بازدید 5392

واکنش دبیرکل سازمان ملل به جنگ جدید در غزه

کد خبر: ۸۵۱۲۱۷
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۰ 13 November 2018

«آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد بامداد سه شنبه درباره جنگ افروزی جدید صهیونیست ها گفت: حوادث جاری در نوار غزه بسیار نگران کننده است و جنگ جدید در این منطقه فاجعه به بار خواهد آورد.

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه تلویزیونی «فرانس 24»، گوترش افزود: امیدوارم این درگیری پایان یابد، چرا که این امر جنگ جدیدی در غزه به راه خواهد انداخت و ما با فاجعه بزرگی رو به رو می شویم، به همین دلیل باید مانع از وقوع این کار شد.

گوترش در ادامه ضمن درخواست برای انجام اصلاحات در سازمان ملل متحد و شورای امنیت گفت: جهان نه مانند دوران جنگ سرد دو قطبی و نه مانند دهه 90 میلادی است که تک قطبی و زیر سلطه آمریکا باشد.

گوترش افزود: اصلاحات سازمان ملل متحد کاری نیست که تنها من در حال انجام آن باشم، بلکه موضوعی است که از سوی تمامی کشورهای عضو درحال ارزیابی است.

وی در پایان اذعان کرد: شورای امنیت که براساس نیاز دوران پس از جنگ جهانی دوم تاسیس شد، با شرایط جهان کنونی همخوانی ندارد.

رژیم صهیونیستی از عصر دیروز (دوشنبه) تاکنون، 70 موشک به نوار غزه شلیک کرده که در نتیجه 10 فلسطینی شهید و 9تن دیگر زخمی شدند.

در همین راستا، کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی نیز با چراغ سبز نشان دادن به ارتش، خواستار مقابله با موشک های گروه های مقاومت فلسطینی در نوار غزه شد.

شب گذشته نیز حمله جنگنده های صهیونیست، هفت فلسطینی از جمله 2 فرمانده ارشد گردان های القسام را شهید کرد.

گروه های مقاومت فلسطینی در نتیجه این اقدام، 300 راکت به سرزمین های اشغالی شلیک کردند که در جریان آن یک صهیونیست کشته و 50 تن دیگر زخمی شدند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار