بازدید 1761

نصب تابلوی "خیابان خاشقجی" مقابل سفارت عربستان در لندن

فعالان عفو بین‌الملل یک ماه پس از قتل روزنامه‌نگار منتقد سعودی در اقدامی اعتراضی تابلوی "خیابان خاشقجی" را مقابل سفارت عربستان در لندن نصب کردند.
کد خبر: ۸۴۸۴۵۷
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۸ 03 November 2018

فعالان عفو بین‌الملل یک ماه پس از قتل روزنامه‌نگار منتقد سعودی در اقدامی اعتراضی تابلوی "خیابان خاشقجی" را مقابل سفارت عربستان در لندن نصب کردند.

به گزارش ایسنا، فعالان عفو بین‌الملل ظهر جمعه درست زمانی که گفته می‌شود جمال خاشقچی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی در دوم اکتبر وارد سفارت عربستان در استانبول شد، در اقدامی نمادین تابلوی "خیابان خاشقجی" را در مقابل سفارت عربستان در لندن نصب کردند.

این تابلو که به شکل تابلوی مسیر است از سوی فعالان حقوقی غیردولتی در برابر سفارت عربستان در لندن نصب شده و اقدامی نمادین در بزرگداشت این روزنامه‌نگار مقتول است.

به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، در همین راستا، کریستین بندیکت، مدیر عفو بین‌الملل در انگلیس در مقابل سفارت عربستان به خبرگزاری فرانسه گفت: این تنها یک اقدام فوری برای همبستگی با دوستان و خانواده خاشقجی است.

وی افزود: دوستان نزدیک خاشقجی و خانواده‌اش از فعالان خواستند تا در کشورهای با نفوذ و نزدیک به رژیم سعودی که آن را پوشش دیپلماتیک می‌دهند، تظاهرات کنند.

بندیکت اظهار داشت: نمی‌توان به تحقیقات عربستان در این باره اعتماد کرد و به همین دلیل امیدواریم که تحرکی برای ترغیب سازمان ملل به انجام تحقیق درباره قتل خاشقجی صورت بگیرد.

خاشقجی دوم اکتبر برای انجام امور مربوط به ازدواجش وارد کنسولگری عربستان در استانبول شد و در آنجا به قتل رسید.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار