بازدید 14770
«شورای آتلانتیک» عنوان کرد؛

استراتژی دو سال آینده دولت ترامپ برای مقابله با ایران چیست؟

دونالد ترامپ و تیم مشاوران امنیت ملی و سیاست خارجی اش، تمرکز ویژه ای روی موضوع ایران و استراتژی مقابله با آن اتخاذ کرده اند. در همین زمینه، مجله «شورای آتلانتیک» در مطلبی به استراتژی دولت ترامپ در برابر ایران در آینده پرداخته و نوشته است: بدون تقلیل دادن چالش های دیگر، به احتمال زیاد مسأله ایران به مهم ترین چالش سیاست خارجی دولت ترامپ در دو سال آینده تبدیل خواهد شد.
کد خبر: ۸۵۱۱۳۰
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۸ 12 November 2018

دونالد ترامپ و تیم مشاوران امنیت ملی و سیاست خارجی اش تمرکز ویژه ای روی موضوع ایران و استراتژی مقابله با آن اتخاذ کرده اند.

به گزارش «تابناک»؛ در همین زمینه، مجله «شورای آتلانتیک» در مطلبی به استراتژی دولت ترامپ در برابر ایران در آینده پرداخته و نوشته است: تاکتیک های ترامپ فاقد ظرافت های دیپلماتیک است و معمولا منجر به خشم شرکای آمریکا می شود، با این حال، ترامپ برای غلبه بر بسیاری از مشکلات و مسائلی طولانی مدتی که میراث دیگران بوده، تمرکز کرده است. در میان آنها، باید به عدم تمایل متحدان آمریکا در ناتو برای پذیرش هزینه های دفاعی کافی، شیوه های تجارت غیرمنصفانه چین، نقض عهد روسیه در معاهده موشک های میان برد و کوتاه برد، سلاح های هسته ای کره شمالی و «رفتارهای بدخیم ایران» اشاره کرد.

از میان همه این موضوعات، به نظر می رسد، موضوع ایران دراماتیک ترین لنزی است که از طریق آن می توان ارزیابی کرد که آیا عزم مخرب ترامپ می تواند به یک نتیجه استراتژیک با اهمیت مداوم تبدیل شود یا خیر. بدون تقلیل دادن چالش های دیگر، به احتمال زیاد مسأله ایران به مهم ترین چالش سیاست خارجی دولت ترامپ در دو سال آینده تبدیل خواهد شد که همراه با کره شمالی، به عنوان بخشی از تلاش دوگانه برای مقابله با «رژیم های سرکش» در نظر گرفته می شد.

به همین دلیل است که برای اولین بار، ایران موضوعی است که بیشترین هماهنگی میان مقامات عالی رتبه دولت ترامپ در مورد اهمیت و ضرورت تهدید ایران را ایجاد کرده است. ترامپ، وزیر امور خارجه مایک پمپئو، وزیر دفاع جیمز متیس و مشاور امنیت ملی جان بولتون ممکن است گاه در مورد تاکتیک ها و یا دستاوردهای نهایی بازی اختلاف نظرهایی با یکدیگر داشته باشند اما در مورد اولویت تهدید ایران و مقابله با آن توافق دارند.

استراتژی دو سال آینده دولت ترامپ برای مقابله با ایران چیست؟

دولت آمریکا شروع به راه اندازی یک کمپین جامع با فشار حداکثری سه ضلعی برای تغییر رفتار ایران کرده است که برایان هوک نماینده ویژه آمریکا در امور ایران و مایک پمپئو وزیر خارجه آن را هدایت می کنند.

یکی از مقامات ارشد آمریکا می گوید، این رویکرد به تشدید تعاملات دیپلماتیک برای همراهی کشورها با تحریم های آمریکا و کسب حمایت های بین المللی علیه ایران مربوط می شود که بازدارندگی علیه رفتار ایران در منطقه را تقویت خواهد کرد.

در بهترین حالت، مقامات دولت ترامپ می خواهند ایران را مجبور به بازگشت به پای میز مذاکره برای اصلاح و گسترش محدودیت های زمانی و هسته ای برجام ـ که میراث دولت اوباما است ـ کنند.

آنچه ترامپ در ادامه ترجیح خواهد داد، یک معاهده کامل است که تمام جنبه های روابط دوجانبه را پوشش می دهد که به طور بالقوه ای، در قبال ارائه انگیزه های اقتصادی و تضمین امنیت و حاکمیت ایران، تهران باید از سوریه خارج شود و به جنگ های نیابتی خاتمه دهد. بر خلاف توافق اوباما، مقامات دولت ترامپ می گویند که آنها خواهان تصویب معاهده جدیدی از سوی کنگره هستند تا آن ها توافق ناقص دولت اوباما با ایران را به یک معاهده محکم و پایدار تبدیل کنند.

با این حال، می توان شرط بندی کرد که ایالات متحده موفق نخواهد شد ـ حتی با آمادگی مذاکره برای اعطای امتیازات فراگیر به ایران ـ تهران را تا هر آینده قابل پیش بینی به پای میز مذاکره بازگرداند. در عوض ممکن است ایران دست به اقدامات تهاجمی تر در منطقه بزند و به سمت ساخت سلاح های هسته ای پیش رود.

چندی پیش، پمپئو در یادداشتی که در نشریه «فارن افرز» منتشر کرد رئوس اصلی سیاست خارجی ترامپ در برابر ایران را مطرح کرد و نوشت: دولت ترامپ برای قطع دسترسی ایران به درآمدهایی که از آنها برای گسترش خشونت استفاده می‌کند، علیه این کشور کارزار فشار حداکثری به راه انداخته است.

وی در این یادداشت همچون گذشته تکرار کرده که تا زمانی که تغییر ملموسی در سیاست‌های ایران صورت نگیرد، اعمال فشار علیه ایران ادامه خواهد یافت.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱۱
استراتژی ایران برای دوسال آینده در مقابله با بحران های اقتصادی چیست؟
ترامپ از نظر روانی شخصیتی کودک صفت و نامتعادل است و این نامتعادل بودن، در کنار تبدیل مسئله کشور ما به مهمترین چالش سیاست خارجی دولت او، میتواند خطرناک باشد. به هر حال ترامپ تحمل شکست در این عرصه را ندارد و قطعا تمام تلاشش را در جهت پیروزی به کار خواهد برد، ضمن اینکه پیروزی بر ایران قطعا مسئله ای حیثیتی برای او در جهت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری در دو سال بعد است. و البته شخصیتهای مشابه او، یعنی محمد بن سلمان و بنیامین نتانیاهو در خاورمیانه حضور داشته و متحد اصلی ترامپ و دشمن اصلی ایران هستند.
امیدوارم عمق استراتژیک کشور به جای سواحل مدیترانه در داخل پیگیری شود
باید با آمریکا صلح کرد اگر نه مردم باید هزینه بدن و نه مسوولین که هم شغل خوب دارن هم بچه هاشون در دفاع از حرم شهید نشده اند
پاسخ ها
Jack
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۳
بچه هاشون تو آمریکا و کانادا و لندن و پاریس دارند دفاع میکنند دیگه!‏
درک کردن استراتژی ترامپ کار سختی نیست. هر چند ماه یکبار تحریمهای جدیدی بر علیه ما رونمایی خواهد کرد تا ما زیر فشار اقتصادی و روانی روزافزون خورد شویم! همچنین ترامپ که در مدیریت و بازی دادن رسانه ها تبحر خاصی دارد بر حجم فشارهای رسانه ای و ایجاد جو روانی ادامه خواهد داد تا یا نظام در بعد امنیتی اشتباهی بکند (مثلا درگیری با ناوهای آمریکایی در خلیج فارس) یا در داخل اغتشاشات و اعتراضاتی بوجود بیاید. خلاصه فشار حداکثری و تحریمهای بیشتر و بیشتر تا ما رو به زانو در بیارن. نظام هم تسلیم نخواهد شد بنابراین تمامی فشار روی مردم خواهد بود. جواب اینکه چه خواهد شد نوعی پیشگویی راجع به نقطه جوش تحمل مردم ایران است. مردم چقدر فشار رو میتوانند تحمل کنند؟ بحث اینکه حاضر هستند یا نه نیست. بحث این هست که در عالم واقعیات و فارق از شعار آستانه تحمل مردم تا کجاست؟!
وقت برای ترامپ تروریست بشدت محدوده وباید در این یکسال تکلیف ایران رو روشن کنه چون اواخر سال ۲۰۱۹ همزمان میشه با شروع انتخابات مقدماتی ریاست جمهوری آمریکا یا کاکوس !!!
و در اون زمان هر تحریم نفتی باعث بالا رفتن قیمت بنزین درآمریکا وشکست این سرعمله در انتخابات خواهد شد و اگر شرایط نه تحریم و نه توافقنامه جدید با آمریکا بشه ٬ باز یعنی شکست ترامپ درخروج تنهایی ازبرجام و در به زانو در آوردن ایران !!!
از ۴۵ روز دیگه و با شروع سال ۲۰۱۹ ٬ زمان برای ترامپ بسرعت خواهد گذشت !!!
برجام و قیمت بنزین داره میشه پاشنه آشیل ترامپ تروریست در انتخابات !!!
البته در دو جهت مخالف یعنی اگر تحریم کنه قیمت بنزین باعث شکستش در انتخابات میشه و اگر تحریم نفتی نکنه پس ایران توافقنامه جدید رو قبول نخواهد کرد و این یعنی شکست ترامپ در خروج یک طرفه از برجام و ۴ سال عربده کشی بیخودی !!!
همه دیدیم اندکی افزایش قیمت بنزین درآمریکا چطور باعث شد این تروریست بیاد جلوی دوربین و با خفت به ۸ تا کشور معافی بده و کاملا سفسطه رو تو حرفاش میشد دید !!!
ایران هرطور هست باید موضوع رو کش بده تا اواخر ۲۰۱۹ تا دست های ترامپ تو انتخابات کاملا بسته باشه تا با شکست درانتخابات هزینه پشت پا زدن به توافق جهانی رو شخصا بده
اقای ترامپ! تغییر رفتار یعنی چه؟ تسلیم بشیم و توانمون را ازبین ببریم؟ به یک ملت ضعیف تبدیل بشیم؟ میخوای مثل عربستان ما را بدوشی؟ میخوای برای ما تصمیم بگیری و سرنوشت برای ما تعیین کنی؟ خودتو در چه جایگاهی قرار دادی؟ میخوای برای امریکا عظمت خلق کنی؟ به چه قیمتی؟ میدونی ایران یعنی چه؟ خیلی ها اومدند و رفتند، نسلشان منقرض شد اما ایران ما هنوز بر جبین کره زمین میدرخشد و بازهم خواهیم درخشید و شما منقرض خواهید شد. اقای ترامپ! این شمایید باید تغییر رفتار بدید نه ما. اشفتگی امروز کشور ما ترا به خیال باطل نکشاند . کشور من نه رودخانه ایست که از ان طلا بگیری نه درچه ای که از آن ماهی بگیری.
به نظر من دولت آمریکا در مقابل سیاست های ایران و جانبه داری کشورهای دیگر مثل چین، روسیه و اروپا غافلگیر شده و برای همین مسئله هست که به تحریم های بیشتر روی آورده هست اما بعید به نظر می رسه که تحریم ها هم راه حل معقولی باشه چون حکومت ایران طی 20 سال گذشته کاملاً نسبت به تحریم ها مقاوم شده است.
این مشکلات فقط تا به رسمیت شناختن دولت اشغالگر اسرائیل از سوی اعراب، بر ایران وارد خواهد شد؛ به همین خاطر دوست داره که ایران در سوریه، عراق، قطر و یمن حضور نداشته باشه
سوال خیلی ساده اینه چرا هر روز بالاترین مقام های آمریکا درمورد افزایش تحریم ها پشت سر هم صحبت میکنند و عمل کافی نمیکنند ؟؟؟ و جواب ساده اینه ٬ چون ترامپ فقط تا یکسال دیگه وقت داره نشون بده خروج تنهایش از برجام درست بوده و اواخر سال ۲۰۱۹ انتخابات مقدماتی ریاست جمهوری آمریکا شروع میشه !! شما تردید رو به روشنی دید در مصاحبه ایی که بعد ازمعافیت ۸ کشور انجام داد !! کسی که تا چند هفته پیش از اون میگفت فقط زنگ زدم به ملک سلمان و اونم گفت ۲ میلیون بشکه در روز اضافه میکنه !! وقتی دید بلوفش جواب نداد با خفت اون مصاحبه رو کرد ! ترامپ اگر تا یک سال دیگه نتونه قرار داد جدید با ایران امضا کنه دیگه نمیتونه تحریم نفتی رو به خاطر انتخابات ریاست جمهوری انجام بده و این یعنی شکستش در خروج از برجام وتهدید کردن !! وحشت پاشنه آشیل شدن برجام داره کمپین انتخاباتی ترامپ رو فرا میگیره و به همین علت هر روز مصاحبه میکنند و بلوف میزنند و موقع عمل ۸ تا کشور رو قطار میکنند و میگند معاف
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی