بازدید 1894

میشل عون: لبنان به حفظ ثبات در طول مرز با اسرائیل پایبند است

رییس جمهور لبنان ادعاهای رژیم صهیونیستی درباره وجود کارگاه‌های اسلحه‌سازی و انبارهای سری مهمات حزب‌الله در نزدیکی برخی مواضع حساس در داخل این کشور را تکذیب کرد.
کد خبر: ۸۵۰۲۴۱
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۳ 10 November 2018

رییس جمهور لبنان ادعاهای رژیم صهیونیستی درباره وجود کارگاه‌های اسلحه‌سازی و انبارهای سری مهمات حزب‌الله در نزدیکی برخی مواضع حساس در داخل این کشور را تکذیب کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، میشل عون – رییس جمهور لبنان – در گفت‌وگو با هماهنگ‌کننده ویژه سازمان ملل در این کشور در بیروت بار دیگر ادعاهای مطرح شده از سوی مسئولان رژیم صهیونیستی درباره وجود کارگاه‌های اسلحه‌سازی و انبارهای سری حزب‌الله در برخی مواضع حساس در لبنان را تکذیب کرده و تاکید کرد: لبنان به حفظ ثبات خود پایبند است.

 

میشل عون در این دیدار اظهار داشت: دستگاه دیپلماسی لبنان از جمله جبران باسیل - وزیر خارجه لبنان – تاکید کرده‌اند که این ادعاها صحت ندارند.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل اخیرا مدعی شده بود حزب‌الله در نزدیکی مراکز حساس در لبنان از جمله فرودگاه بیروت انبار و کارگاه تولید سلاح دارد.

همچنین عون افزود: رهبران یونیفل (نیروهای سازمان ملل در لبنان) این‌که اسلحه‌ای در مناطق تحت کنترل "سازمان سبز بدون مرز" (جمعیت مسئول درختکاری در جنوب لبنان و نظارت دائم بر فضای سبز این کشور) وجود داشته باشد را تکذیب کرد.

 

رییس جمهور لبنان تاکید کرد: لبنان به حفظ ثبات نوار مرزی با اراضی اشغالی و نیز عمل به قطعنامه شماره 1701 شورای امنیت پایبند است اما اسرائیل بدون توجه به قطعنامه‌های بین‌المللی صادر شده از سوی شورای امنیت و سازمان ملل به نقض حاکمیت زمینی، هوایی و دریایی لبنان ادامه می‌دهد.

 

هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل در لبنان به رییس جمهور این کشور پیش‌تر گفته بود که برای ارائه گزارشی درباره مراحل اجرای قطعنامه 1701 شورای امنیت، بیروت را به مقصد نیویورک ترک خواهد کرد.

 

وی خرسندی سازمان ملل از همکاری‌های موجود میان ارتش لبنان و نیروهای این سازمان و گام‌های برداشته شده در مسیر تقویت توان ارتش را ابراز داشت.

 

همچنین میشل عون در دیدار با هیاتی از نمایندگان اهل تسنن پارلمان لبنان به بررسی جایگاه آنها در دولت پرداخت.

 پس از این دیدار عبدالرحیم مراد از اعضای این هیات گفت: هدف اصلی از این دیدار این بود که نظرمان را درباره آنچه که متاسفانه مشکل اهل تسنن خوانده می‌شود مطرح کنیم.

وی افزود: این هیات در حال حاضر شامل شش نماینده (عبدالرحیم مراد، فیصل کرامی، الولید سکریه، قاسم هاشم، جهاد الصمد و عدنان طرابلسی) است که 30 درصد از آرای افکار عمومی اهل تسنن را به دست گرفته‌اند، اما زمانی که نخست وزیر مکلف می‌گوید هیچ شخصی بیرون از جریان المستقبل را معرفی نخواهد کرد، این مساله با تمامی اقدامات قبلی‌ او تعارض دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل