بازدید 7233
۲

نجات ۴۱ کوهنورد توسط سپاه و هلال احمر

کد خبر: ۸۴۹۹۹۳
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۷ - ۰۵:۳۰ 09 November 2018
رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان بیستون از نجات جان ۴۱ کوهنورد گم شده در ارتفاعات کوه «پراو» توسط سپاه پاسداران و گروه امداد کوهستان هلال احمر خبر داد.

ادریس مرادی در گفتگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، گفت: امشب ساعت ۱۸ تعدادی از کوهنوردان در کوه «پراو» به دلیل تاریکی هوا مسیر بازگشت را گم کردند، همچنین حال جسمی یکی از کوهنوردان مساعد نبود که این مسئله از طریق مرکز EOC استان به گروه واکنش سریع جمعیت هلال احمر اطلاع داده شد.

وی ادامه داد: بر اساس اطلاعات ارائه شده، گروه امداد کوهستان به منطقه «کانی دوزرده» اعزام شدند تا اقدامات تأمینی را انجام و کوهنوردی که دچار افت فشار شده بود را به پایین کوه منتقل نمایند.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان بیستون افزود: پیش از رسیدن نیرو‌های امدادی هلال احمر، امدادگرانی از سپاه پاسداران به کمک کوهنوردان رفته بودند و کوهنورد را که دچار مشکل شده بود به دامنه کوه و به نزدیک‌ترین مرکز درمانی انتقال داده بودند.

مرادی افزود: کوهنوردان جمعا ۴۱ نفر بودند که از این تعداد ۲۲ نفر از شهرستان گناوه، ۱۶ نفر از جوانرود و روانسر و ۳ نفر از کرمانشاه بودند که با کمک نیرو‌های امداد سپاه پاسداران و هلال احمر شهرستان بیستون به محل امن منتقل شدند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
گفتن از ما، اندیشیدن از شما!

هر کسی که به کوهستان ناآشنایی یا به مسیر ناآشنای کوهستانی قدم می گذارد بدون اینکه بداند، خطرهای متعدد جانی را برای خود و همراهان بجان می خرد.

خطرات خدای نکرده:

- سرما زدگی
- سقوط از ارتفاع
- سقوط سنگهای کوچک و بزرگ بر روی افراد
- سقوط بهمن
- در رفتگی یا صدمه به پا یا سایر اعضا و ناتوانی در برگشت
- گم شدن در ارتفاعات و ناچارا دست بخطر زدن
- مار گزیدگی
- مواجهه با حیوانات وحشی
- کمبود دسترسی به اکسیژن بویژه برای افراد دچار نقصان در اکسیژن رسانی
- وجود گازهای مسئله آفرین همچون گوگرد توأم با رقیق بودن هوا و کمبود اکسیژن
- ایجاد حساسیت و حملات شدید اسم
- وجود گیاهان مختلف، گرده افشانی و حساسیت فصلی
- عدم دسترسی بموقع به خدمات پزشکی و اورژانس
- و هزار و یک پیشامد غیره منتظره و غیر قابل پیش بینی

به عبارت دیکر خطرهای متعدد و چه بسا متنوع تر از آنچه که فکر می کنید در کمین کوهنوردان و همراهان است.

در کوهستان هرگز وارد مسیر های ناشناخته، غیر معمول، خلوت، متروک و ابداعی خود و یا افراد غیر بومی نشوید که احتمال درماندن و صدمه خوردن، سقوط کردن و حتی منزلگاه ابدی شدن در آن کم نیست.

این را بدانید و همواره بخاطر داشته باشید برعکس انتظار و توقع، خطر پائین رفتن یا برگشتِ راه رفته از سخره ها و سنگها، دو برابر خطرناکتر از صعود از آنهاست بنحویکه باور نمی کنید که شما همچین مسیری را بالا آمده باشید بنابر این اگر شما از سخره ها و سنگهای خطرناک تلاش می کنید خود را به ارتفاعات برسانید و از همان مسیر قصد برگشت دارید، پیش از اقدام بدانید مسیر برگشتان دو برابر خطرناکتر از قبل خواهد بود.

پس اگر مسیر صعودتان خیلی خطرناک است، مسیر برگشت تان از همان مسیر وامصیبتاست و از مسیری دیگر و ناشناخته نیز ممکن است وامصیبت در وامصیبت باشد!
لذا شایسته است از صعود در مسیرهای خطرناک جدا اجتناب کنید تا جان مبارک را بخطر نینداخته و خاطر عزیزان را پریشان نکنید یا یک عمر غصه و سوز دل بر آنان تحمیل نکنید.

بیشتر افرادی که به کوهستان می روند قاعدتا یک سری ملاحظات را در نظر می گیرند اما ملاحظات شان برای موارد پیش بینی نشده و یا ناشناخته کافی نیست و گاه و بیگاه آن میشود که یکی از موارد، سبب ساز این خبر تاسفبار میشود.
دمشون گرم بخدا اگه این اتفاق هرجای دنیا افتاده بود سلبریتی های ما روزی ۱۰۰بار میکوبیدن تو سر نیروهای نظامیمون،دم سپاه و هلال احمر گررررررررممممم...
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل