بازدید 12128

رمزگشایی از قاچاق سازمان یافته بنزین با بیش از ۷ هزار لنج با ظرفیت ۵۰ تا ۵۰۰ تن در مناطق جنوبی

در سال جاری به دلیل نوسانات نرخ ارز، قاچاق سوخت به کشور‌های همسایه، بیش از گذشته صرفه اقتصادی پیدا کرد و آمار‌های مصرف بنزین به شکل معناداری افزایش یافت. طبیعتاً نمی‌توان از کاروان‌های قاچاق سوخت ـ که به وسیله اتومبیل یا چهارپایان اقدام به قاچاق سوخت می‌کنند و در نقاط مرزی کشور به خصوص در مناطق مرزی شرق کشور وجود دارند ـ به عنوان قاچاقچیان سازمان یافته سوخت یاد کرد. مقصود از قاچاقچیان سازمان یافته سوخت، قاچاقچیانی هستند که از لوله‌های چندین کیلومتری برای انتقال سوخت استفاده می‌کنند.
کد خبر: ۸۵۲۹۸۴
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۸ 19 November 2018
قاچاق بنزیندر سال جاری به دلیل نوسانات نرخ ارز و افزایش نرخ دلار، قاچاق سوخت به کشور‌های همسایه بیش از گذشته صرفه اقتصادی پیدا کرد و آمار‌های مصرف بنزین در سال جاری به شکل معناداری افزایش یافت. مسئولین برای جلوگیری از قاچاق سوخت و متعاقب آن کاهش مصرف بنزین، طرح کارت‌های سوخت را دوباره کلید زدند، اما برای آن که این طرح با استقبال عمومی همراه شود، نیازمند آن است تا در ابتدا نهاد‌های مربوطه اقدام به مقابله جدی‌تر با قاچاقچیان سازمان یافته سوخت نمایند.
 
به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ در خرداد ماه ۱۳۹۴ بود که سهمیه بندی بنزین حذف و از آن تاریخ به بعد بنزین تک نرخی و به قیمت هر لیتر ۱۰۰۰ تومان عرضه شد. با حذف سهمیه بندی بنزین از تعداد افرادی که از کارت‌های سوخت جهت سوخت گیری استفاده می‌کردند به شدت کاسته شد و افراد بیشتر ترجیح می‌دادند، از کارت‌های سوخت جایگاه داران جهت سوخت گیری استفاده کنند. با کاهش میزان استفاده از کارت‌های شخصی بنزین، موضوع حذف کارت‌های سوخت کلید خورد؛ حذفی که عده‌ای مخالف و عده‌ای موافق داشت.
 
موافقان معتقد بودند که با تک نرخی شدن بنزین دیگر نیازی به استفاده از کارت‌های سوخت نیست و باید این کارت‌ها حذف شوند، اما مخالفان معتقد بودند که حذف کارت‌های سوخت باعث از بین رفتن شفافیت و قاچاق بیشتر بنزین خواهد شد. همچنین مخالفان معتقد بودند که در آینده با مصرف بی رویه بنزین احتمالاً دوباره نیاز باشد که این کارت‌ها به چرخه مصرف سوخت باز گردند. به هر صورت بعد از کش و قوس‌های فراوان، نهایتا شورای نگهبان نیز رای به ماندن کارت‌های سوخت داد.
 
بعد از گذشت چند ماه از حذف کارت‌های سوخت از چرخه مصرف سوخت، میزان مصرف بنزین رفته رفته افزایش یافت. در حالی که در سال ۱۳۹۴ میزان مصرف بنزین روزانه ۷۱ میلیون لیتر بود این میزان در سال ۱۳۹۵ به ۷۴.۷ میلیون لیتر در روز رسید که در مقایسه با سال‌های قبل از ۱۳۹۴ رشد قابل توجهی داشت.
 
قاچاق بنزین
در سال جاری اتفاق دیگری نیز باعث شد آمار‌های مصرف بنزین از حالت طبیعی خود خارج شوند و خلاصه آنکه از این آمار بوی قاچاق به مشام می‌رسید. با کاهش ارزش پول ملی در مقابل دلار، قاچاق بنزین به کشور‌های همسایه توجیه اقتصادی یافت و همین باعث افزایش قاچاق بنزین شد.

در حالی که در گذشته آمار‌ها، از قاچاق روزانه ۹ میلیون لیتر سوخت خبر می‌دادند، در سال ۱۳۹۷ این میزان به ۱۵ میلیون لیتر در روز افزایش یافته است. حال آنکه با این حجم از قاچاق سوخت آمار مصرف روزانه سوخت در کشور به حدود ۹۱.۷ میلیون لیتر رسیده است.


قاچاق بنزین

سودمندتر شدن قاچاق بنزین نسبت به گذشته و افزایش آمار مصرف بنزین در سال جاری، مسئولین را به فکر بازگرداندن دوباره کارت‌های سوخت به چرخه مصرف انداخت.

در هفدهم مهر ۱۳۹۷ خبری در همین زمینه منتشر شد که در آن این گونه آمده بود: کارت‌های سوخت قبلا در همه پمپ های بنزین برای سوخت گیری بنزین و گازوئیل مورد استفاده قرار می‌گرفت که از چندی قبل با تصمیم دولت بدون استفاده ماند؛ اما با ازدیاد تقاضا برای مصرف سوخت به ویژه در مناطق مرزی، دولت تصمیم گرفت به منظور جلوگیری از قاچاق سوخت و هدررفت انرژی، کارت سوخت را مجددا اجرایی کند.

به نظر می‌رسد قبل از آن که دولت طرح احیای کارت‌های سوخت را کلید بزند، این طرح نیازمند اجرای پیش نیاز‌هایی است تا مردم با رضایتمندی کامل در این طرح با دولت همکاری نمایند و به اجرای آن تن بدهند. یکی از این پیش نیاز‌ها آن است که دولت و نهاد‌های مربوطه، اقدام به برخورد بیشتر و جدی‌تر با قاچاقچیان سازمان یافته و عمده سوخت کنند.

طبیعتاً نمی‌توان از کاروان‌های قاچاق سوخت که با اتومبیل یا چهارپایان، سوخت قاچاق می‌کنند و در نقاط مرزی کشور به خصوص در مناطق مرزی شرق کشور وجود دارند، به عنوان قاچاقچیان سازمان یافته سوخت یاد کرد، بلکه مقصود از قاچاقچیان سازمان یافته سوخت، کسانی هستند که از لوله‌های چندین کیلومتری برای انتقال سوخت استفاده می‌کنند. شیوه لوله کشی برای قاچاق سوخت تقریباً در تمام مرز‌های کشور مرسوم است، اما این شیوه بیشتر در مرز‌های آبی جنوبی کشور دیده می‌شود. در مناطق جنوبی حدود ۷ هزار و ۵۰۰ لنج با ظرفیت ۵۰ تا ۵۰۰ تن وجود دارد که یکی از منابع درآمدی این لنج‌ها، قاچاق فرآورده‌های نفتی است.

 
قاچاق بنزین
 

شیوه کار آن‌ها به این صورت است که منبع دریافت سوخت قاچاق را با فاصله چند کیلومتری از ساحل قرار داده اند و با لوله کشی از کف دریا این سوخت را به لنج‌های مستقر بر روی دریا منتقل می‌کنند. در مناطقی از استان هرمزگان و میناب که امکان انتقال سوخت راحت‌تر است، قاچاقچیان با تعبیه مخازن بزرگ زیرزمینی سوخت را با لوله‌هایی که تا داخل دریا امتداد دارد، به لنج‌ها پمپاژ می‌کنند و این لنج‌ها سوخت را به شناور‌های بزرگی که در دریا پهلو گرفته اند، منتقل می‌سازند یا اینکه آن را به بنادر جنوبی خلیج فارس قاچاق می‌کنند.

به هر صورت در پایان باید گفت: دولت و نهاد‌های مربوطه باید پیش از هر اقدام در راستای احیای دوباره کارت‌های سوخت به منظور مدیریت میزان مصرف سوخت، با این قاچاقچیان سازمان یافته مقابله کنند، چون به نظر می‌رسد، بخش اعظمی از آمار‌های روزانه مصرف سوخت به این قاچاقچیان بازمی‌گردد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۶۲
برای کنترل بازار بهتر است بنزین سهمیه بندی شود و برای هر خودرو در ماه 100 الی 150 لیتر بنزین در نظر بگیرند تا از قاچاق سوخت جلوگیری بعمل اید. مصرف کمتر بنزین برای جلوگیری از آلودگی هوا نیز موثر خواهد شد.
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
تنها و بهترین راه حل همان طرحی بود که خاتمی ۳ سال اجرا کرد و احمدی نژاد لغوش کرد .
قرار بود سالی ده درصد حاملهای انرژی گران شوند و درآمد ان صرف پرداخت افزایش حقوق سالی ده درصدی حقوقهای کارگران کارمندان شوند که پس از ده سال اجرا نرخ سوخت به قیمت جهانی میرسید و حقوق کارگران و کارمندان نیز همینطور ولی متاسفانه احمدی نژاد و دادن یارانه بدون محاسبه به تمام مردم اعم از ثروتمند و ندار این شد که هست .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
این حجم قاچاق توسط خود اقایون صورت میگیرد یا اینکه خودشان ترتیب انرا میدهند...ادم چهار لیتر بنزین داخل طرف نمیتونه از جایگاه بگیره...پس کار خودشونه..و همه این داد و بیدادها برای افزایش قیمته .واسلام
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
در جواب علی جناب مهندس مسئله مردم قیمت بنزین نیست مسئله پول تو جیب مردمه شما فکر میکنی دولت کم درامد داره دولت از گرسنه میگیره میده به سیر
تابناک شما براستی طرفدار مردمید یا طرفدار دست کردن دولت تو جیب مردم؟؟
رمزگشائیش اینه که دولت باز به بهانه قاچاق سوخت و....میخاد بنزین رو گرون کنه وخون ملت رو تو شیشه..
شما را به خدا دست بردارید از عوامفریبی..
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
ایول مرد..یک کلام ختم کلام.اما در مورد تابناک باید گفت واقعا مردمی و دلسوزه مردم هست
زحمتاش برای ما تهرانی ها و مشهدی ها و اصفهانی ها و تبریزی هاست قاچاقش هم برای جنوبی هاست.
پاسخ ها
رامین
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
شما تهرانی ها چه زحمتی جز خراب کردن اوضاع و احوال کشور می کشید؟ تازه این آمارها دروغ است این مقدار پانزده میلیون لیتر یعمی ششصد و هفتاد تریلی بنزین؟ یعنی تمامی ارتش و سپاه و گردانهای مرزبانی الکی هستند و مرز ول استکه ششصد و هفتاد تریلی بنزین خارج شود و اصولا این تعداد. تریلی بنزین بی حساب و کتاب از کجا می آید؟ یعنی اینهمه مملکت شیر تو شیر است؟ دولت باز می خواهد مردم را سر کیسه کند و بس.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
شما پول لازم نکرده زحمتش رو بکشید خود جنوبی ها میتونن تولید کنن و خرج خودشون کنن به جای اینکه پول نفت خوزستان و بقیه نقاط به قولا جنوب به جیب تهرانی ها و اصفهانی ها و تبریزی ها سرازیر بشه نفتش مال ماست پولش واسه شماس
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
بابا زحمتکشا!!!
علي
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۱
شماتهراني ها ومشهدي ها و...چه زحمتي جزمصرف كردن مفت نفت خوزستان داشته ابد؟
تابناک هیس و هیچی نگو ،مگر خبر نداری جناب ظریف پول شویی را به خارج ربط دادند و در چند سال گذشته کارت سوخت را حذف کردند
آمار فوق نشان می دهد که کارت سوخت تاثیری در مصرف بنزین ندارد یگانه راه حل در این موضوع تنها یکسان سازی قیمت به صورت آزاد مثلا پنج هزار تومان و پرداخت مبلغ مابه التفاوت به عنوان یارانه سوخت در مرحله اول و بعد به صورت تدریجی اختصاص این رقم یارانه ریالی و اختصاص این رقم به گسترش زیر ساختها و حمل و نقل عمومی می باشد.
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۰۷:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
سوخت را گران خواهند کرد و مابه التفاوت را بعدا به بهانه حذف می کنند این نسخه شما آزمایش شده است
کلید بزنید ، بلاخره اون کلیده ازش استفاده بشه
هرچند قرار بودبازکنه ، نه تنها باز نکرد که قفل هم میکنه
هزینه این قاچاق و ضعف در حراست از منافع کشور را باز هم باید مردم عادی با گران شدن بی منطق سوخت بپردازند. راحتترین و بدترین راه که حتی مشکل را حل هم نخواهد کرد
به من یک گروهان سرباز مسلح بدهید و یک قاضی قوه قضاییه قول میدهم در کمتر از یک ماه سواحل ایران را پاکسازی کنم
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
مشکل اینجاست که اکثریت مدیران خودشان یا نمی دانند چکار کنند و یا توانایی لازم را ندارند
سلطان بنزین ...زود اعدامش کنید ):
خدایا بداد ما برس
از زمانی که آقایان با این برنامه افتادن بجون قیمت سوخت و هی قیمت رو بردن بالا و سفره ما را کوچک و کوچکتر کردن . دلیلش رو کنترل قاچاق می گفتن حالا نه فقط قاچاق کم نشده بلکه قاچاق علنی و قابل اندازه گیری به لیتر شده (یا للعجب) همچنین قیمت ها افزایش پیدا کرده و سفره های عامه مردم داره بسمت هیچ و تهی شدن میره تا کجا این دم خروس.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
سیر از گرسنه خبر نداره . تا حالا شده یک مسئول گرسنه ببینی ؟
رمزی در کار نیست
بی عرضگی مسئولان مربوطه است
حالا که تحریم هستیم و هر لیتر نفت خام را به کمتر از 500 تومان به دیگر کشورها می فروشیم آیا منطقی نیست با تبدیل نفت خام به بنزین و سایر فراوردها و صادرات آن به دیگر کشورها به هر شکل رسمی و غیر رسمی منابع ارزی سرشاری را وارد کشور کنیم؟
همانطور که می دانید ارزش افزوده هر لیتر بنزین به نفت خام در بازارهای کشورهای اطراف ما نزدیک به بیست 20 برابر است پس کمی تعقل کنیم/
یعنی اینهمه نیروی نظامی و انتظامی زبده و پرتعداد نمیتونند جلوی چهارتا قاچاقچی اوزگلو بگیرند ؟! به هزاران راهکار میشه جلوی خروج سوخت را گرفت ! چطور در زیر زمین یک شهر و یا زیر دریا و ساحلش لوله میکشن و مسئولین اون شهر متوجه نمیشند مگه میشه ؟! مگه داریم ؟!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
فساد گسترده و سازمان یافته پدر کشور و مردم را درآورده است
وقتی یک خبر نگار می تواند این چنین مسیر سوخت قاچاق را پیدا کند ایا نیروی انتظامی و مرزبانان که از یک خبرنگار حرفی تر هستند نمی توانند این مسیر ها راپیدا کنند و افرا قاچاقچی را دستکیر و لنج هارا توقیف نمایند در دریا که دیگر کوه و صحرا و تپه نیست که قاچاه چیان در پناه آن قاچاق کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
فقط بلدند پارتی و مهمانی کشف کنند .
لطفا كمي هم درمورد سيتم هاي جديد حمل ونقل خودروهاي الكتريكي وانرژي هاي قابل بازيافت و.. در كشور هاي اطراف وعقب ماندگي ايرانم طلب بگذاريد.به اين بنزين اينقدر گير نديد.مردم سه چهار بابر پولشان بي ارزش شده .
بشتر شبیه افسانه است. چرا این سیستم دریایی تاکنون کشف نشده است؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
بیچاره طریف یک کلام از فساد و پولشویی و فقط حرفش را زده همگی کارهایشان را رها کردند و در حال پرس و جو از او هستند
خخخخخخ
همین مناطق را سهمیه بندی کند و نیروی اطلاعاتی اقتصادی تشکیل دهد تا از هدر رفت منابع جلو گیری نماید و سهم خواهان از سفره انقلاب را یک بار برای همیشه خفه کند والا مردم جان خود و فرزندانشان را برای انقلاب هزینه کردند طلبی از انقلاب ندارند ولی عده ای شاید بلند گویی داشتند و یا کمکی کرده اند و یا نانی داده اند امروز بر همه ی منابع اقتصادی ناخونک که نه پنجه می زنند
حتما بعدش باید بنزین گرون بشه
هزینه بی کفایتی سیستم رو مردم باید بدن؟
معلومه خب ! کشور های همسایه بلدند چکار کنند . صنعت فرغون سازی ندارند که ضرر بده . در عوض خودروی کم مصرف خارجی سوارمیشن بنزینشون رو هم از ما قاچاق میکنند . زرنگ هستند . مثل ما به پسرخاله های مسئولین بدهکار نیستند که تو ایران خودرو به عنوان سیاهی لشگر اسنخدام کنند و حقوق و پاداش بدهند . خود کرده را تدبیر نیست .
پس دستگاههای امنیتی که میتوانند متجاوزین را در هوا رصد کنند و اجازه ورود اخلالگران را در نقطه صفر مرزی بگیرند در این مورد کجا هستند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
رفته اند مهممانی !!!
ینی اونا میدوننو هیچ کاری نمیکنن؟
بنزين كه ديگه مواد مخدر نيست كه بريزن تو كيسه و جاساز كنن
قاچاق بنزين اونم با تانكر و لنج از دور داد ميزنه
حالا مي خواهيد گرون كنين صغري كبري نداره
از كي خجالت مي كشين ؟
گرون كنين ماكه همه زندگيمون رو باختيم اينم روش
واقعا اگر ما بجای تولید بقول این دوست عزیز فرغون داخلی که اینقدر مصرف داره و سوخت ملتو بهدر میده گرون هم هست عمر ملتو هم پوچ میکنه ، نمیصرفه ماشینهای خارجی خوب بدیم دست مردم تا مثلا بجای 14 لیتر 4 لیتر مصرف کنه و اون 10 لیترها را بدیم برای ایحاد شغل جوانان خودمون ویا با خودروسازهای خوب مشارکت کنیم و شعل و خودرو مناسب تولید کنیم ؟!! چیه هی گاری میسازیم میدیم مردم هم فقط سوخت کشور را باهاشون هوا میدن !!!
این همه بنزی رو از کجا میارن؟ نگو که مششخص نیست مبدا کجاست! شاید هم با بشکه های ده لیتری از صد هزار تا جایگاه کش می رند؟
ای کاش من هم یک قاچاقچی بودم.
باید بگیرند و اعدامشون کنند تا کسی دیگه از این فکرها نکنه.
.برای من که سواد درستی ندارم جای سوال است که چرا مرزهای آبی و خاکی ما برای ورود مثلا داعش سوراخ نیست و برای خروج تانکر و لنج بنزین سوراخ است !
خبر سازی ها و دروغ بافی ها و بهانه درست کردن برای گران کردن بنزین شروع شد. ای اخبار دروغ است و اگر هم راست باشد از بی کفایتی و بی عرضگی است .
داداش ، فکر نمی کنی این خود دور زدن تحریم هاست
ایا در همه موارد از فرهنگ ، پوشش تا اقتصاد رضایت مردم در نظر گرفته شده که درمورد کارت سوخت ابتدا باید رضایت مردم جلب شود احیا کارت سوخت نشان میدهد که در طی این چند سال قشری که اتومبیل نداشته وفقیرتر ،از این یارانه بهرهای نبردند در حالی که بارها در همین سایتها خواسته شد که بنزین قیمت واقعی منطقه گردد اما یارانه ان به تسهیل در ساخت مسکن وملک تجاری و در جهت کاهش قیمت ان و در ساخت ریلی داده شود که منجر به تولید کار شود اگر بانکها اجازه دهند
پس این همه نیروهای مسلح کجا تشریف دارند؟
سال گذشته قصد گران کردن بنزین را داشتند که با اعتراضات جمعی مواجه شدند و از خیرش گذشتند و در عوض در بازار ارز و طلا دخالت کردند ، خوب حالا لابد موقعیتی فراهم شده و دستاویزی هم مهیا ، تا برنامه محقق نشده را جامه عمل بپوشانند ، والا اگر قاچاق ، غیر قانونی است چرا برخورد شدید و قضایی انجام نمی شود؟ چرا برخورد دوگانه با کولبران در غرب کشور و قاچاق سوخت در شرق کشور می شود؟ یعنی ادوات پیشرفته ما نمی توانند جلوی متعرضین به امنیت اقتصادی و مرزی کشوررا بگیرند؟
مبدا قاچاق کجاست ؟ از کجا بارگیری و کجا تخلیه میشه؟
هر شهر مگه چند تا پمپ بنزین داره و مصرف روزانه مشخصه؟؟؟؟؟ حتی شهرهای شمالی و پرتردد در فصول مختلف؟
چه کسانی و چطوری قاچاق میکنند که هیچ کس با آنها نمیتونه مبارزه کنه ؟؟؟
دستگاههای کنترل شرکت نفت که در همه شهرها هستند چطوری این قاچاق ها را گزارش نمی کنند ؟؟؟
این حمل سوخت ها مسلما" یا با مجوز حمل میشه یا بدون مجوز ؟؟؟؟؟
حالا چرا باید مردم تاوان ندانم کاری شرکت نفت را بدهند ؟؟؟؟؟
قیمت دلار بالا رفته مگه ما مردم عادی سود کرده ایم که تاوانش را بدهیم دولت سود کرده باید تاوان آن را بدهد!!!!!!
قیمت دلار را پایین بیاورید تا قاچاق صورت نگیرد و مجازات اعدام برای قاچاقچی در قانون همش در دولت اقای روحانی حقوق شهروندی مطرح میکنه انجام بشه تا کسی جرات نکنه خیانت کنه مثل دانه درشت ها ؟؟؟؟؟؟؟؟
مبدا قاچاق کجاست ؟ از کجا بارگیری و کجا تخلیه میشه؟
هر شهر مگه چند تا پمپ بنزین داره و مصرف روزانه مشخصه؟؟؟؟؟ حتی شهرهای شمالی و پرتردد در فصول مختلف؟
چه کسانی و چطوری قاچاق میکنند که هیچ کس با آنها نمیتونه مبارزه کنه ؟؟؟
دستگاههای کنترل شرکت نفت که در همه شهرها هستند چطوری این قاچاق ها را گزارش نمی کنند ؟؟؟
این حمل سوخت ها مسلما" یا با مجوز حمل میشه یا بدون مجوز ؟؟؟؟؟
حالا چرا باید مردم تاوان ندانم کاری شرکت نفت را بدهند ؟؟؟؟؟
قیمت دلار بالا رفته مگه ما مردم عادی سود کرده ایم که تاوانش را بدهیم دولت سود کرده باید تاوان آن را بدهد!!!!!!
قیمت دلار را پایین بیاورید تا قاچاق صورت نگیرد و مجازات اعدام برای قاچاقچی در قانون همش در دولت اقای روحانی حقوق شهروندی مطرح میکنه انجام بشه تا کسی جرات نکنه خیانت کنه مثل دانه درشت ها ؟؟؟؟؟؟؟؟
افزایش لجام گسیخته دلار که نمینونه کاردشمنان هم باشه باعث توجیه قاچاق سوخت شده,وگرنه بادلار پایین ارزش قاچاق نداشت
آره حالا که دولت می خواد قیمت بنزین رو زیاد کنه یهو دسته دسته باند قاچاق بنزین کشف میشه!!!!
عزیزان من آخه کسی دیگه داره قاچاق می‌کنه تو مرز به منی که تو تهران یا شهرهای دیگه زندگی میکنم چه ربطی داره که می‌خوان برای من گرونش کنن.دولت باید مشکل خودش رو خودش حل کنه نه از جیب من کارمند و کارگر .بهانه دارن میارن که اینم گرون کنن مهم نیست اینم روش رب روغن و دستمال کاغذی و گوشت و مرغ و.......
برای تامین بودجه قرار بود حاملهای انرژی گران شود که مثلا و برای خیرخواهی انجام نشد .به جای آن ارز را گران کردند و اجازه پایین تر آمدنش را نخواهند داد . در حال حاضر که مرادشان حاصل شده ملت هم هیچ راه گریزی ندارد صحبت از بالا رفتن قیمت بنزین است .
عقل حکم می کند حالا که از جانب آمریکا تحریم هستیم به جای صادرات نفت خام، با ایجاد پالایشگاهها ی متعدد هم شغل ایجاد کنیم هم بنزین صادر نماییم. هم به صورت رسمی و هم غیر رسمی. باور کنید آمریکا را با این کار تسلیم می کنیم
جالب است که یک پهباد را به راحتی می توانیم شکار کنیم ولی جلوی لنج های قاچاق سوخت را که از مملکت خارج می شوند نمی توانیم بگیریم آیا این یک تناقض آشکار نیست ؟ کجا ی کار می لنگد ؟
آقای زنگنه که کارت سوخت را برداشت و آن را مسخره می نامید، پاسخگو باشد! روحانی ضعیف ترین کابینه 40 سال اخیر را تشکیل داد!!!
در تشکیلات بهداشتی دنیا این شعار عمومی وجود دارد وسعی بر اجرای ان میشود که : هرچه دخالت دست انسان در پروسه تولید کمتر شود تضمین بهداشتی ان محصول بیشتر است ... و اینک پیشنهاد می گردد با استفاده بهینه از دانش فنی وزیر اذری جهرمی وهمکلاسی های درستکارش از تجهیزات نوین برای کنترل بر ورود و خروج گمرکی استفاده شود و در موارد خاص حتی المقدور از سگ استفاده شود .چون برای مامورین و کارمندان امروزی که فرزند در مدارس غیر انتفاعی ویا دانشگاه ازاد دارند ویا نرخ تورم هم بالا رفته ... خرج سنگین شده لذا ذائقه ها به شیرینی گرایش پیدا کرده که بتوانند از پس خرج های سنگین بر ایند لذا مثلا میلیونها لیتر بنزین به راحتی توسط دشمنان اسلام ! قاچاق میشود واگر که این کار توسط دستگاهها وسگان بی مقدار انجام گیرد دیگر بهانه ای دست مسئولان انگلوفیل و مثلا غرب گرا !! نمی دهد که بنزین عوام الناس همان مستضعفین سابق را دستکاری کنند .
باور کنید کار سختی نیست همین الان مجلس تصویب کنه هر وسیله ای که باهاش قاچاق صورت میگیره در صورت گرفته شدن ضبط میشه و همونجا هم اتش زده میشه اونوقت اگه یه نفر جرات کرد قاچاق کنه!!! منتها مشکل اینجاست کله گنده ها خودشون در راس قاچاق هستن وگرنه این همه قاچاق مگه داریم!!! یادمه یه بار تلویزیون گزارش قاچاق سوخت با قطار رو داد!!!! به نظرتون فرد معمولی میتونه با تانکرهای قطار قاچاق کنه؟!!!
اللهم عجل لولیک الفرج
واقعا تاسف باره.هیچ نظارتی روی مصرف بنزین گاز خانوار و .... نیست.آقایون فقط پول کلانی که به جیبشون میره ملاک کارشونه. کشور اسیر نداشتن نیروهای کار درست و دلسوز
بنام خدا
رمز گشایی نمی خواهد بروید سراغ آنکس که کارت سوخت را بی اعتبار کرد . حتی اگر کارت سوخت در آن مقطع بدرد نمی خورد حداقل معلوم بود که چه کسی قاچاق میکند. با کارت سوخت خودرو کسی قاچاق میلیونی نمی کند. فهمیدی بهلول ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر