بازدید 13861
پیمانه اقتصادی؛

بازار سیاه بلیت پرواز‌های مشهد/ بازار خودرو‌های داخلی از ۳۲ تا ۲۳۸ میلیون تومان/ واکنش رئیس کل بانک مرکزی به قطع سوئیفت

این پیمانه تیتر‌هایی همچون تقویت شاخص کل بورس با بی اعتنایی به بازگشت تحریم‌ها، سقوط سهام آسیایی با وحشت از اختلافات تجاری، قیمت نفت به کانال ۷۲ دلار برگشت، ناکامی طلا برای رکوردزنی در آستانه انتخابات آمریکا، تورم فصلی خدمات ۸.۷ درصد شد، واردات کالا‌های غیرضروری به بیل و بیلچه رسید، سوئیفت دسترسی برخی از بانک‌های ایرانی را قطع کرد و ۸۰ درصد صادرات توسط ۵۰۰ شرکت را در بر دارد.
کد خبر: ۸۴۹۳۴۰
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰ 06 November 2018
بازار سیاه بلیت پرواز‌های مشهد/ بازار خودرو‌های داخلی از ۳۲ تا ۲۳۸ میلیون تومان/ واکنش رئیس کل بانک مرکزی به قطع سوئیفتپیمانه اقتصادی، هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان، همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون تقویت شاخص کل بورس با بی اعتنایی به بازگشت تحریم‌ها، سقوط سهام آسیایی با وحشت از اختلافات تجاری، قیمت نفت به کانال ۷۲ دلار برگشت، ناکامی طلا برای رکوردزنی در آستانه انتخابات آمریکا، تورم فصلی خدمات ۸.۷ درصد شد، واردات کالا‌های غیرضروری به بیل و بیلچه رسید، سوئیفت دسترسی برخی از بانک‌های ایرانی را قطع کرد و ۸۰ درصد صادرات توسط ۵۰۰ شرکت را در بر دارد.

بازار سیاه بلیت پرواز‌های مشهد
 
با نزدیک شدن به روزهای پایانی صفر و افزایش تقاضای سفر به مشهد برخی شرکت های مسافرتی فرصت را مغتنم شمرده و برای جیب مسافران کیسه دوخته اند. این روزها در فضای مجازی نیز گلایه و شکایت از افزایش قیمت بلیت سفر به مشهد به ویژه بلیت هواپیما و کمیاب شدن آن بحث داغ روز شده است. با جست وجو در برخی سایت های فروش بلیت هواپیما قیمت بلیت پرواز به مشهد از شهرهای مختلف برای تاریخ های مرتبط با ایام پایانی ماه صفر با نرخ های بیش از 900 هزار تومان و یک میلیون تومان به چشم می خورد. این درحالی است که در روزهای عادی، بلیت پرواز به مقصد مشهد گاهی با قیمت کمتر از 150 هزار تومان نیز عرضه می شود. /ایرنا
 
شاخص کل بورس با بی اعتنایی به بازگشت تحریم‌ها، تقویت شد
 

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز دوشنبه ۱۴ آبان ماه ۹۷، با افزایش ۱۲۴۱ واحدی معادل ۰.۶۸ درصد به رقم ۱۸۴ هزار و ۱۵۹ واحد رسید. همچنین شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۳۶۱ واحدی به رقم ۵۳ هزار و ۶۳۹ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز با رشد ۳۴۹ واحدی، عدد ۲۸ هزار و ۲۵۰ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۲۴۶ واحدی به رقم ۱۹ هزار و ۹۴۰ واحد رسید.

همچنین شاخص سهام آزاد شناور نیز، ۱۵۵۴ واحد افزایش را رقم زد و به سطح ۱۹۳ هزار و ۹۰۴ واحد رسید. شاخص بازار اول، با ۸۷۲ واحد افزایش به رقم ۱۳۶ هزار و ۶۷۷ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۲۶۷۴ واحد افزایش همراه بود و عدد ۳۶۱ هزار و ۹۸۶ واحد را به نمایش گذاشت. دیروز نماد معاملاتی وبملت متعلق به بانک ملت با ۱۱۰ واحد، نماد کگل متعلق به معدنی و صنعتی گل گهر با ۷۱ واحد و نماد وبصادر متعلق به بانک صادرات ایران با ۶۳ واحد افزایش، بیشترین تأثیر مثبت را در رشد نماگر کل بورس داشتند.

بازار سیاه بلیت پرواز‌های مشهد/ بازار خودرو‌های داخلی از ۳۲ تا ۲۳۸ میلیون تومان/ واکنش رئیس کل بانک مرکزی به قطع سوئیفت

  با وحشت از اختلافات تجاری؛ سهام آسیایی سقوط کرد
 

روز دوشنبه، در حالی که وحشت از افزایش سریع‌تر نرخ بهره توسط فدرال‌رزرو و وضعیت نامشخص جنگ تجاری چین-آمریکا، ریسک‌پذیری را کاهش داده بود، سهام آسیایی سقوط کرد، اما پوند انگلیس با امید به برگزیت با برنامه، به بالاترین سطح خود در دو هفته اخیر رسید. گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا ـ اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی در خارج از ژاپن یک درصد سقوط کرد اما همچنان از پایین‌ترین سطح ۱.۵ ساله خود ـ که هفته گذشته ثبت نموده بود ـ فاصله مناسبی را حفظ کرده است.

نیکی ژاپن ۱.۲ درصد آب رفت، درحالی که کوسپی کره‌جنوبی با سقوط سنگین ۱.۸ درصدی مواجه شد. سهام چینی معاملات را در منطقه منفی شروع کرد و شاخص شرکت‌های برتر چین یک درصد سقوط کرد. ریس‌جمهور شی جین‌پینگ قول داد، تعرفه‌های واردات را کاهش و به گسترش دسترسی به بازار ادامه دهد. هرچند جین‌پینگ تأیید کرد برخی شرایط در خارج از چین، چالش‌هایی را برای اقتصاد این کشور ایجاد کرده است. اما پس از این که روز جمعه سهام آمریکا، با ترکیبی از داده‌های قدرتمند مشاغل ماه اکتبر و نگرانی از این که اختلافات تجاری آمریکا و چین به این زودی‌ها حل نخواهد شد، در منطقه منفی به کار خود پایان داد، سهام این کشور صبح دوشنبه را هم با آفتی ۰.۳ درصدی آغاز کرد.

قیمت نفت به کانال 72 دلار برگشت
 
از آنجایی ‌که تحریم‌های آمریکا علیه صادرات سوخت ایران با معافیت‌های اعطایی آمریکا ملایم‌تر شد و در عین حال، تهران گفته است که به فروش نفت خود ادامه می‌دهد و واشنگتن را نادیده می‌گیرد، قیمت نفت دیروز در بازارهای جهانی کاهش یافت. هر بشکه نفت برنت با 3 سنت کاهش 72.80 دلار فروخته و نفت خام آمریکا نیز با 13 سنت کاهش 63.01 دلار در هر بشکه معامله شد. هر دو شاخص نفتی برنت و نفت خام آمریکا از ابتدای ماه اکتبر تاکنون بیش از 15 درصد از ارزش خود را از دست داده‌‌اند. تحلیلگر بانک سیتی‌گروپ در یادداشتی نوشت: ما انتظار داریم تنش‌های آمریکا و چین قبل از این که بهتر شوند، افزایش پیدا کنند.
 
ناکامی طلا برای رکوردزنی در آستانه انتخابات آمریکا
 

قیمت طلا روز دوشنبه که سرمایه‌گذاران در آستانه انتخابات میان دوره‌ای کنگره آمریکا در روز سه‌شنبه جانب احتیاط را برگزیدند، ثابت بود. هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ثابت بود و در ۱۲۳۲.۰۸ دلار ایستاد. در بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در دسامبر تغییر چندانی نداشت و ۱۲۳۳.۴ دلار معامله شد. قیمت طلا هفته گذشته حدود ۰.۲ درصد کاهش داشت.

طلا پس از این که سرمایه‌گذاران در واکنش به جنگ تجاری آمریکا و چین، متقاضی خرید دلار شدند، از بالاترین رکورد امسال که در آوریل به ثبت رسانده بود، حدود ۱۰ درصد کاهش پیدا کرد.

به گزارش ایسنا، به گفته استفن اینس، مدیر معاملات منطقه آسیا اقیانوسیه شرکت OANDA، معامله‌گران نمی‌خواهند به هیچ ریسکی دست بزنند، زیرا ابهامات فزاینده‌ای در آستانه این انتخابات وجود دارد. همچنین احتمالا دلار از صعود بازمی‌ماند که طبیعتا به نفع طلا خواهد بود. اگر ریسک سیاسی آمریکا اندکی تشدید شود، این مسأله بیشتر به افزایش قیمت طلا کمک خواهد کرد.

 
80 درصد صادرات توسط 500 شرکت
 
رئیس سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به ماده 5 اساسنامه صندوق ضمانت صادرات ایران بیان داشت: بر این اساس این صندوق باید در شرایط قطع ارتباط با برخی کشورها و یا محدودیت‌ها در نقل و انتقال ارز، ریسک صادرات را کاهش دهد. وی با اشاره به حضور ده هزار فعال اقتصادی در حوزه صادرات بیان داشت: این در حالی است که فقط 500 شرکت 80 درصد صادرات را به عهده دارند و بنابراین، لازم است توجه صندوق ضمانت صادرات به شرکت‌های کوچک و متوسط هم بیشتر شود. معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه قطعا بانک‌ها به عنوان نهاد تأمین مالی حائز اهمیت هستند، بیان داشت: اما صندوق ضمانت صادرات باید با تعامل با همتایان خود در دنیا نقش آفرینی بیشتر در صدور ضمانت نامه داشته باشد. خسروتاج با اشاره به اهمیت بازارهای صادراتی عراق و افغانستان اظهار داشت: در هفت ماهه ابتدای امسال 57 درصد صادرات ما به عراق رشد داشته؛ بنابراین، به نظر می‌رسد، صندوق ضمانت صادرات باید در کشور عراق شعبه داشته باشد. /فارس
 
تورم فصلی خدمات ۸.۷ درصد شد
 
تورم فصلی قیمت تولید کننده بخش های خدمات در تابستان ١٣٩٧ نسبت به فصل قبل٨.٧ درصد افزایش یافت که بیشترین تورم مربوط به بخش «خدمات حمل و نقل، انبارداری و ارتباطات» با رشد ۱۵.۲درصدی تورم است. به نقل از مرکز آمار ایران، شاخص قیمت تولید کننده بخش­های خدمات مشتمل بر هشت بخش است که عبارتند از «تعمیر وسایل نقلیه موتوری، موتور سیکلت و کالاهای شخصی و خانگی»، «هتل و رستوران»، «حمل و نقل، انبارداری و ارتباطات»، «واسطه گریهای مالی (بیمه)»، «مستغلات، اجاره و فعالیت­های کسب و کار»، «آموزش»، «بهداشت و مددکاری اجتماعی» و «سایر فعالیتهای خدمات عمومی، اجتماعی و شخصی». گزارش شاخص قیمت تولید کننده بخش­های خدمات بصورت فصلی و سالانه منتشر می‌­شود. شاخص کل قیمت تولید کننده بخش­های خدمات (بر مبنای ١٠٠=١٣٩٠) در فصل تابستان ١٣٩٧ برابر است با ٢٨٥.١ که نسبت به فصل قبل٨.٧ درصد افزایش یافته است.
 
واردات کالا‌های غیرضروری به بیل و بیلچه رسید!
 
آمار مقدماتی گمرک از تجارت خارجی پنج ماهه سال ۹۷ نشان می‌دهد که در این مدت بیش از ۷۰ تن بیل و بیلچه از سه کشور وارد ایران شد. بنا بر آمار بر این میزان بیل و بیلچه، ۲۲۷ هزار و ۵۱۶ دلار یا به عبارتی ۹۵۴ میلیون و ۶۹۷ هزار و ۲۱۶ تومان واردات صورت گرفته است. بنا بر آمار گمرک واردات بیل و بیلچه از سه کشور امارات متحده عربی، چین و ژاپن وارد کشور شده است. به نقل از میزان، آمار‌ها نشان دهنده آن است که چین نخستین و بزرگترین صادر کننده بیل و بیلچه به کشور است که در مجموع بیش از ۴۰ تن از این کالا را به کشور صادر کرده و مبلغ ۱۱۲ هزار و ۹۱۸ دلار از این راه ارز عاید این کشور شده است.
 
بازار خودرو‌های داخلی از ۳۲ تا ۲۳۸ میلیون تومان
 
بازار سیاه بلیت پرواز‌های مشهد/ بازار خودرو‌های داخلی از ۳۲ تا ۲۳۸ میلیون تومان/ واکنش رئیس کل بانک مرکزی به قطع سوئیفت
 
سوئیفت دسترسی برخی از بانک‌های ایرانی را قطع کرد
 
جامعه جهانی ارتباطات مالی بین بانکی (سوئیفت) روز دوشنبه اعلام کرد که دسترسی برخی بانک‌های نامشخص به این شبکه مالی را به علت آن‌چه "ثبات و تمامیت سیستم مالی جهانی" عنوان نمود، قطع کرده است. سوئیفت در بیانیه‌ای مختصر با اشاره به اینکه تعلیق بانک‌های ایرانی از دسترسی به این سیستم مالی «قابل تأسف» است، اعلام کرد که این اقدام را جهت ثبات و تمامیت سیستم مالی جهانی انجام داده است. /رویترز
 
واکنش رئیس کل بانک مرکزی به قطع سوئیفت
 
رئیس کل بانک مرکزی در پی اعلام تحریم های بانکی جدید دولت آمریکا و اعلام قطع خدمات پیام رسان سوئیفت اعلام کرد: تحریم های اعلام شده، پیشتر توسط بانک مرکزی پیش بینی و برای شرایط مختلف، حتی برای مواردی فراتر از این تحریم ها برنامه ریزی شده است. وزیر خزانه داری آمریکا روز دوشنبه با انتشار فهرست 75 صفحه ای شامل جزییات تحریم های ایران، در بیانیه ای از قرار گرفتن بیش از 900 هدف در این فهرست خبر داد. عبدالناصر همتی یادآوری کرد: مذاکرات لازم با کشورهای طرف تجاری انجام گرفته و نحوه تعامل با آنها هماهنگ شده است. همتی افزود: اقدام های لازم در چارچوب تنظیم دقیق منابع و مصارف ارزی صورت گرفته و وضعیت ذخایر ارزی کشور به سطح مطلوب ارتقا داده شده است که انعکاس این امر را روزهای اخیر در ثبات بازارهای پول و ارز شاهد بوده ایم. /ایرنا
 
سازمان حمایت در حال بررسی دفاتر قیمت تمام شده دامداران است
 
رئیس انجمن صنفی گاوداران درباره آخرین وضعیت قیمت شیرخام گفت: با توجه به نوسان هزینه های تولید، دامداران خواستار افزایش قیمت شیرخام در بازار هستند که از این روی سازمان حمایت در حال بررسی دفاتر قیمت تمام شده است. وی متوسط قیمت خرید هر کیلو شیر خام از دامدار را دو هزار تومان اعلام کرد و افزود: با وجود افزایش هزینه های تولید، دامداران پیشنهاد نرخ ۲ هزار و ۱۰۰ تومانی را برای هر کیلو شیر خام به سازمان حمایت دادند که انتظار می رود این نرخ مورد موافقت قرار گیرد. مقدسی در پایان در پاسخ به این که آیا با وجود افزایش غیر قانونی لبنیات، نرخ شیر خام نوسانی داشته است، تصریح کرد: افزایش قیمت لبنیات تنها مربوط به شیر خام نیست چرا که سایر هزینه های صنایع لبنی ۴ تا ۵ برابر رشد داشته، ضمن آنکه تا کنون نرخ شیر خام افزایش یا تغییری نداشته است. / باشگاه خبرنگاران جوان
 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۴
پژو 206 تیپ 2 با موتور TU3 قیمت 59500000 بعد رانا با موتور TU5 که در تمام سایتهای معتبر قیمت خودرو چند میلیون گرانتر از 206 تیپ 2 هست 48000000 تومان ؟!!!
این آقای همتی هم حرفاش فقط باعث انبساط خاطر مردمه!اون از اینکه گفته بود دلار ناموس بانک مرکزیه اینم از اینکه گفته قطع سوئیفت مشکلی ایجاد نمیکنه و ما واسه بدترش هم آماده ایم!!!نمیدونم ایشون مردمو چی فرض کرده؟با قطع سوئیفت عملا اقتصاد کشور فلج میشه
گلم، رانا قیمتش 65 میلیون تومنه نه 48 آدم چطور به بقیه قیمت‌های شما استناد کنه
هیچکدام از خودروهای تولید داخل یورو ۵ نیستند.
مزدا ۳ ک بهترینشان است یورو ۴ بود ولی به اسم یورو ۵ به مردم فروختند.
زانتیا یورو ۳ بود ولی بعنوان یورو ۴ بمدت ۱۰ سال فروخته شد !!!
پژوها که کلا یورو بهشون تعلق نمیگیره و بعنوان خودروهای شکست خورده در بازار جهانی به ایران داده میشه.
بازار ایران ناجی شرکتهای ورشکسته خودروسازی در جهان شده.

چه مردم ساده لوحی هستیم.
مسولیین هواسردشده یک فکری به قیمت گران بخاری بکنید،سخنرانی بسته یه مقدارم عمل کنید
ذخیره ارزیتون باعث ثبات بازار ارز شده؟خخخخخ
باسلام
اگر مردم ما کمی تحمل میکردند وخودروهای صفرخریداری نمیکردند خودروفروشها مثل قبل با التماس ووام خودروها به مردم میفروختند ولی افسوس مردم بسیار مردم خوب وخوش باورند فوری تا یک برنامه فروش توسط این دوخودروساز اعلام میشود مردم هجوم میبرند برای خودرویی که معلوم نیست دوسال اینده چه خودرویی میخواهند تحویل بدهند کجای دنیا این روش خودرو میفروشند اگر قوه محترم قضائیه کمی کمک میکرد به مردم میتوانست دماراین دوخوروساز دربیاورد ولی به اسم حمایت تولید داخلی دارند تابوت مرگ میسازند وکسی هم نیست بگوید کجای دنیا میایند پول مردم میگیرند دوسال بعد خودرو باقیمت دیگر وخودرودیگر واگذار میکنند
واکنش رئیس بانک مرکزی چقدر تاثیر گذار بود!!!
آقای بهمنی اعلام کرده سوئیفت در حال اجراست ولی رییس بانک مرکزی خلاف اینرا عنوان کرده . چرا اینگونه خبر های متفاوت در کشور وجود دارد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۵
تازه اومدی تو ایران
مثل اینکه این اقا هنوز نمیداند که بانک مرکزی جزو تحریم هاست پس چگونه میتواند عملیاتی را اداره و یا اجرا نماید
با سلام ریئس جمهور می گویند تحریم ها اثر نکرده ولی جناب آقای روحانی برای مردم اثر کرده به فکر مردم باشید برای فرمایش شما مثال می آورم مردم می گوید ما از گرسنگی تلف می شویم شما می فرمایید نگران نباشید نانوایی نان می پزد.
مس!ولین محترم
پس هنوز شیر خام گرون نشده وتمام این گرانی ها بخاطر بسته بندی است .یک پیشنهاددارم برای جلوگیری ازخروج ارزبابت بسته بندی لبنیات به مردم فقط شیرخام بدن تاخودشون ماست وپنیردرست کنند
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل