بازدید 2400
اقتصاد در گذر زمان

از وزیر مالیه شدن ممتازالدوله تا ضرب الاجل دیوان محاسبات برای مدیران بانکی

موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی هجدهمین روز آبان ماه اختصاص دارد که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.
کد خبر: ۸۴۹۹۷۷
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۰ 09 November 2018

به گزارش تابناک اقتصادی، تاریخ اقتصاد ایران و جهان آینه ای است تمام نما از رویدادهای اقتصادی که در گذشته رخ داده است و بیانگر ریشه های تاریخی بسیاری از واقعیت های امروز ایران و جهان است. موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی هجدهمین روز آبان ماه اختصاص دارد که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.

 

18 آبان 1296، علاءالسلطنه رییس ‌الوزرا با معرفی مشیرالدوله به وزارت جنگ، موتمن ‌الملک وزارت علوم، تجارت و فوائد عامه، قوام السلطنه به وزارت داخله، مستشار‌الدوله به وزارت پست و تلگراف، ممتازالدوله وزارت مالیه و نصرالملک وزارت عدلیه کابینه خود را تغییر داد و ترمیم کرد.

18 آبان 1341، مردم اصفهان به دلیل گرانی برق اعتصاب کردند.

18 آبان 1344، نخست ‌وزیر لایحه پانزده میلیارد ریال اعتبار برای تقویت نیروی دفاعی کشور را به مجلس تقدیم کرد.

18 آبان 1347، یک موافقتنامه بازرگانی بین ایران و کویت امضا شد.

18 آبان 1348، دولت برای تقویت ارتش سی میلیارد ریال اعتبار از مجلس تقاضا کرد.

18 آبان 1357، امام خميني (ره) از روحانيون دعوت كردند به آن دسته از كارگران و كارمندان و كسبه اي كه در اثر تداوم اعتصابات دچار تنگدستي شده اند ياري رسانند و در اين راه اجازه دادند نيمي از «سهم امام» را هزينه كنند.

18 آبان 1389، بازرگانان اماراتی در دیدار با معاون حاکم دبی نسبت به موانع و مشکلات پدید آمده در همکاری تجاری با ایران اعتراض کردند و خواهان رفع این موانع شدند.

18 آبان 1390، محمود بهمنی رییس کل بانک مرکزی با اعلام اینکه افزایش اخیر نرخ ارز ریشه سوداگرانه دارد از طراحی سناریویی در بانک مرکزی برای برقراری مجدد نظام یکسان‌ سازی ارز خبر داد.

18 آبان 1394، اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس ‌جمهوری در دیداری با میرکو شاروویج، وزیر تجارت خارجی و روابط اقتصادی بوسنی و هرزگوین رقابت اقتصادی کشورهای دیگر برای ورود به بازار ۸۰ میلیونی ایران را پس از برجام رو به افزایش دانست و گفت: تهران هیچ محدودیتی برای گسترش مناسبات با سارایوو قائل نیست.

18 آبان 1395، دیوان محاسبات با تعیین مهلت سه روزه برای مدیران بانکی، آنها را ملزم به برگرداندن مازاد مجموع حقوق و دریافتی ‌های۲۰ میلیون تومانی ماهانه از ابتدای سال ۱۳۹۳ تا آبان ماه 1395 کرد. مدیران بانکی نسبت به این نحوه برخورد و مهلت تعیین شده معترض شدند و حتی این اعتراض خود را به دیوان محاسبات اعلام کردند.

 

منابع: موسسه مطالعات و پژوهش های سیاسی و روزنامه دنیای اقتصاد

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار