بازدید 2786

کویت از رویکردی مثبت برای حل بحران منطقه خلیج فارس خبر داد

معاون وزیر خارجه کویت از وجود حرکتی فعال و رویکردی مثبت برای مهار بحران منطقه خلیج فارس پس از گذشت بیش از یک سال و نیم از آغاز آن خبر داد.
کد خبر: ۸۵۰۲۴۹
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۴ 10 November 2018

معاون وزیر خارجه کویت از وجود حرکتی فعال و رویکردی مثبت برای مهار بحران منطقه خلیج فارس پس از گذشت بیش از یک سال و نیم از آغاز آن خبر داد.

به گزارش ایسنا، خالد جارالله، معاون وزیر خارجه کویت اظهار داشت: زمانی که مساله در ارتباط با آینده و منافع مردم اعضای شورای همکاری خلیج (فارس) باشد، رهبران این کشورها با تجربه، درایت و رویکردی که دارند هرگز اجازه نخواهند داد، اختلافات موجود تا ابد ادامه یابند به ویژه که اگر این اختلافات ادامه پیدا کنند، تاثیر منفی بر شورای همکاری و منافع اعضای آن خواهند داشت.

 

جارالله در گفت‌وگو با روزنامه الرای کویت گفت: ما خوشبین هستیم روزی خواهد آمد که در آن صفحه این اختلافات ورق خواهد خورد و شورای همکاری بار دیگر به شکلی قوی‌تر از گذشته باز خواهد گشت.

 

معاون وزیر خارجه کویت با بیان اینکه کشورش میانجی بحران به وجود آمده میان قطر و چهار کشور عربی در منطقه است، گفت: تلاشی که این روزها کویت از سوی کشورهای حوزه خلیج (فارس) برای حل بحران موجود می‌بیند، گامی بسیار مهم در راه تسلیم نشدن در برابر اختلافات محسوب می‌شود.

 

این مسؤول کویتی به دستورات امیر این کشور از دسامبر گذشته و در نشست سی و هشتم سران کشورهای عرب حوزه خلیج فارس درباره کنار گذاشتن اختلافات اشاره کرد و گفت: کمیته‌های وزارتی مشترک با یکدیگر نشست‌هایی برگزار می‌کنند و شورا همچنان در مسیر تحقق منافع اعضایش حرکت می‌کند.

 

معاون وزیر خارجه کویت تاکید کرد: تلاش‌ها برای حل اختلافات کشورهای عرب منطقه ادامه دارند و تا زمانی که این اختلافات برطرف شوند این تلاش‌ها ادامه خواهند داشت.

 

عربستان سعودی، امارات متحده عربی، بحرین و مصر در ژوئن سال ۲۰۱۷ قطر را به حمایت از "تروریسم" متهم کرده و تمامی روابط خود را با این کشور قطع کردند و در ازای روابط‌شان با دوحه ۱۳ شرط گذاشتند که مهم‌ترین آنها کاهش سطح روابط دوحه با تهران، تعطیلی پایگاه‌های نظامی ترکیه در قطر، تعطیلی شبکه ماهواره‌ای الجزیره و بازداشت و تحویل چهره‌های تحت تعقیب در این کشور بودند.

 

در مقابل دوحه هیچ یک از این شروط را نپذیرفت و آنها را دخالتی آشکار در حاکمیت ملی خود خواند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار