بازدید 2519
۱

چه تعداد از زائران، ارز اربعین گرفتند

بازگشت زائران اربعین در حالی به روزهای پایانی خود نزدیک می شود که تنها حدود 10 درصد از مجموع حدود 2میلیون زائر ایرانی برای دریافت ارز در سامانه بانک ملی ثبت نام کرده و بیش از 83 درصد آنان ارز خود را دریافت کردند.
کد خبر: ۸۴۸۸۸۹
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۰ 04 November 2018

بازگشت زائران اربعین در حالی به روزهای پایانی خود نزدیک می شود که تنها حدود 10 درصد از مجموع حدود 2میلیون زائر ایرانی برای دریافت ارز در سامانه بانک ملی ثبت نام کرده و بیش از 83 درصد آنان ارز خود را دریافت کردند.

به گزارش ایرنا، برای اربعین امسال بانک مرکزی تامین ارز زائران را متقبل شد تا هر زائر بتواند مبلغ یکصد هزار دینار عراق را در بانک ملی ایران خریداری و اسکناس آن را در سه شهر عراق و سه نقطه مرزی (در مجموع پنجاه نقطه) تحویل گیرد.

بر اساس این برنامه که بانک ملی ایران عهده دار اجرای آن شد، ارز این زائران به بهای هر دینار 96 ریال محاسبه می شد و زائران می توانستند با پرداخت ریالی آن، اسکناس دینار را در نقاط مشخص شده‌ شهرهای نجف، کربلا، کاظمین و همچنین سه نقطه مرزیِ مقابل مرزهای مهران، چزابه و شلمچه (در داخل خاک عراق) تحویل گیرند.

این مسئولیت زمانی به بانک ملی محول شد که حدود یکصد هزار نفر از زائران وارد خاک عراق شده بودند و از این رو برای ایجاد 250 باجه در نقاط مختلف عراق از جمله کاظمین، نجف، کربلا، مناطق مرزی مهران و شلمچه با یک شرکت پیمانکار عراقی قراردادی منعقد شد. با این حال در روزهای اول و دوم اجرای پروژه با شرایط نامساعد جوی اعم از طوفان و بارندگی های شدید در منطقه مرزی مهران همراه شد و امکان حمل کانکس ها و دایر کردن باجه ها را مختل کرد.

ساعاتی از دایر شدن باجه های تحویل ارز نگذشته بود که بانک مرکزی عراق و نیروهای امنیتی این کشور بنا به دلایل مختلف از جمله نداشتن مجوزهای مربوطه و رعایت مسائل امنیتی بیش از 200 باجه بانک ملی از جمله باجه های مستقر در فرودگاه نجف را تعطیل کردند.

قطعی های مکرر و طولانی مدت برق و اینترنت که ناشی از ضعف در زیرساختهای عراق بود، از دیگر مشکلاتی بود که مانع از خدمت رسانی ارزی به زائران شد و زائران برای دریافت ارز مجبور شدند در صف های طولانی معطل بمانند.

با این حال نگاهی به آمارها نشان می دهد که از حدود 2 میلیون زائر ایرانی اربعین تنها حدود 200 هزار نفر برای دریافت ارز در بانک ملی ایران ثبت نام کرده بودند و آنگونه که مسعود خاتونی عضو هیات مدیره بانک ملی ایران به ایرنا گفته است، ۸۳ درصد آنان موفق به دریافت ارز خود شده اند.

اما آن دسته از زائران اربعین که برای دریافت ارز ثبت نام کرده اما موفق نشده اند دینار دریافت کنند، می توانند از فردا (14 آبان ماه) با ارائه اصل گذرنامه نسبت به دریافت پول خود در تمامی شعب بانک ملی ایران در سراسر کشور اقدام کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
واقعا به این نحو برخورد با مردم ایران زمین آنهم با زائرین آقا ابا عبدالله الحسین افتخار می کنید؟؟؟!!!!!! بعضی مواقع خجالت کشیدن و عذرخواهی نمودن هم خوب چیزی است. آنهایی که با سیاست های اشتباه و به نظر عمدی به مردم آنهم به زائرین آقا ابا عبدالله الحسین توهین روا داشته و صف ها طولانی آنهم در کشور دیگر بویژه در ایام کوتاه و گرانبهای اربعین به صف می کنند و در آخر هم می گویند امروز تا این ساعت یا تا این شماره امکان پرداخت می باشد بروید و فردا بیائید، باید از این رفتارشان خجالت کشیده و عذر خواهی کنند.رفتن و در یک باجه نشستن و... که هنر نیست. ضمنا ما هنوز یادم نرفته است که کسی که حدود 3 هزار میلیارد تومان از مردم را به کشور کانادا برد، مدیر عامل اسبق بانک ملی ایران بود نه مردم عادی و یا خدایی ناکرده زائرین آقا ابا عبدالله الحسین، لطفا دیگران به کیش خویش نپندارید. نکته جالب اینست که هم اکنون هم بر خلاف سیاست اعلامی قبلی خودشان که گفته بودند که اگر کسی نتونست این ارز را بگیرد، مبلغ واریزی به حساب واریز کننده برگشت خواهد شد، می گویند آنهایی که نتونستند ارز خود را بگیرند بایستی پاسپورت خود را ارائه کنند!!!!!؟؟؟؟؟ والسلام.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار