بازدید 2078

وزرای دفاع و خارجه آمریکا و چین روز جمعه دیدار می‌کنند

وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد، مایک پامپئو، وزیر امورخارجه و جیمز ماتیس وزیر دفاع این کشور قرار است روز جمعه به منظور یکسری مذاکرات عالی رتبه امنیتی و دیپلماتیک میزبان همتایان چینی خود باشند.
کد خبر: ۸۴۹۴۸۷
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۴ 06 November 2018

وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد، مایک پامپئو، وزیر امورخارجه و جیمز ماتیس وزیر دفاع این کشور قرار است روز جمعه به منظور یکسری مذاکرات عالی رتبه امنیتی و دیپلماتیک میزبان همتایان چینی خود باشند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، در بیانیه وزارت امور خارجه آمریکا تصریح شده است: قرار است در جریان دومین نشست گفتوگوی امنیتی و دیپلماتیک آمریکا – چین، ماتیس و پامپئو با یانگ جیچی مقام ارشد امور خارجه حزب کمونیست چین و ژنرال وی سنگه دیدار داشته باشند. این مذاکرات دنباله نشست نخست آن‌ها خواهد بود که در ژوئن 2017 برگزار شد.

این جدیدترین رخداد در راستای عادی سازی روابط امنیتی آمریکا و چین بعد از تیره شدن روابط دو کشور از جمله بر سر تنش‌های تجاری و مناقشه دریای چین جنوبی است.

اوایل اکتبر یک مقام نظامی آمریکا اعلام کرد که سفر برنامه‌ریزی شده ماتیس به چین کنسل شده چون پکن از خالی کردن برنامه وی سنگه خودداری کرده است.

ماتیس چند روز پیش در سخنرانی در یک کنفرانس امنیتی خاورمیانه گفت، وی سنگه همتای چینی او به زودی به واشنگتن سفر خواهد کرد و تاکید کرد: رقابت استراتژیک در بردارنده خصومت نیست.

تابستان امسال ترامپ یکسری تعرفه‌های جدید بر نیمی از اقلام وارداتی چین اعمال کرد و پکن نیز در مقابل با وضع تعرفه‌هایی از جانب خود این اقدام را تلافی کرد.

چند روز پیش لی کچیانگ نخست وزیر چین به یک گروه از قانونگذاران آمریکایی که به چین سفر کرده بودند گفت، امیدوار است کشورهای آن‌ها به دنبال تنش‌های ناشی از تجارت و مسائل امنیتی « اندکی » دیدار داشته باشند.

این در حالی است که وانگ کیشان، معاون رئیس جمهور چین امروز سه شنبه اظهار کرد، پکن آماده برگزاری مذاکرات و همکاری با آمریکا به منظور حل و فصل مناقشات تجاری دو کشور است زیرا این دو کشور به عنوان بزرگترین اقتصادهای جهان از این رویارویی متضرر خواهند شد.

وانگ کیشان در سخنرانی در اجلاس اقتصاد جدید بلومبرگ در سنگاپور گفت: هم چین و هم آمریکا دوست دارند که شاهد بیشتر شدن همکاری های اقتصادی و تجاری خود باشند. چین آماده است با آمریکا مذاکراتی را در مورد مسائل مرتبط با دو طرف انجام داده و برای رسیدن به یک راه حل تجاری که مورد قبول دو طرف باشد تلاش کند. جهان امروز مشکلات بزرگ زیادی دارد که حل آنها نیازمند همکاری نزدیک بین چین و آمریکا است.اعتقاد محکم ما این است که چین وآمریکا هر دو از همکاری بهره برده و از رویارویی ضرر خواهند کرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر