بازدید 29125

شرط عجیب روس ها برای فروش هواپیما به ایران

کد خبر: ۸۵۰۸۶۷
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۴ 12 November 2018

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی اعلام کرد، خرید هواپیماهای روسی نیازمند صدور مجوز اوفک از سوی خزانه‌داری آمریکاست.

چین گزینه قطعی برای خرید هواپیما نیست

به گزارش تسنیم، مقصود اسعدی سامانی در واکنش به اظهارات یکی از نمایندگان مجلس مبنی بر اینکه هواپیماهای روسی غیرایمن هستند و نباید از آنها در خطوط هوایی کشور استفاده شود، اظهار کرد: شرکت های هواپیمایی، هواپیمایی را به کار می گیرند که قطعا تاییدیه سازمان هواپیمایی کشوری را داشته باشد ضمن اینکه ایرلاین ها بایستی الزامات قانونی را رعایت کنند.

وی با تاکید بر اینکه هیچ هواپیمایی به کار گرفته نمی شود مگر این‌که سازمان هواپیمایی کشوری ایمنی آنرا تایید کرده باشد، افزود: مهم‌ترین هدف ایرلاین ها این است که در خدمات رسانی به مردم دغدغه و نگرانی در این رابطه نداشته باشند.

وی با بیان این که روس‌ها به عنوان یک گزینه برای خرید هواپیما مطرح هستند، تصریح کرد: آنها فروش هواپیما به ایران را منوط به صدور مجوز اوفک از سوی خزانه داری آمریکا کرده اند. 10 تا 15 درصد هواپیمای سوخو قطعات آمریکایی است و به همین دلیل مشمول مجوز اوفک می شود، در واقع بدون این مجوز امکان فروش هواپیما به ایران وجود ندارد.

وی ادامه داد: مگر این‌که روس ها تغییراتی در تجهیزات و قطعات هواپیما ایجاد کنند تا دیگر برای فروش سوخو به ایران نیازی به مجوز اوفک نداشته باشند.

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی با تاکید بر اینکه به کارگیری هواپیماهای روسی در کشور قطعا منوط به این است که ایمنی آنها توسط سازمان هواپیمایی کشوری تایید شود، گفت: بعد از برجام مذاکراتی برای خرید هواپیما با چینی ها داشتیم اما هواپیمای آنها هنوز به مرحله تولید قطعی نرسیده و از این رو یک گزینه قطعی برای ایرلاین های داخلی نیستند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵۰
انتشار یافته: ۲۵
نمی خوان به ایران هواپیما بدن وگرنه ده درصد قطعات و راحت میتونن جابه جا کنن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۱
جایگزینی ده درصد قطعات یک هواپیمای مسافربری که دهها هزار قطعه داره و برای دانه دانه این قطعات ، فکر و برنامه ریزی صورت گرفته و مسایل ایمنی در نظر گرفته شده ، به این راحتی هم نیست جناب متخصص
روسها هم همیشه دنبال باجگیری هستند و حتی اگه اوفک هم بهشون مجوز بده ، باز هم بهانه های جدید برای باجگیری پیدا میکنن
بین روس و چین و اروپا و آمریکا هم هیچ فرقی نیست .. هیچکدوم دوست ندارن که ما پیشرفت کنیم مخصوصا روسها که همسایه ماهم هستند
اوفک مجوز نمیده و اونوقت روس ها هم برخی قطعات رو عوض میکنه و هواپیمای ناایمن تحویلمون میده. خدایا خودت رحم کن توی آسمان از دست روس ها آرامش نداریم و روی زمین هم از دست محضولات سایپا!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۱
آفرین گل گفتی
بیچاره شدیم رفت.روسیه حتما میخواد اون درصد از قطعات آمریکایی رو عوض کنه و روسی بذاره .بسلامتی آمار مرگ و میر هوایی بیشتر از جاده ای میشه. چین هم که حتما میخواد هواپیماش رو روی ما تست کنه,خدا بیامرزتمون
تست هواپیمای چینی مثل خودروی چینی در آزمایشگاهی پرسود به نام ایران!
الان دقیقا از نتایج برجام چی برای ایران مونده بانکها که تحریم شدن هواپیما که نمی دن شرکتها که همه رفتن خودرو تحریم شده سوخت به هواپیماها نمی دن وووو... یادم رفت 12 فروند atr گرفتیم بسه دیگه ایول.
اقایانی که ازذوق خریدهواپیماهای بویینگ و ایرباس در پوست خودنمی گنجیدید پس چه شدان وعده ها؟!!!!
ذات روسها است که همیشه خنجرازپشت میزنند
یعنی شما نمی دانستید که برای فروش هواپیماهای روسی و چینی هم به واسطه استفاده از قطعات امریکایی نیاز به مجوز افک هست که از آن به شرط عجیب یاد می کنید؟بیایید واقع گرا باشیم و خودمان را جای روسها و چینی ها قرار دهیم با توجه به آنکه آمریکا لیدر صنعت هوایی است در صورت ایجاد چالش بین او با چین و روسیه می تواند مشگلات زیادی را برای برنامه هوایی آنها در سطح بین الملل ایجاد کند لذا نمی ارزد که برای فروش چند هواپیما به ایران خود و پروژه های عظیم خود را گرفتار کنند.شاید 30 سال دیگر انحصار آمریکا شکسته شود اما در حال حاضر این انحصار وجود دارد و ما باید استراتژی خود را بر اساس آن بچینیم.شاید راههایی مثل تداوم خرید هواپیماهای دست دوم البته اگر امکان پذیر باشد،خرید بخشی از سهام ایرلاین های خارجی و واگزاری حمل مسافر داخلی و خارجی به ایرلاین های خارجی راهگشا باشد و اگر هیچ یک از این راهها میسر نشد باید با توسعه خطوط ریلی پر سرعت دو خطه مسافرین داخلی را به سمت راه اهن سوق داد و برای تردد مسافرین خارجی هم از ایرلاین های خارجی استفاده کرد.
جالبه که شرق و غرب با هم مشکل دارن ولی مهمترین قطعات هوانوردی و ... رو برای هم تامین می کنن
خود روسها و چيني ها هم در ناوگان هواييشون از اير باس و بويينگ استفاده مي كنند
قابل توجه عزیزانی که قصد داشتن زبان روسی را زبان دوم ایران کنن !!!
قطعات را عوض میکنن و مردمو به کشتن میدن.بیخیال دیگه بلاخره تعداد کمتر بشه بهتره
روس‌ها خودشون علاف آمریکا هستند و ما خودمون را علاف روس ها کرده ایم!؟؟؟
مردم به چه زبانی بگویند هواپیمای روسی نمی خواهیم
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۱
موش تو سوراخ نمی رفت جارو به دمش می بست اون بابا می گه نمی تونم بفروشم شما می گی نمی خواهم؟نه تورا خدا بخواه
مطمئن باشید که اگر روسها این تغییرات را ایجاد کنند و حتی اگر مشکل فنی هم نداشتهب اشد، تاییدیه اون سازمان بین المللی غربی که باید بدهد که خیال سازمان هواپیمایی ما راحت باشد و در فرودگاههای غربی بتواند بنشیند، نخواهند داد. الان روسیه با امریکا و اروپا در جنگ و تحریم است.
روسها تغییراتی در هواپیما ایجاد کنند که نیازی به قطعات امریکایی نباشه ......
دقیقا همین بلایی که سر خودروها آوردند تا براشون ارزون دربیاد و سود بیشتری ببرن ولی اینجا دیگه فاجعه آفرین میشه
مبارکه با قطعات چینی و یا روسی . اگه هم سقوط کرد می گویند تقصیر خودتون است چون با دنیا و امریکا مشکل دارید
خدا رو شکر که یه سری استاندارد جهانی هست والا شما که برای جان ایرانی ارزشی قایل نیستین
اگر همه هواپیماهای فعال در ایران زمینگیر شوند ومردم مجبور شوند با پای پیاده به مسافرت بروند بهتر از این است که هواپیمای روسی سوار شوند.
همگی مثل من سوار هواپیما نشید. خیالتون راحته. قطار به اکثر جاها میره. خارج ار کشور رو دیگه ناچارید. خدا بیامرزتون.
قابل توجه مقاماتي كه دل به روسها بسته اند
نصف جمعیت کشور اضافیه باید به نحوی از بین برن
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی