بازدید 17237
یک رسانه عربی مدعی شد؛

مذاکرات مخفی عربستان با ایران برای خاتمه جنگ در یمن!

عربستان سعودی از مارس 2015 که جنگ ویرانگری را در یمن آغاز کرد، پس از کشتن هزاران تن و بی خانمانی صدها هزار یمنی و همچنین قحطی گسترده در این کشور، نتوانست به صورت میدانی و جنگی به اهداف خود برسد و اکنون فشارهای بین المللی و حقوق بشری گسترده ای برای پایان این جنگ تحمل می کند. در این راستا، خبرها حاکی از آن است که سعودی ها در حال تلاش برای برون رفت از باتلاق جنگ یمن هستند و مذاکرات پشت پرده ای را با بازیگران مختلف درگیر در این بحران آغاز کرده اند.
کد خبر: ۸۴۷۳۵۳
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۷ - ۰۱:۴۴ 30 October 2018

عربستان سعودی از مارس 2015 که جنگ ویرانگری را در یمن آغاز کرد، پس از کشتن هزاران تن و بی خانمانی صدها هزار یمنی و همچنین قحطی گسترده در این کشور، نتوانست میدانی و جنگی به اهداف خود برسد و اکنون فشارهای بین المللی و حقوق بشری گسترده ای برای پایان این جنگ تحمل می کند؛جنگی که علاوه بر فجایع انسانی در یمن، هزینه های مادی و بین المللی زیادی بر ریاض تحمیل کرد.

به گزارش «تابناک»؛ در این راستا، خبرها حاکی از آن است که سعودی ها در حال تلاش برای برون رفت از باتلاق جنگ یمن هستند و مذاکرات پشت پرده ای را با بازیگران مختلف درگیر در این بحران آغاز کرده اند.

در همین زمینه، یک منبع دیپلماتيك ارشد به «خلیج آنلاين» گفته است، ارتباطات مخفی بین عربستان سعودی و ایران برای رسیدن به توافق وجود دارد.

به وب سایت خليج آنلاين، بر اساس گفته هاي اين منبع آگاه در روز دوشنبه، اين تلاش ها كه توسط عادل الجبیر وزیر امور خارجه عربستان سعودی، طي هفته هاي گذشته انجام شده، به منظور رسيدن به توافقي بين ایران و عربستان در مورد مسائل منطقه، به ویژه در باره پرونده یمن، صورت گرفته است.

در واقع این تماس ها زمانی اتفاق افتاده که عربستان سعودي با شديدترين بحران سياسي در جامعه جهاني بعد از حادثه ١١ سپتامبر، يعني اعتراف به کشتن جمال خاشقجي، روزنامه نگار منتقد سعودي، در کنسولگری خود در استانبول در اوایل ماه جاری مواجه شده است.

مذاکرات مخفی عربستان با ایران برای خاتمه جنگ در یمن!

این در حالی است که روز گذشته، دیلی اکسپرس، چاپ لندن در مقاله ای به نقل از یکی از نزدیکان جمال خاشقجی، روزنامه نگار کشته شده عربستانی نوشت: او در صدد افشای جزئیات استفاده عربستان سعودی از جنگ افزارهای شیمیایی در جنگ یمن بود.

اکسپرس در تکمیل این گزارش، به نقل از یکی از دوستان خاشقجی نوشت: او [خاشقجی] در شرف دستیابی به اسنادی بود که ثابت می کرد، دولت ریاض در یمن از تسلیحات شیمیایی استفاده کرده است. وی که نخواست نامش فاش شود، گفت: من یک هفته پیش از مرگش با او ملاقات کردم. او نگران بود. زمانی که علت نگرانی او را جویا شدم تمایلی به پاسخ نداشت، ولی در نهایت ماجرای اسنادی در خصوص استفاده عربستان از سلاح های شیمیایی در یمن را مطرح و ابراز امیدواری کرد، هرچه زودتر به این اسناد دست یابد. آخرین خبری که از او شنیدم، خبر ناپدید شدنش بود.

ماه گذشته، اخباری منتشر شد که نشان می داد، عربستان سعودی از تسلیحات حاوی فسفر سفید که ساخت آمریکاست در یمن و علیه غیرنظامیان این کشور استفاده کرده است.

پيشتر روابط ديپلماتيك عربستان سعودي و ايران پس از حادثه حمله به سفارت و كنسولگري و سوزاندن آن در ژانويه ٢٠١٦ توسط معترضان ايراني، قطع شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۱۴
خدا پدر هر که را که اهل مذاکره است بیامرزد وخدا از هرکه مخالف مذاکره است نگذرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۸
خدا پدر و مادر هر آدم با سیاست و باهوشی را بیامرزد و از هر که خائن هست نگذرد!

مذاکره شرایط داره و در صورت وجود شرایط، حرف شما درست.

در غیر این صورت معنی تسلیم میدهد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۸
جالب بعد مذاکره هزار بار خیانت دیدید ولی چشمتون باز نمیشه سیس سه سال کشور دست شماست چه گلی زدید
درشرايط فعلى دوامريكا وجود دارد يكى امريكاى اقاى ترامپ كه درمنطقه ما عربستان انرا نمايندگى ميكند ويكى امريكايى كه بخش مهمى از دولت پنهان جهانى است كه با سفر اخير اقاى نتانياهو عمان عنوان نماينده پيدا كرده است ودرجنك يمن جايگزين عربستان شده است پس مذاركره دولت پنهان ازطريق عمان واقاى ترامب از طريق عربستان ميسر است
خداوند عاقبت همه را در دنیا وآخرت ختم بخیر کند
در جنگ خون کودکان بی گناهی بر زمین ریخته می شود که نمی دانند جان شیرینشان بایستی قربانی تصمیمات اشتباه و تعصبات بی جای یک عده شود . انشاله که این خبر صحت داشته باشد و به این قائله خاتمه داده شود هرچند به مذاق یه عده خوش نیاید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۸
ساده دل
ما مذاکره را بجان می خریم و بر چشم می گذاریم ! چرا که نه ؟!! از کشته شدن مردم بی گناه و ایجاد دشمنی بی معنی بین دو کشور همسایه و نابودی تدریجی انها که بهتره !!! درود بر صلح و اشتی و ارامش . درود بر بانیان اشتی و صلح !!
همه دیکتاتورهای منطقه در برابر حقانیت ایران کرنش میکنند حتی صدام سردار به اصظلاح قادسیه و شجاع کل اعراب منطقه که سال 69 کتبا تسلیم خواسته های ایران شد
بعیدنیست ازاین دولت بخصوص با سکوت طولانی اقایان درموضوع قتل خاشقجی این احتمال بیشترمیسه
خبر خوبي است
باطلاق یمن و سوریه ،باطلاق برای همه شرکت کنندگان در آن است و پایان دادن به این جنگهای غیر منطقی منطقه را به آرامش خواهد کشاند و موجب آرامش و رفاه برای همه است با امید موفقیت.
نتوانستیم شیعه گری را گسترش دهیم
برای پایان جنگ در بمن هر تلاشی صورت بگیرد خوب است
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام # سیل
وب گردی