بازدید 19201

برترین ارتش اروپا

کد خبر: ۸۴۹۵۹۶
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۷ - ۰۱:۰۰ 07 November 2018

خبرگزاری صدا و سیما نوشت: روسیه قدرتمندترین ارتش اروپا را دارد. در این طبقه بندی جایگاه دوم به فرانسه می رسد، اما در رده سوم این طبقه بندی انگلیس دیده می شود.

به گزارش اسپوتنیک، در میان بیست و پنج کشور اروپایی که میزان قدرت نیروهای مسلح آنها مورد مطالعه قرار گرفته است، روسیه قدرتمندترین ارتش را دارد.

در طبقه بندی جدیدی که نشریه بیزنس اینسایدر Business Insider در خصوص قدرت نظامی بیست و پنج کشور مختلف اروپایی انجام داده است، روسیه در صدر قرار گرفت. در این تحقیق معیارها و مولفه هایی از قبیل شمار نیروهای نظامی، کمیت و کیفیت تجهیزات دفاعی، نیروی هوایی و همچنین بودجه دفاعی این کشورها مورد توجه بررسی و مقایسه گرفته است.
به نوشته نشریه بیزنس اینسایدر، روسیه با داشتن سه میلیون و پانصد هزار سرباز، نزدیک به چهار هزار فروند هواپیما، بیش از بیست هزار دستگاه تانک و بیش از سیصد و پنجاه کشتی و بودجه دفاعی سالانه تقریبی چهل و هفت میلیارد دلار، قدرتمندترین ارتش را در میان بیست و پنج کشور اروپایی مورد مطالعه دارد. در این طبقه بندی جایگاه دوم به فرانسه می رسد که بیش از سیصد و هشتاد و هشت هزار سرباز و بیش از یک هزار و دویست هواپیما دارد و بودجه نظامی سالانه آن بالغ بر چهل میلیارد دلار است.
اما در رده سوم این طبقه بندی انگلیس دیده می شود که به نوشته نشریه بیزنس اینسایدر دویست و هفتاد و نه هزار سرباز و حدود هشتصد هواپیما دارد و بودجه دفاعی سالانه آن بالغ بر پنجاه میلیارد دلار است.
اما کشورهایی که در این طبقه بندی پس از روسیه، فرانسه و انگلیس قرار می گیرند به ترتیب عبارتند از: ترکیه، آلمان، ایتالیا، اسپانیا، لهستان و یونان. در این طبقه بندی اوکراین در جایگاه دهم قرار گرفته است.
در پائین ترین رده این طبقه بندی بلژیک قرار می گیرد که حدود سی و هشت هزار نیروی نظامی دارد و بودجه دفاعی سالانه آن از پنج میلیارد دلار فراتر نمی رود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان