بازدید 9047

سالم ترین خوراکی‌های کره زمین کدامند؟

کد خبر: ۸۴۷۹۱۴
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰ 01 November 2018

دیلی میل 10 ماده غذایی را به عنوان سالم ترین خوراکی ها در سیاره زمین معرفی کرده است.

به گزارش ایرنا، دیلی میل 10 ماده غذایی را به عنوان سالم ترین خوراکی ها در سیاره زمین معرفی کرده که از جمله شامل انواع لیمو از میان مرکبات و گردو از میان انواع آجیل است.

انواع لیمو

تنها یک عدد لیمو حاوی بیش از 100 درصد نیاز روزانه فرد به ویتامین C است و به افزایش سطح کلسترول خوب HDL و تقویت استخوان ها کمک می کند. فلاونوئیدهای مرکبات که در انواع لیمو یافت می شود، مانع از رشد سلول های سرطانی است و باعث می شوند که این میوه به صورت یک ضد التهاب عمل می کند.

بروکلی

یک ساقه متوسط بروکلی حاوی بیش از 100 درصد نیاز روزانه انسان به ویتامین k و تقریبا 200درصد دوز روزانه توصیه شده ویتامین سی است که هر دو این دو این ویتامین ها از مواد مغذی ضروری برای استخوان سازی محسوب می شوند. مصرف این مقدار بروکلی به دفع سرطان های متعدد نیز کمک می کند.

شکلات تلخ

پودر کاکائو غنی از فلاونوئیدها و آنتی اکسیدانی است که کلسترول بد را کاهش و سطح کلسترول خوب را افزایش می دهد.

سیب زمینی

یک سیب زمینی قرمز حاوی 66 میکروگرم فولات سازنده سلول است که میزان آن تقریبا به اندازه یک فنجان اسفناج یا کلم بروکلی است. یک سیب زمینی شیرین نیز تقریبا حاوی هشت برابر نیاز روزانه انسان به ویتامین A است که برای مبارزه با سرطان و تقویت سیستم ایمنی بدن لازم است.

ماهی سالمون

ماهی سالمون منبع بزرگی از اسیدهای چرب امگا 3 است که با کاهش خطر ابتلا به افسردگی، بیماری قلبی و سرطان ارتباط دارد.

یک وعده سه انسی (85.04 گرم) سالمون حاوی تقریبا 50 درصد از دوز روزانه انسان به نیاسین است که از ابتلا به بیماری آلزایمر و کاهش حافظه پیشگیری می کند.

گردو

گردو در میان همه آجیل ها حاوی بیشترین میزان اسیدهای چرب امگا 3 است که به کاهش کلسترول کمک می کند.

نشان داده شده است که امگا 3 باعث بهبود وضعیت روانی و مبارزه با سرطان می شود.

آووکادو

آووکادو مملو از چربی های سالم است و در یک مطالعه ثابت شده است که کلسترول را تا حدود 22 درصد کاهش می دهد.

یک عدد آووکادو بیش از 40 درصد نیاز روزانه انسان به فولات را تامین می کند که می تواند خطر ابتلا به بیماری قلبی را کاهش دهد.

سیر

سیر یک مبارز قوی با بیماری ها محسوب می شود و می تواند مانع رشد باکتری ها از جمله ایی کولی شود.

یک ترکیب موجود در سیر به نام آلیسین Allicin می تواند به عنوان یک ضد التهاب قوی عمل کند و مشخص شده است که این ترکیب به پایین آوردن کلسترول و سطح فشار خون کمک می کند.

اسفناج

اسفناج حاوی لوتئین و زیگزانتین، دو آنتی اکسیدان تقویت کننده سیستم ایمنی است که برای سلامت چشم مهم است. تحقیقات اخیر نشان داده است که اسفناج در میان میوه ها و سبزیجاتی که با سرطان مبارزه می کنند، موثرترین است.

انواع لوبیا

مصرف یک وعده حبوبات (لوبیا، نخودفرنگی و عدس) چهار بار در هفته خطر ابتلا به بیماری قلبی را 22 درصد کاهش می دهد. این رویه خطر ابتلا به سرطان سینه را نیز کاهش می دهد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان