بازدید 53952
عضو کمیسیون برنامه و بودجه در گفت وگو با «تابناک» مطرح کرد؛

افراد با تحصیلات و شرایط یکسان باید حقوق برابر بگیرند/ دولت ردیف‌های لازم برای افزایش حقوق کارمندان را در اختیار دارد/ افزایش ۲۰ درصدی دستمزدها عادلانه نیست

در روزهای گذشته، دولت میزان افزایش حقوق و دستمزد کارکنان خود را تعیین کرد و طبق آنچه در رسانه ها اعلام شد، بر پایه سال 98 برای کلیه کارمندان، بازنشستگان و مستمری‌بگیران افزایش 20 درصدی را در نظر گرفته است.
کد خبر: ۸۴۸۰۴۸
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۰ 01 November 2018

حقوق فعلی کارگران و کارمندان، کفاف زندگی آن‌ها را نمی‌دهد/ دولت ردیف‌های لازم برای افزایش حقوق کارمندان را در اختیار دارددر روزهای گذشته، دولت میزان افزایش حقوق و دستمزد کارکنان خود را تعیین کرد و طبق آنچه در رسانه ها اعلام شد، بر پایه سال 98 برای کلیه کارمندان، بازنشستگان و مستمری‌بگیران، افزایش 20 درصدی در نظر گرفت.

به گزارش «تابناک»؛ البته میزان افزایش اعلام شده از سوی دولت، هنوز قطعی نشده و پیش از آنکه این میزان اعلام رسمی شود، باید قبل از ارسال لایحه بودجه 98 به مجلس توسط هیأت وزیران تصویب و پس از آن نیز رقم قطعی افزایش به تصویب شورای عالی کار برسد؛ بنابراین، هنوز نمی توان با قطعیت میزان افزایش 20 درصدی را در نظر گرفت.

اما نکته این که در هفته های قبل، برخی زمزمه ها، حکایت از افزایش چند درصدی حقوق و دستمزد کارگران و کارمندان دولت برای سال جاری داشت و بسیاری از نمایندگان مجلس و برخی اعضای صنف کارگری وعده داده بودند، با توجه به افزایش تورم، تغییراتی در میزان پرداختی ها رخ خواهد داد.

در همین زمینه، غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی در گفت وگو با تابناک با بیان اینکه افزایش حقوق ها در راستای کسب رضایتمندی انجام می شود، اظهار داشت: برای کسب رضایت مردم باید عدالت را پیاده کرد نه افزایش غیر منطقی حقوق ها، از این روی از دولت، سازمان امور استخدامی، سازمان برنامه و بودجه می خواهم قبل از همه کارهایی که معلوم نیست چه میزان درست باشد و تجربه هم نشان داده است که عامل کسب رضایت نمی شود، به سمت عدالت پرداخت حقوق ها بروند.

جعفرزاده ایمن آبادی، در واکنش به افزایش متوسط 20 درصدی حقوق ها در سال 98 اظهار داشت: در چند سال گذشته نتوانستیم با افزایش حقوق ها به افزایش رضایتمندی ها دست پیدا کنیم، تا زمانی که بی عدالتی در پرداخت باشد افزایش حقوق ها نتیجه بخش نیست.

در روزهای آینده، قطعا افزایش حقوق خواهیم داشت؛ البته کارهای زیادی نیز در این خصوص صورت گرفته و طرحی نیز برای آن تهیه شده است. هم اکنون 22 میلیون کارگر سرگردانند. اگر قرار باشد حقوق و دستمزد حقوق بگیران و کارمندان دولت افزایش پیدا کند، ولی در حقوق کارگران تغییری رخ ندهد، شک نداشته باشید، ما اجازه چنین چیزی را نخواهیم داد؛ باید افزایش ها دوسویه باشد.

این نماینده مجلس گفت: طی چند ماه اخیر، شاهد بی‌تدبیری هایی از سوی مسئولان دولتی بودیم؛ این بی‌تدبیری ها از دلار ۴۲۰۰ گرفته تا رانت عظیم ارزی و توزیع نامناسب آن، عدم شفافیت در توزیع آن و بده بستان با پتروشیمی‌ها و مسائل پشت پرده و پافشاری بر این سیاست‌های اشتباه و ابلاغیه‌ها و مقرراتی که مکرراً تغییر می‌کرد را شامل می شد و به هرج‌ومرج ها دامن می زد و خلاصه این آشفته بازار اقتصادی، ارزش پول ملی را ۱۵۰ درصد کاهش داد.

جعفرزاده ایمن آبادی افزود: همچنین کاهش ۱۵۰ درصدی ارزش پول ملی به کاهش قدرت خرید مردم منجر شد. این در حالی است که میانگین حقوق و دستمزد در ایران، ۲ میلیون تومان بوده و در همین مدت، قیمت کالا هم بین ۳۰ تا ۱۲۵ درصد افزایش یافت، که البته تبعات این اتفاق در ماه‌های آینده خود را نشان خواهد داد، به ‌طوری ‌که بازار کار، کالا و پول ما قفل خواهد شد.

بنابراین، دولت در چنین وضعیتی مجبور است یا با افزایش حقوق کارمندان و کارگران موافقت و یا نظام یارانه‌ای را برای برخی کالاها ایجاد کند؛ هرچند تصمیم دولت بر واردات ۲۵ کالا با ارز یارانه‌ای است، در شرایط قفل شدن، ممکن است دولت این ۲۵ کالا را در مقاطعی افزایش دهد تا بازار کالا و کار را موقتی از قفل شدن خارج کند.

همچنین باید ای نکته را لحاظ کرد، نرخی که در لایحه بودجه سال ۹۷ کل کشور برای دلار تعیین شده، ۳۵۰۰ تومان بود، ولی امروز نرخ دلار به بیش از ۸۰۰۰ تومان رسیده که این خود نشان از افزایش منابع ریالی دولت دارد، در صورتی‌ که قدرت خرید مردم ۴۸ درصد کاهش یافته است.

جعفرزاده افزود: خانه ملت تمامی این سناریوها را برای همین روزها طراحی کرده است؛ بنابراین دیگر نیازی نیست دولت بودجه متمم تحویل مجلس دهد، بلکه دولت مجاز است مازاد درآمد خود را در پنج ردیف ـ که از سوی مجلس پیش‌بینی شده ـ هزینه کند.

این عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه در ادامه گفت: برای افزایش درآمد دولت، ردیف‌های هزینه پیش‌بینی شده است. خانه ملت پنج ردیف هزینه برای افزایش درآمد پیش‌بینی کرده که شامل آب و فاضلاب و مباحث رودخانه‌ها و… بود که دولت موظف است مازاد درآمد خود را در آنجا هزینه کند.

جعفرزاده ایمن آبادی در ادامه گفت‌وگوی خود، با بیان اینکه در پرداخت حقوق ها باید عدالت رعایت شود، گفت: شاید برخی ها خوششان نیاید اما مشکل بزرگ کاهش یا افزایش حقوق ها نیست بلکه عدالت در پرداخت ها است که باید طبق قانون خدمات مدیریت کشوری و قوانین انجام شود، این درست نیست که سه فرد با سطح تحصیلی یکسان در سه سازمان مختلف حقوق های متفاوت و با اختلاف فاحش دریافت کنند.

این نماینده مجلس با تاکید براینکه باید حقوق ها متناسب با تورم افزایش پیدا کند و دراین زمینه منتی بر سر ملت نیست، بیان داشت: کاری که دولت در فرصت باقی مانده از سال 97 و در سال 98 باید انجام دهد عدالت در پرداخت حقوق ها است، همه افرادی که شرایط تحصیلی، سوابق اجرایی و از توانمندی یکسان برخوردارند فارغ از اینکه در چه سازمانی کار می کنند باید حقوق برابر بگیرند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱۱۴
انتشار یافته: ۴۷
تورم ۳۰۰درصدی افزایش ۲۰ درصدی بابا بیخیال این ملت شدید مملکت رو بدین به اهل فن ؟! بیچاره کردین ملت رو ؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۰
این آقای غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی همونی نیست که اولش مخالف سرسخت شریعتمداری برای وزارت کار بود و تو دو یا سه روز موافق سرسختش شد؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۰
پارسال هم قرار بود بیست درصد اضافه شود که در عمل 6 درصد به همه اضافه شد. البته به کارگران 19 درصد اضافه شد. همیشه افزایش حقوق سالیانه کارگران دو برابر کارمندان دولته. عیدیشون هم سه برابره.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۰
حقوق کارمندان ازمنابع دولتی است ولی حقوق کارگران ازمحل اعتبارات بخش خصوصی است وخرج اگرازکیسه مهمان بودحاتم طایی شدن آسان بود
معلم
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۰
تبعیض و فرق در دولت . یک رییس شعبه بانک پنج میلیون حقوق میگیرد و خودرو سیصد میلیونی دارد. دولت فکری به حال شرکت های دولتی و بانک ها کند . خودشان حقوق خود تعیین می کنند. اعتراض فرهنگیان به فرق است نه فقر.
أفراد با تحصيلات بالاتر نيز بايد در مناسب بالاتر قرار بگيرند
باز هم سناریوی سال گذشته ی دولت و مجلس بر سر بودجه در حال تکرار می باشد ظاهرا همه سرکارند .
دولت به جای افزایش حقوق باید قیمت ارز را کاهش دهد.
سال ۹۸؟؟؟ یعنی ۱ سال فقرو گرونی رفت تو پاچمون با افزایش ۱۲ درصدی حقوق؟؟؟
وقتی صحبت از قیمت بنزین میشه میگن باید قیمت جهانی بشه ولی بجای دستمزد های جهانی ، حقوقها را به قیمت انسانهای نخستین محاسبه میکنند
چرا خط فقر را مبنا قرار نمیدن ؟
کدام وزیر و مدیر و نماینده زیر خط فقر حقوق میگیره ؟؟؟؟

آپارتاید دستمزدها را هم دیدیم
دروغه . افزایش امسال ۲۰ درصد بود با دولت لابی کردید شد. ۹ درصد. هر دم از این ...‌.
خدایا ما چه نمایدنگانی انتخاب کردیم!
این نماینده به ظاهر منتقد دولت اما سینه چاک دولت که شده کارشناس مسائل اقتصادی هنوز نمی دونه که ارزش پول ملی و هر چیز دیگری نمی تونه بیش از 100 درصد باشه و اگه عددی 100 درصد کاهش داشته باشه ارزش آن صفر مطلق میشه
اینو هنوز فرق درصد افزایش و کاهش رو نمی دونن چطور میخوان برای یک سال کشور تصمیم گیری کنند
دولت زمانی میتواند ادعا کند خدمت میکند با افزایش بیست در صد حقوق تورم وقیمت هارا در حدود پانزده در صد نگه دارد کاریکه در طول چهل سال انجام نشده اگر کسی گفته بنده را قبول ندارد میزان افزایش حقوق طی این مدت را با افزایش قیمتها برابر کند بنابراین اگر این بار هم افزایش حقوق قرار است به جیب تورم ورانتخواران برود سپاسگزاریم اگر افزایش ندهد
من معلم با قریب 20سال سابقه کارومدرک لیسانس زیردومیلیون تومن حقوق توحکمم هست، وای به این شغل که ازگدایی کمترشده
آقای تابناک 20 سال پیش شاید هم بیشتر پیشنهاد کردم حقوق باید براساس مدرک تحصیلی واقعی محاسبه وپرداخت شود نه بر اساس خودی بودن وپارتی بازی راننده اداره.......چون برادرش شهید شد با یک روند من درآوردی دکتر شد وکلی حقوق نجومی خواهشا پیگیری کنید تاحقوق از دست رفته خودرا بدست بیاوریم وگرنه از گرسنگی تلف خواهیم شد
یه بررسی بکنید ببینید ظرف چند ماه گذشته چند نفر از شعارها دادند و آب از آب تکون نخورده، مسئولین فقط شعار میدن
من فوق لیسانس ده جا سر زدم کار نبود
یه کار تولیدی خودم شروع کردم. خورد به گرونی دلار و ورشکست شدم
من صفر ریال دریافتی دارم
افراد نورچشمی هم با سفارش از دهها جا استخدام هستن و 10 میلیون بلکه بیشتر میگیرن
این حرف درست نیست
شما چطور میخایین به یک پزشک عمومی که ظاهرا مدرکش هم ردیف فوق لیسانس هست و کلی زحمت کشیده تا به اینجا برسه با یه فوق لیسانس از دانشگاه دارقوزآباد سفلی یک حقوق بدید؟
نخبه کشی نکنید
همین الان درسهامون سخت و فشار بالاست. با این خبرها تن ما رو نلرزونین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۰
اتفاقا برعکس. یه پزشک عمومی که فقط حفظ کرده و معلوم نیست از کدوم دانشگاه مدرک گرفته چرا باید 10 برابر یه مهندس مکانیک از دانشگاه شریف درامد داشته باشه؟
من معلم نه معیشت و نه منزلت مناسب و متوسط ندارم
حتی کارگران و...
افراد بیکار با تحصیلات یکسان چه؟
افزایش 20 درصدی حقوق بیشتر از ضرورت است. قرار نیست با افزایش نقدینگی دوباره فشار بر مردم بیشتر بشه، بجای افزایش حقوق، سعی کنید قیمت ها رو مهار کنید.
اگر افراد با تحصیلات برابر باید دستمز برابر بگیرند چرا پزشکان عمومی ده برابر فوق لیسانس ها و پزشکان متخصص هم 50 برابر استادان دانشگاه درامد دارن؟
جناب جعفر زاده این بیانات زیبای شما قند را در دل همه حقوق بگیرانی که در وزارتخانه های مظلومی همانند اموزش و پرورش اب می کند ولی .... ولی افسوس که الان اقلا 30 سال از این ادعای یکسان سازیهای کذایی حقوقها می گذرد که هیچوقت شاهد اجرای ان نشدیم شاید بعد مرگ این نسل !!!!
پس کارگرا چی میشن
کسی که دکترای فیزیک گرفته با یکی که دکترای شنگول و منگول گرفته آیا باید مساوی باشند
لطفا حقوق کارمندان سازمان صنعت معدن استانهانگاهی بیاندازیدکمترین حقوق بین کارمندان دولت رادارند.
چرا گرانی چند برابر؟ آنهم برای مردم عادی، مردمی که صاحب این مملکت هستند، گران شدن نان بی سر و صدا ، حمل و نقل همینطور ، اما افزایش دسمزدها ۲۰ درصد آنهم برای سال اینده، نمیدانم دولتمردان ما به چه می اندیشند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۰
در گرانی و تورم با مردم کاری ندارند و گرانی هم به حبابه خود بخود حباب سفت تر میشه تا جای که دیگه کار از کار گذشته.
ولی در انتخابات و هر کاری که منافع مملکت در پیش باشه این ملت عزبز میشند ما بهترین ملت را داریم و شاخ آو که هبچ شاخ شتر را تو جیب مردم میذارند. نمی دانند که سال آینده دوباره انتخابات مجلسه دیگه این ملت گول نخواهند خورد. حواستان باشه تهدید نیست یک هوشداره.
لطفا کارمندان را بهانه ای برای افزایش حقوق مدیران نجومی بگیر قرار ندهید! مدیری که ماهیانه چندین میلیون تومان بن خرید کالا دریافت می کند ، مدیری که برای دیدار با خانواده اش در شهرستان ماموریت اداری می گیرد و جالبتر اینکه با استفاده از همین برگ ماموریت اقدام به تهیه بلیط هواپیما با قیمت های آنچنانی از جیب بیت المال می کند،مدیری که هیچ انگیزه ای برای خدمت به کشور و مردمش ندارد . عملکرد این دسته از مدیران اقتصاد کشور را تهدید می کند .
سال گذشته آقای وزیر جناب ربیعی و آقای نوربخش مدیرکل تامین اجتماعی گفتند بر اساس برنامه پنجم اگه بخواهیم حقوق بازنشسته های تامین اجتماعی را بدیم باید ۶۵ درصد حقوق آنها را بالا ببریم و از برنامه عقبیم ٫ حالا تابناک خبر گذاشته که آقای نماینده میفرماید بیست درصد حقوقها را باید افزایش داد ، آخه تاکی قراره با کم فروشی و وعده مردم را سر کار میزارین
قیمت دلار ظرف دو ماه سه برابر شد در نتیجه قیمت تمام مواد مصرفی و غیر مصرفی مردم بین دو تا سه برابر شده است . حال دولت فخیمه ایران برای سال 98 با افزایش 20 در صدی موافقت کرده است. به خودشان چشم نزنند.
این چه عدالتیست که در سازمانهای مختلف حقوق یکسان پرداخت شود؟
مگر ممکن است کسی که در معدن کار میکند یا در ذوب آهن حقوقش معادل کسی باشد که مثلا در اداره دولتی در مرکز شهر و بدون استرس و حتی فشار ارباب رجوع کار میکند؟
با این تزهای بی منطق، همین چند سازمانی که بهره وری اقتصادی دارند و حقوق باقی نهادها را نیز تامین میکنند را هم بی انگیزه کنین.
بیش از این هم از این مجلس انتظاری نمیرود.
کاش به جای این کارهای بیهوده ، کاری کنید که تحریم نشیم و تحریم ها را بر دارند
چرا هیچ کشوری مثل ایران نیست ...
علی برکت اله
باسلام مدیریت محترم سایت وزین تابناک لطفا چکیده ای از نظر کاربران سایت رابه اطلاع ورویت جناب آقای غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی برسانیدتا بلکه شاید در مصاحیه های بعدی وحتی در کمیسیون اقتصادی و برنامه وبودجه ی مجلس با نظرات کارگران ،کارمندان ،بازنشستگان کشوری ولشکری و... بتواند بهتراز این مدافع حقوق این اقشارجامعه باشد؟
مثل همیشه فقط حرف حرف حرف!!!!
آخرش هم بودجه برای حقوق کارگر و کارمند از همه کمتر خواهد بود... خسته شدیم به مولا
من معلم اگه قرار باشه مثل یک شرکت نفتی حقوق بگیرم....ای خدا ااااا .دروغه باور نمیکنم .اصلا از شادی سکته را میزنم.یعنی میشه این کت رنگ و رو رفته را عوض کنم
...بودجه سال ۹۷ کل کشور برای دلار تعیین شده، ۳۵۰۰ تومان بود، ولی امروز نرخ دلار به بیش از ۸۰۰۰ تومان رسیده...
این آقای نماینده میگویند نرخ دلار به بیش از 8 هزار تومان رسیده .
آقای نماینده : به بیش از 14000تومان رسیده .در هیبت منتقد آنچه پیش آمده را ماست مالی نکنید لطفا.انگار نون در منتقد بودن است نه ؟
ضمن اینکه این بازی هر ساله است که مجلس و دولت یار کشی میکنند و نقششان را بازی میکنند.ولی دست آخر کاری میکنند که 15 درصد بصورت میانگین افزایش ایجاد شود که اصلا جوابگوی تورم 50،60 درصدی نیست.
...بودجه سال ۹۷ کل کشور برای دلار تعیین شده، ۳۵۰۰ تومان بود، ولی امروز نرخ دلار به بیش از ۸۰۰۰ تومان رسیده...
این آقای نماینده میگویند نرخ دلار به بیش از 8 هزار تومان رسیده .
آقای نماینده : به بیش از 14000تومان رسیده .در هیبت منتقد آنچه پیش آمده را ماست مالی نکنید لطفا.انگار نون در منتقد بودن است نه ؟
ضمن اینکه این بازی هر ساله است که مجلس و دولت یار کشی میکنند و نقششان را بازی میکنند.ولی دست آخر کاری میکنند که 15 درصد بصورت میانگین افزایش ایجاد شود که اصلا جوابگوی تورم 50،60 درصدی نیست.
من از آقایون اهل فن می پرسم این چه عدالتی هستش که یه نفر که حقوقش ۱۲۰۰ هستش و یکی ۵میلیون ۲۰ درصد اینها در صورت تحقق چقدر میشه؟
اخه اینه عدالت اسلامی انسانی
اخه چرا یه عده را روز به روز بدبخت تر و یه عده را مرفه تر می کنید؟
چرا اختلاف طبقاتی را روز به روز بیشتر می کنید؟
چرا به وعده هاتون عمل نمی کنید ؟
پارسال گفتید پلکانی نزولی پس کو؟
افزایش حقوق کارمندان دولت از بیت المال و جیب مردم 20 درصد!! افزایش حقوق پایین ترین رده کارگران 15 درصد!!! افزایش حقوق تحصیل کردگانی مثل مهندسان که جزو کارگران به حساب میان با حداقل 16 سال تحصیلات عالیه در سطح کارشناسی و بالاتر وچندین سال سابقه 10 درصد!!!! افزایش ویزیت و خدمات پزشکی 250 دصد!!!!!!! این در حالیست که تمام کارخانجات قیمت های خود را چندین برابر کرده اند و افزایش دستمزد هیچ مشکلی برای آنان ندارد اما چون اعضای دولت و مجلس همه سهامدار و یا مالک کارخانجات خصولتی هستند از افزایش منطقی حقوق تمام رده های کارگری به بهانه تعطیلی کارخانه ها جلوگیری می کنند!!!!آقای روحانی رای که به شما داده شد نصفش برای کارگران و مهندسان این جامعه بود و شما به همه این افراد خیانت کردید و جلوی افزایش حقوق عادلانه این قشر را با وزیران بی کفایت گرفتید متاسفم به رای که به شما دادم!!!!!! زنده باد اصول گرایان که حداقل نون رسان بودند نه نون بر ملت!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1
این آقا هم مثل همه آقایان می خواهد از آب گل آلود ماهی بگیرد. باور نکنید این حرف ها را ...
این آقا هیچ اشاره ای به بازنشستگان نکرده است. آیا او صلاحیت دارد که اظهار نظر کند؟ این صلاحیت را چه کسی به او داده است؟
افزایش حقوق ناشی از تورم چه ربطی به میزان تحصیل و سابقه اجرایی دارد؟!!!!! مگر گرانی دلار و افزایش بی رویه اجناس مشمول کسانی که به علت فقر موفق به ادامه تحصیل نشدند و یا پارتی جهت استخدام در ادارات دولتی را نداشتند نمی شود!!!!!
قدیم ها مگفتند :عجایب صنعتی دیدم در این دشت .که بیجان دنبال یک جاندار می گشت . منظور سایه خودش بوده.
در قرن دولت روحانی باید گفت عجایب صنعتی دیدم در این کشور که حقوق ناچیز دنبال تورم می گشت .
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر