بازدید 2441

نتیجه تکیه دولت عراق بر جوانان ایجاد حشدالشعبی بود

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: ملت عراق بعد از دوران‌های سختی که با استبداد رژیم بعث همراه بود، اکنون صاحب کشوری مستقل و اثرگذار است که باید این ظرفیت عظیم در منطقه حفظ شود زیرا دشمنان تمایلی به حفظ استقلال و وحدت عراق را ندارند.
کد خبر: ۸۵۲۷۳۷
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۶ 18 November 2018

سیدقاسم جاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به سفر رئیس جمهور عراق به ایران، اظهار داشت: ایران و عراق دو ملت بزرگ هستند که همواره اشتراکات مذهبی، فرهنگی و قلبی فراوانی با یکدیگر داشته‌اند ولی دشمنان با طراحی‌های خصمانه همچون 8 سال جنگ تحمیلی سعی بر ایجاد اختلاف داشته‌اند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: نمونه همدلی ملت ایران و عراق را می‌توان در راهپیمایی اربعین مشاهده کرد، همه زائران ایرانی بعد از بازگشت از سفر اربعین قدردان میهمان نوازی‌های ملت عراق بودند.

دشمنان عراق تمایلی به حفظ استقلال و وحدت این کشور ندارند

وی افزود: ملت عراق بعد از دوران‌های سختی که با استبداد رژیم بعث همراه بود، اکنون صاحب کشوری مستقل و اثرگذار است که باید این ظرفیت عظیم در منطقه حفظ شود زیرا دشمنان تمایلی به حفظ استقلال و وحدت عراق را ندارند، همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند، تنها راه مقابله با این توطئه‌ها، حفظ و تقویت اتحاد میان گروه‌های عراقی اعم از عرب و کُرد و شیعه و سنی است.

جاسمی با بیان اینکه شناخت دقیق و صحیح از تحولات منطقه و جهان بسیار مهم است، ادامه داد: برخی دولت‌ها و حکومت‌های مرتجع تلاش می‌کنند تا در امور داخلی عراق دخالت کنند که باید در مقابل این توطئه ها ایستاد.

ایران نگاه ویژه‌ای به توسعه روابط با عراق دارد

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه همکاری‌های دوجانبه‌ ایران و عراق مورد باید توجه مسئولان جمهوری اسلامی ایران قرار بگیرد، گفت: مقام معظم رهبری همواره بر تقویت روابط با همسایگان به ویژه عراق تاکید داشته‌اند و نباید از این ظرفیت عظیم غافل شویم.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه استقلال و پیشرفت عراق برای منطقه مفید خواهد بود، بیان کرد: عراق و ایران 2کشوری هستند که می‌توانند به حل مسائل منطقه‌ای کمک کنند و هرکدام از این 2 کشور پیشرفت کنند به نفع همه کشورهای منطقه است.

حفظ و تقویت ارتباط دولت عراق با مرجعیت امری ضروری است

این نماینده مردم در دوره دهم مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حفظ و تقویت ارتباط دولت عراق با مرجعیت امری ضروری است، گفت: ارتباط دولت عراق با مرجعیت در موضوعات مختلف گره‌گشا بوده و نباید از این امر غفلت شود، همچنین تکیه بر جوانان در جریان مبارزه با داعش به نفع عراق بوده است که نمونه بارز آن شکل‌گیری حشدالشعبی بوده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار