بازدید 10138

پرده‌برداری چین برای نخستین بار از جنگنده پهپاد

کد خبر: ۸۴۹۶۳۸
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۷ - ۰۵:۳۰ 07 November 2018

چین برای نخستین بار، از جنگنده پیشرفته «سی اچ 7» بدون سرنشین ( پهپاد) موسوم به «جنگنده مخفی» پرده برداشت که به گفته برخی تحلیلگران، این هواپیما براساس تکنولوژی به سرقت رفته از آمریکا تولید شده است.

به گزارش روز شه شنبه شبکه خبری اسکای نیوز، درحالی که چین مدعی است که کار توسعه این جنگنده بدون سرنشین (پهپاد) که قرار است سال آینده میلادی در بوته آزمایش قرار گیرد، در این کشور انجام شده است.
اما ناظران بر این باورند که این پرنده کپی هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی به ویژه «ایکس 48 بی» متعلق به نیروی دریایی واشنگتن است.
این جنگنده برای نخستین بار در نمایشگاه هواپیمایی «ژوهای» چین که امروز به کار خود پایان می دهد، به نمایش درآمده است.
براساس گزارش چاینا دیلی، این هواپیما، 10 متر طول، 22 متر پهنا و دقیقا حجم آن با پهپاد «ایکس 7بی» شرکت نورثروپ گرومن (Northrop Grumman )است.
این پهپاد چینی دارای موتور جت است و قابلیت عملیات گشت زنی دریایی در ارتفاع 42 هزار و 650 پا( 13 هزار متر) از زمین بپردازد و سرعتی برابر 571 مایل( حدود919 کیلومتر ) بر ساعت دارد که سرعت آن مانند پهپاد آمریکایی ایکس 7 بی؛ است.
براساس گزارش خبرگزاری رسمی چین (شینهوا)، این جنگنده یک مخزن موشکی مخفی دارد و قادر است که اهداف را با موشک های ضد رادار، موشک های هوا به زمین و موشک های دوربرد هدف قرار دهد.
این هواپیما که پیش بینی می شود، تولید آن سال 2022 آغاز شود، در ارتفاع و سرعت بالا حرکت می کند و ضمن قابلیت عملیات شناسایی در مناطق خطرناک، به صورت پنهانی می تواند اهداف دشمن را مورد حمله قرار دهد.
وانگ یونگ چی» کارشناس چینی ساخت پهپاد در این باره گفت: جنگنده «سی اچ 7» برای ایجاد توازن میان جنگنده های آمریکایی «ایکس 47 بی» و «آر کیو – 180» و پهپاد «نورون» جنگنده ساخت اروپا طراحی شده است.
یونگ چی در پایان گفت که امکان پرواز این جنگنده از ناو هواپیمابر وجود دارد و قرار است که این هواپیما به کشورهای دوست چین صادر شود.
نمایشگاه بین‌المللی هوافضا و هوانوردی چین یا نمایش هوایی زوهای بزرگترین نمایشگاه هوایی در این کشور است که از سال 1996 هر دو سال یک بار در زوهای در استان گوانگ‌دونگ چین برگزار می‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل