بازدید 3181

بسته حمایتی برای اقشار آسیب‌پذیر بیش از قیمت آن می‌ارزد

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، گفت: مبلغی که در حال حاضر برای هر بسته حمایتی اقشار آسیب‌پذیر تخصیص داده شده است، تقریبا ۲ یا ۲ونیم برابر بشود تا کفاف شکافی که فعلا امسال اتفاق افتاده است را بدهد.
کد خبر: ۸۴۸۰۰۳
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۷ 01 November 2018

علیرضا محجوب، با اشاره به اینکه مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری اعلام کرده بازنشستگانی که زیر 3 میلیون تومان حقوق دریافت می‌کنند بسته حمایتی دریافت می‌کنند گفت: راجع به اصل این موضوع کاملا موافق هستیم و در مورد ترتیب آن نیز باید همان ترتیبی باشد که تاحالا داده می‌شده و کسی که می‌خواهد نقدی بگیرد نیز بتواند نقدی بگیرد. یعنی الزام به تحویل بسته نباشد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه بسته حمایتی برای اقشار آسیب‌پذیر بیش از قیمت آن می‌ارزد تصریح کرد: بعید می‌دانم کسی بسته را به پول آن ترجیح دهد. برای همین باید مراکز توزیع همانطور که ما خواستیم برای چهارده میلیون آدم تعاونی‌های مصرف و فروشگاه‌های بزرگ با هم به کار گرفته شود.

توزیع بسته حمایتی اقشار آسیب‌پذیر نظام خاص می‌خواهد

محجوب تاکید کرد: شاید برخی از فروشگاه‌های بزرگ‌تری که اسم و رسمی نیز ندارند به کار گرفته شده باشند که کسی در تحویل مشکلی نداشته باشد، توزیع آن نیز نظام خاص می‌خواهد که باید ابتدا طراحی و بعد عملیاتی شود. 14 میلیون بسته است و در گذشته فاصله قیمت به طوری بود که همه ترجیح می‌دادند پول آن را بگیرند و عده کمی برای خرید می‌رفتند اما در حال حاضر عکس آن اتفاق می‌افتد.
بسته حمایتی برای اقشار آسیب‌پذیر بیش از قیمت آن می‌ارزد

وی افزود: دو ماه است کار توزیع بسته‌هایی را انجام می‌دهیم که مابه‌التفاوت زیادی با بازار ندارند هر روز با صف مواجه هستیم پس طبیعی است که صف خواهیم داشت و لازم است تا در ابتدا برای این گونه مسائل فکر آن را بکنند و بعد اعلام اولین حرکت را بکنند و بدعهدی‌هایی که وزارت صنعت، معدن و تجارت در دفعه قبل در باب تخصیص مبالغ به فروشگاه‌های بزرگ و تعاونی‌ها کرده باید روشن شود که بدعهدی نکنند و قراردادهای یک طرفه ننویسند. اینها مواردی است که باعث می‌شود خدشه به اصل کار شود و کالا تحویل گرفته نشود، طرف برود و کالا موجود نباشد و این اتفاقات نباید بیفتد.

مبلغ بسته حمایتی دولت به اقشار آسیب‌پذیر2 یا 2ونیم برابر شود

رییس فراکسیون کارگری مجلس گفت: اصل اعتقاد ما این است که مبلغی که برای هر بسته در حال حاضر تخصیص داده شده است، تقریبا 2 یا 2ونیم برابر بشود که کفاف شکافی که فعلا امسال اتفاق افتاده است را بدهد و این باید هر ماه اتفاق بیفتد چراکه ما 5 یا 6 بسته را تا آخر سال مطالبه می‌کنیم نه 3 بسته.

عضو مجمع نمایندگان استان تهران افزود: همه کسانی که زیر 3میلیون تومان دریافتی دارند از جمله بازنشستگان مشمول دریافت بسته حمایتی هستند، البته ما در جلسه غیر علنی مجلس لزوم رغم 3میلیون تومان را اثبات کردیم که چرا می‌گوییم حقوق زیر این رغم زیر فقر مطلق است و بر اساس اعداد بین المللی و داخلی و بر اساس فرمول‌های بین‌المللی و داخلی در آن جلسه غیرعلنی که بین دولت و مجلس بود این رغم به رسمیت شناخته شد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اقداماتی که مجلس برای طرح در کمیسیون‌ها و مباحثی در کمیسیون‌های مختلف اقتصادی و اجتماعی صورت گرفته و جلسات غیرعلنی که در واقع اولین نتیجه و برونداد این حرکت‌ها است به انضمام تلاش‌ها و اهتمامی که آقای رئیس جمهور و دولت داشته است تلاش مسئولان در حمایت از اقشار ضعیف جامعه است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس