بازدید 11713

کاخ سفید به زودی از «معامله قرن» رونمایی می‌کند

کد خبر: ۸۵۰۴۹۷
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۰۷:۱۳ 11 November 2018

کانال ۱۰ تلویزیون رژیم صهیونیستی شنبه به نقل از «جیسون گرینبلات»، نماینده ویژه کاخ سفید در مسائل غرب آسیا مدعی شده طرح دولت آمریکا برای سازش میان اسرائیل و فلسطین که به «معامله قرن» مشهور شده به زودی منتشر خواهد شد.

به گزارش فارس، کانال ۱۰ تلویزیون رژیم صهیونیستی شنبه به نقل از «جیسون گرینبلات»، نماینده ویژه کاخ سفید در مسائل غرب آسیا مدعی شده طرح دولت آمریکا برای سازش میان اسرائیل و فلسطین که به «معامله قرن» مشهور شده به زودی منتشر خواهد شد.

گرینبلات این سخنان را در روزهای گذشته در کنفرانسی در لندن مطرح کرده و کانال ۱۰ تلویزیون رژیم صهیونیستی آن را به نقل از منابع حاضر در این کنفرانس گزارش داده است.

طبق این گزارش، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا در دیداری که ۲۶ سپتامبر با «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در نیویورک داشته گفته که این طرح را بین ۲ تا ۴ ماه آینده منتشر خواهد کرد. این بدان معنی است که طرح معامله قرن، تا آغاز دسامبر منتشر خواهد شد.

مقام‌های کاخ سفید از توضیح درباره اظهارات گرینبلات و اینکه منظور او از «به زودی» چه بوده خودداری کرده‌اند. با وجود این، چالش اصلی پیش روی این طرح این است که فلسطینی‌ها به دلیل انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به بیت‌المقدس، ارتباطشان را کاخ سفید قطع کرده‌اند.

معامله قرن یا توافق نهایی، طرحی به پیشنهاد دولت آمریکا و رژیم صهیونیستی و حمایت عربستان، برای پایان منازعه اسرائیل با فلسطین و مقدمه‌ای برای عادی‌سازی روابط عربی اسرائیلی است.

در این طرح و مذاکرات بعدی، مسئله آوارگان با «وطن جایگزین» در خارج از فلسطین اشغالی حل و «حق بازگشت» آوارگان فلسطینی به کشورشان برای همیشه لغو می‌شود. بر اساس این طرح دولت فلسطین در نوار غزه و صرفا در مناطق الف و ب و بخش‌هایی از منطقه ج کرانه باختری تشکیل و وضعیت نهایی قدس و بازگشت آوارگان به مذاکرات بعدی موکول می‌شود و در گام آخر، مذکرات «صلح» میان رژیم صهیونیستی و کشورهای عربی به رهبری عربستان سعودی آغاز می‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل