بازدید 14813
کمتر از هشت روز دیگر تا پایان کار 120مدیر بازنشسته؛

تلاش مشکوک برخی بازنشستگان برای حفظ کرسی مدیریت!/ برای خدمت به مردم قانون را هم دور می‌زنیم!؟

لازم است دستگاه های متولی امر، بر کنار گذاشتن مدیران بازنشسته حساسیت زیادی در خصوص این دسته از مدیران داشته باشند و حتما نهادهای ناظر در خصوص عملکرد و اقدامات این بخش از مدیران با دقت نظر بیشتری بررسی های خود را انجام بدهند، چون اگر این مدیران هدفشان خدمت به مردم است، در وهله نخست باید پایبند و عامل به اجرای قانون باشند؛ بنابراین اگر نگوییم این افراد منفعتی دارند که تا این اندازه بر ماندن در آن کرسی مدیریتی تأکید می کنند...
کد خبر: ۸۵۰۰۷۱
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۲ 09 November 2018

از سه شنبه 27 شهریور ماه که رئیس جمهور «قانون اصلاح قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان» را برای اجرا ابلاغ کرد، بازنشستگان شاغل در مناصب مدیریتی و دولتی باید کرسی های خود را حداکثر تا دو ماه بعد (26 آبان) ترک کنند که هر چه به موعد مقرر نزدیک می شویم، شاهد آن هستیم که برخی گویا علاقه ای به بازنشسته شدن ندارند و تلاش می کنند تا به هر طریق ممکن، کرسی مدیریتی خود را حفظ کنند.

به گزارش «تابناک»؛ در اجرای اصل 123 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، حجت الاسلام «حسن روحانی» رئیس جمهوری، «قانون اصلاح قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان» را جهت اجرا به سازمان اداری و استخدامی کشور ابلاغ کرد. «علی لاریجانی» رئیس مجلس شورای اسلامی روز شنبه (24 شهریور 97) در نامه‌ای به روحانی رئیس جمهوری، اصلاح قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان را برای اجرا ابلاغ کرد.

قانون منع به کارگیری بازنشستگان چه می گوید؟

متن قانون اصلاح قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان به شرح زیر است؛

ماده واحده - تبصره (1) ماده واحده قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان مصوب 1395/2/20 به شرح زیر اصلاح می شود؛

تبصره 1- به کارگیری بازنشستگان، در سمت های مذکور در بندهای (الف)، (ب) و(ج) ماده (71) قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب 1386/7/8 و همچنین بکارگیری بازنشستگان در نیروهای مسلح با مجوز فرمانده معظم کل قوا مجاز است.

به کارگیری بازنشستگان وزارت اطلاعات تا سقف یک درصد از مجموع نیروهای شاغل رسمی این وزارتخانه در هر رده مدیریتی صرفا در وزارتخانه مذکور مجاز است.

جانبازان بالای 50 درصد آزادگان بالای سه سال اسارت و فرزندان شهدا از شمول این قانون مستثنا هستند.

این قانون فوق مشتمل بر ماده واحده در جلسه علنی روز سه شنبه، ششم شهریور 1397 مجلس شورای اسلامی تصویب شد و در 21 شهریور به تأیید شورای نگهبان رسید.

کمتر از هشت روز دیگر 120 مدیر دولتی بازنشسته باید بروند

پس از کش و قوس های فراوانی که در خصوص چگونگی و موعد نهایی که بازنشستگان باید تا نهایتا آن تاریخ کرسی مدیریتی خود را تحویل بدهند، رئیس سازمان امور اداری و استخدامی که بحث های زیادی در خصوص بازنشسته بودن تعدادی از مدیران آن در محافل سیاسی و رسانه ای مطرح می شود، تأکید کرد که از میزان یک هزار مدیر دولتی که در بخش های مختلف مشغول به کارند، 12 درصد آنها یعنی چیزی خود 120 نفر شامل قانون منع به کارگیری بازنشستگان هستند.

تلاش مشکوک برخی بازنشستگان برای حفظ کرسی مدیریت!/ برای خدمت به مردم قانون را هم دور می‌زنیم!؟

«جمشید انصاری» به تازگی فرصت نهایی برای بازنشستگانی که تاکنون استعفا نکرده اند و تمایل دارند تا آخرین روز موعد قانونی در نظر گرفته شده به خدمت ادامه دهند را 26 آبان ماه یعنی کمتر از هشت روز دیگر عنوان کرده و افزود: «قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان» از سال 1395 تصویب شد و مطابق آن به کارگیری بازنشستگان و کسانی که بازخرید شده بودند در دولت ممنوع و موارد استثنایی در قانون مشخص شد.

رئیس سازمان امور اداری و استخدامی توضیح داد: قبلا می توانستیم تمام مقامات موضوع ماده 71 قانون مدیریت خدمات کشوری را از میان بازنشستگان به کار بگیریم اما در این اصلاحیه، استانداران، سفرا و معاونین وزرا و تعدادی از ایثارگران حذف شدند و نمی توان نیروی بازنشسته در این مسئولیت ها استفاده کرد.

وی افزود: در این اصلاحیه اجازه مطلقی که درباره کارکنان نیروهای مسلح و وزارت اطلاعات بود نیز محدود شده است. تنها اصلاح قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان در تبصره یک است و چون خود قانون اصلاح نشده تمام محدودیت ها کماکان وجود دارد. انصاری توضیح داد: برای نمونه در این قانون به کارگیری افراد بازنشسته و بازخرید ممنوع است و در همان مرحله اول اجازه را به بازنشستگان داده و در مقابل اجازه به کارگیری بازخریدی ها نداده است.

معاون رئیس جمهوری اظهار داشت: اینکه در آن قانون شهرداران مشمول آن قانون بودند، همچنان نیز هستند و به عبارتی در این حوزه ها تغییری انجام نشده است؛ تنها چیزی که تغییر کرده در بین مقامات بوده و مقامات یاد شده (استانداران، سفرا و معاونین وزرا) را نمی توان از بین بازنشستگان منصوب کرد.

رئیس سازمان اداری و استخدامی تشریح کرد: در قانون پیشین ایثارگران را معاف کرده بودند اما با اصلاحیه جدید به جانبازان بالای 50 درصد و آزادگان بیش از سه سال دوره اسارت محدود شده است.

انصاری ادامه داد: در قانون پیشین نیروهای مسلح به صورت مطلق از شمول این قانون معاف بودند؛ اما اکنون با اجازه فرماندهی کل قوا می توان بازنشسته به کار گرفت؛ ضمن آنکه وزارت اطلاعات در قانون پیشین استثنا داشت ولی اکنون فقط اجازه دارد یک درصد مشاغل مدیریتی را به بازنشستگان بدهد. حتی عبارتی که در قانون است دارندگان اجازات خاصه از رهبری نیز حذف شده و فقط حوزه بکارگیری محدودتر شده است.

قانون استثنایی برای شهرداران ندارد

رئیس سازمان اداری و استخدامی در پاسخ به اینکه شهرداران نیز مشمول قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان هستند، گفت: وقتی قانون در مجلس تصویب می شود، خیلی ها برداشت های خود را به لحاظ حقوقی مطرح می کنند اما براساس یک نظریه تفسیری که شورای نگهبان در سال 76 انجام داده، همه قوانین مصوب مجلس تا زمانی که مورد اصلاح و تفسیر قرار نگرفته نظر مجری مطرح است.

وی افزود: سازمان اداری و استخدامی به عنوان مجری قانون، برداشتش این است که شغل شهردار مشمول این قانون است و چون شهرداران جزو مقامات هستند؛ بنابراین مشمول این قانون می شوند. اینکه اگر کسانی فکر می کنند برداشت ما به عنوان مجری ممکن است درست نباشد، تنها راه این است که به مجلس مراجعه و استفساریه بگیرند وگرنه با اظهارات شخصی قانون تغییر نمی کند.

سه رفتار متفاوت مدیران بازنشسته در برابر قانون!

برخی مدیران بازنشسته، پس از اطلاع از قانون مذکور و ابلاغ آن توسط رئیس جمهور در اقدامی ارزشمند استعفا کردند و خود را تابع آنچه قانون می گوید نشان دادند. این اقدام علاوه بر اینکه باعث گرفتن وقت نهادها و بخش های مختلف برای بررسی و تعیین افرادی که شامل قانون بازنشستگی می شوند، نخواهد شد و دست مدیران ارشد را برای انتخاب گزینه های دیگر و جایگزینی آنان با مدیران بازنشسته باز می کند.

عده ای از بازنشستگان هم پس از اطلاع از چند و چون قانون مذکور تلاش کردند تا شامل استثنائات ذکر شده در متن قانون مصوب مجلس برای عدم بکارگیری بازنشستگان شوند که این مسأله از رئیس فدراسیون فوتبال آغاز شد و به برخی مدیران بازنشسته در دیگر بخش ها نیز سرایت کرد. این مدیران که گویا طعم مدیران زیر زبانشان به شدت مزه کرده است، از هیچ تلاشی برای افزایش میزان جانبازی و یا ساختن سوابق مربوط به آزادگی دریغ نکردند!

برخی مدیران بازنشسته نظیر شهردار بازنشسته تهران و برخی شهرداران کلان شهرها که در شمول قانون مذکور قرار گرفته بودند، پا را فراتر گذاشتند و تلاش کردند با بهره گیری از امکاناتی که بیت المال در اختیار آنان قرار داده است، هرگونه لابی و اقدامی را برای مستثنا شدن از قانون منع بکارگیری بازنشستگان و عدم ترک کرسی مدیریتی که در اختیارشان قرار داده شده، همچنان مسند خود را حفظ کنند.

دو دسته از مدیرانی که حاضر به ترک کرسی های مدیریتی خود نشده اند و به هر رسمانی چنگ انداخته اند تا همچنان کرسی مدیریتی خود را حفظ کنند، حالا که در تمدید عمر مدیریتی خود ناکام مانده اند، به اقدامات و حربه های دیگر روی آورده اند. برخی نظیر فدراسیون فوتبالی ها بدون در نظر گرفتن منافع ملی نامه نگاری کرده اند که این نهاد شامل یک نهاد دولتی نمی شود و ممکن است اجبار آنها به ترک کرسی، محرومیت هایی را برای فوتبال ملی جمهوری اسلامی به همراه داشته باشد! حال آنکه همین افراد خود به واسطه بازنشسته بودن مدیران پیش از خود توانسته اند صاحب کرسی در فدراسیون فوتبال شوند.

از طرفی برخی مدیران هم نظیر شهردار تهران ـ که گویا آنقدر لذت خدمت به مردم برای آنان شیرین است که حاضر نیستند تا آخرین لحظه آن را در اختیار فرد دیگری قرار بدهند ـ تأکید کرده اند، تا آخرین فرصتی که برای ادامه به کار بازنشستگان به لحاظ قانونی در نظر گرفته شده، کار خود را در مسئولیتی که دارند، ادامه خواهند داد و قصدی برای استعفا و کناره گیری حداقل تا زمانی که قانون آنها را منع کند، ندارند!

اگر منفعت ندارید چرا بر ماندن اصرار می‌کنید؟!

هر چند دسته اول مدیران بازنشسته که به اراده خود پس از ابلاغ و اطلاع از قانون بازنشستگان نظیر معاونان برخی وزیران یا برخی استانداران، استعفا کرده و عرصه را برای مدیران بالادستی خود به منظور انتخاب و معرفی گزینه های مورد نظرشان باز گذاشته اند، قابل احترام و تکریم هستند، دسته دوم و سوم، مدیرانی که با وجود بازنشسته بودن از هیچ تلاشی برای حفظ کرسی مدیریتی شان فروگذار نکرده اند، افراد دارای منافع اگر نخوانیم، حتما مشکوک هستند!

لازم است که دستگاه های متولی امر بر کنار گذاشتن مدیران بازنشسته حساسیت زیادی در خصوص این دسته از مدیران داشته باشند و حتما نهادهای ناظر در خصوص عملکرد و اقدامات این بخش از مدیران با دقت نظر بیشتری بررسی های خود را انجام بدهند، چون اگر این مدیران هدفشان خدمت به مردم است، باید در وهله نخست پایبند و عامل به اجرای قانون باشند؛ بنابراین اگر نگوییم این افراد منفعتی دارند که تا این اندازه بر ماندن در آن کرسی مدیریتی تأکید می کنند، حتما باید به دیده شک به آنها و مجموعه های تحت مدیریتشان نگاه کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۴۰
انتشار یافته: ۶۳
قانونی در فیزیک هست به نانم قانون بقای انژی

این قانون برای مدیران در ایران هم قابل استفاده هست.

به این شکل که یک مدیر هیچ وقت از بین نمیرود یا برکنار نمیشود و حتی با مرگش پست او به فرزندان او میرسد. یک مدیر در ایران از پستی به پست دیگر تغییر مکان میدهد یا اینقدر در یک پست میماند تا مرگ او را از پست جدا نماید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۸
در این دولت که بهش رای دادید این قانون در رابط با وزرا هم صدق میکنه
معلمی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۸
وای بر این مدیران و زر و رور
ناشناس
| Germany |
۱۹:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۸
ولا به پیغمبر قسم من به هیچ کس رای ندادم چون مشخص هست که هر کی میره بالا فقط برای منافع خودش و خانوادش هست
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۸
ایکاش دست کم مدیریت بلد بودند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۸
نمیشه مردم فکر کنند که اینها شیفتگان خدمتند و ماندنشان برمسندشان واجب شرعیه.
متاسفانه آمار این تشنگان خدمت بیشتر از تعداد بازنشسته های شاغل در کشور است.کسانی که لباس خدمت پوشیده اند و ادعای تشنگی خدمت دارند ولی نداشتن تخصص و صداقت و ایمان به چیزی که ادعا میکند باعث شده کشور مدام با دست اندازها مواجه شود.کاش روزی برسد که این تشنگان اینچنینی خدمت از کلیه مراکز و امور تصفیه شوند.
مسئولان اگر همین یک قانون را نخواهند اجرا کنند، دیگر انتظاری از مردم نداشته باشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۸
منظورتان مسئولانی است که هر یک در ۲۰ شغل مختلف تصدی دارند و برای هر کدام بیش از نیم ساعت در روز نمی توانند وقت بگذارند و میزان علاقه شان به خدمت بیش از بازنشستگان است؟
آقا توي بانك سپه بسياري از مديران عالي بانك بيش از سي سال از خدمتشون ميگذره ولي با لابي دنبال تمديد چندباره هستند.
از طرفي بوي متعفن باندبازي و قوميت محوري بالاخص كرمانشاهي ها همه پرسنل بانك را دچار تهوع كرده است.
متاسفانه اين رفتارها فضاي بي انگيزگي و بي تفاوتي را بين پرسنل بانك نهادينه كرده است.
همه ما انتظار داريم جناب وزير اقتصاد و رئيس كل بانك مركزي هرچه زودتر قديمي ترين بانك كشور را از اين اوضاع نابسامان نجات دهند...
باور كنيد شرايط خيلي بحراني است.
اینا تا زنده هستن میخان مدیر باشن
تابناك جان تكليف اين تمديدي ها كه نمي خواهند بازنشست شوند چه خواهد شد؟؟؟
برادر عزيز از اين خبرها نيست عين كوه سرجاي خودشون نشستند و هر سال مجددا تمديد مي كنند و به بي تدبيري هاي خودشون ادامه مي دهند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۸
همانند مديرعامل قديمي ترين بانك كشور
یک بار قانون اجرا کنید
تابي باز هم تو كه هر از چندگاهي اين موضوع را نمي گذاري فراموش شود ولي عزيز دل برادر اينها قوم عجيبي هستند!
عشق خدمت آنها را مجبور به هر كاري براي حفظ جايگاهشون كرده. از لابي گرفته تا تمديد چندين و چند ساله.
اين قانون هم با موج شديد تمديدها داره نخ نما ميشه...
طرف بيشتر از ٣٥ سال خدمت كرده( البته اگه اسمش رو بشه خدمت گذاشت) ولي نمي خواهد جايگاه را پس بدهد برود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۸
مثل مديرعامل و اعضاي هيات مديره بانك سپه
آقا جان مدير عامل بانك ما در جلسات مديران ادعا ميكنه من مي خوام برم ولي بزرگان نميذارن
ما نمي دونيم دم خروس را باور كنيم يا قسم حضرت عباس را
آقاي وزير چرا كاري نمي كنيد؟!
تابناك عزيز لطفا بفرماييد يه كارگروهي تشكيل بشه و سوابق خدمت مديران سازمان ها را بررسي كنه و اگه كسي تمديدي هست يا بازنشسته نسبت به ابلاغ و صدور احكامشون اقدام كنند...
آقا اصلاح نظام بانكي بايد از همين مديران عامل و هيات مديره تمديدي و بي تدبيرشون شروع بشه
با اين عتيقه هاي باند باز و فسيل شده هيچ اتفاقي در اقتصاد بانك محور كشور نخواهد افتاد
تابناك يكي هم به داد ما بانك سپه ي ها برسه
قانون گذاری که هر ۴۵ روز قانون را تغییر می کند. نمی تواند برای پیشرفت کشور تصمیم بگیرد
شهردار مشهد هم ظاهراپس ازناکامی در رایزنی ها به دیوان عدالت اداری متوسل شده است.
ماندن به چه قیمتی؟
این نوع اقدامات خود دلیلی است برتشنگی قدرت نه خدمت.
باید اجازه فعالیت به جوانان را داد پیران باید استراحت کنند منتها در خونه شون .
با سلام
برا این باز نشسته ها یه سری هم به سازمان اترژی اتمی به خصوص نیروگاه اتمی بوشهر بزنید طرف سال قبل با گرفتن هفثصد میلیون تومان بازنشت شد ولی هنوز پشت میزش و جالبه جلوی بازنشستگی دیگران رو هم گرفته چرا ؟ از ش بپرسی شاید به شما جواب بده
کاش انقدر که دلشون شور صندلیشونو میزنه نصفش کار بلد بودن
تا وقتی که این مدیران جاه طلب هستند کشور به پرتگاه نزدیکتر خواهد شد.
طرف از اول انقلاب مدیر بوده خصوصا سیاستمدارها که گاها بالای ۹۰ سال سن دا ن و‌کنار نمیرن!
با انتصاب مجدد افراد بازنشته ديگر انگيزي براي نيرو هاي جوان شاغل در سيستم دولتي وجود ندارد با شرايط بيكاري حاضر در جامعه ، كاش دولت همه شروط بري شاغلين خدمت 30 سال را بردارد و كساني بيش از سي سال خدمت دارند از سيستم دولت تشريف ببرند چون اينها با ادعاي داشتن تجربه امكان رشد را به هيچ كس نمي دهند
متاسفانه در میان مدیران سطح میانی وبالایی بانکها نیز افراد بازنشسته وتمدید شده حضور دارند وهیچکس حواسشان به آنها نیست ومخفیانه و با داشتن رابطه سال بسال تمدید میکنند / ایکاش سایتتون منبعی باشد برای اطلاع رسانی ! وهر فردی که باید بازنشسته شود ونمیشود نام وسمتش " با توجه به اطلاع رسانی مردمی "درج شود
بنده به عنوان معلم بازنشسته دانشگاه پس از باز تشست بعلت احتیاج مبرم گفتم به شرطی ادامه میدهم که حقوقی در کارنباشد وپنج سال رایگان ادامه دادم تا شاگردان جدید رسیدند وکار بنده تمام شد این کسانیکه به میزها چسبیده اند تنها برای درامد مشروع یا .... میخواهندبمانند وگرنه اگر سیستم احتیاج داشته باشد خودش درخواست میکند این شغلهاییکه مطرح شده جوانتر ها کار ایی بیشتری دارند بنده جای این اقایان احساس شرم میکنم بنده درمقابل داتشجو انترن ورزیدنت اگر پولی میگرفتم بحق بی شخصیتی خودم را نشان داده بودم انسان میتواند زندگی کوچک یگیرد تا خودش را کوچک نکند سرانجام چند متر پارچه سفید اما باقی ماندن عزت وابرو برای بازماندگان
این فسیل ها شیفته خدمت هستند نه تشنه قدرت
بفهم فهیم
بخدا قسم خیالی از همین بازنشته ها در زمان که هم مسولیتی داشتن کاری بلد نبودن چه رسد بهحالا که باز نشته هم هستن بخدا جواب باید پس بدن
زمانی که مردم میگفتن مگر اینها بازنشسته نشدن . از این سازمان به ان سازمان میرفتن ولی به مردم دورغ میگفتن این بندگان خدا حقوق نمیگیرن فقط بخاطر خدا احساس مسولیت میکنن.حالا چرا بازنشسته بشن .بزاریت واسه خدا وخلق خدا کار کنن.اینها ژن ژاپنی دارن تا سر کار نمیرن بازنشسته نمیشن.هی بگید این ژاپنیها چقد کار میکنن.اگر واقعا متدین باشیم تمام حقوق اینها بعد از بازنشستگی حرامه چون یکنفر راضی نبود.منم خل شدم راضی باشی ویا نباشی به تو چه ربطی داره.
لطفا مسولین بالای ۹۰ سال را بازنشست کنید....
اینها همان خادمان ملت هستند که ادعای اسلام وشیعه علی را دارند واینجور به میزها چسبیده اند
دور از جان بازمشسته های شرافتمند.که صورتشان باسیلی هم سرخ نمیشود.اینان بی انصاف های جامعه ومردم هستند .
سلام امیدوارم این قانون برای همه اجراشود
تابناک. جان عزیزت سانسور نکن آقایان از در بروند بیرون از پنجره می آیند تو با تشکیل شرکت وبا نفوذی که در دستگاه ها دارند دوباره از بیت المال خیلی بهتر بهره مند می شوند چون در خون مسولان ما رانتخواری نهادینه شده است
رسیدگی به دوره تصدی بازنشستگان گروه دوم که حاضر به کنازه گیری نیستند باید حتما دردستور کار مجلس قرار گیرد تا رانت های داده وخورده انها مشخص وبسزای اعمالشان برسند .
وقتی سازمان امور استخدامی کشور که متولی و پیشقدم این کار باید باشد همگی بازنشسته هستند از کسی دیگه ای توقعی نیست ضمنا مطمئن باشید همه این بازنشسته ها به عناوین و قراردادهای مختلف بکار برگردانده می شوند مثل مشاور، قرارداد شرکتی/ حجمی/ کار معین/ ساعتی و خیلی عناوین دیگه که بعد از این تاریخ کشف و اختراع می شوند ، به نظر بنده اول باید از سازمان امور استخدامی کشور شروع کرد
اوه ! مردم مردند از بس که شما خدمت کردید ما نمی خوایم اینقدر از خود گذشتگی کنید و به خودتان فشار بیارید
سلام
چه ضرورت ونیازی به استعفای مدیران بازنشسته وجوددارد؟افرادجایگزین انتخاب واحکام ایشان صادرومنصوب شوند.مگردرعزل ونصبهامدیرقبلی لزومااستعفامی دهد؟
خیلی جالبه که سختگیریها و فشارها فقط روی مردم اعمال میشه . مثلا یه خطای کوچیک ترافیکی داشته باشی بلافاصله پیامک میاد که فلان مبلغ جریمه شدی . اما در مورد خودشون فقط میخوان از زیر قانون فرار کنن . آقا بهترین سن مدیریت بین 35 تا 45 ساله هستش البته در مورد نوابغ نه دولتمردان ما که عاجز هستن از کنترل قیمت شیر و گوجه فرنگی و تا 90 سالگی هم میخوان تشریف داشته باشن .
آقا لطفا دیگه بازنشسته ها رو سرکار نیارید ..بازنشسته ها فقط لیست رو پر میکنند وگرنه هیچ فایده دیگه ای ندارند خواهش میکنم به جوان ها ظلم نکنید .من الان چهار ساله سرکارم خانواده شهید هم هستم دو تا لیسانس هم دارم هنوز که هنوز قراردادی هم نشدم ..بیمه هم نیستم
تابناک مدیر عامل و اعضا هیپت مدیره شرکت ...بازنشسته هستند ولی همشون عاشق خدمت به مردم به هر خدمتی هستند
خدا راشکر عمر زیادی بهشون عطا بکنه که تا حالا حالا ها جای جوون تر ها بمونن
عمق فساد اداری در اینجا معلوم می شود
اخه چی بگیم یک عده جونسون را خالطانه و بی منت دادند یک عده میز و پست و را زوری نمیدهند
متاسفانه یکی از بزرگترین دانشگاههای شمال کشور، با داشتن بیش از 400 عضو هیت علمی که بیش از نصف آن دانشیار و استاد تمام می باشند رئیس آن استاد بازنشسته یک دو سال است بدون مجوز ریاست میکند و حاضر نیست مسئولیت خود را واگذار نمایید لطفا وزیر محترم علوم ، نمایندگان محترم مجلس توی این جند روز باقی مانده فکری کند
اقا توی شرکت ما ، چند نفر ما ها همون اول ابلاغ استعفا دادیم و برای 14 نفر دیگه هم نامه اومده که بروند اما شخصی که 44 سال سابقه دارد(سال 83 بازنشسته شده) همچنان با لابی گری خود را تافته جدا بافته می داند و تقریبا از همه راه های ممکن برای بقا و دریافت حقوق 30 میلیونی فروگذار نکرده.
جالبتر اینکه در حالیکه تحصیلات دکترا و ارشد در کشور بیکارند ، ایشان پسر دیپلمه اش را عضوو هیات یکی از شرکتهای تابعه کرده. خدا به داد ما برسد
حالا تصور کنید یک خبرنگار یک اختلاس را افشا کرده بود هزارتا مدعی پیدا می شدند اما برای این قانون شکنان آب از آب هم تکان نمی خورد!!!
مثل اینکه تقاضای محترمانه در این کشور جواب نمی دهد.
با توجه به فرصت سوزی مسئولین از این لحظه به بعد در سایتهای رادیو فردا و بی بی سی کامنتهای دردناک میگذارم تا مسئولین بفهمند سرمایه مردمی یعنی چی.
اگر یک ذره مردم دوستی در وجود اینها بود همین یک قانون را اجرا میکردند.
سلام تابناك واقعا ممنونيم از اين دغدغه درستي كه داري و اين موضوع را پيگيري مي كني
اميدوارم بزرگان تصميم گير در وزارت اقتصاد و بانك مركزي حواسشون به اين مديران فسيل در زير مجموعه شون باشه چون واقعا اينها عواملي هستند كه نظام بانكي كشور را به نابودي و اضمحلال كشيده اند
وضعيت اسفناك بانك ها به خاطر اينه كه اين مديران بازنشسته و تمديدي حاضرن حتي به آجرهاي بانك را براي منافع شخصي خودشون چوب حراج بزنند
همش معامله همش لابي همش ظلم همش باندبازي همش قوميت محوري همش سفارش پذيري و همش بي عرضه گي
تابي جوون اينها قبل از اينكه برن با سفارش پذيري از منابع قدرت، نيروهاي سفارشي آنها و افراد حلقه به گوش و گماشته خودشون را در مناصب سازماني جاي داده اند تا حتي بعد از رفتنشون جاي پاي خود را در سيستم حفظ كنند و عملكردهاي اشتباه م مفسده آميز آنها را لاپوشي كنند
نكته جالب اينكه بسياري از اينها بدون سابقه قابل قبول و در مواردي با عملكرد بسيار افتضاحشون در مناصب قبلي در سازمان هاي تخصصي و حساس در رده هاي عالي قرار گرفته اند
دريغ از يك قدم مثبت و تاثيرگذار
نمونه بارزش نظام بانكي كه ما از نزديك شاهدش هستيم
بابا يكي به اينها بگه ارث باباتون نيست كه يه جايگاه دولتي است كه چند صباحي دست شما بود و الان بايد تشريف ببريد به حاج خانم و نوه هاتون برسيد
باور بفرماييد با توجه به عملكرد مفتضحانه شما در دوران مسئوليتتون، قحط الرجال نيست و هرچه سريعتر بهترين نيروها در كليه رده ها جايگزين شما خواهند شد
البته نه از بين نورچشمي هاتون بلكه از بين نيروهاي واجد شرايط علمي، تجربي و اخلاقي
فساد مالی و اداری در بانکها و صندوق بازنشستگی بانکها بیداد کرده
تابناك عزييييييييييييز اميدوارم مسئولين همين گزارش شما را پايه قرار دهند و تكليف مديران بازنشسته و تمديد را يك بار براي هميشه مشخص كنند و پرونده هاشون را ببندند تا انرژي و روحيه جديد و تازه به سيستم كشور تزريق شود
اينها اثرات منفي شون هزاران هزار برابر بدتر از تحريم هاي امريكاست
چطور وقتی توان برخورد با چند ده یا چند صد نفر بازنشسته بی هنر صاحب نفوذ وجود ندارد امیدوار هستند که جلوی آمریکا بایستند؟؟؟؟!!!!! به نظر من همین فردا رسما و علنا ۱۳ شرط آمریکا را بپذیرید و کار را تمام کنید و بی خود هم زمان را از دست ندهید.
آن جوانهایی که بدون سواد و تخصص در سالهای ۵۷ تا ۶۴ بر مصدر امور نشستند را فقط حضرت عزرائیل میتواند از قدرت کنار بزند.
تلاشها بیهوده است و مردم باید فقط دست به دامن حضرت عزراییل شوند و از خدا بخواهند شر "شوق خدمت" ایشان را از سر تمام امور ما هرچه سریعتر کم کند.
آمین یا رب العالمین
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل