بازدید 14035
عضو کمیسیون انرژی در گفت وگو با «تابناک»؛

بنزین در ایران ارزان نیست/ دولت‌ها یاد گرفته اند هر جا به مشکل می‌خورند، فشار را بر مردم زیاد کنند

روزهاست که موضوع افزایش قیمت بنزین و سهمیه بندی آن، یکی از داغ ترین مباحث مطرح در میان رسانه ها و مردم شده است؛ از یک سو دولت همچنان در حال اجرای سیاست بزرگنمایی افزایش قاچاق سوخت است و از سوی دیگر، برخی مسئولان بحث سهمیه بندی و پیشنهاد افزایش نرخ ها را پیش می کشند.
کد خبر: ۸۴۵۶۴۶
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۱ 25 October 2018

بنزین در ایران ارزان نیست/ دولت‌ها یاد گرفته اند هر جا به مشکل می‌خورند، فشار را بر مردم زیاد کنندروزهاست که موضوع افزایش قیمت بنزین و سهمیه بندی آن، یکی از داغ ترین مباحث مطرح در میان رسانه ها و مردم شده است.

به گزارش «تابناک»؛ از یک سو دولت همچنان در حال اجرای سیاست بزرگنمایی افزایش قاچاق سوخت است و از سوی دیگر، برخی مسئولان بحث سهمیه بندی و پیشنهاد افزایش نرخ ها را پیش می کشند.

از طرف دیگر، برخی دیگر از مسئولان دولتی مدام در حال تکذیب ادعاهای مطرح برای افزایش نرخ بنزین هستند؛ اما اخبار شنیده شده از درون مجلس و به ویژه کمیسیون انرژی مجلس حکایت از این دارد که دولت عزم خود را برای افزایش بهای حامل های انرژی جزم کرده است و دیری نخواهد گذشت، این سناریو به اجرا درخواهد آمد.

بهانه دولت برای افزایش قیمت بنزین این است که با افزایش نرخ دلار در ایران، قاچاق سوخت افزاییش پیدا کرده و برای مهار این قاچاق، باید قیمت ها افزایش پیدا کند؛ اما پرسش مطرح در این میان، این است که چرا نرخ دلار افزایش پیدا کرده و مسئولان به جای پیدا کردن راهکار برای بالا بردن ارزش پول ملی، ترجیح می دهند، فشار بر روی مردم را بیشتر کنند؟!

هدایت الله خادمی در گفت وگو با تابناک در خصوص این موضوع اظهار داشت: به نظر می رسد، سهمیه بندی بنزین اجتناب ناپذیر است و به احتمال زیاد، دولت در چند روز آینده این کار را عملیاتی کند و پس از سهمیه بندی نیز به کسانی که خارج از سهمیه خود بخواهند بنزین استفاده کنند، نرخ دوم داده خواهد شد و به این ترتیب بنزین را در کشور گران خواهند کرد.

این نماینده مجلس گفت: در سال های گذشته، آنقدر بد عمل کرده ایم که وضعیت کشور به این روز افتاده است. ایران نباید بنزین وارد کند، بلکه ما باید صادرکننده بنزین باشیم.

این عضو کمیسیون انرژی در مجلس گفت: اساسا اینکه گفته می شود، قیمت بنزین در ایران ارزان است حرف درستی نیست. ارزش پول ملی ما کم شده و چون این روال همواره در حال تکرار است، همیشه می گوییم که بنزین ارزان است. اگر بنزین هر لیتر 10 هزار تومان هم بشود، چهار ماه دیگر که دلار گرانتر شد، می گوییم بنزین در ایران ارزان است.

این نماینده مجلس افزود: در کشورهای دیگر، نرخ برابر پول ملی آنها با دلار ثابت است و هیچ اتفاقی برای قیمت بنزینشان نمی افتد؛ اما چون ارزش پول ملی ما کاهش پیدا کرده، می گوییم بنزین ارزان است. از نظر من، بنزین در ایران ارزان نیست، در کشور امارات نرخ نوسان درهم و دلار برابر است؛ بنابراین نرخ بنزین همیشه دو دلار می ماند.

وی همچنین ادامه داد: اگر دولتمردان ما راست می گویند که قیمت بنزین صرف ندارد و نسبت به کشورهای همسایه ارزان تر است، ارزش پولی ملی را بالا ببرند تا بنزین را گران کنند. ما کشور را بدبخت کرده ایم، حال آنکه باید پالایشگاه می ساختیم و بنزین تولید و به جای نفت خام بنزین صادر می کردیم.

اگر امروز به جای نفت خام بنزین صادر می کردیم، تحریم نمی شدیم. کسانی که در این سال ها وزیر بوده اند، برای خارجی ها خدمت نموده و کاری کرده اند که ما کشوری تک محصولی باشیم و همین باعث شده کسانی که ما را تحریم می کنند، دیده نشوند و تنها با جلوگیری از خام فروشی نفت، مانع از کار ما شوند.

وی همچنین یادآور شد: وقتی ما اینقدر بد عمل کردیم، معلوم است به این گرفتاری ها دچار شویم. الان هم برای اینکه آقایان عملکرد خودشان را ماستمالی کنند و نخواهند بنزین بیشتری وارد کنند، می خواهند مصرف داخلی را کم کنند. آسان ترین راه هم برای آنها این است که بنزین را سهمیه بندی کنند. دولت های ما یاد گرفته اند، هر جا به مشکلی می خورند، فشار را بر مردم زیاد کنند. اینها به جای اینکه چاره سازی کنند تا ارزش پولی که کمتر از یک سال به این روز افتاده، افزایش دهند، همین را نهادینه می کنند و برای جبران خسارات خودشان قیمت ها را بالا می برند.

تا کی مردم باید تاوان اشتباهات مسئولان را بدهند؟!

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹
در انتظار بررسی: ۲۵
انتشار یافته: ۹۶
کاهش ارزش پول ملی اشتباه دولت بود و هست! هیچ کشوری چنین کاری نمیکند بلکه ساختار اقتصادشان را اصلاح میکنند اما اینجا مسئولان برای پوشاندن ناکارامدی خودشان ارزش پول ملی را کاهش میدهند آن هم با نرخ های بسیار سنگین و عجیب و غریب تا به قول خودشان شوک درمانی کنند! از سال 1370 تا کنون دست کم چهار بار ارزش پول کشور به شدت کاهش یافته است. یک بار در زمان دولت شازندگی که چهارصد درصد کاهش یافت، یک بار در زمان دولت اصلاحات که دویست درصد کاهش یافت. یک بار در زمان دولت معجزه که سیصد درصد کاهش یافت و بار چهارم هم الان که بیش از چهارصد درصد کاهش یافته است. و چون این کاهش ها با فاصله اتفاق افتاده تأثیر تورمی تصاعدی بر زنددگی مردم داشته است. به همین دلیل است که مردم هر چه تلاش میکنند باز هم نمیتوانند زندگی آبرومندانه و در خور شأن خود داشته باشند!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۳
به این میگن اقتدار همینی که هست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۳
اینها همه هماهنگ شده و در اصل همان دعوای زرگری هست.
یکی میشه پلیس خوبه یکی پلیس بده
یکی میگه بنزین 5000 تومن اونیکی ادای مخالف رو درمیاره و بعد کلی شامورتی بازی آخرش سر 2000 یا 3000 تومن توافق می کنند.
قربانی این بازی ها مردم بینوا هستند.
این بازی سیاستمداران سال های سال داره اجرا میشه.
خودروسازها و وزارت نیرو و وزارت نفت سردمدار این نوع بازی هستند.
بس کنید! دستتان برای ما رو شده است.
تواب
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۳
از همه بدتر این واژه ی واقعی سازی هست.
آقایان! قیمت ها بر اساس کدام واقعیت باید باشند. واقعیتی که روحانی با گران کردن نرخ دلار ساخته است و در مجلس اظهار می کند که ما آینده نگری کرده ایم و با خالی کردن جیب مردم اقدام پیشگیرانه انجام داده ایم
راستی چرا در کشورهای دیگر نرخ دلار اینقدر افزایش نمی یابد؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۳
بهتره بگیم کاهش ارزش پول ملی راه حل میانبر دولت برای بی کفایتی و فساد اقتصادی خودش است.
علی
| Belgium |
۱۹:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۳
مششکل اینه که اون بالاییها دلشون برای مردم نمیسوزه.کاش اینقدر که فکر لبنانیا بودن فکر ما هم بودن.
اگر دولت دستش رو از جیب مردم بکشه بیرون همه چیز درست میشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۳
در مدرسه در کتابهای تاریخ می خواندیم شاهان مالیات های سنگین وضع می کردند.
این دولت هم مالیات می گیرد و هم به اموال مردم دست درازی می کند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۳
دولت نمی تونه دستش از جیب مردم بکسه بیرون چون فقط از طریق دست در جیب مردم کردن و پایین آوردن ارزش پول ملی است که می تواند خرج و دخل مملکت را تنظیم کند. جناب جهانگیری دیروز یه پالس دادن که صندوق های بازنشستگی لشگری رو دولت صد درصد هزینه و کشوری رو هشتاد درصد پرداخت میکنه. خوب دولت که از جیب باباش بر نمی داره با بالا و پایین کردن قیمت ارز و ترفندهای دیگه از جمله افزایش مالیات و بالا بردن قیمت سوخت این کمبود باید جبران کنه هزینه اش رو هم نه ناکارامدان و مدیرانی که این وضعیت پدید اوردن بلکه تمام ملت باید بدن.
به نظر اینجانب بنزین رو به صورت پلکانی کنید، یعنی مثلا تا سقف 100 لیتر ماهیانه 1000 تومان، مازاد بر آن تا سقف 100 لیتر دیگر 1500 تومان، و سپس بنزین آزاد 2000 تومان
میگویند در ایران بنزین ارزان است، این هم صحیح است هم اشتباه است. برای قشر ضعیف جامعه همین بنزین هم گران است، برای قشر دیگری از جامعه بسیار بسیار ارزان است. حد وسط را باید رعایت کرد بدون آنکه به اقتصاد شوک دیگری وارد شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۳
نظر شما درست نیست. اصلا چرا باید بنزین گران شود؟
تحریم و فشار اقتصادی را همه باید تحمل کنیم.
بخشی از فشار اقتصادی و کمبودها را خود دولت باید تحمل کند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۴
خواهشن نظرت رو برای خودت نگهدار مگه حقوق منه کارگر کارمند و یا معلمو چقدر افزایش داده که یهودی بیاد بنزین و دوسه برابر کنه
مسئولین تا کی باید تاوان اشتباه مردم در انتخابشان را بدهند،این ما هستیم که اشتباه میکنیم.
مصرف بیهوده بنزین در درون شهرها و قاچاق وحشتناک آن از مرزها، دل هر انسان آزاده ای را به درد می آورد. متاسفانه دولت و مجلس راهی عملیاتی و موثر برای کنترل مصرف و جلوگیری از قاچاق و غارت این سرمایه ملی ارائه نکرده اند و هرروز خسارت هنگفتی به کشور وارد و سرمایه زیادی از حقوق مستعضفان جامعه به یغما می رود.
یکی از راه های موثر برای صرفه جویی در مصرف و قاچاق بنزین توزیع با قیمت پلکانی به صورت زیر است، مشروط به اینکه:
یک – برای جلوگیری از ایجاد تورم حمل و نقل و سرایت آن به دیگر قیمت کالاها و خدمات؛ به خودروهای عمومی( تاکسی ها، سرویس ها، آژانس ها و وانت بارها و ...)توزیع بنزین بر اساس پیمایش مسیر و به قیمت یارانه ای لیتری 10000 ریال پرداخت شود. در صورت هر گونه تخلف یا سوء استفاده از امتیاز سوخت یارانه ای با مسئولین و رانندگان خودروهای عمومی برخورد جدی همراه با جریمه سنگین نقدی اعمال شود.
دو - توزیع بنزین به خودروهای شخصی فقط و فقط بر اساس کارت سوخت ویژه هر خودرو انجام شود و هر شبانه - روز مجاز به حداکثر 60 لیتر سوختگیری باشد.
سه - کارت سوخت بنزین از همه جایگاه داران در سرتاسر کشور جمع شود. با این کار یکی از ریشه های فساد کاهش می یابد.
سه – توزیع بنزین به خودروهای شخصی با کارت سوخت و با قیمت های پلکانی به صورت زیر انجام گیرد:
1- اگر سهمیه یارانه ای 60 لیتر در ماه برای هر خودروی شخصی در نظر گرفته شود، مازاد بر 60 لیتر به دامنه های 60 لیتری افراز گردد، اگر قیمت بنزین برای 60 لیتر اول خارج از سهمیه 25000 ریال و برای 60 لیتر دوم خارج از سمهیه 35000 ریال، برای 60 لیتر سوم خارج از سهمیه 60000 ریال و ... ( قیمت بنزین هر ردیف بر اساس سری فیابوناچی محاسبه شده است):
روش جدید محاسبه قیمت پلکانی بنزین با دامنه های 60 لیتری.
محاسبه قیمت 1000 لیتر بنزین با این روش:
میزان مصرف قیمت پلکانی جدید(ریال) میزان مصرف در محدوده(لیتر) هزینه محدوده
(ریال)
از 0 لیتر، تا 60 لیتر 10,000 60 600,000
از 60 لیتر، تا 120 لیتر 25,000 60 1,500,000
از 120 لیتر، تا 180 لیتر 35,000 60 2,100,000
از 180 لیتر، تا 240 لیتر 60,000 60 3,600,000
از 240 لیتر، تا 300 لیتر 95,000 60 5,700,000
از 300 لیتر، تا 360 لیتر 155,000 60 9,300,000
از 360 لیتر، به بالا 250,000 640 160,000,000
هزینه کل: 1000 ريال 182,800,000

در این صورت متوسط قیمت بنزین: برای 120 لیتر، 20000 ریال و برای 180 لیتر، 25000 ریال، و ... برای 1000 لیتر، 182800 ریال می شود.
2- اگر سهمیه یارانه ای 45 لیتر در ماه برای هر خودروی شخصی در نظر گرفته شود، مازاد بر 45 لیتر به دامنه های 45 لیتری افراز گردد، اگر قیمت بنزین برای 45 لیتر اول خارج از سهمیه 15000 ریال و برای 45 لیتر دوم خارج از سمهیه 25000 ریال، برای 45 لیتر سوم خارج از سهمیه 40000 ریال و ... ( قیمت بنزین هر ردیف بر اساس سری فیابوناچی محاسبه شده است):
روش جدید محاسبه قیمت پلکانی بنزین با دامنه های 45 لیتری.
محاسبه قیمت 1000 لیتر بنزین با این روش:
میزان مصرف قیمت پلکانی جدید(ریال) میزان مصرف در محدوده(لیتر) هزینه محدوده
(ریال)
از 0 لیتر، تا 45 لیتر 10,000 45 450,000
از 45 لیتر، تا 90 لیتر 15,000 45 675,000
از 90 لیتر، تا 135 لیتر 25,000 45 1,125,000
از 135 لیتر، تا 180 لیتر 40,000 45 1,800,000
از 180 لیتر، تا 225 لیتر 65,000 45 2,925,000
از 225 لیتر، تا 270 لیتر 105,000 45 4,725,000
از 270 لیتر، به بالا 170,000 730 124,100,000
هزینه کل: 1000 ريال 135,800,000

در این صورت متوسط قیمت بنزین: برای 120 لیتر، 15625 ریال و برای 180 لیتر، 33750 ریال، و ... برای 1000 لیتر، 135800 ریال می شود. به نظر می رسد که توزیع بنزین به صورت پلکانی و با دامنه های 45 لیتری، در اجرای عدالت اجتماعی، حمایت از قشرهای ضعیف و متوسط جامعه، موثر تر باشد.
اگر نرخ عرضه بنزین 40000 ریال باشد در این صورت قیمت 30 لیتر آن( با لیتری 40000 ریال) 1200000 ریال می شود، دولت پول 15 لیتر آن یعنی 600000 ریال را به حالت یارانه به حساب هر ایرانی ساکن در ایران، زنده و دارای کارت ملی هوشمند به صورت یارانه در ابتدای هر ماه( اوّل هر ماه) واریز می کند و مصرف کننده واقعی باید پول 15 لیتر دیگر را خود می دهد؛ در این صورت هر لیتر بنزین برای مصرف کننده واقعی 20000 ریال تمام می شود.
ارائه بنزین با قیمت های پلکانی : باعث حرکت به سمت عدالت اجتماعی، جلوگیری از قاچاق سوخت، بالا رفتن سلامتی و تندرستی جامعه, مصرف بهینه فرآورده بنزین، رایج شدن فرهنگ استفاده از دوچرخه، خودروهای برقی و استفاده از وسائل حمل و نقل عمومی و تا حدود جلوگیری از آلودگی هوا و مهم تر از همه؛ صادرات بنزین به کشورهای همسایه به عنوان یک منبع قوی ارزی برای دولت و ایجاد زیر ساخت های حمل و نقل عمومی را باعث شود.
دولت و مجلس شورای اسلامی باید زمینه جلوگیری از قاچاق سوخت و کنترل مصرف بنزین در داخل کشور شجاعت بیشتری نشان دهند، حیف است که قدر نعمت های خدادی این سرزمین را ندانیم و اجازه دهیم به آسانی سرمایه های ملی کشور به تاراج و یغما بروندو باید به مردم یاد آوری کنند که بهره بنزین ارزان تنها نصیب قاچاق چیان، ثروتمندان و کشورهای همسایه می شود و صدا و سیما باید در روشن گری این مساله نقش مهمی داشته باشد.
با تشکر – مهرداد رجبی
دکتری مکانیک – گرایش تبدیل انرژی
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۳
دوست گرامی آزموده را دوبار آزمودن خطاست یک بار سهمیه بندی و دو نرخی بودن بنزین که تاثیر تورمی ان را در همه جا دیدیم و دومین حرکت هم برداشتن یارانه ها که با پرداخت چندرغاز به یارانه بگیران هزینه زندگی آنها را چند برابر کردن
مشکل مصرف بنزین در وحله اول به خود دولت با تولید ماشینهای پر مصرف و آلاینده بر میگرده که متأسفانه بیشتر خودروهای حمل و نقل عمومی که بیشترین مصرف بنزین را دارند شامل میشه که احتمالا گرانی و دو نرخی بنزین شامل آنها نخواهد شد (مثل بار قبل )
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۳
این ملت با این تزهاي عجیب و محیرالعقولي که از
خود ساطع میکنند لایق بنزین لیتری تومن و بالا تر هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۳
شما دکترای مکانیک داری چکار به مدیریته کلان؟؟ همین امثال شمان که میزهای مدیریتی رو اشغال کردن و تزهای اینجوری میدن!!!
شما فقط ۱ متر جلوتر رو میبینی و اصلا در نظر نمیگیری که افزایش قیمت سوخت یعنی افزایش هزینه حمل و نقل کشوری! یعنی افزایش هزینه ترابری! یعنی افزایش درگیری ها ،افزایش فقر و تورم و البته رانت های مجدد فروش سهمیه بنزین!!
بهترین راهکار کنترل قیمته دلاره!!! وقتی دولت عامدانه قبمت ارز رو بالا میبره باید تبعاتش رو هم بپذیره...نباید از زیر مسئولیت های تصمیمش شونه خالی کنه و هزینه ها رو گردن مردم بندازه!!!
ایرانی
| Netherlands |
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۴
داداش شما گرایشت تبدیل انرژیه. چرا راجبه مدیریت و اقتصاد نظر میدی؟؟شما برو تحقیق کن چرا تو این چهل سال با اینکه رو دریای نفت خوابیدیم هنوز باید بنزین وارد کنیم. برو عزیزم
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۴
ما میگیم دولت به اندازه کافی با افزایش نرخ ارز و حتی کم کردن حقوق کارمندان کسری بودجه شو تامین کرده و این حجم قاچاقم یه دروغ بزرگه بعد شما میای مثل اون اقای ستاد سوخت جدول کشی میکنی.
تو یک کارخانه با مدرک لیسانس برق تو بخش دفتریش کار میکنم با حقوق یک و سیصد . شما یک کارگر تو ترکیه رو ببینید چقدر درمیاره تو ترکیه . بعد بیاین بگین بنزین تو ایران مجانیه . ترکیه سال ۲.۱۳ حداقل حقوق ۴۰۰ یورو بود که میشه شش میلیون .بنزین روی همه چیز اثر میزاره لااقل ۱۲۰ لیتر رو به ملت بدید ماهانه که اگرم استفاده نشد به ازای هر سه لیتر یک لیترش بمونه ۱۲۰ لیتر ۱۰۰۰ تومن بقیه رو بزازین ۱۰۰ هزار تومن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۳
خوشا به حالت که دستت یه جا بند شده .برادرم که با قوق لیسانس تربیت بدنی از بیکاری میخواست تو مسجد دست به خودکشی بزنه ه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۴
برو خدارو شکر کن ماها که لیسانسیم بیکار موندیم تو چرا خودتو با ترکیه مقایسه میکنی . به دادااشت بگو بیاد جاشو با من عوض کنه کمتر چرت پرت بگه
سلام بنزین و هر کالایی که مردم مصرف می کنند در ایران ارزان نیست بلکه فوق العاده گران است چون با درآمد مردم تناسب ندارد مسولان این موضوع را می دانند اما خود را در طول این چهل سال به ان راه زده اند و قیمتها را با در آمد خود و یا دلار و ارزهای دیگر مقایسه می کنند و با این روش نادرست عرصه زندگی را بر مردم تنگ کرده اند
کی قراره خودروهای کم مصرف تولید بشه. ماشین های اروپایی مصرف سوختشون در بدترین حالت ۴ یا ۵ لیتره اونوقت لگن های ما حداقل ۱۰ لیتر مصرف میکنن اونم تو روزهای اول که موتورشون سالمه.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۳
برای خودروی هیبریدی تعرفه 1000 درصدی وضع کردن کجای کارید! سود های کلان میبرن
ناشناس
| Germany |
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۳
برای خودروی هیبریدی تعرفه 1000 درصدی وضع کردن کجای کارید! سود های کلان میبرن
سلام خوب شما که در مجلس هستید جلوی آنها را بگیرید . همیشه چوب سو تدبیر مسولین را مردم باید بخورند ارزش پول ملی به خاطر سو مدیریت آنها کم شده . بیماری و سایر مشکلات درز نشینان باعث قاچاق سوخت شده است می خواهند سوخت را گران کنند با این همه گرانی چرا فشار را بر مردم زیاد می کنید؟ مردم تحت فشارند به فکر مردم باشید .خوب جلوی قاچاق را بگیرید
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۳
فعلا بازاز اپوزیسیون داخلی گرم هست و همه تقصیر رو میندازن گردن هم
از بالا به پایین
مقصر سیستم هست که تکلیفش مشخص نیست
گران کردن سوخت یعنی خودکشی برخی مسیولین ، دلار رو که گرون کردین بسه دیگه کسری بودجه ۳ سالتون تامین شد
تا دو ماه پیش افزایش قیمت ارز و سکه حباب بود حالا همه قیمت ها با همین حباب مشخص می شود
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۳
حباب است نخرید
ذره ای اعتماد شتباه هست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۳
نگو که باور کرده بودی. حیف پول دستم نبود وگرنه هرچی داشتم رو دلار و سکه میخریدم.....
هیهات من ذله
حکایت رفتار برخی مدیران ما و ملت ایران همان حکایت مرد معتاد و فرزندانش هست.
مرد معتاد فرزندانش را دوست دارد ولی اگر پول لازم باشد به فرش زیر پای فرزندانش هم رحم نمی کند.
جناب آقای خادمی دمت گرم ! آقایان نمی دانند که به کارمندان وکار گران در این کشور بر اساس ریال حقوق می دهند نه به دلار . در این شش ماه تورم چقدر بوده . چقدر به حقوق دستمزد کارگران وکارمندان اضافه کرده اید؟
حقوق کارمندی که روزی ۵۵۰ دلار میشد به ۱۵۰ دلار نمیرسه بس کنید ، این یارانه لعنتی که میدن پول اب و برق من نمیشه ؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۴
چرت پرت نگو برو خداتو شکرکن که همونم میگیره
دو کلام حرف حساب ما از یه نماینده شنیدیم ، خدا پدر و مادرت رو بزنه ، ما هم همین رو میگیم
درود
يك بار هم حرف دل مردم رو زديد
ايا با درامد 80 دلار ميشه بنزين يك دلاري زد
در سال 1388 حقوق يك كارگر 400 دلار بود الان شده 80 دلار
پاسخ ها
رضا
| Italy |
۱۸:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۳
چرا نمیشه بعد فروپاشی کمونیسم با یک دوست لهستانی صحبت می کردم می گفت در مملکت ما یک باک بنزین برابر کل حقوق من است یعنی مصرف بنزین نه برای همه کس است نه به هرقیمت و موارد مهمتری از مصرف بنزین در کشور وجود دارد که یکی توسعه اقتصاد و صنعت است
مردم
| Netherlands |
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۴
داداش لهستان اونوقت زیرپاشون دریای نفت نبود!
یه طوری حرف میزنه انگار از همه جا بی خبره م شماها همتون تو ایجاد این وضعیت شریک هستین پس الکی نقش مدعی العموم رو بازی نکنید
واقعا تاكي مردم بايد تاوان اشتباهات مسئولان رو بدهند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۳
نمی دونی تا کی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۴
چرت پرت نگو خودت باید تاوان اشتباهات خودتو بدی
احسنت
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۳
خب الان باید خوشحال باشیم که مسئولی که وظیفه ش هست حق ما رو بگیره نقش اپوزیسیون رو بازی کنه؟!
احسنتم یکی فهمید که حرف مردم چیه.هر دولتی کم میاره دست میکنه تو جیب مردم .بخدا مردم دیگه توان ندارند.اخه اینها در طول زندگی شون یک شب گرسنه نخوابیدن .یکروز با جیب خالی پیش زن و بچه هاشون خجل نشدند!خداوند به ما ضعفا رحم کند
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۳
واقعا ناراحت میشم مردم هنوز نمیدونن وظیفه نماینده مجلس چیه و به احسنتم و خدا رو شکر فهمید و... اکتفا میکنن
.هر کس به اندازه ای مسۇلیتی که داره مقصره.جواب خداوند را چه خواهند داد......
به خدا قسم تعویض روغن ماشینم که تا دو ماه پیش ۴۰ هزار تومان میشد ۱۱۵ هزار تومان پول روغن که تولید ملی هست ، اینطوری که بذار تولید ملی نابود بشه بهتره از اینه خون ملت رو توشیشه کنند .
پاسخ ها
رضا
| Italy |
۱۸:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۳
برادر تلخ است اما در کشوری با درامد سرانه ما اصلا ۸۰ درصد مردم نباید خودرو داشته باشند و اگر حاصل شده به یمن وجود همین هایی است که فرغون ساز نامیده می شوند و محصول قدیمی ولی ارزان در مقایسه با قیمت ارز تولید می کنند شاهد این مدعا هم تعداد کسانی از ۸۰ میلیون ایرانی است که یخچال فریزر خارجی دارند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۴
اخه کی گفته 100 تومن همین دیروز رفتم 40 تومن گرفت چرت پرت تحویل ملت نده
تاوان اشتباه هات مقامات در تصمیم گیری در همه امور را مردم ایران باید پس بدهند هزینه های میلیاردی در مناسبت های مختلف و دیگر کشورها باید یه جوری جبران بشه،،
احسنت یه حرف راست شنیده شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۳
سیاه نمایی می کنی!!!!!!!!!
زیاد غصه نخورید.دولت هر وقت بخواهد بنزین را گران کند در یک مستند ویژه گزارشی از قاچاق روزانه صدها میلیاردها لیتر بنزین از کشور به صورت سفارشی تهیه میکند و سپس مردم با گفتن نچ نچ نچ خواستار سهمیه بندی و همزمان گران شدن بنزین میکنند.در مورد سایر کالا ها هم همین سناریو دور از انتظار نیست.
این نماینده محترم نمیخواد مردم اسمشو بدونن، حالا یک نفر هم که پیدا شده حرف حق میزنه بصورت ناشناس! چرا؟
گاهی اوقات که این مدیران گرین کارتی ماصحبت ازمقایسه قیمت بنزین با کشورهای حاشیه خلیج فارس میکنند آدم باخودش میگه خدایا مگر این مخلوقات درایران زندگی نمی کنند .آیا آنها ازمیزان سرانه ما وآنها خبرندارند .واقعا دل هرایرانی ازچنین ابرازنظرهایی بدرد می آید .کسی نیست به این مدیران بی درد بگوید بنا به آمارخودتان 60درصدازمردم ایران زیرخط فقرند بااین حال چرا ازهرکجا کم می آورید به یادتان می آید که بهترازجیب مردم پیدا نمیشود وبه بهانه قاچاق سوخت بدنبال گرانی بنزین هستید ..مگرشماچقدربنزین راقادریدگران کنید که برای قاچاق کردن بصرفه نباشد .درابتدا که بنزین کارتی شدقرارشد مابه التفاوت قیمت بنزین صرف بخش تولیدوزیرساختهاشود اماهیچ اتفاقی نیفتاد درحال حاضرهم اقدام شماکاملا کور وبی اهدف است .شماتصمیم خودرابرای افزایش درآمددولت گرفته اید واین سناریوهایی مانند دادن بنزین یارانه به همه مردم فقط بحث های انحرافی است تامردم را برای گرانی بنزین آماده کنند
پاسخ ها
علی
| Italy |
۱۸:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۳
برادر وقتی شما به یک فروشگاه می روید قیمت اجناس برای مردمی با درامد مختلف متفاوت است یا اینکه هر کس به نسبت درامدش خرید می کند؟این چه منطق عوامی است که می اورید؟در سالهای وفور درامد دولت ها به جای توسعه اقتصاد و خلق ثروت حقوق ها را زیاد کردند الان هم زمان دادن تاوان این کار است
مشکل اصلی هزینه بالای دولت است که از جیب ملت پرداخت میشود . دولت بهترین لطفی که میتواند بکند خود را طبق قرار بیست ساله ای که قرار بود کوچک کند و کارها را واگذار کند به مردم البته نه ظاهرا بلکه واقعی و بعد هم بتزین را اگر بر اساس درامد با کشورهای دیگر دلاری مقایسه کنیم قیمت بنزین بالاتر نباشد پایین تر نیست . نمیشود که درامد به ریال باشد اما اساس محاسبه و مقیاس دلار با نرخ پانزده تومان باشد. قاچاق سوخت بهانه ای دیگر است برای پر کردن هزینه های اصرافی دولت والا مبارزه اش را بدهند به سپاه و بسیج یکماه نشده ریشه کن میشود
پاسخ ها
رضا
| Italy |
۱۸:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۳
برادر هزینه دولت برای چیست برای پرداخت حقوق و افزایش حقوق امثال شماست حاضری شما را اخراج کنند که هزینه دولت کم شود؟
بزرگترین کذبها این روزا قاچاق سوخت ۴۰ میلیون لیتر در روز است.و بهانه ای برای توجیه افکار عمومی برای افزایش قیمت و تحمیل مجدد تورم.
با حساب سر انگشتی هم قابل فهم است که قاچاق سوخت با این اعداد یک دروغ است. کل مصرف بنزین کشور در روز ۸۰ میلیون لیتر است. حال چطور ممکن است که روزانه معادل نیمی از کل مصرف بنزین مملکت از مرزها و توسط قاچاقچی های خرد و با موتور و اسب و قاطر قاچاق بشه؟ یا قاچاقچی یک گردن کلفت متصل به سیستم است، یا این عدد قاچاق دروغه.
چند روز پیش یکی از مسئولین شرکت نفت داشت در مصاحبه تلفنی با برنامه خبری میگفت این عدد قاچاق یعنی روزانه ۵۰۰ نفتکش از مرز رد بشه که برای اینکه این اتفاق بیوفته باید ۲۵۰۰ نفتکش در خدمت قاچاق باشه که از نظر ایشون غیر ممکن بود. اما وسط حرف ایشون تماس را قطع کردند و بحث به جای دیگه کشیده شد.
چرا یک رفراندم برگزار نمیشه؟
سالها با همین توجیه بنزین گرون شده وقتی بنزین گرون می شه همه کالاها گرون می شه بعد تورم بالا می ره و قدرت خرید مردم پایین می آید بعد دوباره می گن تورم رفته بالا باید بنزین گرون بشه و این داستان چندین دهه است ادامه دارد اما یک چیز برای مردم ثابت شده است گران شدن بنزین و فقیر تر شدن مردم در هر سال فقط ناکارآمدی و سوء مدیریت و بحران عمیق در اقتصاد و مدیریت و همچنین فساد گسترده را در کشور به خوبی ثابت می کند.
کجای دنیا چنین اتفاقی می افتد و پس از آن اتفاق رییس دولتش اعلام میکند تورم نداریم :

خودروی پراید مدل ۸۸ بعد از ۹ سال کارکرد با انواع تصادف و شاسی جاخورده و ۷۰ درصد بدنه تعویض و موتور مزخرف دوگانه سوز حالا قیمتش شده ۱۵ میلیون تومان !!!
بدبختی اینجاست که خریدار هم براش پیدا شده. ؟؟!!

مشکلات ما ، خودمان هستیم.
اکثریت ما مردمانی متفرق و نان به نرخ روز خور و متملق و ریاکار و .... هستیم.
آقای خادمی
شما که حقوق بگیر نجومی وزارت نفت هستین پس از افشای حقوقتان باید هم این چیزها را درباره این وزارتخانه بگویید
این دفعه با دفعات قبل فرق می کنه.
مردم باید بیایند توی خیابان وشعار بدهند خصوصی سازی کنید
اگر حقوق ها را افزایش ندهید وبنزین را گران کنید مردم دیگر نمی توانند زندگی کنند روحانی استعفا بده شما نمی توانید گشور را اداره کنید
اين دور تسلسل است كه در كشور ما توسط ريس جمهور هاي قبلي و فعلي در حال انجام است.گراني اقلام و خروجي هاي دولتي= كاهش ارزش پول ملي=گراني فرآورده ها نفتي=گراني وافزايش قيمت كالا ها وخدمات=افزايش قيمت ارزهاي خارجي=كاهش ارزش پول ملي
۷۰ درصد پول همه ملت و با تورم شش ماه گذشته بالا کشیدن حالا هم برای ۳۰ درصد بقیه نقشه کشیدن
فکر کنم میخوان با این رئیس بانک مرکزی از چین آمده اینجا سیستم اقتصادی چینی اجرا کنند،ارزش پول ملی بسیار پائین آزاد سازی سرمایه گذاری بالای چند صد هزار دلار توسط اتباع خارجی در بورس که تا کنون ممنوع بود،پس باید واگذاری مالکیت زمین به اتباع خارجه هم آزاد بشه،اجازه ورود مونتاژ شرکتهای بین المللی در داخل مثل مونتاژ آیفون در چین رو هم آزاد کنند،جوان تحصیل کرده که با سیصد دلار هم با سروکله میره سرکار که میشه رسمیش بالای سه میلیون حقوق و نظامی سفت و سخت، ولی نمیشه بدانید تندروها نمیزارن،فرهنگ و نظام بانکی و سیاست و قوانین و آزادیهای لازم مطابق شرکتهای چند ملیتی نمیشه،بیخود تلاش نکنین،هرچند الان کارگر چینی هم پرتوقع شده و کمتر از هزار دلار نمیخواد و ایران بهشت شرکتهای چند ملیتیست و اگر تغییرات بشه با این پول بی ارزش و جوانان تحصیلکرده بیکار فراوان و منابع انرژی و معدنی فورا شرکتها به ایران کوچ میکنند ولی نمیشه،با این وضعیت تفکرات مختلف هرگز نمیشه،تابناک جان لطفا چاپ کن
دولت مردان باید مکلف شوند یک ماه با حقوق کارمندی و کارگری زندگی کنند تا ببینند هیچ کالای ارزانی برای مردم وجود ندارد
کلا سیستم دولتی ایران یک سیستم بی کفایت ناتوان نا لایق و مردم آزار است
از وقتی اقتصاد کشور را دولتی کردند ، دولت مثل بادکنک شروع به بزرگ شدن کرد .. هم منابع کشور را بلعید و هم رقیب مردم شد و اجازه نداد مردم کشور را بسازند چون وحشت داشت که اقتصاد به دست مردم بیوفتد ..
چرا کار این کشور باید به جایی برسد که دولت مجبور شود به میلیون ها کارمند و بازنشسته حقوق دهد و چون دولت نمی تواند خلق ثروت کند ، مجبور باشد با افزایش نرخ ارزاق و انرژی و کاهش ارزش پول ملی که دست اندازی به ثروت ریالی مردم است ، حقوق کارمندان و بازنشستگان را پرداخت کند

اقتصاد دولتی بصورت سیری ناپذیر ، در حال بلعیدن این کشور و این ملت است و با تعویض رییس جمهور و وزیر و وکیل هم این مشکل حل نخواهد شد .. نظام باید یک تصمیم شجاعانه بگیرد و از نگاه امنیتی به اقتصاد دست بردارد و اقتصاد را به مردم تحویل دهد و خودش بجای اینکه رقیب مردم و سنگ جلوی پای مردم و بخش خصوصی باشد ، نقش ناظر و حامی و قانونگذار را ایفا کند تا اقتصاد ایران هم مثل بقیه ی کشورهای دنیا ، جان بگیرد و از شر این هیولا و فساد و رانت حاکم بر اقتصاد دولتی نجات پیدا کند .. اگر نظام این تصمیم را نگیرد ، خواه ناخواه باید تن به سقوط دهد چون هیچ حکومتی نمی تواند در مقابل موج ویرانگر اعتراضات ۸۰ میلیون انسان گرسنه مقاومت کند
همیشه اولین راه حل بهترین راه حل نیست.بنزین ارزونه و قاچاق میشود و همیشه راه حل هم گران کردن ان است جهت جلوگیری از قاچاق . تنها راه حلی که به فکر مسئولان میرسد. هیچگاه برای راه حل سراغ تولید کننده نرفتند.اگر فرض کنیم که ۹۰ تا ۱۰۰ میلیون لیتر بنزین مصرف روزانه خودروها باشد اگر ۱۰ میلیون لیتر هم قاچاق شود به گفته مسئولان پس تقریبا ده درصد آن قاچاق میشود حال اگر به تولید کنتده فشار وارد کنند که مصرف ۱۰ لیتر خودرو را ۷ لیتر کند تقریبا ۳۰ درصد صرفه جویی در مصرف شده است و تقریبا ۳۰ میلیون لیتر صرفه جویی شده است
و درضمن ان قاچاقی اگر قاچاق میکند ولی پولش را وارد کشور میکند و صرف تولید و بخشی هم اشتعال میشود قاچاقچی که مجانی نمیفروشد درصورتیکه ۴تا۵ برابر یم می فروشد و قیمت واقعی اش را برمی گرداند داخل کشور و آلودگی هم ایجاد نمیشود از بابت سوخت آن ۱۰ میلیون لیتر و از طرفی این استاندارد نبودن خودروها ۳۰ میلیون لیتر را تحمیل به مصرف کننده میکند و دود میشود و باعث آلودگی هم میکند پس بنا بر کسب درآمدبرای دولت است برای افزایش قیمت بنزین نه جلوگیری از قاچاق. چون قاچاق همیشه بوده و برای جلوگیری از آن راه حل دارد و در زمانهای گذشته آنزمان که بنزین ۱۰۰تومان بود همین بهانه را میآوردند و دیدیم که بنزین را از ۱۰۰ تومان به ده برابر یعنی ۱۰۰۰ تومان شد ولی قاچاق آن کم نشو. بهتر است دست در جیب مردم نکنید مستقیم بروید سراغ تولید کننده ها و فشار بیاورید استاندارد را رعایت کنند . یا واردات خودرو را آزاد کنید و قیمت بنزین را اگر ۵۰۰۰ تومان هم کنید هم تصادفات کاهش میاید و هم قاچاق بنزین کم میشود و هم ملت درشانش خودرو سوار میشود. اگر این کامنت را بگذارید نشان میدهید با آفتاب نیوز فرق میکنید چون همین پیشنهاد بنده را حذف کردند.
کسی که حساب بلد است باید به او افرین گفت در کشوری که کارگر در روز ۴ دلار حقوق نمی گیرد چطور با کارگر کشوری که ساعتی ۱۰ دلار میگیرد باید مقایسه کرد
قیمت بنزین در ایران با قیمت بنزین در آمریکا ، یکسان است .. چون یک کارگر ایرانی در بهترین حالت، یک دهم یک کارگر آمریکایی حقوق میگیره و بنزین هم در بدترین حالت ، یک دهم قیمت بنزین در آمریکاست .. حالا بماند که قیمت ارزاق در ایران ، اگه از قیمت ارزاق در آمریکا گرانتر نباشه ، ارزونتر نیست ..
متاسفانه وقاحت مسوولین هم مثل نجابت این ملت ، حد و اندازه نداره و به فرض اینکه بخاطر جلوگیری از قاچاق سوخت ، مجبورن سوخت را گرون کنن ، این مشکل مردم نیست بلکه بر میگرده به بی عرضگی خودشون .. بهتره برن جلوی قاچاق رو بگیرن البته اگه آمارهای قاچاق سوخت درست باشه که بعیده این حجم از سوخت قاچاق بشه !!!

ضمنا آقای رییس جمهور بهتره یادش بیاد که آخرین باری که حرف از افزایش نرخ سوخت زد ، چه اتفاقی افتاد .. این مملکت ۸۰ میلیون جمعیت داره که اکثرشون خط فقر رو رد کردن و به زیر خط فلاکت افتادن .. پس بهتره بیشتر از این با اعصاب ملت بازی نکنه
خنده داره همون محمود تولید بنزین شروع کرد اصلاح طلبا از اول مخالف بودن واقعا چرا؟؟؟
آقای خادمی چگونه فکر میکنند که اگر بجای نفت خام بنزین می فروختیم در تحریم قرار نمیگرفتیم؟ ایا امریکا نمی توانست بنزین را در ان صورت وارد لیست تحریم کند ؟ ضمنا مگر کل نفت مورد نیاز دنیا به بنزین تبدیل می شود ؟
وقتی محصولات پتروشیمی را در لیست تحریم قرار می دهند و.... این چه راه حلی است؟
مهم نیست منتظر نوشتن نخسه برا ملت هستن تا حالا نخسه های قشنگی نوشتن اجرا کردن تا ملت رو به دره عمق اقیانوس پرت کنن جلوب پیشرفت ملت هم بگیرن ول کن هم نیستن از جان ملت گرسنه چی میخوان تحمل ملت حدی داره اضافه هم حدی داره بهتره مسولین فاقد کار افرین یکباره اخراج مسولین خیر اندیش جایگزین وتولید اتومبیلهای برقی ،بستن چاه های نفت چشم دوختن به درامدهای ان از رده خارج تما م سیستم هاب برقی و نیرو گاهای خورشیدی ایجاد سیستمهای تجزیه پذبر پاک حرکت کنن در بخش مسکن هم با مصالح پاک خانه مدرن فلزی نانویی حرکت کنن اینچین تصمیم گیران جیب ملت بدون پیشرفت وارد کننده رو اخراج کنید روزانه هزاران خودرو با پول نفت صادر شده وارد کشور شده با قیمت نجومی تحویل مردم گشته بهتره مدیران فلسفه منظق دان اخراج مدیران کاربردی اشتغال افرین جایشون رو بگیرن باافزایش قیمتها صابون گذاشتن به پای ملت چیزی حل نمیشه
هر چند به نظر من افزایش قیمت بنزینی در شرایط فعلی اصلاً به صلاح نیست، اما حرفهای این نماینده محترم کاملاً پوپولیستی و غیرکارشناسانه است. قیمت بنزین در ایران، حتی 3 سال پیش هم که ارزش پول ملی ثابت بود، گران بود و دولت یارانه هنگفتی رو برا پرکردن شکاف قیمت تمام شده و قیمت فروش اون می داد. این روند هم به لحاظ معیارها و شاخصهای عدالت، اشکال دارد و هم به لحاظ اتلاف منابع مالی کشور که باید صرف مسائل درازمدت و زیرساختی کشور شود. ضمناً بحث قاچاق سوخت هم خیلی خیلی جدی است و در تمام چهار دهه گذشته یک معضل بزرگ در حوزه مدیریت کلان انرژی بوده است، حتی زمانی که ارزش ریال در برابر دلار خیلی خیلی بیشتر از حالا بود. پس بهتره به جای طرح مباحث پوپولیستی که با هدف جلب آراء مردم صورت می گیره، یک راه حل جامعه برای حل این معضل چند دهه ای پیدا کنید و نسلهای آینده رو از این بلا خلاص کنید.
از کرامات دولت تدبیر و امید : پرداخت حقوق کارمندان به ریال ، هزینه زندگی کارمندان به دلار
با سطح درآمد کنونی مردم بله بنزین اصلاً ارزان نیست مگر مردم در سطح جهانی درآمد دارند که قیمت بنزین با نرخ جهانی محاسبه میکنند هر وقت حقوقها به سطح جهانی رسید قیمت بنزین هم جهانی محاسبه کنید.
هر وقت متوسط درآمد کارگر مثل کشورهای خارجی به ساعتی 7-8 دلار (ساعتی 130 هزار تومان) رسید بعدا به فکر جهانی کردن قیمت بنزین بیوفتید.
در اکثر کشور ها مردم بطور مستقیم یا غیر مستقیم نمایندگان مجلس را بر حسب تفکرات و گرایشات سیاسی اقتصادی فرهنگی و اجتماعی که خواسته شونه انتخاب میکنند و در نتیجه امورات کشور را نمایندگان نیز باب خواسته های مردم و بر اساس منابع موجود سیاستگذاری میکنند. همچنین انتخاب رییس جمهور نیز برای اجرای سیاستها بهمین شکل صورت میگیره. قوه قضاییه ناظر بر حسن اجراست. در کشور ما چی؟ مردم را محتاج یه لقمه نون کرده اند، بزعم برخی مسئولین توانشون به تصمیم گیری و انتخاب درست نمیرسه ، بنابراین شورا برای آنها انتخاب میکنه . قوه قضاییه نیز در اقیانوس پرونده ها غوطه وره. مردم قدرت انتخاب درست را از دست دادند وبه مردم گفتند همینی که هست میخوای بپذیر میخوای نپذیر، انوقت نتیجه میشود همینی که هست. منظور ای نیست هرکسی از خواب بلند بشه بیاد یک کشور یا یک ملت رو اداره کنه ، نه، دین ما این را میگه که راه درست و نادرست از هم سواست باید در انتخاب دقت کنیم و مسئولیت انتخابمان را بپذبریم و بعد مطالبه کنیم چون ما سرنوشتمان را با این انتخاب رقم میزنیم، همه مردم مسئول سرنوشت خود هستند. خودمان را با تشخیص و انتخابهای نادرست به خاک سیاه می نشانیم، بعد میگیم کی بود کی بود. هر ملتی هر کشوری هر جایی و شانی که هست نتیجه فکر انتخاب و اراده هایش هست. پس هر ملتی هر جایی که هست شایسته ان موقعیت است.
حضرت امام فرمودند: فرزندان انقلابیم ... نگذارید این انقلاب بدست نااهلان بیفتد. فرمودند انقلاب ما انقلاب پا برهنه هاست. وقتی مسئولین ما کاخ نشین و نجومی بگیر شدند دیگر نمی توانند فرهنگ طاغوت را بشکنند پا برهنه هارو بازیچه قرار میدهند ، پا روی خون شهدا میگذارند به عقبه خود می خندند.
مشکل کشور ما مشکل زیر ساختی است . زیر ساخت کشور فکر مردم است اراده مردم است فرهنگ مردم است. زیر ساخت مردم به ثروت اندوزی و مرده باد زنده باد نیست. زیر ساخت ارزشهای والای زندگی و مردمی قوی و مطالبه گر است. با مردمی ضعیف نمیشود کشوری قوی و فرهنگ و تمدنی قوی بنا کرد .
همانطوری که ترامپ میگوید من امریکا را احیا میکنم ، چرا ما کشورمان را زمینگیر کنیم؟ مسئولین ما باید مردم را قوی کنند و مردم نیز باید مسئولین شایسته و با کفایتی را انتخاب کنند. والسلام
خيلي مسخره است مسخره ترازهمه افرادي باژست كارشناس درموردمردتصميم ميگيرندكه نه خودراميشناسندونه مردمو.دريافت حقوق بريال وخريدهابه دلار.اينهاخجالت نميكشند؟چطوربه چهره مردم نگاه ميكنند نزديك به نيم قرن هنوزازمردم انتظارمقاومت درمقابل رياضت ومرگ اقتصادي رودارنددولت اگراختياري نداردچراخودوملتومعطل كرده لطف كنه سيستم دولت درسايه راكه نميگذاردكاري انجام پذيردبه مردم معرفي وخودكناررود.جوانانمان بيكاروسطح سن ازدواجهاهروز بالاترميرودگراني بيدادميكندوالي آخر
چرا باید در کشوری که روی گاز خوابیده است خودروها بنزینی باشند؟؟؟؟؟؟؟ آیا جز این است که مافیای خارجی و داخلی دست در دست هم سیاست بنزینی کردن ایران را اجرا کرده اند؟؟؟؟
چون‌ملت احمقی هستیم و زود همه چی رو فراموش میکنیم و دوره بعد به صندوق رای هجوم میاریم.آخه برای چی رای بدیم وقتی می بینیم هیچ آینده ای برامون نداره.نمیدونیم چه موقع قراره وضع جامعه وکشور خوب بشه.مردم رو فقط هنگام انتخابات میخوان وخرشون که پل گذشت همه چی فراموش میشه.ای کاش میشدمسئول خارجی انتخاب کرد.بخدا خودم به یک اروپایی وشایدآمریکایی رای میدادم و اون رو انتخاب میکنم.آخه ازجماعت مسئول ایرانی هیچ خیری ندیدیم وتاابدنخواهیم دید.
چرا دولت مردان ما قادر به تغيير رفتارغلط خود نيستند چرا نمي خواهند ارزش پول ملي كه هر فردي كه عرق ايراني واسلامي داشته باشد به دنبال بالا بردن آن است را ياد بگيرند تا اين دور افزايش قيمت ها ومتعاقب آن ارزش پول ملي برعكس گردد
همش ناکارامدی و ضععف مسولان دولتی هستش بلدن حرف مفت بزنند به جای عمل. فلان کشور بنزین اینقدره اخه آدمی که این حرفو میزنی درامد انها را هم مقایسه کن هم چنین ارزش پولشان .
مسئولین دارند مردم را به گدایی می اندازند
دولت بی تدبیر
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها