بازدید 13429
پیمانه اقتصادی؛

تورم ۱۶۵ درصدی دخانیات و ۲۱ درصدی مسکن و اجاره/ قتل خاشقجی زیمنس را از عربستان دور کرد/ حال و روز درآمد رنو با خروج از بازار ایران/ بازی کثیف برخی مشاوران املاک در افزایش قیمت آپارتمان/ جدیدترین خبر از افزایش قیمت بنزین

این پیمانه تیتر‌هایی همچون دومین ماه سرد سال با ریزش شاخص کل بورس کلید خورد، سهام جهان به پایین‌ترین مقادیر یک ساله سقوط کرد، کاهش بهای نفت در پی قول سعودی‌ها، طلا تحت تأثیر تنش‌های ژئوپلتیکی گران شد، خروج ارز از کشور برای واردات بیش از دو هزار تن آب پرتقال، اردوغان خواستار اعطای وام با نرخ پایین از سوی بانک‌ها شد و بازار اوراق مسکن؛ برخورد «تسه»‌ها به کف روانی را در بر دارد.
کد خبر: ۸۴۵۵۵۵
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰ 24 October 2018

تورم ۱۶۵ درصدی دخانیات و ۲۱ درصدی مسکن و اجاره/ قتل خاشقچی زیمنس را از عربستان دور کرد/ حال و رور درآمد رنو با خروج از بازار ایران/ بازی کثیف برخی مشاوران املاک در افزایش قیمت آپارتمان/ جدیدترین خبر از افزایش قیمت بنزینپیمانه اقتصادی، هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان، همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون دومین ماه سرد سال با ریزش شاخص کل بورس کلید خورد، سهام جهان به پایین‌ترین مقادیر یک ساله سقوط کرد، کاهش بهای نفت در پی قول سعودی‌ها، طلا تحت تأثیر تنش‌های ژئوپلتیکی گران شد، خروج ارز از کشور برای واردات بیش از دو هزار تن آب پرتقال، اردوغان خواستار اعطای وام با نرخ پایین از سوی بانک‌ها شد و بازار اوراق مسکن؛ برخورد «تسه»‌ها به کف روانی را در بر دارد.

تورم ۱۶۵ درصدی دخانیات و ۲۱ درصدی مسکن و اجاره

مرکز آمار ایران گزارش داد: در مهر ماه ١٣٩٧ عدد شاخص کل (١٠٠=١٣٩٥) به ١٤٤،١ رسید که نسبت به ماه قبل ٧.١ درصد افزایش نشان می‌دهد. در این ماه درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل ٣٢,٨ درصد است؛ یعنی خانوارهای کشور به طور میانگین ٣٢,٨ درصد بیشتر از مهر ١٣٩٦ برای خرید یک «مجموعه کالا و خدمات یکسان» هزینه کردند که نسبت به این اطلاع در ماه قبل (٢٥,٧ درصد) ٧.١ واحد درصد افزایش یافته است. نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به مهر ماه ١٣٩٧ به ١٣.٤ درصد رسید که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل (١١.٣ درصد) ٢.١ واحد درصد افزایش نشان می‌دهد. همچنین جدول زیر نشان می دهد که تغییرات شاخص مربوط دخانیات در مهرماه 97 نسبت به ماه مشابه سال قبل، بیش از 165 درصد و مسکن و اجاره نیز  در مهرماه 97 نسبت به ماه مشابه سال قبل، بیش از 21 درصد افزایش داشته است.

تورم ۱۶۵ درصدی دخانیات و ۲۱ درصدی مسکن و اجاره/ قتل خاشقچی زیمنس را از عربستان دور کرد/ حال و رور درآمد رنو با خروج از بازار ایران/ خروج ارز از کشور برای واردات بیش از ۲ هزار تن آب پرتقال/ جدیدترین خبر از افزایش قیمت بنزین

دومین ماه سرد سال با ریزش شاخص کل بورس کلید خورد

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز سه شنبه یکم آبان ماه ۹۷، با کاهش ۲۴۶۰ واحدی معادل ۱.۳۱ درصد به رقم ۱۸۵ هزار و ۳۱۸ واحد رسید. همچنین شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۷۱۶ واحدی معادل ۱.۳۱ درصد به رقم ۵۳ هزار و ۹۷۸ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز همانند دو روز گذشته با افت ۶۱۲ واحدی معادل ۲.۱۱ درصد، عدد ۲۸ هزار و ۳۲۹ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۴۳۲ واحدی معادل ۲.۱۱ درصد به رقم ۲۰ هزار و ۳ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور نیز، ۳۱۷۳ واحد کاهش معادل ۱.۶۰ درصد را رقم زد و به سطح ۱۹۵ هزار و ۵۹۹ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول، با ۲۲۲۳ واحد کاهش معادل ۱.۵۸ درصد به رقم ۱۳۸ هزار و ۲۸۹ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز خلاف روز قبل با ۲۹۱۰ واحد کاهش معادل ۰.۸۰ درصد همراه بود و عدد ۳۶۰ هزار و ۶۲۶ واحد را به نمایش گذاشت.

تورم ۱۶۵ درصدی دخانیات و ۲۱ درصدی مسکن و اجاره/ قتل خاشقچی زیمنس را از عربستان دور کرد/ حال و رور درآمد رنو با خروج از بازار ایران/

روز بد بازارهای مالی؛ سهام جهان به پایین‌ترین مقادیر یک ساله سقوط کرد

روز سه‌شنبه، درحالی‌که حال‌وهوای منفی ایجاد شده با انزوای دیپلماتیک عربستان سعودی، تنش‌های مالی ایتالیا و جنگ تجاری، سرمایه‌گذاران را مضطرب کرده بود، شروع بد بازارهای سهام اروپا، سهام جهان را به پایین‌ترین سطح ۱ ساله خود فرستاد. سقوط سهام از معاملات شب قبل وال‌استریت شروع شد، سهام آسیایی را به شدت پایین آورد و سهام اروپا را با پنجمین افت روزانه متوالی خود روبرو کرد. شاخص پن‌یوروپین استاکس۶۰۰ به پایین‌ترین سطح دو ساله خود نزدیک شد و حالا نزدیک نیمی از سهام آن در محدوده مقاومت فنی خود قرار دارند و ۲۰ درصد از اوج خود فاصله گرفته‌اند. شاخص داکس آلمان به پایین‌ترین حد خود از اواخر ۲۰۱۶ تا کنون رسید. فوتسی انگلیس به پایین‌ترین حد خود از ماه آوریل تا کنون نزدیک شد و شاخص سهام جهانی ام‌اس‌سی‌آی، تنها ۲ واحد با پایین‌ترین رکورد یک ساله خود فاصله دارد. یورو هم به پایین‌ترین سطح دو ماهه خود در برابر دلار سقوط کرد و در نرخ ۱.۴۳۹۰ دلار معامله شد. بازارهای جهانی دیروز با سخنرانی اردوغان در پارلمان این کشور که اعلام کرد قتل جمال خاشقجی در خاک عربستان برنامه‌ریزی شده بود، مضطرب شدند.

کاهش بهای نفت درپی قول سعودی‌ها

بهای نفت روز سه‌شنبه پس از این‌که عربستان سعودی وعده داد، نقش مسئولانه‌ای در بازارهای انرژی‌ ایفا کند، کاهش یافت با این همه بازار همچنان نگران پیامدهای بازگشت تحریم‌های آمریکا علیه ایران از ماه آینده است. بهای معاملات آتی نفت برنت با ۲۱ سنت یا ۰.۳ درصد کاهش نسبت به قیمت نهایی روز گذشته، به ۷۹.۶۲ دلار در هر بشکه رسید. بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۱۰ سنت کاهش، در ۶۹.۲۶ دلار در هر بشکه ایستاد.

طلا تحت تأثیر تنش‌های ژئوپلتیکی گران شد

با کاهش ارزش بازارهای بورس آسیا به علت نگرانی در مورد تنش‌های سیاسی میان عربستان و غرب و همچنین با بی‌ثباتی در مورد برگزیت و مشکلات بودجه‌ای ایتالیا که جذابیت طلا را بالا برد، قیمت این فلز گران‌بها در بازارهای جهانی افزایش یافت. هر اونس طلا در بازارهای جهانی با 16.09 دلار افزایش 1238.19 دلار فروخته شد که بالاترین رقم از 26 جولای به شمار می‌رود. دنیل هاینس، تحلیلگر بانک ای‌ان‌زد نوشت: «تنش‌های ژئوپلتیکی در حال شدت گرفتن است و که سبب شده تا خریدهای ناشی از امنیت طلا در بازار افزایش یابد.» نعیم اصلام، تحلیلگر بازار در یادداشتی نوشت: «هنوز تقاضای قوی برای طلا وجود دارد و این امر قیمت‌های طلا را سبز کرده است... ادامه تنش‌ها میان عربستان و آمریکا تصویر تیره در مورد رشد جهانی اقتصاد در پشت صحنه این نوسانات قیمتی قرار دارد.» طلا بیش از 10 درصد از ارزش خود را از ماه آوریل تاکنون که به بالاترین رقم رسیده بود از دست داده است زیرا سرمایه‌گذاران در سایه جنگ تجاری چین و آمریکا به دلار روی آوردند. در عین حال، ذخایر طلای گلدتراست، بزرگ ترین صندوق سرمایه‌گذاری طلا در جهان 0.28 درصد افزایش یافت و به 747.88 تن رسید.

قتل خاشقچی زیمنس را از عربستان دور کرد

یک روز بعد از اعلام مدیر اجرایی شرکت مخابراتی 'زیمنس' مبنی بر عدم حضور در همایش اقتصادی ریاض ، به دلیل دخالت این کشور در قتل 'جمال خاشقچی' روزنامه نگار ناراضی، این شرکت امضای قرارداد 20 میلیارد دلاری میان دو طرف را هم به تعویق انداخت. قرار بود 'جو کائسر' مدیر اجرایی شرکت زیمنس این هفته در زمان حضور خود در همایش سرمایه‌گذاری عربستان سعودی این قرارداد مهم را به امضا برساند. مدیر اجرایی شرکت زیمنس یکی از آخرین کسانی بود که از حضور در همایش سرمایه‌گذاری ریاض اعلام انصراف کرد. کائسر روز گذشته با انتشار پیامی در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: زیمنس یک شریک قابل اعتماد پادشاهی سعودی و چشم انداز 2030 این کشور است، اما در حال حاضر حقیقت باید روشن و عدالت اجرا شود. من قصد ندارم در نشست ریاض شرکت کنم. پیش از این نیز مدیر اجرایی مجموعه «میتسوبیشی» به عنوان بزرگ ترین مجموعه مالی ژاپن از تحریم این کنفرانس سرمایه گذاری خبر داد. /شبکه الجزیره قطر

خروج ارز از کشور برای واردات بیش از ۲ هزار تن آب پرتقال

آمار مقدماتی گمرک از تجارت خارجی ۵ ماهه نخست سال ۹۷ نشان می‌دهد که در این مدت بیش از ۲ هزار و ۴۷۵ تن آب پرتقال معمولی و یخ زده از کشور‌های مختلف جهان وارد ایران شده است. بر اساس واردات این حجم آب پرتقال به کشور ۴ میلیون و ۹۵۸ هزار و ۷۸۴ دلار ارز از کشور خارج شد که معادل ریالی آن بالغ بر ۲۰۵ میلیارد و ۹۱۸ میلیون و ۳۵۴ هزار و ۵۳۵ ریال در آمار گمرک به ثبت رسیده است. بر اساس این گزارش آب پرتقال از ۱۱ کشور جهان از جمله کشور‌های فرانسه، ترکیه، ایتالیا، هلند، بلژیک، امارات متحده عربی و اسپانیا وارد ایران شده است. بنا بر آمار منتشره از سوی گمرک بیشترین واردات آب پرتقال از کشور اتریش به حجم بیش از ۷۹۳ تن و به ارزش یک میلیون و ۴۱۷ هزار و ۲۳۴ دلار بوده است.

تورم ۱۶۵ درصدی دخانیات و ۲۱ درصدی مسکن و اجاره/ قتل خاشقچی زیمنس را از عربستان دور کرد/ حال و رور درآمد رنو با خروج از بازار ایران/ بازی کثیف برخی مشاوران املاک در افزایش قیمت آپارتمان/ جدیدترین خبر از افزایش قیمت بنزین

حال و روز درآمد رنو با خروج از بازار ایران

خودروساز فرانسوی، رنو، گزارش داد که درآمد این شرکت در سه ماه سوم امسال با افت فروش در بازارهای درحال ظهور و خروج از بازار ایران آسیب دیده است و ۶ درصد سقوط کرده است. رنو روز سه‌شنبه اعلام کرد، در سه ماهه سوم امسال درآمد این شرکت ۱۱.۴۸ میلیارد یورو (۱۳.۱۶ میلیارد دلار) شده که درآمد بخش خودرو با سقوط سنگین ۸.۴ درصدی به ۱۰.۰۶ میلیارد یورو رسیده است. ثبت جهانی خودروی رنو ۲.۹ درصد در ربع سوم افزایش داشت که در این راستا مشارکت در ساخت ون با برلیانس چین، تأثیر زیادی داشته است. با حذف فروش خودروهای تولید مشترک، ثبت خودروی فروخته شده رنو در خارج از اروپا ۱۰.۴ درصد افت داشته است. عملکر رنو به سطح مورد پیش‌بینی تحلیلگران که ۱۲.۱۷ میلیارد یورو برای کل گروه و ۱۰.۹۲ میلیارد یورو برای بخش خودروسازی با در نظر گرفتن تجارت آوتواز روسیه، نرسید. با این همه رنو دوباره چشم‌انداز ۲۰۱۸ کامل خود را تکرار کرد که این شامل افزایش درآمد، جریان نقدینگی مثبت برای بخش غیر خودروسازی و حاشیه سود بیش از ۶ درصدی برای کل گروه است.

بازی کثیف برخی مشاوران املاک در افزایش قیمت آپارتمان

بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد برخی مشاوران املاک با سوء استفاده از کمبود مسکن مصرفی و با اتکا به برخی ترفندها، به حباب قیمت در بازار دامن زده اند. یکی از شهروندان تهرانی در گفت وگو با مهر در خصوص نحوه قیمت گذاری برخی مشاوران املاک گفت: من واحد مسکونی کوچک متراژ ولی با شرایط مناسب را برای فروش، نزد یکی از مشاوران املاک فایل کردم؛ به دلیل شرایط خوب این واحد ، چه از نظر قیمت پیشنهادی من و چه از نظر موقعیت واحد مسکونی و دارا بودن آسانسور و پارکینگ، فایل بنده با موجی از تقاضا برای خرید روبه رو شد. وی ادامه داد: مبلغ مدنظر من برای آپارتمان، ۲۸۰ میلیون تومان بودو بنگاه به ما اعلام کرد جهت عقد مبایعه نامه با خریدار، در بنگاه حضور پیدا کنیم. زمانی که به بنگاه مراجعه کردیم، مشاور املاکی که فایل ما را پیگیری می کرد، ما را به داخل اتاقی راهنمایی کرد. در آنجا به ما گفت: شما ملک تان را ۲۸۰ میلیون تومان قیمت گذاری کرده بودید. با این قیمت مشکلی ندارید؟ بنده هم گفتم: خیر مشکلی ندارم. مشاور املاک بعد از کلی مقدمه چینی و توضیحات حاشیه ای، به ما گفت حاضر است حق کمیسیون از ما دریافت نکند و در ادامه گفت: من ملک شما را به رقم بالاتری فروخته ام. بنابراین الان که با خریدار مواجه می شوید و قرار است مبایعه نامه تنظیم و امضا کنید، به قیمتی که من به خریدار اعلام می کنم، واکنش نشان ندهید؛ قرار من با شما همان ۲۸۰ میلیون تومان است و بنده از شما حق کمیسیون دریافت نمی کنم.  این شهروند تهرانی ادامه داد: وی ما را به اتاق دیگری که خریدار حضور داشت، هدایت کرد. گفتو گوها برای تنظیم مبایعه نامه آغاز شد و متوجه شدیم که او، ملک ما را به ۳۲۰ میلیون تومان به خریدار بخت برگشته اعلام کرده است. وی ادامه داد:در نهایت هم آپارتمان را ۳۲۰ میلیون تومان به خریدار فروختیم و مشاور املاک روی معامله ما، ۴۰ میلیون تومان سود کرد. 

جدیدترین خبر از افزایش قیمت بنزین

بیژن زنگنه وزیر نفت روز گذشته درباره زمان احیای کارت سوخت گفت: زمان مشخصی برای این اقدام وجود ندارد اما اگر کارت سوخت احیا شود قطعا برای تمام کشور خواهد بود. به گفته زنگنه، دولت قصد افزایش قیمت سوخت را ندارد اما تصمیم دارد تا برای افرادی که بدمصرف بوده و بیش از حد مصرف می کنند، فکری بکند. /مهر

اردوغان خواستار اعطای وام با نرخ پایین از سوی بانک‌ها شد

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه گفت: بانک های ترکیه ای باید وام هایی با نرخ بهره پایین تر به کارآفرینان بمنظور رونق سرمایه گذاری ارائه دهند. وی تصریح کرد که این اقدام نرخ تورم را پایین می آورد. اردوغان پیش از این خود را «دشمن نرخ بهره» توصیف کرده و گفته بود تورم بالا منجر به نرخ بهره بالا می شود و بارها خواستار کاهش هزینه های وام دهی شده بود. همچنین نگرانی ها به خاطر سایه سنگین اردوغان بر سر سیاست پولی این کشور و توانایی بانک مرکزی برای مقابله با تورم به خاطر فشارهای سیاسی باعث شده که ارزش لیر در سال جاری میلادی در حدود ۳۳ درصد در مقابل دلار تضعیف شود. اردوغان گفت: تمام بخش فاینانس باید راهی را برای کارآفرینان در سرمایه گذاری باز کنند به ویژه با دادن وام هایی با نرخ بهره پایین نه نرخ بهره بالا این کار را انجام دهد. این بهره پایین، تورم را پایین خواهد آورد که یک نگرانی است. بانک مرکزی ترکیه در ماه سپتامبر نرخ بهره را با ۶.۲۵ درصد افزایش به ۲۴ درصد رساند تا سیاست های کنترل ارز و تورم خود را اعمال کند. تورم ترکیه در ماه سپتامبر بر اساس آمار رسمی تقریبا ۲۵ درصد اعلام شد که در ۱۵ سال اخیر بی سابقه گزارش می شود و تمرکز بانک مرکزی این کشور را برای افزایش نرخ بهره برای کنترل تورم به همراه داشته است. اردوغان گفت: به نظر من تورم و نرخ بهره می تواند منجر به کشمکش با فرهیختگان شود. آنها در مورد چیزی که صحبت می کنند، سندی ارائه نمی کنند؛ اما ما برای چیزی که صحبت می کنیم سند ارائه می دهیم؛ بنابراین می گویم که بهره علت است و تورم نتیجه آن. /ایبنا

بازار اوراق مسکن؛ برخورد «تسه»ها به کف روانی

روز گذشته، اوراق تسهیلات مسکن اسفند 95 (تسه9512) به قیمت 60 هزار و 43 تومان رسیدند که رشد اندکی را نسبت به معاملات دوشنبه نشان می‌دهد. سایر سررسیدها نیز بین 60 تا 63 هزار تومان معامله شدند. به نظر می‌رسد سطح روانی 60 هزار تومانی همچنان برای حمایت از «تسه‌»ها قدرتمند ظاهر شده است و در قیمت‌های پایین‌تر فروشنده‌ها عقب‌نشینی می‌کنند. جهش قیمت‌ها در بازار مسکن طی ماه‌های اخیر منجر به کاهش حجم معاملات ملکی شده است که طبیعتا تقاضای تسهیلات مسکن را نیز کاهش داده است. به عبارت دقیق‌تر، قدرت خرید مسکن از سوی عموم جامعه رو به کاهش گذاشته و سطح پایین تسهیلات نسبت به بهای تمام‌شده مسکن باعث شده جذابیت دریافت وام کاهش یابد. برخی خریداران نیز منتظر ثبات بیشتر در فضای سیاسی کشور هستند و معاملات خود را برای شفاف شدن بیشتر شرایط به تعویق انداخته‌اند.

فراخوان یک خودروساز به‌ خاطر نگرانی از نقص در سیستم ترمز اضطراری خودکار

جگوار لندروور به‌ خاطر نگرانی از نقص در سیستم ترمز اضطراری خودکار، مدل‌های رنج روور اسپرت و لندروور دیسکاوری را فراخوان داده است. این خودروساز اعلام کرده در برخی مدل‌های ۲۰۱۸ رنج‌روور اسپرت و دیسکاوری ترمز اضطراری خودکار در زمان نیاز فعال نمی‌شود و هیچ پیغام هشداری نیز روی پنل تجهیزات نمایش داده نمی‌شود. زمانی که سیستم در زمان نیاز فعال نشود، می‌تواند خطر بروز تصادف را به همراه داشته باشد.خودروهای مشمول این فراخوان بین ۱۳ سپتامبر ۲۰۱۷ تا ۱۱ مه‌۲۰۱۸ به فروش رفته‌اند. جگوار لندروور با مالکان خودروهای مشمول تماس می‌گیرد و از آنها می‌خواهد تا برای تعمیر رایگان خودروی خود به نزدیک‌ترین نمایندگی مراجعه کنند. /دنیای اقتصاد

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۶
بازی کثیف برخی مشاوران املاک در افزایش قیمت آپارتمان - این بازی کثیف نیست . اصلا بازی نیست ! از منظر تحلیلی با توجه به افزایش 4 برابری دلار و به تبع آن افزایش 4 برابری متریال وارداتی که عمدتا 60 درصد مصالح مصرفی در بخش نازک کاری و برق و تاسیسات ساختمان را شامل میشود افزایش نرخ مسکن هنوز 2 برابر هم نشده چون معمولا با تاخیر فاز انجام میشود . از نظر تکنیکال مسکن تازه بعد از یک دوره رکود 10 ساله و اصلاح موج صعودی قبلی تازه ازاصلاح برگشته و موج سوم صعودی خود را آغاز کرده که هدف آن خیلی بالاتر است .
پاسخ ها
حق
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۲
دقیقا بازی کثیف است ..
این چیزا رو که شما گفتید ربطی به مشاور املاک نداره... مالک ملکش را 280 فروخته اما مشاور مثلا حلال خور ملک را 320 به یه بخت برگشته فروخته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۲
كاملا درست است
ناشناس
| Germany |
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۲
شما تحلیلگر نیستی بلکه یک سرمایه گذار روی ملک هستی و از آرزوهات نوشته ای. توهم را بگذار کنار تا ببینی که قیمت مسکن نمیتواند چهار برابر شود.
لندروور کجا و سایپا کجا. اونا ترمز اضطراری دارند ماله ما همون ترمز معمولیشم کار نمیکنه. البته دیگه نباید به پراید ایراد گرفت وقتی که ملت اونجور حمله میکنند پراید میحرند پس نوش جونشون
یک کارشناس بازار مسکن معتقد است کاهش قیمت دلار در نیمه دوم سال تاثیر خود را به صورت رکود تورمی در بخش مسکن نشان می‌دهد.

بازار مسکن به طور میانگین ۷۴ درصد افزایش قیمت داشته و در برخی مناطق پررونق این عدد بیشتر بوده است. اگر سقف را ۱۰۰ درصد در نظر بگیریم و با بازارهای موازی مقایسه کنیم می‌بینیم که سکه و دلار در شش هفت ماه گذشته بیش از ۲۰۰ درصد رشد قیمت داشته‌اند. بنابراین مسکن با وجود افزایشی که داشته نتوانسته خودش را به بازارهای موازی نزدیک کند.

وی افزود: یکی از دلایل کند بودن سرعت رشد مسکن به ماهیت این بازار برمی‌گردد که یک بخش دیرپذیر است. از سوی دیگر توان تقاضا در بخش مسکن پایین است. هم‌چنین مسکن، یک کالای درشت است و هزینه خرید آن قابل مقایسه با دلار و سکه نیست. ریسک نقدشوندگی و سهل‌الوصول نبودن آن هم به عنوان عامل چهارم در عدم تمایل خریداران تاثیرگذار بوده است. این عوامل باعث شد سرمایه‌ها به سمت ارز و طلا برود.

این کارشناس بازار مسکن تصریح کرد: در عین حال وقتی بازارهای طلا و ارز به حالت اشباع و آرامش برسند سرمایه‌های سرگردان به حوزه مسکن می‌آید و بخش مصرفی که همیشه در بازار مسکن حضور داشته‌اند رغبتشان برای برگشت به بازار مسکن بیشتر خواهد شد.

پورحاجت با بیان این‌که در سال‌های گذشته عرضه و تقاضا در بخش مسکن تقریبا پایاپای بوده است، تاکید کرد: در حال حاضر بخش عرضه در کشور شرایط مناسبی ندارد. از سوی دیگر برای طیف مصرفی، شرایط بسیار سخت شده است؛ زیرا یک افزایش قیمت را تجربه کردیم و معتقدم در شش ماه آینده نیز این روند ادامه می‌یابد. چه بازار دلار به آرامش برسد و چه نرسد در هر دو صورت افزایش قیمت را در بازار مسکن خواهیم داشت. مسکن یک کالای تولیدی زمان‌بر است و بخش تولید در شرایط سختی که حتی اجزای کوچک ساختمانی در بازار به وفور یافت نمی‌شود با گرانی مصالح و نهاده‌های تولید مواجه شده است. لاجرم قیمت تمام شده واحدهای مسکونی که در آینده وارد بازار می‌شوند به مراتب بالاتر از مسکن‌های موجود خواهد بود.
وضعیت فعلی بورس دقیقا مشابه وضعیت ان درسال ۹۲ است در ان سال هم بخاطرسه برابرشدن قیمت ارز شاخص بورس بصورت عمودی رشد کردوچندین هفته متمادی رکورد زد وبه قله ۹۰ هزارواحدی رسید اما ازدیماه ۹۲ روندنزولی بورس اغازشد وبیش از ۳۰ هزارواحد ریزش کرد وبعدازان به مدت ۴-۵ سال نوسان ناچیزداشت وعملا درجازد درحالیکه سایربازارهای رقیب ازجمله مسکن درحال رشدبودند بابررسی عملکرد ۵ سال گذشته بورس ومقایسه ان بازارهای رقیب نتیجه میگیریم که سرمایه گذاری دربورس ایران توجیه اقتصادی ومنطقی ندارد واشتباه است
برخی مشاورین املاک دارن بازی کثیف انجام میدن ودولت هم نمیتونه مغازهاشون روپلمپ کنه !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۲
بازي را خود دولت با افزايش قيمت دلار شروع كرد
در محل ما هم جنت آباد مرکزی ... همین کار را میکند برای واحدی که ما 700 تومان فایل کردیم و مشتری پیدا کرد به مشتری 800 تومان اعلام کرده و مشتری راضی است و ایشان قرار است به ما 700 تومان بدهد. یعنی اینها در یک واحد 65 متری 100 میلیون سود میکنند. واقعا آیا این مملکت بی حساب کتاب است .آیا اینها صنف ندارند؟ ما به نوبه خود قید مشتری آنها را زدیم. چرا دوالت امکاناتی فراهم نمیکند مردم خودشان مستقیم معامله کنند؟...
پاسخ ها
فروشنده ملک
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۲
ممنون از اینکه تمام متن را اصلاح کردید البته حق را به ملت محروم بدهید که کاملا عصبانی باشند .ما که اطلاعات دقیق دادیم اگر مسوولین صنف ایشان نظارتی دارند اقدام کنند وگرنه آنچه نوشتم وشما اصلاح فرمودید حق آنها و دولت محترم میباشد
فراخوان یک خودروساز به‌خاطر نگرانی از نقص در سیستم ترمز اضطراری خودکار
من فکر کردم این فراخوانی در ایران اتفاق افتاد . خیلی تعجب کردم. آخه تو ایران ....!!!! خخخخخخه
...در این آشفته بازار که قانونی وجود ندارد و یا مثل جگر زلیخا هزاران سوراخ برای فرار پیش بینی شده هرکسی در هرکجا که بتواند سر هموطن خودش کلاه می‌گذارد و براساس مهم نیست چه بر سر همنوعانش میاد از جمله دلال‌های ملکی که از قدیم به صداقت شهره هستند!! ...
چهارشنبه دوم ابان
روندنزولی وتخلیه حباب بازاربورس باشدت ادامه دارد
در ادامه ریزش های سهمگین چندهفته اخیربورس امروزهم در ۱۰ دقیقه اغازکارتالاربوس بیش از۵۰۰ واحداز شاخص کل سقوط کرد
درحالیکه قیمت ارز وطلا درماههای گذشته حدود۳۰۰ درصد رشد داشته بازار بورس نتوانست بیشتراز۸۰ درصدرشد کندکه انهم درحال کاهش است !!!
نگوئید مشاور املاک بفرمائید دزد!
به جرأت می گویم بیشتر بنگاه های معاملات ملکی در ایران در روز روشن دست به دزدی و چپاول مردم می زنند کسی هم جلودارشان نیست.
امیدوارم مسئولین در این مورد ورود کنند و جلوی این بلبشو را بگیرند.
اگر اراده ای هست!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۲
خودت و شغلت معرفی کن تا من درمورد شغلت صحبت. کنم.
مردم متاسفانه راحت گول بنگاهی ها را میخورند.
بنگاههای املاکی تخلف زیاد دارند و کسی پیگیر تخلفهای انها نمیشود.
من مشاور املاک هستم و صادقانه بگم هرگز از این نوع معاملات انجام نمیدم. دوست عزیز در هر صنف یا شغلی افراد فاسدی هستن. هرروز اخبار رو مطالعه نمیکنید از ایت الله گرفته تا کارمند دکتر حتی کارگر ساده.. همه رو باید پلمپ کرد....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۲
من یک مدتی با این قشر سرو کار داشتم. به این نتیجه رسیدم که یک بنگاهی همیشه دروغ میگه حتی اگر خلافش ثابت شود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۲
ظاهرا این اشخاصی هرچه که لیاقت و شخصیت خودشون هست به مشاور املاک نسبت میدن و حداقل نمیگن بعضی ازمشاورین که شاید اصلا جواز نداشته باشن. برای پیداکردن خونه به میادین تره بار مراجعه میکنن. مسخرس اقای با اصطلاح اقا مشاور املاک هم شغله مثل همه مشاغل. به
صبحتون بخیر تابناک.خیلی وقته که مشاورین املاک این بازی کثیف رو دارن انجام میدن.
بین ۶۰ تا ۸۰ درصد قیمت مسکن مربوط به زمین است که کاری به دلار ندارد
چهار ساله مالباختگان پدیده شاندیز خون گریه می کنند چرا کسی به داد ما نمی رسد؟
اصولا شغل دلالي بهر صورت ازمشاغل كاذب غير مولد است و متاسفانه نه تنها در ايران بلكه در همه كشورهاي دنيا عجيب رواج و رونق دارد،البته در كشورهاي غربي باز اين معرفت را دارند كه تا اخر با شما هستند اما در اين كشور مسلمان تا كميسيون را گرفتند رو هوا ولتون ميكنند.بهر حال اين شغل از شخصيت واعتبار اجتماعي برخوردار نيست...
طبق معمول امارهای کاغذی بانک مرکزی یا مرکز امار ایران تورم رو بسیار کوچکتر از واقعیت نشون میده. این روش اماردهی جز نابود کردن اعتماد عمومی به حکومت چه ثمره ای دیگه داره?
صادق بودن با مردم قطعا کمکی به بهبود اوضاع نمیکنه ولی حداقل ثمرش پذیرش واقعیات موجود هست و در غیر این صورت چیزی جز ترویج فرهنگ دروغ پردازی برای توجیه وضعیت و فرار از پاسخگویی نیست.
ما که تورم بیش از 100% رو با تمام وجود و بطور مستمر در هر بار خرید کاملا لمس میکنیم. قیمت بطری شیر کوچک از ۹۰۰ تومن طی تنها سه ماه رسیده به ۲۰۰۰ تومن . حالا معجزه ریاضیات بانک مرکزی یا مرکز امار چطور افزایش قیمت رو 34% نشون میده!!!???
به تمسخر گرفتن شعور عمومی جامعه چه نتیجه ای واسه دولت داره که اینقدر داره واسش مانور میده?
مردمی پاسخ خواه نیستیم که انتظار دولت پاسخگو رو داریم
فقط همین
مسکن 90 درصد تورم داره این 21 درصد رو از کجاتون درآوردید من توش موندم!!!!!!!!!!!111
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل