بازدید 4721
۳
تایید وجود مشکل توسط دستیار ویژه وزیر و دستیار ویژه رئیس جمهور؛

تکذیب ادعا‌های فراوان در خصوص دانشجویان ستاره‌دار

دورنمایی خوشایند برای پرونده‌ای که سالهاست در افکار عمومی در کشورمان باز است، اما مورد بی مهری شدید مسئولان قرار می‌گیرد. مسئولانی که یا مانند وزیر، از مدت‌ها پیشتر خبر حل شدن آن را داده‌اند و یا به مانند برخی سیاسیون، به کل منکر وجود دانشجوی ستاره دار می‌شوند.
کد خبر: ۸۵۲۷۰۷
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۵ 18 November 2018
به رغم تاکید وزیر علوم بر حل شدن مشکل دانشجویان ستاره دار، دو مقام مسئول طی چند روز بر وجود این مشکل صحه گذارده‌اند و نوید حل آن در سایه برخی تدابیر را داده‌اند.

به گزارش «تابناک»، نیمه مردادماه امسال، زمانی که منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در جمع خبرنگاران حضور یافت، یکی از سوالاتی که از وی پرسیده شد، به موضوع دانشجویان ستاره دار اشاره داشت؛ دانشجویانی که سالهاست یا وجودشان تکذیب می‌شود یا مسئولان از حل شدن مشکلات پیش آمده برایشان سخن می‌گویند تا خاتمه یافته نشانش دهند.

درست مثل رویکردی که وزیر در نشست آن روز اتخاذ کرد و گفت: «سال گذشته که به این وزارتخانه آمدم در اوایل فعالیت خود وارد موضوع دانشجویان ستاره دار شدم علی رغم اینکه مشکلات حاشیه‌ای داشت، اما مساله حل شد.»

اما آیا مساله همان گونه که وزیر گفته بود حل شده است؟ دست کم اخباری که در آغاز سال تحصیلی جدید منتشر شده، خلاف این را نشان می‌دهد، اما جدای آن‌ها هم دلایل دیگری برای رد ادعا‌های وزیر می‌توان یافت. از جمله سخنان چند روز پیش فریدون جعفری، دستیار ویژه وزیر علوم در حقوق شهروندی که از راهکار ویژه این وزارت خانه برای پایان دادن به مساله دانشجویان ستاره خبر داده است.

راهکاری که جعفری آن را این گونه تشریح کرده است: «یک تبصره به قانون سنجش و پذیرش دانشجو الحاق کرده و آن را به مجلس شورای اسلامی ارسال کردیم که در صورت تصویب این تبصره الحاقی، موانع و مشکلات بسیاری از دانشجویان ستاره‌دار برای تحصیل در دانشگاه‌ها حل خواهد شد و تنها معیار گزینش دانشجو توانمندی‌های علمی می‌شود.»

رویدادی که حالا با استقبال شهیندخت مولاوردی، دستار ویژه رییس‌جمهور در حقوق شهروندی هم مواجه شده که می‌گوید در صورت تصویب الحاق این تبصره به قانون سنجش و پذیرش در مجلس، پرونده دانشجویان ستاره‌دار برای همیشه بسته خواهد شد.

وی در ادامه با تاکید بر وجود دانشجویان ستاره دار در حال حاضر، می‌گوید: در جریان نقض حقوق دانشجویان در برخی موارد هستیم و وضعیت آن‌ها را رصد کردیم و تمامی هدف و تلاش ما این است که موارد نقض حقوق افراد و همچنین دانشجویان را اگر نمی‌توانیم کاملا از بین ببریم، به حداقل برسانیم و پیگیری‌هایی را داشته باشیم که به نفع دانشجویان باشد، اگر چه در این زمینه همکاری‌ها و همراهی‌های موثری از سوی مسئولان مربوط اتفاق افتاده است.

مولاوردی می‌افزاید: پیگیری‌های خوبی برای بررسی وضعیت دانشجویان ستاره‌دار و همچنین افرادی که حقوق آن‌ها نقض شده است، از سوی وزارت علوم صورت گرفته است، ما نیز در این مورد اقداماتی را انجام دادیم، اما برای اینکه بتوانیم به صورت کلی تاثیرگذار باشیم، ضوابط و آیین‌نامه‌های مقرر را تدوین خواهیم کرد که این مهم در دستور کار مسئولان قرار دارد.

وی با بیان اینکه دانشجویانی که به هر دلیلی از ادامه تحصیل منع شده‌اند، امیدوار به بهبود وضعیت باشند، گفت: رییس‌جمهور سال گذشته در همایش حقوق شهروندی به عنوان یک مطالبه مطرح کردند که ما نباید دانشجوی ستاره‌دار داشته باشیم و لایحه‌ای که اخیرا در قالب الحاق یک تبصره به قانون سنجش و پذیرش اضافه شد و منتظر تصویب آن در مجلس هستیم نیز قدم خوبی برای احقاق حقوق دانشجویانی است که به دلایلی ستاره‌دار و یا برای تحصیل با مانع مواجه شدند.

دورنمایی خوشایند برای پرونده‌ای که سالهاست در افکار عمومی در کشورمان باز است، اما مورد بی مهری شدید مسئولان قرار می‌گیرد. مسئولانی که یا مانند وزیر، از مدت‌ها پیشتر خبر حل شدن آن را داده‌اند و یا به مانند برخی سیاسیون، به کل منکر وجود دانشجوی ستاره دار می‌شوند. پرونده‌ای که ظاهرا در آستانه بسته شدن قرار دارد، اگرچه هنوز کسی نمی‌داند چند دانشجوی ستاره دار داریم!
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
وزارت علوم و جعفری یک تبصره اضافه کردند ؟!!! لایحهش رو مگه حقوقی دولت نداده بود؟!!!
اگر جامعه میخواهد رشد کند باید آزادی بیان و اندیشه در مدارس، دانشگاهها و حوزه های علمیه رواج پیدا کند. دانشجو باید آزادانه نقد کند، حرف بزند و مباحثه نماید. باید مسولین قابلیت انتقاد داشته باشد.
این هم سوغات احمدی نژاد و همفکرانش برا دانشجویان ایران که متاسفانه جنب وجوش وتحرک سیاسی دانشگاها را از حرکت ایستاد
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر