بازدید 26287
آخرین تحولات خاورمیانه؛

انتقال پیام تهدیدآمیز نتانیاهو برای تهران از کانال عمان/جزئیات طرح هند برای پرداخت بهای نفت ایران به روپیه/استفاده ترکیه از حسگرهای فیبر نوری در مرز ایران

احتمال معافیت ژاپن از تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ایران، جزئیات طرح هند برای پرداخت بهای نفت ایران به روپیه، استقبال امارات از بازگشت تحریم‌های آمریکا علیه ایران و استفاده ترکیه از حسگرهای فیبر نوری در مرز ایران، از جمله مهم ترین خبرها و رویدادهای مرتبط با خاورمیانه در 24 ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به انتقال پیام تهدیدآمیز نتانیاهو برای تهران از کانال عمان نیز اشاره کرد.
کد خبر: ۸۴۸۶۴۴
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۰ 04 November 2018

احتمال معافیت ژاپن از تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ایران، جزئیات طرح هند برای پرداخت بهای نفت ایران به روپیه، استقبال امارات از بازگشت تحریم‌های آمریکا علیه ایران و استفاده ترکیه از حسگرهای فیبر نوری در مرز ایران، از جمله مهم ترین خبرها و رویدادهای مرتبط با خاورمیانه در 24 ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به انتقال پیام تهدیدآمیز نتانیاهو برای تهران از کانال عمان نیز اشاره کرد.

به گزارش «تابناک»؛ شبکه سعودی العربیه ادعا کرد، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در جریان سفرش به عمان، پیامی تهدید‌آمیز برای ایران فرستاده است.

خبرنگار شبکه العربیه در قدس اشغالی ضمن مخابره این خبر، به جزئیات این پیام تهدیدآمیز هیچ اشاره‌ای نکرده است.

نتانیاهو هفته گذشته از طریق عمان، پیامی به ایران انتقال و به جمهوری اسلامی هشدار داد تا از ساخت موشک در محدوده لبنان خودداری کرده یا ریسک کشاندن این کشور به جنگ سوم با اسرائیل را قبول کند.

نتانیاهو که در جریان سفر هفته گذشته خود به عمان در راستای تلاش برای بهبود روابط میان کشورهای عرب بود، چند روز پیش، پیام دیگری از طریق یک مقام اسرائیلی به لبنان ارسال کرد.

به گزارش العربیه ایتان بن دیوید، مشاور معاون امنیت ملی رژیم صهیونیستی در دیدار با اورلئان لا کاوالیر، مشاور امنیت ملی فرانسه از وی خواست تا از نخست وزیر لبنان بخواهد کارخانه‌های موشکی حزب‌الله را منحل کند.

انتقال پیام تهدیدآمیز نتانیاهو برای تهران از کانال عمان/جزئیات طرح هند برای پرداخت بهای نفت ایران به روپیه/استفاده ترکیه از حس‌گرهای فیبر نوری در مرز ایران

این خبر در حالی مخابره شد که نخست وزیر رژیم صهیونیستی، امروز با استقبال از تحریم‌های آمریکا علیه ایران گفت، این تحریم‌ها تأثیر خود را گذاشته و باعث کاهش ارزش ریال شده است. وی با تاریخی خواندن این اقدام ترامپ، از او تشکر کرد.

احتمال معافیت ژاپن از تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ایران

یک منبع دیپلماتیک نزدیک به ژاپن و آمریکا خبر داد، آمریکا به دنبال معافیت ژاپن از تحریم‌های آمریکا علیه خرید نفت ایران است.

روز گذشته پامپئو از معافیت موقت هشت نهاد برای خرید نفت ایران خبر داده بود و به گفته یکی از مقامات آمریکایی ژاپن، هند و کره جنوبی جزو این نهادها هستند.

پامپئو گفت: دو حوزه قضایی از این هشت مورد طی چند هفته واردات نفت خود از ایران را به صفر می‌رسانند. شش نهاد دیگر تا اندازه زیادی حجم واردات نفت خود از ایران را کاهش خواهند داد.

انتقال پیام تهدیدآمیز نتانیاهو برای تهران از کانال عمان/جزئیات طرح هند برای پرداخت بهای نفت ایران به روپیه/استفاده ترکیه از حس‌گرهای فیبر نوری در مرز ایران

به گفته دو مقام آگاه، چین همچنان در حال بحث با آمریکا بر سر شرایط همراهی با تحریم‌ها علیه ایران است؛ اما گفته می‌شود پکن نیز در بین این هشت نهاد قرار دارد.

جزئیات طرح هند برای پرداخت بهای نفت ایران به روپیه

هند به عنوان یکی از کشورهایی که به احتمال قریب به یقین از معافیت‌های تحریم‌های نفتی علیه ایران بهره‌مند خواهد شد، در حال نهایی کردن فرایندی برای پرداخت بهای نفت خریداری‌ شده از ایران با ارز روپیه، در یکی از بانک‌های هندی است.

بامداد یکشنبه، روزنامه «تایمز هند» گزارش داد، دهلی‌نو به دنبال احیای ساز وکاری قدیمی برای پرداخت بهای نفت به ایران از طریق بانک «یوسی‌او» است. این بانک، شعبه بین‌المللی ندارد و بنابراین، در برابر تحریم‌ها آسیب‌پذیر نیست.

به ‌رغم این، در روال گذشته ۴۵ درصد از بهای نفت بر حسب روپیه در بانک یوسی‌او نگهداری می‌شد و ۵۵ درصد مابقی به یورو پرداخت می‌شد. این بار، ایران کل پول را بر حسب روپیه دریافت خواهد کرد.

به نوشته روزنامه هندی، انتظار می‌رود ایران از این پول برای وارد کردن برخی محصولات از هند استفاده کند.

استقبال امارات از بازگشت تحریم‌های آمریکا علیه ایران

انور قرقاش وزیر مشاور در امور خارجی امارات روز شنبه بار دیگر اظهارات خصمانه‌ای علیه جمهوری اسلامی ایران مطرح کرد.

وی مدعی شد، سیاست‌های خصمانه ایران تا حد زیادی منجر به بازگشت دوباره تحریم‌های آمریکا علیه تهران شده است.

روز دوشنبه، پنجم نوامبر (14 آبان ماه) بسته دوم تحریم‌های یک‌جانبه آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران به ‌اجرا گذاشته خواهد شد که قصد دارد طبق ادعای کاخ سفید ضربه جدی به اقتصاد جمهوری اسلامی وارد سازد. دولت دونالد ترامپ 700 شرکت ایرانی را به فهرست سیاه تحریم‌های خود افزوده و همچنین تحریم واردات نفتی ایران را نیز به ‌اجرا می‌گذارد. نخستین بسته تحریم‌های آمریکا در ماه آگوست اجرا شده بود.

استفاده ترکیه از حسگرهای فیبر نوری در مرز ایران

احداث دیوارهای بتنی در مرز ایران و سوریه، یکی از پروژه‌های کلان و پرخرج ترکیه است که در دو سال اخیر انجام شده و تاکنون برای انجام آن ده ها میلیون دلار هزینه صرف شده است. وزارت دفاع ترکیه به عنوان عهده دار اصلی این پروژه، تصمیم گرفته در مرز 915 کیلومتری ترکیه و سوریه و همچنین مرز 560 کیلومتری ایران و ترکیه، دیوارکشی انجام می دهد و تاکنون بخشی از این پروژه به پایان رسیده است.

انتقال پیام تهدیدآمیز نتانیاهو برای تهران از کانال عمان/جزئیات طرح هند برای پرداخت بهای نفت ایران به روپیه/استفاده ترکیه از حس‌گرهای فیبر نوری در مرز ایران

استان های حکاری، اغدیر، و وان به عنوان سه استان هم مرز ترکیه و ایران در سه پروژه همزمان، دیوارکشی بتنی را آغاز کردند و بخش قابل توجهی از آن به پایان رسیده است.
در این پروژه از ادوات و امکانات مرزی امنیتی به خصوصی همچون سامانه ویژه جی 9، سامانه کشف سیگنال های تلفن همراه در نقاط حساس مرزی، نصب پروژکتورهای عظیم روشنایی در مناطق مرزی ویژه، ایجاد برجک‌های نگهبانی، نصب دیوارهای بتنی عظیم، هواپیماهای کوچک بدون سرنشین و ایجاد جاده در کنار دیوارها به منظور حرکت خودروهای گشت زنی، استفاده شده است؛ اما حالا مقامات امنیتی ترکیه مدعی شده‌اند، با وجود این همه مانع، برخی قاچاقچیان و افرادی که قصد دارند، غیرقانونی از مرز ترکیه و ایران بگذرند، با حفر تونل و کانال زیر دیوارها و ایجاد گذرگاه های غیرقانونی، موفق شده اند به آن سوی مرز راه پیدا کنند. به همین دلیل، تصمیم گرفته‌اند برای کنترل دقیق‌تر مرز ایران و ترکیه از حسگرها یا سنسورهای ویژه فیبر نوری استفاده کنند که به گفته مقامات ترکیه ای، گذر از آنها غیرممکن است.

به گفته مقامات مسئول در این گذرگاه ها، باندهای قاچاق انسان تلاش می‌کنند، افرادی را از افغانستان به مرز شمال غرب ایران برده و آنها را به ترکیه بفرستند. اما زمانی که پا بر خاک‌هایی بگذارند که فیبرهای نوری زیر آنها کار گذاشته شده، نیروهای حافظ مرز ترکیه نقطه عبور آنها را کشف کرده و با پخش آژیر با صدای بلند و استفاده از نورافکن های قدرتمند، امکان گذر از مرز گرفته می شود.

مقامات امنیتی ترکیه همچنین اعلام کرده‌اند، با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین و تجهیزات ویژه فضایی و نقشه کشی، در دو سال از تمام جغرافیای ترکیه عکس و نقشه تهیه کرده‌اند و قرار است اطلس کامل ترکیه در بستر اینترنتی به شکل دقیق، تصاویر تمام راه‌ها مرزها و جغرافیای ترکیه را در دسترس علاقه‌مندان قرار دهد و هر دو سال یک بار این نقشه‌ها با استفاده از عکسبرداری‌های هوایی جدید، به‌روزرسانی خواهند شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۲۱
انتشار یافته: ۳۹
پیروزی بزرگیه نفت به هند میدهیم و بجایش زرد چوبه و فلفل و موز و نارگیل میگیریم
پاسخ ها
لقمان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۳
اگه حریفت دولت امریکا باشه از پیروزی بزرگ هم بزرگتره، بخصوص با این همه آدم ناامید و طعنه زن.
فقط دیوار ترامپ بد است؟ دیوار اردوغان اخوانی خوب است؟
اخه این رژیم عددی هست برای تهدید ایران
برو به بزرگترت بگو بباد
پیام دولت امریکا و جامعه جهانی به ایران واضح است
ملت وارتش ملی ایتالیا در جنگ جهانی دوم به موقع تغییر پایگاه دادند و توانستند در پایان جنگ ضمن حفظ وحدت و تمامیت ارضی خوداز مساله پرداخت غرامت نجات یابند.
در المان علی رغم اعتراضات پراکنده سکوت و همکاری ملت و ارتش ملی المان را با نازی ها داشتیم. پس در پایان جنگ تا مدتها المان مجبور به پرداخت غرامت شده و تمامیت ارضی المان بواسطه تقسیم کشور به دو بخش و از دست رفتن همیشگی کونیگسبرگ به خطر افتاد.
ژاپنیها امپرازور خود را ستایش می کردند و با عملیات کامیکازه از جنگ طلبان حمایت کردند که عاقبت خوبی پیدا نکردند.
عکس العمل ایران چیست؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۳
پیام دولت امریکا برای خودش. ژاپن و المان پیش از جنگ دوم جهانی برای انجام اقدامات تهاجمی علیه سایر کشورها از جامعه ملل خارج شدند و با تهاجم به چین و چک اسلواکی عملا شمشیر رو علیه جامعه جهانی و سایر قدرت ها بستن .
امروز ایران در چارچوب قطعنامه های سازمان ملل و شورای امنیت اقدام کرده و حکم نهایی دیوان لاهه نیز حقانیت ایران رو ثابت می ککد. اما متاسفانه قانون همیشه برای اقویاس و اجراش برای دیگران. وقتی ایالات متحده به تعهدات بین المللی نه تنها با ایران بلکه باسایر کشورها عمل نمی کنه چه باید کرد. ایا باید پذیرفت که کدخدای خوانده جهان بار دیگر بر استقلال و اقتصاد و سیاست ما حکم براند.
دولت و ملت ایران تعهدات بین المللی خود رو انجام داد ولی امروز ما شاهد انجام تعهدات اون ها هستیم؟. امریکا و انگلیس و فرانسه و سایر زرمداران جهانی همه یه کرباسن هر چقدر ما در برابر اونها تسلیم شیم ان ها سهم بیشتری می طلبند و نهایتی متصور نیست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۳
خیانت به هیتلر بود که آن همه بلا را سر آلمانیها آورد. هاهاها
در مورد بانک هندی و بهای نفت بصورت روپیه در هند ، باید گفت تداعی کننده نفت در برابر غذاست
درحالیکه کارخونه های کشور نیمه تعطیل و تعطیل هستن و بیکاری موج میزنه و حقوق کارگرای زیادی عقب افتاده
کارخونه موشک سازی در لبنان ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۳
چه مقایسه مسخره ای
مگر به خاطر ناکارامدی دولت باید همه چیز بخوابد
دوباره این ترکیه چ خش داد و کریمه را جز روسیه ندانسته و باید منظر گردش از سمت ایران و روسیه به طرف امریکا باشیم از این کشور
تمام دعوا بر سر دروازه مسجد الاقصی به سوی آسمانست
که شیطان سعی در بدست آوردن آن دارد
آیه اول سوره اسرا
و تا 2020 بسته خواهد شد
با سلام : تحریم یک واقعیت مهم را برای ما آشکار کرد که صنایع کشور ما توانایی تبدیل مواد خام به مواد اولیه مورد نیاز برای صنایع دارو سازی . صنایع خودرو . لوازم خانگی را بطور کامل ندارد .و محتاج واردات مواد اولیه هستیم . قبلا از اروپا وارد می کردیم .بعد از چین . و گویا بعد از تحریم باید از هند .ترکیه . و...وارد کنیم . به زبان سادهاستکبار می خواهد ایران را به گاو شیرده برای هند .ترکیه . ..تبدیل کند . اینجاست که عزم و اراده مدیران اجرایی و فارغ التحصیلان را می طلبد . که همت کنند .خودمان مواد خام را به مواد اولیه تبدیل کنیم . صنعت کشور ما ا توان تبدیل مواد اولیه به سایر صنایع را دارد .سوال اینجاست ایا سود سرسام اور واردات اجازه خواهد داد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۳
آفرین . جمله اخرت دقیقا همونیه که بعضیا رو خوشحال کرده
چقدر زود غرب مرگ خبرنگار خاشقچی را فراموش کرد، اگر این آدم بوسیله کشور دیگری غیر از عربستان سعودی کشته شده بود نتیجه طور دیگری بود.
احداث دیوارهای بتنی در مرز ایران و سوریه یکی از پروژه‌های کلان و پرخرج ترکیه است:?????????????????????خبر رو تصحیح یفرمایید.از کی ما با سوریه مرز مشترک داشتیم که خبر نداشتیم.
پاسخ ها
ناشناس
| India |
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۳
استاد مرز ترکیه با ایران و مرز ترکیه با سوریه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۳
مرز ترکیه با سوریه و ایران منظور است
ناشناس
| Germany |
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۳
منظورش مرز ترکیه وایران و همچنین مرز ترکیه با سوریه است
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۳
مرز مشترک ما نیست منظور ترکیه است که با ایران وسوریه مرز مشترک دارد خبر را دقیق بخوان ناشناس 10/21
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۳
مجید دلبندم! مرزهای مشترک ایران و سوریه با کشور ترکیه!!
افتاد؟؟؟؟
چرا ایران ،همانند کاری که ترکیه می کنه.... در مرز پاکستان و افغانستان دیوار نمی کشه تا معضل ورود مواد مخدر از بین بره؟! و همچنین تروریست
پاسخ ها
ناشناس
| India |
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۳
از بین بره؟چرا؟
نتانیاهوی بیچاره از دورقوز آباد چه خبر دیگر از آن حرفی نمی زنی ؟
اين كشورهاي ريزو درشت خليج فارس بايد بدانند كه روزي ترامپ خواهد رفت و انوقت است كه دريوزگي شما هم أغار خواهد شد
پاسخ ها
ناشناس
| India |
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۳
درست فرمودید اما انها بدریوزگی نخواهند افتاد ونه ما میتوانیم میلیونها ساکن انجا را ازبین ببریم ونه انها میتوانند.ما محکوم بزندگی در کنار همسایگانمان هستیم و انتخاب با ساکنین خلیج فارس است که با هم دوستانه رفتار کنند یا بهم چنگ ودندان نشان دهند ..انتخاب با خودمان است.
ای کاش میتوانستیم ما هم حداقل برای مرزهای شرقی همین اقدام را بکنیم.
به زبان ساده نفت بده برنج هندی بگیر
حالا اگه ی گراز بره روی اون خاک فیبرگذاری شده چی میشه اونوقت؟
روزی 500 بار باید آژیر بزنه که
ب نظر لاف میاد
هیچکس علیه ایران هیچ غلطس نمیتواند بکند اگر مسوولین مثل ضعیفترین مردم زندگی کنند. کاری که مدیران حوثی یمن میکنند.
نتانیاهو غلط کرده
وای چقدر ترسیدیم یعنی همین فردا ناتانی می خواهد به لبنان حمله کنه و تا حالا نجابت کرده؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۳
اسراییل ویگه خواب حمله به لبنان رو هم نمی تونه ببینه. به هر حال بلوف برا همین وقت ها ساختن.
قدرتهای بزرگ دو راه دارند. یا این که ایران را به عنوان یک قدرت منطقه ای به شمار آورده با آن به توافق می رسند یا این که ریسک آغاز جنگ جهانی سوم را به جان می خرند.
ما ملتی هستیم که کاری جز سیلی زدن به شرق و غرب نداریم
پاسخ ها
گرسماسر از کتالم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۳
چه جالب گفتید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۳
امید مگه سادیسم داری؟؟؟
برو دکتر!!!
(( به گزارش «تابناک»؛ شبکه سعودی العربیه ادعا کرد، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در جریان سفرش به عمان، پیامی تهدید‌آمیز برای ایران فرستاده است. خبرنگار شبکه العربیه در قدس اشغالی ضمن مخابره این خبر، به جزئیات این پیام تهدیدآمیز هیچ اشاره‌ای نکرده است. نتانیاهو هفته گذشته از طریق عمان، پیامی به ایران انتقال و به جمهوری اسلامی هشدار داد تا از ساخت موشک در محدوده لبنان خودداری کرده یا ریسک کشاندن این کشور به جنگ سوم با اسرائیل را قبول کند. ))

اين خبر کذب و جهت انحراف افكار عمومي از ماجراي عمان كار شده است
مطمئن هستم كه نتانياهو براى تهديد ايران به مسقط نرفت. چون او همينجورى هر روز ايران رو تهديد ميكنه
پيامش حتماء تهديد نبود شايد پيشنهاد صلح يا آرام كردن اوضاع بوده كه كسى روش نميشه ازش حرف بزنه
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل