بازدید 3214

مشهد مقصد اصلی گردشگران کشورهای منطقه

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اعتقاد به اینکه خانه‌های غیرمجاز در جریان جذب مسافر عامل گسترش آسیب‌های غیراخلاقی و ناگوار شده‌اند، گفت: ایجاد سایتی برای شناسایی و ثبت مشخصات گردشگران خارجی ضروری است.
کد خبر: ۸۴۹۹۲۴
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۴ 08 November 2018

احمد سالک در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به افزایش شمار گردشگران ایرانی و خارجی به مشهد مقدس همزمان با فرارسیدن روزهای عزاداری پایان ماه صفر، گفت: به‌یقین ماه‌های محرم و صفر و دیگر ایام مذهبی در طول سال فرصتی برای جذب گردشگر به شهرهای مذهبی و ایجاد اشتغال و درآمدزایی از طریق آن است اما مسائل مهمی همچون تقویت زیرساخت‌های لازم برای جلب گردشگر در سراسر کشور بسیار حائزاهمیت است، هتل‌ها و مسافرخانه‌های مناسب بخشی اصلی این زیرساخت‌ها به شمار میایند که باید با جذب بخش خصوصی در توسعه آن‌ها کوشید.

برای گردشگران مذهبی برنامه‌های مذهبی و فرهنگی ایران بسیار جذاب است

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه گردشگرانی که به ایران به‌ویژه در این ایام سفر می‌کنند افراد مذهبی هستند که شامل کشورهای همسایه همچون حاشیه خلیج‌فارس تا کشورهای آفریقایی می‌شود، ادامه داد: برای این افراد برنامه‌های مذهبی و فرهنگی بسیار جذاب است و این برنامه‌ها می‌توانند اهداف سیاسی ایران را در منطقه تسهیل کند بنابراین باید به مسائل فرهنگی نیز توجه کرد.

ایجاد سایتی برای شناسایی و ثبت مشخصات گردشگران خارجی ضروری است

وی با بیان اینکه جلوگیری از جریان نفوذ از کشورهایی که با ایران دشمنی دارند ایجاد سایتی برای شناسایی و ثبت مشخصات گردشگران ضروری است، افزود: دولتمردان باید این مهم را نیز هرچه سریع‌تر تحقق بخشند.

مشهد مقصد اصلی گردشگران کشورهای منطقه

سالک همچنین به فعالیت غیرمجاز خانه‌مسافرها که بخشی از گردشگران و زائران خارجی در آن‌ها اسکان دارند، اضافه کرد: اکنون که این شهر مقصد اصلی گردشگران کشورهای منطقه شده بخشی از آن‌ها سراغ این اقامتگاه‌های غیرمجاز می‌روند که به لحاظ امنیتی اصلا به صلاح نیست، چراکه اطلاعات این مسافران در هیچ سامانه‌ای ثبت نمی‌شود.

خانه‌های غیرمجاز مشهد در جریان جذب مسافر عامل گسترش آسیب‌های غیراخلاقی و ناگوار شده‌اند

وی با اعتقاد به اینکه خانه‌های بومی و غیرمجاز در جریان جذب مسافر با کمال تاسف عامل اتفاقات و آسیب‌های غیراخلاقی و ناگوار شده‌اند، ادامه داد: دولت باید نگاه ویژه‌ای به مشهد داشته باشد.

قیمت‌ها باید در زمان پیک سفرها کاهش یابد نه افزایش

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه قیمت‌ها باید در زمان پیک سفرها کاهش یابد نه افزایش تا مسافران داخلی و خارجی باز هم نسبت به سفر رغبت نشان دهند و این مسئله نیاز به نظارت و فرهنگسازی دارد، اظهار کرد: قیمت بلیت هواپیمای سفر به مشهد در ایام تولد و شهادت امام رضا(ع) چندین برابر می‌شود و مسئولان خود عامل این مهم هستند.

استانداری مشهد به‌عنوان محور ساماندهی مشکلات فوق بیش از گذشته پای کار بیاید

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی معتقد است استانداری مشهد به‌عنوان محور ساماندهی وضعیت مشهد و مشکلات فوق باید بیش از گذشته پای کار بیاید و تمام دستگاه‌ها را در این راستا ساماندهی کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار