بازدید 1684
رییس سازمان ملی استاندارد ایران:

به خاطر تحریم شرایط اخذ استاندارد را تسهیل نمی‌کنیم

رییس سازمان ملی استاندارد ایران تاکید کرد که نمی‌توان با توجه به مشکلات اقتصادی و تحریم‌ها شرایط اخذ استاندارد را تسهیل کرد.
کد خبر: ۸۵۱۴۴۵
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۷ 13 November 2018

رییس سازمان ملی استاندارد ایران تاکید کرد که نمی‌توان با توجه به مشکلات اقتصادی و تحریم‌ها شرایط اخذ استاندارد را تسهیل کرد.

به گزارش ایسنا، نیره پیروزبخت در مراسم روز ملی کیفیت و اختتامیه پانزدهمین دوره ارزیابی ملی کیفیت ایران که با حضور نمایندگان مجلس شورای اسلامی، نمایندگان بخش خصوصی و صاحبان صنایع امروز (سه‌شنبه) در محل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران برگزار شد، اظهار کرد: نباید مشکلات اقتصادی تاثیری بر استاندارد و کیفیت داشته باشد و خط قرمز استاندارد را بخاطر شرایط تحریم رد کند. خیلی‌ها گفتند که با توجه به مشکلات اقتصادی و تحریم‌ها شرایط اخذ استاندارد را تسهیل کنید، ولی باید گفت که ما نمی‌توانیم از استاندارد و کیفیت بگذریم.

وی با ابراز رضایت از تصویب قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، خاطرنشان کرد: دولت یا حاکمیت، تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان بازیگران اصلی کیفیت محسوب می‌شود. دولت با پیوستن به مجامع بین‌المللی و کنوانسیون‌های بین‌المللی می‌تواند در امر کیفیت کمک کند هرچند که ممکن است نقش دولت در مواردی آسیب‌زا باشد و آن زمانی است که بنگاه‌های دولتی وارد رقابت با بنگاه‌های بخش خصوصی می‌شوند.

رییس سازمان ملی استاندارد ایران با اشاره به این‌که مؤلفه دوم کیفیت، جامعه تولیدکنندگان و ارائه‌کنندگان خدمت است که باید به عنوان رکن عملیاتی انتظاراتی از این گروه داشته باشیم، گفت: در شرایط تحریم‌ها قشر کارآفرینان می‌توانند عرصه خوبی برای مبارزه فراهم کنند.

پیروزبخت افزود: سومین مولفه مصرف‌کنندگان هستند که از جمله مؤلفه‌هایی به شمار می‌روند که کیفیت می‌تواند از آن بهره گیرد، اما هنوز مصرف‌کننده مطالبه‌گر در جامعه نداریم و باید به سمت مطالبه‌گری کیفیت گام برداریم و در مجموع اگر به استاندارد به عنوان یک مقوله تکنیکال نگاه کنیم باید بدانیم که کیفیت یک مقوله اقتصادی است.

وی با تاکید بر این‌که سازمان استاندارد قصد دارد عوامل غیر اقتصادی بر مؤلفه‌های استاندارد تاثیر نگذارد و از خط قرمزها عبور نشود، اظهار کرد: اگر مفاهیم جدیدی که وارد قانون ملی استاندارد شده رعایت شود، به سمت توسعه اقتصادی خواهیم رفت و در این زمنیه باید دستگاه‌ها به سمت مقررات فنی حرکت کنند.

رییس سازمان ملی استاندارد ایران با بیان این‌که استاندارد مانع صادرات نیست بلکه تسهیل‌کننده صادرات به شمار می‌رود، اظهار کرد: راه را برای صادرات باز گذاشته‌ایم و با استاندارد کشور مقصد هم می‌شود کالا را روانه بازار کرد. خوشبختانه برای اینکه کالاهای صادراتی ایران به عراق توسط خود ایران کنترل شود، اقدامات خوبی انجام شده که به زودی اعلام می‌شود، بنابراین اگر مطالبی بیان شده که نظام استاندارد مانع صادرات کالا است، در همین جا می‌گویم نظام استاندارد تسهیل کننده صادرات و مانعی برای ورود کالاهای بی‌کیفیت به کشور است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان