بازدید 10162
۲

بازیگرانی که به‌طرزعجیبی دستمزدشان نجومی شد!

کد خبر: ۸۴۵۵۹۱
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۶ 24 October 2018

سعید خانی می‌گوید: یکی از بازیگران سال گذشته رقم دستمزد معقولی را از یک تهیه‌کننده درخواست کرد اما بعد از بازی در یک سریال شبکه نمایش خانگی، همین بازیگر برای حضور در یک فیلم سینمایی از همان تهیه‌کننده دستمزدش را دو برابر افزایش داد.

به گزارش ایلنا، سعید خانی (تهیه‌کننده و پخش‌کننده سینما) با اشاره به مباحثی که این روزها پیرامون ورود برخی پول‌ها به سینما مطرح شده و اینکه برخی بازیگران دستمزدهای بیشتری طلب می‌کنند، گفت: هر بازیگری می‌تواند در برابر پیشنهادات مختلف هر میزان دستمزدی را طلب کند اما این تهیه‌کننده است که باید با دانش به گونه‌ای رفتار کند که دستمزد زیادی بیشتر از آنچه باید؛ به یک بازیگر ندهد.

وی ادامه داد: وقتی کسی با پول زیادی وارد سینما می‌شود و شناختی نیز از وضعیت تولید و عرضه در سینما ندارد قصد دارد تا به هر قیمتی بازیگر مورد علاقه خود را جذب اثرش کند. برای چنین شخصی طبیعی است که بازیگر مورد نظرش را به هر قیمتی وارد کارش کند.

خانی ادامه داد: چنین افرادی نظم موجود در سینما را برهم می‌زنند و بعد از ساخت فیلم‌شان از آنجا که با سینما آشنا نیستند، مشکلات زیادی را برای خودشان ایجاد می‌کنند و ما شاهد هستیم که تعدادی از آنها بعد از پایان ساخت فیلم به دلیل بدهی‌هایی که به وجود آورده‌اند، دیگر در سینما نمی‌مانند.

تهیه‌کننده فیلم "من" ادامه داد: به عنوان یک تهیه‌کننده و پخش‌کننده در بحث دستمزدها و پول‌هایی که وارد سینما می‌شود بیشترین نقد را به صنف خودمان دارم تا اینکه بخواهیم از سایر صنوف دستمزدهای خود را افزایش ندهند.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا تعداد افرادی که به چنین پیشنهاداتی پاسخ مثبت می‌دهند و پول‌های زیادی خرج می‌کنند زیاد است، گفت: امروز به صورت کلی سه یا چهار نفر هستند که پول‌های زیادی را وارد سینما کرده‌اند و دستمزدهای کلان می‌دهند اما طبیعی است اگر ما به این روند اعتراض نکنیم و خواهان اصلاح و شفاف شدن موضوعات نشویم، در آینده تعداد این افراد بیشتر خواهند شد.

تهیه‌کننده فیلم "استراحت مطلق" افزود: امروز میزان هزینه‌کرد برای ساخت یک فیلم کاملاً مشخص است و محل عرضه آن نیز کاملاً معلوم است و یک فیلم تنها از اکران در سینماها و شبکه نمایش خانگی می‌تواند درآمد کسب کند. در این میان وقتی افرادی را می‌بینیم که فیلم می‌سازند و ضرر می‌کنند و دوباره فیلم بعدی‌شان را شروع می‌کنند باید این پرسش را مطرح کنیم که سرمایه ساخت فیلم را از کجا می‌آورند؟ و چرا باید چنین سرمایه‌ای را در سینما اینگونه و بدون سودآوری هزینه کنند؟

وی ادامه داد: بخش خصوصی و کسانی که در سینما به صورت مستقل و شفاف فعالیت می‌کنند فقط با هدف سود فیلم می‌سازنند یعنی اگر من برای یک فیلم A ریال هزینه می‌کنم باید بتوانم بعد از پایان اکران در شبکه نمایش خانگی A به اضافه 2 سود کرده باشم تا بتوانم فیلم بعدی خودم را بسازم. در غیر این صورت نمی‌توانم فیلم دیگری بسازم اما برای برخی افراد که نگران پول خود نیستند، این مسائل اصلاً معنی ندارد.

تهیه‌کننده فیلم "ارادتمند نازنین بهاره تینا" با اشاره به اینکه برخی بازیگران دستمزدهایی که امسال می‌گیرند با سال گذشته تفاوت بسیار دارد، گفت: اینکه براساس ساختار یک فیلم و همچنین میزان تورم درصدی از دستمزدها افزایش پیدا کند، امری طبیعی است و در همه حرفه‌ها نیز دیده می‌شود اما افزایش 200 درصدی دستمزد برخی بازیگران که ناشی از ورود برخی پول‌هاست، به هیچ وجه قابل قبول نیست.

وی ادامه داد: وقتی یک بازیگر در قبال پیشنهادی که من مطرح می‌کنم ارقام بالایی را می‌گوید، نشان می‌دهد که قبل از همکاری با من دستمزدهای بالایی را دریافت کرده و کسانی بوده‌اند که چنین پول‌هایی را بدون هیچ بررسی پرداخت کرده‌اند.

خانی ادامه داد: نظارت بر این بخش‌ها باید توسط شورای عالی تهیه‌کنندگان صورت بگیرد ضمن آنکه بخش زیادی از این مشکل به دلیل ورود این پول‌ها به شبکه نمایش خانگی است. شاید بهتر است که تهیه‌کنندگان شبکه نمایش خانگی نیز به عضویت شورای عالی تهیه‌کنندگان دربیایند تا این نظارت‌ها یکپارچه شود.

خانی افزود: پاشنه آشیل وضعیت تهیه‌کنندگی در سینمای ایران شبکه نمایش خانگی است که باعث شده دستمزدها افزایش عجیب و غریبی پیدا کند و همین مسئله به سینما نیز نفوذ کند. به طور مثال بازیگری بوده که سال گذشته رقم دستمزد معقولی را از یک تهیه‌کننده درخواست می‌کرده اما بعد از حضور در یک سریال شبکه نمایش خانگی، برای حضور در یک فیلم سینمایی از همان تهیه‌کننده رقم دستمزد خود را دو برابر افزایش داده است.

وی افزود: هشدارهایی که امروز می‌دهیم برای آینده است چراکه اگر جلوی این وضعیت گرفته نشود، در شش ماه ‌آینده مسئله بسیار بغرنج‌تر خواهد شد.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۲
چرا به کارگران وکارمندان چنین حقوقهایی پرداخت نمیکنند ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
وقتي بي جهت عد هاي را ستاره مي كنند همين م ي شود . اين بازيگران هيچ ندارند هستند افرادي خيلي توانمند تر و با استعداد تر از اين آقايان يا خانم ها .
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر