بازدید 10214
۳

دلیل کاهش نرخ ارز مسایل اقتصادی نیست

کد خبر: ۸۵۱۸۶۴
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۶ 15 November 2018

در پی روند نزولی قیمت دلار در روزهای گذشته، یکی از اعضای هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران علت این نوسانات را مسائل سیاسی می‌داند و معتقد است که پارامترهای اقتصادی تاثیر چندانی در کاهش یا افزایش نرخ ارز ندارد.

به گزارش ایسنا، مجیدرضا حریری اظهار کرد: افزایش و کاهش نرخ دلار، نشانگر وجود ناپایداری در اقتصاد کشور است، بنابراین ضروری است که بانک مرکزی شیب نرخ دلار را مدیریت و از صعود آن جلوگیری کند؛ ضمن این‌که روند کاهشی نرخ آن‌را به شکل قطعی و ملایم ادامه دهد تا به دنبال آن بتواند هیجانات بازار را کنترل کند.

وی افزود: علت اصلی این ناپایداری‌ها و صعود و نزول‌ها در نرخ ارز به این‌ دلیل است که ارز و قیمت آن در کشور ما بیشتر جنبه سیاسی داشته و پارامترهای اقتصادی چندان در آن دخیل نیستند.

این عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران تصریح کرد: در حال حاضر کم کم روند نزولی در قیمت ارز دیده می‌شود، چرا که سفته‌بازان و و همچنین دارندگان پس‌انداز خرد مجبور شده اند ارز خود را به بازار عرضه کنند؛ بنابراین ارز روند نزولی در پیش گرفته است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۴
انتشار یافته: ۳
اخه مگه دلار از 3450 با 20 هزار تومن رسدي دلايل اقتصادي داشت...................
دلار وقتی افزایش می یافت همه خوابیده بودند حا لا که 1000 تومان کاهش دارد همه بیدار شدند و می خواهند با شایعه پراکنی قیمت ها را افزایش دهند وای بر ما و وای بر اقتصاد دانان ما
دلار 3500 شده 19000 حالا در کانال 13 تا 15 میچرخه
ارزون شده؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل