بازدید 9503
پیمانه اقتصادی؛

طلای سیاه برای نخستین بار طی چند ماه گذشته زیر ۷۰ دلار رسید/ مالیات سهام عدالت متوفیان تعیین شد/ آخرین وضعیت تعیین تکلیف افزایش قیمت خودرو

این پیمانه تیتر‌هایی همچون رویترز: چین همچنان از ایران نفت می‌خرد، قیمت نفت سنگین ایران افزایش یافت، سقوط بهای طلا در بازار جهانی با افزایش ارزش دلار، فدرال رزرو نرخ بهره را بدون تغییر ۲.۲۵ درصد حفظ کرد، معاون وزیر جهاد کشاورزی: قیمت ۱۱ هزار تومانی مرغ صحت ندارد، چای ایرانی در انبار‌ها رسوب نمی‌کند، حذف ایران از بازار نفت امکان ندارد و انتقاد نماینده مجلس از افزایش قیمت کالا‌های اساسی را در بر دارد.
کد خبر: ۸۵۰۱۵۲
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰ 10 November 2018
طلای سیاه برای نخستین بار طی چند ماه گذشته به زیر ۷۰ دلار رسید/ مالیات سهام عدالت متوفیان تعیین شد/ آخرین وضعیت تعیین تکلیف افزایش قیمت خودروپیمانه اقتصادی، هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان، همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون رویترز: چین همچنان از ایران نفت می‌خرد، قیمت نفت سنگین ایران افزایش یافت، سقوط بهای طلا در بازار جهانی با افزایش ارزش دلار، فدرال رزرو نرخ بهره را بدون تغییر ۲.۲۵ درصد حفظ کرد، معاون وزیر جهاد کشاورزی: قیمت ۱۱ هزار تومانی مرغ صحت ندارد، چای ایرانی در انبار‌ها رسوب نمی‌کند، حذف ایران از بازار نفت امکان ندارد و انتقاد نماینده مجلس از افزایش قیمت کالا‌های اساسی را در بر دارد.
 
طلای سیاه برای نخستین بار طی چند ماه گذشته به زیر ۷۰ دلار رسید
 
در معاملات دیروز بازار جهانی انرژی هر بشکه نفت برنت دریای شمال ۶۹.۹ دلار به فروش رسید که نسبت به روز پنج شنبه ۷۵ سنت کاهش داشته است. این نخستین بار از ماه آوریل تاکنون است که قیمت نفت به زیر ۷۰ دلار در هر بشکه رسیده است. نفت آمریکا نیز ۹۳ سنت کاهش یافته و به زیر ۶۰ دلار رسید و ۵۹.۷۴ دلار قیمت‌گذاری شد. به گزارش پایگاه رسمی سازمان کشورهای صادرکننده نفت اوپک، هر بشکه نفت تولیدی این سازمان در آخرین مبادلات روز گذشته بازار جهانی انرژی ۷۰.۶۸ دلار قیمت‌گذاری شد و این نخستین بار طی سال‌های گذشته است که قیمت نفت اوپک از نفت برنت گران‌تر می‌شود؛ چراکه متوسط قیمت برنت در روز گذشته ۷۰.۶۵ و متوسط قیمت اوپک ۷۰.۶۸ دلار بوده است. به گزارش فارس به نقل از رویترز، چشم‌انداز بالا بودن عرضه در بازار جهانی که بخش قابل توجهی از آن مربوط به معافیت کشورها از تحریم ایران است، در کنار نگرانی‌ها نسبت به کاهش رشد اقتصادی و جنگ تجاری در جهان بر تقاضای سوخت، باعث شد تا در بازار دیروز شاهد کاهش دوباره قیمت نفت باشیم. به طور کلی طی حدود یک ماه گذشته قیمت نفت ۱۸ درصد از ارزش خود را از دست داده است.
 
رویترز: چین همچنان از ایران نفت می‌خرد
 
خبرگزاری رویترز اعلام کرد، شرکت ملی نفت چین به نام 'سینوپک' همچنان بعد از اعمال تحریم های آمریکا علیه ملت ایران، از طریق تانکرهای شرکت ملی نفتکش ایران نفت می خرد. 'هو چی جون' معاون مدیرکل این شرکت نفتی روز جمعه به رویترز گفته است «همکاری اصلی ما با ایران سرمایه گذاری بالادستی است» افزایش ارزش سهام نفت، سرمایه گذاری ما را در ایران جبران می کند. شرکت ملی نفت چین از سال 2004 وارد ایران شده است و اکنون نیز 75 درصد میدان نفتی MIS ایران را در اختیار دارد. در تارنمای شرکت ملی نفت چین در مورد مقدار ذخیره این میدان نفتی رقمی اعلام نشده است. افزون بر این شرکت نفت چین برای توسعه میدان آزادگان شمالی در جنوب ایران میلیاردها دلار هزینه کرده است و کار تولید نفت به میزان 80 هزار بشکه نفت در روز و گاز طبیعی از این میدان نفتی از سال 2011 شروع شده است. رویترز گزارش کرده این شرکت چینی قرار است به تنهایی در شش ماه آینده روزانه 360 هزار بشکه نفت از ایران بخرد.
 
قیمت نفت سنگین ایران افزایش یافت
 
شرکت ملی نفت ایران قیمت برخی گریدهای نفتی شامل نفت سنگین ایران، فروزان و سروش را افزایش داد. پلاتس به نقل از یک منبع آگاه در شرکت ملی نفت ایران گزارش کرد، قیمت فروش رسمی گرید "نفت سبک ایران" در حالی به میزان ۱.۳۰ دلار در هر بشکه بالاتر از میانگین شاخص قیمت عمان/دوبی که پلاتس برای دسامبر ارزیابی کرده است، قرار دارد که ۱۰ سنت نسبت به نوامبر کاهش نشان می‌دهد. به گزارش ایسنا، اما شرکت ملی نفت ایران قیمت سایر گریدهای نفتی شامل نفت سنگین ایران، فروزان و سروش برای بارگیری در دسامبر از جزیره خارک به مقصد آسیا را افزایش داد. قیمت گرید "نفت سنگین ایران" به میزان ۲۰ سنت در هر بشکه نسبت به قیمت نوامبر افزایش پیدا کرد و ۵۵ سنت در هر بشکه ارزان‌تر از میانگین شاخص قیمت عمان/دوبی که پلاتس برای دسامبر ارزیابی کرده است، قرار گرفت. قیمت گرید فروزان نیز ۲۰ سنت در هر بشکه نسبت به قیمت نوامبر افزایش پیدا کرد و با تخفیف ۴۰  سنت در هر بشکه ارزان‌تر از شاخص قیمت عمان/دوبی فروخته خواهد شد. قیمت فروش گرید سروش در دسامبر ۴۰ سنت در هر بشکه نسبت به قیمت نوامبر بالا رفت و ۵.۵۰ دلار در هر بشکه ارزان‌تر از شاخص قیمت عمان/دوبی شد.
 
سقوط بهای طلا در بازار جهانی با افزایش ارزش دلار
 
قیمت طلا در معاملات دیروز ۱۲.۹ دلار سقوط کرد و به ۱۲۱۰.۶ دلار رسید. قیمت کنونی در مقایسه با متوسط قیمت یک ماه گذشته این فلز ۱۶.۲ دلار بالاتر اما در مقایسه متوسط قیمت یک سال گذشته آن ۷۳.۹ دلار پایین‌تر بوده است. نقره نیز ۲۲ سنت کاهش قیمت را تجربه کرد و به ۱۴.۲ دلار در هر اونس رسید. پلاتین و پالادیوم نیز به ترتیب ۵ و ۷ دلار کاهش قیمت را تجربه کرده و به ۸۵۶ و ۱۱۰۶ دلار در هر اونس رسیدند. به گزارش رویترز، اصلی ترین دلیل کاهش قیمت طلا افزایش ارزش دلار در بازارهای جهانی بوده است. پلاتین نیز بدترین عملکرد هفتگی را از ماه سپتامبر داشته است. 
 
فدرال رزرو نرخ بهره را بدون تغییر ۲.۲۵ درصد حفظ کرد
 
کمیته بازار آزاد فدرال رزرو در اطلاعیه ای اعلام کرد، با توجه به درک شرایط بازار کار و تورم، این کمیته تصمیم گرفت تا بازه هدف گذاری خود برای نرخ بهره را بدون تغییر ۲.۲۵ درصد حفظ کند. همچنین فدرال رزرو اعلام کرد بازار کار قوی، کاهش نرخ بیکاری و افزایش هزینه کرد از سوی خانوارها به عنوان عواملی برای اتخاذ این تصمیم هستند. در ماه سپتامبر سال جاری میلادی فدرال رزرو نرخ بهره را با ۰.۲۵ درصد افزایش از ۲ درصد به ۲.۲۵ درصد تغییر داد که در سال ۲۰۱۸ میلادی بانک مرکزی آمریکا برای سومین بار اقدام به افزایش نرخ بهره کرد. بر پایه این گزارش، فدرال رزرو نرخ بهره را به دلیل بحران مالی برای چندین سال بمنظور تحریک اقتصاد آمریکا در سطح بسیار پایینی نگه داشته بود و در ۳ سال اخیر اقدام به افزایش تدریجی نرخ بهره کرد و انتظار می رود که تا قبل از پایان سال ۲۰۱۸ میلادی یک بار دیگر نرخ بهره را افزایش دهد.
 
معاون وزیر جهاد کشاورزی: قیمت ۱۱ هزار تومانی مرغ صحت ندارد
 
قیمت گوشت مرغ در هفته‌های اخیر روند صعودی به خود گرفته و بر اساس اخرین آمارهای رسمی بانک مرکزی نیز افزایش قیمت این محصول پروتئینی هم‌چنان ادامه دارد. البته مهدی یوسف‌خانی رئیس اتحادیه پرنده و ماهی نیز اعلام کرد که قیمت گوشت مرغ به بیش از کیلویی ۱۱ هزار تومان هم رسیده است اما مرتضی رضایی - معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور دام - ضمن رد وجود چنین قیمت‌هایی در بازار، به ایسنا گفت: قیمت هر کیلوگرم گوشت مرغ به طور متوسط در کشور حدود ۹۷۰۰ تومان و کمتر از کیلویی ۱۰ هزار تومان است و چنین قیمت‌هایی که اعلام می‌شود، صحت ندارد. وی با بیان این‌که قیمت‌های کنونی با توجه به افزایش هزینه‌های تولید مرغداران غیرمنطقی و گران نیست، افزود: به زودی نرخ مصوب هر کیلوگرم گوشت مرغ از سوی ستاد تنظیم بازار نهایی و ابلاغ می‌شود که بیش‌تر از قیمت‌های رسمی و محاسبه شده کنونی در بازار نخواهد بود. رضایی تاکید کرد که هم‌اکنون بیش از ۱۰۵ میلیون قطعه جوجه ریزی در کشور انجام شده که بیشتر از ماه های گذشته است و هیچ کمبودی در تولید و عرضه گوشت مرغ وجود ندارد.
 
رئیس سازمان چای: چای ایرانی در انبارها رسوب نمی کند
 
رئیس سازمان چای کشور گفت: استقبال مردم از چای ایرانی در سال های اخیر سبب شده تمامی چای تولید داخل در کشور به مصرف برسد و یا حتی صادر شود و بنابراین همانند سال های گذشته با رسوب این کالا در انبارها مواجه نیستیم. حبیب جهان ساز روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: امسال 25 هزار و 366 تن چای خشک از برگ سبز تولید داخل استحصال شده که به دلیل کیفیت بالا بخش عمده آن به مصرف بازار داخلی و بخشی به بازارهای صادراتی عرضه شده است. وی با اعلام اینکه چای ایرانی تنها یک چهارم از سرانه مصرف چای در کشور را در بر می گیرد، توضیح داد: در دهه های گذشته مردم آشنایی چندانی با چای ایرانی نداشتند و بیشتر جامعه از چای وارداتی استفاده می کردند اما اکنون با تولید کیفی این محصول و فرهنگ سازی، مصرف آن در داخل کشور افزایش پیدا کرده تا جایی که اکنون چای ایرانی روی دست چایکاران و تولیدکنندگان چای خشک باقی نمی ماند. وی تصریح کرد: طبق آمارها اکنون نیاز چای کشور بیش از 105 هزار تن است که نزدیک 25 هزار تن آن از محل تولید داخل و بیش از 75 هزار تن آن از محل واردات تأمین می شود.
 
مالیات سهام عدالت متوفیان تعیین شد
 
بخشنامه سازمان امور مالیاتی کشور در خصوص رفع ابهام محاسبه مالیات بر ارث سهام عدالت متعلق به متوفیان سال ۱۳۹۵ و پس از آن، طی نامه شماره ۱۱۴-۹۷-۲۰۰ در ۱۳ آبان ۹۷ توسط رئیس سازمان امور مالیاتی کشور ابلاغ شد. بر این اساس میزان مالیات بر ارث سهام عدالت برای وراث طبقه اول ۶ درصد و برای وراث طبقه دوم و سوم به ترتیب ۱۲ درصد و ۲۴ درصد ارزش اسمی سهام تعیین شده است.
 
طلای سیاه برای نخستین بار طی چند ماه گذشته به زیر ۷۰ دلار رسید/ مالیات سهام عدالت متوفیان تعیین شد/ آخرین وضعیت تعیین تکلیف افزایش قیمت خودرو

 
انتقاد نماینده مجلس از افزایش قیمت کالاهای اساسی
 
محمدرضا پورابراهیمی، نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تقریبا برآورد ما این است که دولت سالانه حدود 13 میلیارد دلار برای اقلام اساسی کشور باید اختصاص دهد که شامل حدود 25 کالای اساسی می‌شود تصریح کرد: دولت موظف است که قیمت این کالاها نسبت به سال گذشته افزایش پیدا نکند و اگر غیر از آن باشد قابل قبول نیست. وی با ابراز تأسف از اینکه مشاهده می‌شود که نرخ کالاهای اساسی در کشور افزایش پیدا کرده گفت: این جفای به مردم است و به هیچ عنوان قابل قبول نیست چرا که دولت باید با نظارت این موضوع را پیگیری کند و سیاست نظارتی خود را تغییر دهد و از افزایش قیمت کالاهای اساسی جلوگیری کند. پورابراهیمی با بیان اینکه عددهایی که امروز در بازار شاهد آن هستیم عجیب و غریب است و هیچ توجیهی از نظر اقتصادی ندارد افزود: سری دوم تحریم‌ها نیز از 13 آبان توسط آمریکا آغاز شده که در این تحریم‌ها موضوع نفت خام و تبادلات بانکی را مطرح کرده و چیز جدیدی نیست. /مشرق
 
نشریه تایوانی: حذف ایران از بازار نفت امکان ندارد
 
یک روزنامه تایوانی نوشت: حذف ایران به عنوان یکی از بزرگترین منابع انرژی جهان از بازار نفت، امکان پذیر نیست و این واقعیت را دولت آمریکا نیز پذیرفته است. تایپه تایمز روز جمعه گزارش کرد یکی از اصلی ترین علت هایی که باعث شد تا دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا خریداران اصلی نفت ایران را از تحریم ها معاف کند، واقع گرایی بود که لحظات آخر مد نظر قرار گرفت. این نشریه می نویسد ترامپ به رغم اظهارات گزنده ای که علیه ایران داشت در لحظات نهایی به تدریج به سمت واقع گرایی حرکت کرد و پذیرفت که نمی شود خریدهای نفتی از ایران را به صفر رساند و برای همین کشورهای بزرگ خریدار نفت ایران را از این تحریم ها معاف کرد. روزنامه تایوانی تصریح می کند که علاوه بر چین، کره جنوبی، ژاپن و هند و چند کشور و جزیره تایوان که از تحریم معاف شدند نام افغانستان هم به این کشورها اضافه شده که این نشان می دهد دولت آمریکا واقعیت افزایش بهای نفت در صورت فشار بر ایران را دریافته است. این روزنامه البته خاطر نشان می کند که ترامپ هنوز پیگیر راهبرد به صفر رساندن فروش نفت ایران است و شاید برای اینکه از شوک بزرگ به بازار جلوگیری کند مجبور به قبول واقعیت شد اما به هر صورت «مسأله فروش نفت ایران برای دنیا با اهمیت است».
 
آخرین وضعیت تعیین تکلیف افزایش قیمت خودرو
 
سعید باستانی عضو کمیسیون صنایع مجلس با اشاره به درخواست خودروسازان برای افزایش قیمت ها، اظهار داشت: افزایش قیمت مواد اولیه و نوسانات نرخ ارز عاملی شده که این درخواست مطرح شود. وی با بیان اینکه در طول چند ماه اخیر قرار بود کمیسیون صنایع مجلس به صورت جدی موضوع افزایش قیمت خودرو را بررسی کند، افزود: با تأخیرهای متعدد قرار شده موضوع افزایش قیمت خودرو در اولین جلسه کمیسیون صنایع مجلس با حضور وزیر صنعت بررسی شود. این عضو کمیسیون صنایع مجلس در گفت و گو با تسنیم تصریح کرد: هفته آینده تعطیلات مجلس به اتمام می رسد و با برگزاری جلسه، نظرات موافقان و مخالفان افزایش قیمت خودرو را بررسی می کنیم و در نهایت به جمع بندی خواهیم رسید.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۸
حالا که قیمت خودرو خارجی و داخلی افزایش یافته، ورود خودرو و شرکتهای خودروسازی خارجی را آزاد کنند تا ایران خودرو و سایپا در یک فضای رقابتی با آنها رقابت کنند!
پاسخ ها
مستضعف
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۴
لطفا بجای بحث درباره واردات خودرو زمان اعلام شماره شبا را تمدید کنید یا یک مهلت یکهفته ای به مردم بدهید تا شماره شبا بدهند.ما حتی سود پارسال هم نگرفتیم امسال هم نمیتوانیم بگیریم.پس کی تو این دنیا به داد ما مستضعفان میرسد.خواهشن پیگیری کنید حداقل مهلت دوباره بدهند.وضع اقصادی مردم خراب است.خیلی ها تو فامیل ما شماره شبا نداده اندکافی نت ها هم میگویند مهلت تمام شده.به کجا فریاد بزنیم که درآمد نداریم.همین سود سهام عدالت حداقل یک کمک هزینه است برای ما مستضعفان.خواهشن سایت شما پیگیری کند.تشکر
مرغ را من خودم ۱۱۳۰۰تومان خریدم این آقای معاون وزیر از کجا قیمت گرفته؟!!
پاسخ ها
rht
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۹
برو از سر كوچه ي وزير بخر
ناشناس
| United States of America |
۰۸:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۹
احتمالاً ایشان هم از سر کوچه شون خرید میکنن.قیمتش فرق داره!
حتما اين أقا مرغ نمي خورد
نماینده ای که خودرو را به قیمت تمام شده (حتی نه به قیمتی که کارخانه به مردم عرضه میکند) از خودرو ساز میگیرد
هیچگاه علیه خودرو ساز عمل نمکند ، هر چند در حرف از ایشان انتقاد کند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۹
خشکل نماینده همه مرسدس سوار میشن، لابد فک کردی ژن خوب سوار بر پراید میره مجلس؟!
خیلی فوریییی و مهم.لطفا یکی به گوش مسئولین برسونه. توی نفت تمام مسئولان بازنشسته دارن میان توی شرکت هایی که اسما خصوصی هستن در صندوق های بازنشستگی. حقوق مدیرهم توی این صندوق ها (به ازای هرشرکت)زیر 15-20 میلیون نیست(تازه پاداش هایی بحثش جداست). یعنی علاوه بر حقوق دولتی که بخاطر بازنشستگی میگیرن از بخش خصوصی هم حقوق میگیرن.این مدیرای فسیل شده میان بخش اسما خصوصی هم مدیرعامل میشن هم عضو هیئت مدیره دو تا شرکت مختلف می شوند. یعنی 4 تا حقوق میگیرن(دولتی-مدیریت-هیئت مدیره ها). تازه اگه جاهای دیگه مشاور نباشند که از اونجا هم حقوق بگیرند(کسی که مشاور باشه چون سابقه بیمه براش رد نمیشه لذا هیچ جایی از جمله تامین اجتماعی و شرکت نفت سابقش ثبت نمیشه به جز اون شرکتی که ازش حقوق میگیره). به خدا گندش رو دراوردن و جوانان نخبه دارن این وسط تلف میشن. نه کار دارن نه می تونن ازدواج کنن بخاطر یه عده که رانت دارن و مثل زالو چسبیدن به بیت المال و دارن مبرن و چپاول میکنند و اکثرا هم بچه هاشون خارج از کشوره و سرمایه مملکت رو می فرستن برای بچه هاشون. ما انقلاب نکردیم اینا بیان رو کار. مسئولین سازمان بازرسی کل کشور شمارو به خدا قسم به خون شهدا قسم رسیدگی کنین.
مرغ با قیمت 12500 هم ما خرید کردیم معاون وزیر گشتی تو بازار بزنن بعدا نظر بدن واقعیت چیز دیگریست
تصمیم نمایندگان فقط به ضرر مردم می باشد
هفته پیش من مرغ را به قیمت 11500 خریدم در اهواز
ین سهام عدالت که در حال حاضر یک ابزاری شده برای پوشش ستم بر ملت شریف ایران آیا دیگر ثروتی به حساب می آید و یا آیا منفت و سودی برای مالکان آن دارد ؟؟؟ که بر آن مالیات هم ببندند؟؟؟
24 درصد مالیات برای سهام عدالتی که خودش 1 میلیون تومنم ارزش نداره؟؟؟
رسما میخوان هر چی به مردم دادن رو پس بگیرن!!!
ده ماه پیش خودروثبت نام کردم قراربودتیرماه تحویل شود چه میشود کی میدن
قابل توجه آنها که می گفتند بعد از تحریم ها نفت بالای ۱۰۰ دلار می شود
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۹
استاد گرامی
چرا معافیت هایی رو که برای خرید نفت ایران دادن رو دنمی گی

خود ترامپ گفت چون نمی خواستیم قیمت نفت بالا بره این معافیت ها رو صادر کردیماگر معافیت نمیداد بالای 100 دلار مشد
ناشناس
| Germany |
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۹
بهر حال صادرات نفت به نصف کاهش یافته و پیش بینی می شد قیمت افزایش یابد
بابا اینها قیمت همه چی میدانند فقط مردم خنگ فرض کردن
پاسخ ها
احمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۹
مهم اینه که طرف مقابل حداقل حواسش به اقتصاد و منافع ملی و فشاری که ممکنه به مردمش بیاد هست که از حرفش کوتاه میاد و معافیت میده و نتیجه هم میگیره آخه اونجا اگه سوخت و انرژی زیاد گرون بشه ممکنه کله پاش کنن . ولی اینجا خدا رو شکر مسئولین اصلا مجبور نیستن از چیزی کوتاه بیان ولو ملت زیر فشار له بشن
سود واقعی سهام عدالت که معلومه تو شکم کیا میره نصف پول سهام رو هم گفتند واریز کنیم اینهم مالیات برسهم عدالتی که هنوز دست هیچکس نرسیده تا بهکار نشدیم بگید بیایم برگه هامونو تحویل بدیم دیگه اینقد عذاب نکشیم و خوابای بیخود نبینیم جیب اینا که پر شدنی نیست همه چیمونو دادیم اینم بالاش از نخورده به جیبهای گشاد پر نشدنی
خدا کنه قیمت نفت زیر ده دلار بشه؟ ای خدا کجایی تو؟
قیمت نفت قرار نیست بالا بره دیگه هرگز. کشورهای غربی به شدت دارن خودشان را از وابستگی نفتی دور می کنند، نروژ خودش صادر کننده نفت هست، اما هر چی تعرفه و مالیات هست از روی خودرو های الکتریکی برداشته، الان 30 درصد مردم نروژ خودرو برقی سوار میشن، سایر کشورها هم زیاد عقب نیستند. خیلی دور نیست که تنها خریدار های نفت کارخانه های پلاستیک و نایلون سازی باشن، چون نفت قراره از چرخه انرژی بره بیرون. اون وقت ما می مونیم و نفت کم ارزش، در حالی کشورهای غربی همانگونه که از نظر غذایی مستقلند، از نظر انرژی هم مستقل خواهند شد.
آقای نماینده مردم .....بنده یکسال پیش زمانی که دلار در بازار ازاد 3700تومان بود وخودرو ال90 43 میلیون تومان در بازار بود جهت خرید خودرو در شرکت ایرانخودرو ثبت نام کرده ام .وقرار بوده برج 3 سال97 تحویل بدهد.شرکت خودرو تحویل نداده تا گران شود .به قیمت جدید تحویل بدهد. دزدان سر گردنه هم این کار نمیکنند؟
اقای وزیر لطفا ادرس بده تا از انجا مرغ ارزان بخریم.
اگر لطف کنید و نتیجه گزارش تحقیق و تفحص مجلس در خصوص خودرو سازان را اعلام نمایید و رسانه ای کنید ممتون می شوم. واقعا حکومت فکر نمی کند ماشین هایی که سالها است دیگر در کشور سازنده تولید نمی شود، به چه بهانه ای باید با افزایش قیمت مواجه شود؟
خجالت بکشید سهام عدالت چقدره که مالیات براش معلوم میکنند !!!! وای
با اين حركت غير مسولانه شركت خودروئي ايا توقع دارند ملت در بانك دلار بزارند بعدش هر وقت خواستند همون دلارو تحويل بگيرند. احتمالا دلار بزاري موقع كرفتن بكن عذر مي خواهيم بيايين بجاش ريال بديم يا دينار....
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار