!!!
شما میگین مشکل معیشتی دارن؟؟؟!!!
240 کیلومتر ملک را به قیمت 345 میلیارد تومان فروختید . خدایا از ناکارامدان به مملکت به تو پناه می برم .
خیلی ها با اجاره و کشت یک هکتار راحت امرار معاش می کنند اما این شرکت را مفت واگذار کرده اند حالا می خواهند حقوق چند تا کاگر را هم ندهند
کاهش تعرفه واردات شکر به صفر درصد در زمان اون آقا تاثیری در ورشکستگی ندارد؟
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۳۰
دقیقا مشکل از زمان صفر کردن واردات شکر در سال ۹۱ توسط احمدی نزاد و برای کمک به دوست نازنینش رفیق چاوز ونزویلایی شروع شد و سلطان شکر سودش را برد و کشت و صنعت هفت تپه وارد فاز نابودی شد
ازاین واگذاریها زیاد بود که همه به صورت سوری ورشکست شدند وکارکران وکارمندان اخراج وداخل شورها بجای تولید کنار خیابان بنجل چین میفروشن
نیشکر هفته را واگذار کردند به بخش خصولتی که تولید نکند چون سلطان واردات شکر اجازه تولید و فروش شکر داخلی را نمی دهد وگرنه نیشکر هفت تپه شکر همه ایران را تامین می کند.
تابناک میخواهی منتشر کنید یا نکنی خودت هم بدونی کافیه . تمام مدیران ارشد وزارت صنایع و سازمان خصوصی سازی و شرکت توسعه و نوسازی صنایع ایران، مدیران شرکت کشت و صنعت هفت تپه و کارکنان زحمتکش و ستمدیده آن میدانند که جدا از واگذاری بودار و مسئله دار این مجتمع عظیم به دو شرکت خصوصی کوچک با دو مدیر جوان زیر ۳۰ سال سن!!! ، معضل اصلی این شرکت توسط مافیای واردات شکر خام از ونزوئلا و کوبا و مصر بوجود آمده است . از چه قدرتی برخوردار است که توانسته دو کارخانه بزرگ تصفیه شکر خام وارداتی به طرفیت ۲۵۰۰ تن در روز را در شمال بندر امام خمینی ایجاد و هم شرکت کشت و صنعت هفت تپه و هم شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی را نابود و روبه فروپاشی ببره. نابناک شما اگر میخواهی ریشه یابی کنی مسئله مافیای واردات بی رویه شکر را بررسی کن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۳۰
برادر عزیز بررسی نمیخواد شنا سری به اتاق بازرگانی بزنید و لیست کالاهای مورد درخواست دولت و لیست وارد کنندگان این اقلام را در چند سال ملاحظه بفرمایید متوجه میشوید که چه خبر است ؟
چقدر سلطان داریم سلطان مسکن رو کی دار میزنن خونه ارزون شه
علما و مراجعی که برای تماشای فوتبال بانوان و تار موی دختران دادشون درمیاد چرا در مقابل اینهمه نابرابری سکوت میکنند همانطور بانکها پول ربا میدن، تنها به چند اظهار نظر کوتاه بسنده کردند چرا که همین کشت و صنعت هفت تپه متعلق به مردمه و حداقل میتونستتد سهام اون رو از طریق بورس عرضه کنند نه اینکه به دو جوان واگذاربشه آنهم به ثمن بخس، آدم وقتی این خبرها رو میشنوه ایمانش رو از دست میده. تابناک جان خواهشا چاپ کن ممنون
تابناك عزيز! تبليغ طلا و جواهر مردانه كرديد.
طبق نظر همه مراجع تقليد، زينت طلا براي مردان حرام است و تبليغ اين كار نيز ممكن است ايراد شرعي داشته باشد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
و البته این موضوع از مطلب مقاله شامل ریخت و پاش میلیارد ها تومان و سردرگمی هزاران کارگر مهمتر است.
چه میشود با فردی که رئیس خصوصی سازی و میگوید اوضاع عالی است و هرچه واگزار فرموده مسئله دار. بااین مدیران فاتحه مملکت را باید خواند. درست بشو نیست . ول همه مردم ایران معطلیم
تابناک عزیز به تاریخچه و بیوگرافی این شرکت از ب بسم ا... تا نون پایان اشاره شده ولی از بیوگرافی این دوتا جوان رعنا و خصوصا از قرابتشان صحبتی نشده . چرا؟
در کدام خصوصی سازی ملت و اقشار کم درآمد منفعت بردند که این دومی ش باشه؟
پاسخ ها
چرا عاقل کند کاری که بار آرد پشیمانی ؟؟؟؟
| - |
۰۸:۲۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
آیا این عاقلانه است که مخابرات پردرآمدترین و سودده ترین مجموعه کشور را خصوصی کنیم و بعد سالها بر سر خود بزنیم تا بتوانیم مشکلات این غول خصوصی متمرد را حل و فصل کنیم ؟؟!! ....

چرا عاقل کند کاری که بار آرد پشیمانی ؟؟؟؟!!!
دو نفر سکه فروش در عرض 1-2 ماه کل سوابق شان زیر و رو شد و اعدام شدند چطور کارمندان این ادارات که سوابق و ارتباطات شان معمولا بایگانی و آماده است در تیر رس آقای اژه ای قرار نمی گیرد که چرا اینقدر در کار و عمل و حرفشان تناقض وجود دارد و چه منافعی این برادران دارند که شرکت زیان ده را عالی می گوید و با 6 میلیارد سرمایه مملکت را به غارت می دهند و نقش سازمان خصوصی سازی و مسئولانش در غارت بیت المال و و خیانت به مردم چیست چرا یکی از این مدیران نا لایق را اعدام نمی کنند چطور کارمندانی که در طول سنوات مقدار حقوقشان معلوم است و همیشه خدا هم از نداری شاکی هستند تعضا بعد از ساعات اداری زندگی های لوکس شان آشکار می شود مگر چقدر خقوق می گیرند که صبحها با پراید درب و داغون به اداره می روند و عصر ها با شاسی بلند 500 میلیونی در شمال شهر می گردند
همين بلا را مي خواستند به كشت و صنعت مغان بياورند دادستان اردبيل جلويش را گرفت
البته ۲۴۰۰۰ هکتار زمین هفت تپه قابل کشت نیست، در حال حاضر ۱۲۰۰۰ هکتار بصورت بیابان طبیعی همینطور مونده..
اجرای طرح سخت و زیان آور هم باعث خروج یکباره و بی ضابطه مدیران و مهندسان شرگت شد و به شرکت خیلی ضربه زد.
اداره هفت تپه نیز به فرمانداری شوش با ۹۰ هزار نفر جمعیت واگذار شد که فرمانداری و ادارات شوش هیچوقت نتوانستند نقش درستی در هدایت و کنترل کارخانه بزرگ ۷ تپه داشته باشه
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۳۰
همین کارخانه را به یک گروه مدیران متخصص کاربلد دلسوز بدهند و امنیت شان را تضمین کنند و واردات سلطان شکر را با ارز رانت دولتی ممنوع کنند .
بخدا قسم ظرف ۵ سال به سود دهی بالا میرسانند و ۱۰۰ در صد توسعه میدهند و شوش را سرافراز و اباد و کارگرانش را هم خوشحال و راضی خواهند کرد
ولی متاسفانه سود حضرات مافیای قدرت و ثروت در واردات با استفاده از رانت ارز دونرخی است و بس و ابادانی کشور اصلا توجیهی برایشان ندارد
سلطان شکر که ظاهرا وابسته به یکی از افراد مشهور است این بلارا سر اینها آورده
سازمان خصوصی سازی در سالهای اخیر بزرگترین خیانت ها رو به کشور کرده
پاسخ ها
پژوهشگر
| - |
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۶
.....................................................................................................
{ سازمان خصوصی سازی = سازمان خصوصی خوری }
....................................................................................................
تا زمانی که منافع ایدئولوژیک صدها بار مقدم تر از منافع ملی باشند هر روز همین بساط است. برای از بین بردن مار خطرناکی که به جانم افتاده، باید سر مار را زد.
این دو جوان دو تا اقا زاده هستند بنا به اخباری دو خواهرزاده یکی از مقامات هستند. اصلا و ابدا کوچکترین دانشی در مورد کشاورزی و نیشکر ندارند و از اول به منظور تفکیک و فروختن زمینهای نیشکر هفت تپه اون رو خریدند حتی توی گزارشات خبری تلویزیون هم یکی از کارگران از فروش زمینها گفت. موقع فروش نیشکر هفت تپه، شرکت نیشکر اهواز خواستار خرید اون بود که الان جز سوده ترین شرکت هاست که البته به خاطر مسائل و فشارهای پشت پرده از فروش اون به نیشکر اهواز خود داری شد و فروختن به دو تا آقا زاده. کافیه مسائل چگونگی فروش به این دو نفر بررسی بشه تا به سرنخ ها برسن.
با این بی تدبیری ها و سلطان بازی هاشون کل ایران رو تو این 40 سال ویران کردن.
راه نجات ایران = برگشت صنایع و معادن تاراج رفته
………………………………………………………………………………………………….
فروش مجانی صنایع و معادن ثروتساز کشور تحت نام خصوصی سازی و در واقع چوب حراج بر اموال مردم ، عامل اصلی مشکلات اقتصادی و کسری بودجه دولت است . راه نجات اقتصاد و زندگی مردم هم برگشت صنایع و معادن تاراج رفته ارزشمند و پولساز به دولت (مردم) است .

پتروشیمیها ، فولاد مبارکه ، فولاد خوزستان ، پالایشگاهها و ...
ارزش جایگرینی هر یک چند میلیارد دلار ؛ به عبارتی هر یک چند ده هزار میلیارد تومان . . . اینها همه به غارت رفته و باید به دولت بازگردد . راه دیگری نیست . نمایندگان مجلس قبول کنند اشتباه رفته اند .

فروش مجانی صنایع و معادن ثروتساز کشور تحت نام خصوصی سازی و در واقع چوب حراج بر اموال مردم ، عامل اصلی مشکلات اقتصادی و کسری بودجه دولت است .
راه نجات اقتصاد و زندگی مردم هم برگشت صنایع و معادن تاراج رفته ارزشمند و پولساز به دولت (مردم) است .
این اموال به غارت رفته و باید به دولت و مردم بازگردد ، راه دیگری نیست .
راه نجات ایران = برگشت صنایع و معادن تاراج رفته
راه دیگری نیست .
…………………………………………….
البته بعضی مدیران دولتی حرفه ای ، مدتی است بجای کلمه " واگذاری " از کلمه و روش انحرافی " اجاره " یا " قرارداد راهبری" استفاده میکنند ،که لازم است راه این مفسده نیز بسته شده و موارد مشابه مورد بازرسی و مجازات و بازگشت اموال به دولت قرار گیرند .
………………………………………………………………………………

خصوصی سازی = انهدام اقتصاد ایران و تنزل زندگی ایرانیان
...................................................................................
خصوصی سازی = تاراج اموال عمومی
چه زمانی قراره این رئیس سازمان خصوصی سازی تعویض بشه
؟؟؟؟؟ کاملا با برنامه است بنظرم تابناک جان ! وارد کننده گان به قدری قدرتمند شدند که صنایع داخلی رو به هر طریق زمین می زنند و تعطیل می کنند . وگرنه صنایع غذا و کشت و زرع گوشی آیفون و بی ام دبلیو نیست نتونیم خودمون تولید کنیم . هرجور هست باید کارخانجات مون تعطیل بشه به هر قیمت
شما هدفتان اگر واگذاری به بخش خصوصی بود باید در بورس کشور سهام شرکت هفته تپه را عرضه عمومی میکردید تا قانونی ملت سهام میخریدند نه اینکه بصورت فرمایشی به دو نفر ک معلوم نیست ب کجا وصلن شرکت را ببخشید
پاسخ ها
نا شناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۵
ژن خوب هستند
اشکال از آنجا شروع شد که خودی و غیرخودی مطرح شد و با بهانه کردن تعهد و تخصص ثروت ها و مناسب مملکت را بدست تعدادی ریاکار بدون دانش متقلب متظاهر دادند. خجالت هم نمی کشند که چه بسر این مملکت و مردم آن آورده اند
با وجود اين همه دستگاه هاي نظارتي ؟؟؟؟؟؟
چطور هميچن چيزي محقق شده ؟؟؟؟؟؟؟؟
استاندار امام جمعه فرماندار و همه و همه فقط نگاه كردن ؟؟؟؟؟
بايد فرار كرد از اين مهلكه
سازمان خصوصی سازی = سازمان چپاول مملکت
پاسخ ها
ظریف
| - |
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
البته بصورت کاملا قانونی !!
بسیاری از چپاولگران صنایع و معادن به نام خصوصی سازی ، اسپانسرهای مالی انتخاباتی برخی رجال هستند . برای همین بعضی رجال ، زیاد نمیتوانند وارد افشای فسادهای بزرگ و مجازات تبهکاران شوند . برخی چپاولگران خصوصی سازی ؛ اسپانسرهای انتخاباتی آقایان هستند !!!
خصوصی سازی = انهدام اقتصاد ایران و تنزل زندگی ایرانیان
...................................................................................
خصوصی سازی = تاراج اموال عمومی
خصوصی سازی و سوء استفاده جدید ، به نام (قرارداد راهبری ) یا (اجاره) ...........................................-------------------------------------------------------.....................
با سلام نوع دیگر خصوصی سازی و سوء استفاده جدید ، روش جدیدی است به نام (قرارداد راهبری ) یا (اجاره) صنایع و معادن دولتی به گروههای ویژه و مرتبط . به این صورت که مدتی مجموعه را زیان ده جلوه میدهند یا فروش را پایین میآورند ، بعد با شرایط بسیار جذاب به شرکتهای حیات خلوت اجاره میدهند . در همان ابتدا هم با یک تولید معمولی ، شرایط بسیار فعال و ایده آل جلوه میکند . در صورتیکه همه ی اینها صحنه سازی و شیطنت است .
پاسخ ها
شواهد عملی - آموزشی برای علاقمندان !!
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
نمونه این نوع تاراج اموال مردم و دولت ..... شرکت میدکو .... با همکاری بانک پاسارگاد و مدیران بازنشسته ایمیدرو
خصوصی سازی = انهدام اقتصاد ایران و تنزل زندگی ایرانیان
نتیجه فاجعه بار خصوصی سازی آموزش!! این اتلاف منابع مادی و انسانی درکشورمان است .
( 2800 دانشگاه با این کارایی پایین و اتلاف منابع )

نایب رییس مجلس T پزشکیان: کل اروپا به اندازه ایران دانشگاه ندارد.

نایب رییس مجلس با بیان اینکه ۲۸۰۰ دانشگاه در کشور وجود دارد که تمام اروپا این میزان دانشگاه ندارد، گفت: در این دانشگاه‌ها رشته‌هایی آموزش داده می‌شود که در جامعه کارآیی ندارد.
نتیجه فاجعه بار خصوصی سازی آموزش!! این اتلاف منابع مادی و انسانی درکشورمان است .
( 2800 دانشگاه با این کارایی پایین و اتلاف منابع )

نایب رییس مجلس T پزشکیان: کل اروپا به اندازه ایران دانشگاه ندارد.

نایب رییس مجلس با بیان اینکه ۲۸۰۰ دانشگاه در کشور وجود دارد که تمام اروپا این میزان دانشگاه ندارد، گفت: در این دانشگاه‌ها رشته‌هایی آموزش داده می‌شود که در جامعه کارآیی ندارد.
راههای پیشنهادی برای کاهش کسری بودجه دولت و بهبود اقتصاد :

..... جلوگیری از فرارهای مالیاتی ..............پس گرفتن صنایع و معادن تاراج شده به نام خصوصی سازی ............ ادغام دانشگاهها و فروش ساختمانهای مازاد ........... محاسبه انرژی مصرفی شرکتها و اداره جات دولتی با قیمت واقعی ................

فروش ساختمانهای اداری ، مسکونی ، مهمانسراها و زایرسراهای شرکتها در تهران ، مشهد ، اصفهان ، شیراز و سایر شهرها .......... حذف 80 درصد از همایشها و سمینارهای نمایشی و هزینه زا ............ جلوگیری جدی از هزینه های ساختگی ماموریتی داخل و خارج ، پژوهش های غیر واقعی پر از فساد ...... تقویت مدیریت انرژی در کلیه شرکتهای خصوصی و دولتی ......... توزیع رایگان ابزارهای کاهش مصرف آب و انرژی .................

مدیریت بر زیانسازی و حسابسازی تصنعی شرکتها برای صحنه سازی واگذاری ....... کنترل ارتباط شرکتهای دولتی با حیات خلوتهای خصوصی خود ........ تقویت بدنه کارشناسی سازمانهای بازرسی و حسابرسی ......

جلوگیری از سوء استفاده های مالی در نظام مهندسیها و اتاقهای بازرگانی در تبانی با مدیران دولتی ........... اموال مسروقه مردم به نام خصوصی سازی بازگشت شود .......
ورود مجلس و بازرسی به شرکتهای خصوصی حیات خلوت دولتیها
خصوصی سازی و سوء استفاده جدید ، به نام (قرارداد راهبری ) یا (اجاره) ...........................................-------------------------------------------------------..................... با سلام نوع دیگر خصوصی سازی و سوء استفاده جدید ، روش جدیدی است به نام (قرارداد راهبری ) یا (اجاره) صنایع و معادن دولتی به گروههای ویژه و مرتبط . به این صورت که مدتی مجموعه را زیان ده جلوه میدهند یا فروش را پایین میآورند ، بعد با شرایط بسیار جذاب به شرکتهای حیات خلوت اجاره میدهند . در همان ابتدا هم با یک تولید معمولی ، شرایط بسیار فعال و ایده آل جلوه میکند . در صورتیکه همه ی اینها صحنه سازی و شیطنت است .
گذاشتن نام طرح روی کارخانه در حال کار ؛ برای تاراج
....................................................
اینها آمدند نام هرمزال را که از سال 88 افتتاح شده و تا سال 94، به مدت هفت سال تولید داشته و صدها هزار تن شمش تولید کرده بود، گذاشتند «طرح» و قیمت گذاری آن را بر اساس اجزاء آن انجام دادند؛ یعنی گفتند این ماشین آلات فلان مبلغ می ارزد، این سوله فلان قیمت ارزش دارد و دست آخر همه اینها را جمع زدند و گفتند هرمزال این مقدار ارزش دارد؛ درحالی که قیمت گذاری عقلایی باید اینچنین باشد که محاسبه کنند اگر کسی بخواهد این کارخانه را همین الان بسازد، ماشین آلات دست دوم هم سن این ماشین آلات را از اروپا وارد کند، همین سوله را بسازد چه قیمتی تمام می شود.

همین داستان را برای فولاد هرمزگان هم پیاده کردند و با قیمت مجانی صاحب شدند .
اعتراف به وجود اشتباه و فساد در واگذاری‌ها

رئیس کمیسیون اصل ۹۰: بسیاری از واگذاری‌ها درست نبوده؛ شرکت‌ها به خاک سیاه نشستند.
توهم شیرین در ورای واژه خصوصی سازی .............

در ورای واژه ی اغواگر خصوصی سازی ، توهم شیرین و خیالی وجود دارد که مردم تصور میکنند قرار است بخشی از اموال عمومی و سهام شرکتها به ایشان برسد ! و به همین خاطر زیاد با آن مخالفت نمیکنند . غافل از اینک مردم مظلوم در این بین هیچ سهم واقعی ندارند و همه سهام و منافع ، به گروههای خاص و شرکای پشت پرده بسیاری مدیران منحرف میرسد .
() علل مهم تنزل اقتصاد و زندگی ایرانیان عبارتند از :

- چوب حراج بر صنایع و معادن ثروتساز دولت با صحنه سازی زیاندهی آنها

- چوب حراج بر دلارهای بانک مرکزی

- فروش ارزان حاملهای انرژی برای پاسخ دهی به افکار پوپولیستی جامعه
یارانه رییس سازمان خصوصی سازی هم امروز به حسابش واریز شد !


( یارانه بگیران حرفه ای ! )
سازمان خصوصی سازی در سالهای اخیر بزرگترین خیانت ها رو به کشور کرده است .
خصوصی سازی = انهدام اقتصاد ایران
پاسخ ها
جواهری - مدرس اقتصاد کلان
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۴۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۱
مطمئنا همین طور است .
مسابقه بزرگ سازمان خصوصی سازی !!
===============================

بزرگترین سوء استفاده مالی ایران در جریان خصوصی سازی کدام شرکت انجام شده است ؟ !

.........................

جواب این سوال را به سازمان خصوصی سازی ارسال و جایزه خود را از نزدیکترین خودپردار ، دریافت دارید .... البته بچه ها مواظب باشید !!
خصوصی سازی ، رشد صنعت خودرو ایران را متوقف کرد .

در حال حاضر سهم دولت در خودروسازهای بزرگ ، بسیار کم است. در سایپا ۱۷ درصد و در ایران خودرو ۱۵ درصد سهم متعلق به دولت است.

همین رشد صنعت خودرو در زمانی که مالکیت و مدیریت دولتی بود، اتفاق افتاده است. قرار بود مالکیت غیردولتی شود تا سرعت رشد و توسعه بیشتر و افزایش بهره‌وری داشته باشیم.

رشد صنعت خودرو مدیون تصویب قانون خودرو در سال­ ۷۲ است و توسعه آن عمدتا در زمانی که مالکیت متعلق به دولت بود پایه­‌گذاری شد . از زمانی که مالکیت به بخش غیردولتی واگذار و توسعه صنعت فراموش شد، مدیران آن بیشتر به فکر سود سهام بوده‌اند.

اگر در شرکتی توسعه صورت نگیرد، سود پایداری حاصل نخواهد شد. قرار بود واگذاری شرکت ها ذیل اصل ۴۴ سبب شکوفایی شود ولی، مدیریت انسجام پیدا نکرد و سبب خروج منابع از شرکت­ ها شد.

سایپا براساس گزارش­ ها تا قبل از سال ۹۰ حدود ۳۰۰۰ میلیارد تومان سود توزیع کرده .
این میزان توزیع سود بدون سرمایه­‌گذاری برای محصولات آتی، روند ناخوشایندی را برای شرکت ترسیم کرده است.

در حال حاضر سهم دولت در خودروسازهای بزرگ ناچیز و بسیار کم است. در سایپا ۱۷ درصد و در ایران خودرو ۱۵ درصد سهم متعلق به دولت است. مسائل باید ساختاری حل شود. همین رشد صنعت خودرو در زمانی که مالکیت و مدیریت دولتی بود، اتفاق افتاده است. قرار بود مالکیت غیردولتی شود تا سرعت رشد و توسعه بیشتر و افزایش بهره‌وری داشته باشیم.
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۷

«پوری حسینی» ممنوع‌الخروج شد

ریاست دبیرخانه شورای عالی اصل ۴۴ از پوری‌حسینی گرفته شد

عضو شورای مرکزی نمایندگان ولایی مجلس از ممنوع‌الخروجی پوری حسینی رئیس سازمان خصوصی‌سازی با حکم دادستان خبر داد.

نمایندگان مجلس در نامه‌ای به دادستان کل کشور خواستار رسیدگی به پرونده پوری حسینی رئیس خصوصی‌سازی شده بودند.


ریاست دبیرخانه شورای عالی اصل ۴۴ از پوری‌حسینی گرفته شد.
روز ۱۸ دی ماه سال جاری نیرو‌های دستگاه امنیتی در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان حاضر و ب ا معاون معادن و معدنی اداره صمت استان را دستگیر کردند.

بعد از انتشار اولیه خبر ، روابط عمومی این دستگاه با عجله و ناشی‌گری این خبر را تکذیب و ابراز بی‌اطلاعی کرد، اما پنجشنبه ۲۰ دی دادستان استان در مصاحبه‌ای این خبر را تایید و اعلام کردند: نامبرده به جرم «رشوه، جعل اسناد و تضعیف بیت‌المال» دستگیر شده‌اند.
اوج شیطنت و گمراه نمودن افکار عمومی و جالب است رییس سازمان خصوصی سازی میفرمایند ؛ عده ای اجازه نمیدهند شرکتهای دولتی به مردم واگذار شود . استاد زیرک ، کدام واگذاری صنایع و معادن استثنایی و ثروتساز به مردم بوده است ؟؟!!
همه به گروههای خاص هدیه شده است . چرا آدرس اشتباه و انحرافی میدهید ؟!! ........................... قیرسازی پالایشگاهها را به چه کسانی داده اند ؟! پتروشیمیهای دلارساز را به چه کسانی داده اند ؟! معادن سنگ آهن و دیگر معادن بی بدیل را ؟ !! ................. نیروگاهها ؟! ............. آیا اینها به مردم داده شده است ؟!! این مراکز پولساز پس از خصوصی سازی سودش به مردم رسیده است ؟ !!! ...... فکر میکنید مردم از هیچ کجا خبر ندارند ؟!! ................................. شما که بهتر از ما مردم عادی ، آدرس حیات خلوت خصوصی شرکتهای دولتی را دارید !! ......... شما که استاد همه ما هستید !! چرا نام مردم را وجه المصالحه قرار میدهید ؟ !! مردم عادی هیچ سهم واقعی از خصوصی سازی نداشته اند . تنها سهم مردم عادی تعطیل شدن شرکتها و اخراج کارگران توسط خریداران سودجو بوده است ! ... خریداران فرصت طلبی که از همان ابتدا به فکر فروش زمینها و ساختمانهای مجموعه بوده اند نه در فکر افزایش تولید و اشتغال و خدمت به مردم . ریاست محترم خصوصی سازی بهتر از همه میدانید که همه واگذاریها ، اختصاصی سازی بوده است و تاراج مجانی اموال مردم !!! در بهترین حالت برخی از این اموال عمومی به بعضی صندوقهای بازنشستگی مورد تفقد و مهربانی ، رسیده است .
قوانین مالیات هوشمندانه ؛ ابزار بهبود اقتصاد و زندگی مردم

در ایران نبود قوانین مالیاتی ضمن اینکه درآمدهای کلانی از دولت دریغ کرده است باعث رواج سفته بازی در بازار مسکن شده است و یکی از دلایل افزایش قیمت مسکن نیز همین فعالیت‌های سفته بازانه در مسکن است که براحتی می‌توان آن را با ابزار مالیات مهار کرد.
در امریکا تا 50 درصد مالیات از درآمد حاصل از خرید و فروش مسکن دریافت می‌شود. برای اینکه از مصرف کننده واقعی نیز حمایت شود هرچه فاصله زمانی فروش مسکن پس از خرید آن بیشتر باشد مالیات کمتر می‌شود. به این معنا که کسی که تنها پس از چندماه ملک یا خانه خریداری شده را بفروشد باید مالیات سنگینی بپردازد اما فردی که پس از سال‌ها خانه خود را می‌فروشد مصرف کننده واقعی بوده و مالیات کمتری می‌پردازد.
طبق قانون می بایست دولت در جایی وارد شود که برای بخش خصوصی جاذبه و سودی ندارد ، لذا اینکه بگوییم فلان شرکت دولتی زیان ده می باشد با فلسفه اولیه آن در تعارض می باشد . شرکت های دولتی محصولات و تولیدات خود را معمولا با نرخ های مصوب به فروش می رسانند ! اینطور نیست که در بازار آزاد در شرایط رقابت یا غیر آن محصول خود را به معرض فروش بگذارند ! شرکت دولتی یک سری وظایف ، خدمات و تولیدات دارد که آنرا با بودجه ای که به شرکت اختصاص می دهند انجام داده و سود و زیان شرکت بستگی به بودجه اختصاص داده شده و نیز اهداف کلان اقتصادی دولت دارد ( که باعث اختصاص بودجه ای خاص به شرکتی خاص شده است ) . لذا اینکه بگوییم فلان شرکت دولتی زیان ده هست و بایستی واگذار گردد هم در مبانی اشکال دارد و هم باعث تاراج منابع ملی و شرکت های دولتی شده و می شود .اگر قرار هست شرکتی واگذار گردد بایستی دلایل آن از جمله سود و زیان و چرایی واگذاری و ارزش شرکت کارشناسی شده و در اختیار عموم مردم قرار گیرد .اینکه سود و زیان شرکتی را تحت تاثیر قرار دهم برای مدیران باهوش کار پیچیده ای نیست ! لذا کاملا ممکن هست شرکت را در موقع واگذاری زیان ده نشان داد و لاجرم سود آن به دوره ای منتقل خواهد شد که شرکت واگذار شده است . قوانین خصوصی سازی به شدت اشکال داشته و ببایستی مورد بازبینی قرار گیرد.
حالا کی این داستان فساد و زور و بی تخصصی که در سطح مدیران ارشد سازمان ها و وزارتخانه ها هم نفوذ کرده اند . تموم میشه ؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل