بازدید 7546
۲

رضا رحمانی گزینه پیشنهادی دولت برای وزارت صمت کیست؟

محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت در مورخه ۲۸ مهر ۱۳۹۷ از سِمَت خود استعفا داد و کنار رفت. وزیری که در یک سال و اندی وزارت خود حواشی بسیاری را پشت سر گذاشت. در مورخه ۲۹ مهر ۱۳۹۷ رئیس جمهور، رضا رحمانی را به عنوان گزینه پیشنهادی دولت جهت تکیه زدن به صندلی وزارتخانه صمت به مجلس معرفی کرد. گزینه پیشنهادی دولت برای دریافت کلید ساختمان سمیه کیست؟
کد خبر: ۸۴۴۸۴۴
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۱ 21 October 2018

رضا رحمانی کیست؟محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت در مورخه 28 مهر 1397 از سِمَت خود استعفا داد و کنار رفت. وزیری که در یک سال و اندی وزارت خود حواشی بسیاری را پشت سر گذاشت. در مورخه 29 مهر 1397 رئیس جمهور، رضا رحمانی را به عنوان گزینه پیشنهادی دولت جهت تکیه زدن به صندلی وزارتخانه صمت به مجلس معرفی کرد. گزینه پیشنهادی دولت برای دریافت کلید ساختمان سمیه کیست؟

به گزارش تابناک اقتصادی، محمد شریعتمداری پس از یک سال و دو ماه هدایت وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت سرانجام در مورخه 28 مهر 1397 استعفای خود را تقدیم رئیس جمهور نمود و روحانی نیز بلافاصله با این استعفا موافقت کرد و بدین ترتیب شریعتمداری ساختمان سمیه را برای همیشه ترک کرد. البته در مورخه 29 مهر 1397 و  هنگامی که رئیس جمهور گزینه های پیشنهادی دولت را برای نشستن بر صندلی چهار وزارتخانه بدون وزیر، معرفی کرد مشخص شد که استعفای شریعتمداری از وزارت صمت بی دلیل نبوده است چرا که رئیس جمهور وی را به عنوان گزینه پیشنهادی دولت برای تکیه زدن بر صندلی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی معرفی کرد. در همین گزینه های پیشنهادی که از سوی رئیس جمهور به منظور اخذ رای اعتماد به مجلس معرفی شدند، نام رضا رحمانی به عنوان وزیر پیشنهادی دولت برای تصدی صندلی وزارت صنعت، معدن و تجارت دیده می شود. اما رضا رحمانی کیست؟

رضا رحمانی در سال 1345 در تبریز به دنیا آمد و هم اکنون دارای چهار فرزند می باشد. وی مدرک کارشناسی خود را در رشته حقوق از دانشگاه آزاد اسلامی تبریز اخذ نمود. سپس مقطع کارشناسی ارشد را در رشته مدیریت دولتی و دوره مدیریت استراتژیک در سازمان مدیریت صنعتی پشت سر گذاشت. وی دوره دکتری خود را در رشته مدیریت (DBA) در دانشگاه صنایع و معادن ایران به پایان رساند.

رضا رحمانی تا قبل از اینکه به عنوان گزینه پیشنهادی دولت برای وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت مطرح باشد به عنوان قائم مقام وزیر صمت در امور تولید مشغول به خدمت بود. از دیگر سوابق اجرایی و مدیریتی رضا رحمانی می توان به معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت، نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در دوره‌ های هفتم، هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی، ریاست کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، رییس هیات مدیره شرکت ملی صنایع مس ایران، جانشین وزیر صنعت، معدن و تجارت در ستاد اقتصاد مقاومتی، ستاد مقابله با آثار تحریم، جانشین وزیر صنعت، معدن و تجارت در کار گروه ملی تسهیل و رفع موانع تولید، مجری طرح رونق تولید، رییس کمیسیون اصلی نظارت بر تاسیس و فعالیت تشکل های فعالیت صنعتی و معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت، نماینده وزارت صنعت معدن و تجارت در سفرهای استانی ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران، عضو شورای عالی بیمه، عضو شورای عالی آمار، عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی ایران و تهران، عضویت در کمیسیون ‌های صنعت و کسب و کار اتاق بازرگانی تهران، عضو کارگروه تخصصی مناطق آزاد تجاری و صنعتی کشور، مشاور رییس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، رییس هیات امنای صندوق بازنشستگی کارکنان مس ایران، عضو هیات مدیره شرکت نوسازی صنایع ایران، عضو شورای گفت ‌وگوی دولت و بخش خصوصی، نایب رییس اول کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی (مجلس هشتم)، رییس کمیته‌ صنعت مجلس شورای اسلامی (مجلس، هفتم)، عضویت در هیات های تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی از جمله هیات تحقیق و تفحص صنعت خودروسازی و معادن، رییس مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی، رییس کمیته‌ صنعت، اقتصاد و بازرگانی مجمع نمایندگان شمال غرب کشور، عضویت در فراکسیون های کارگری، روستایی و مناطق محروم و صنایع غذایی مجلس شورای اسلامی، مدیر کل اداری و مالی استانداری آذربایجان شرقی، مشاور استاندر آذربایجان شرقی، معاون شرکت تراکتورسازی تبریز، معاون شرکت آلومینیوم المهدی (عج) بندر عباس اشاره نمود.

آن گونه که در سایت دولت ذکر شده است، رضا رحمانی 52 ساله محورهای برنامه پیشنهادی خود را عمدتاً بر محور تحقق اصل حمایت هدفمند از تولید و صنایع تولیدی و رقابت پذیر نمودن بخش صنعت، توجه ویژه به تسهیل تجاری و توسعه تجارت داخلی، رعایت کیفیت ارائه خدمات بازرگانی و همچنین تنظیم بازار با رویکرد آرامش بخشی اجتماعی و اقتصادی، کاهش نوسانات بازار و تامین مایحتاج عمومی و اقلام اساسی حساس و ضروری بویژه برای اقشار آسیب پذیر با بهره گیری از نیروی انسانی و همکاران صدیق و خدمتگزار عنوان کرده است.

همچنین رضا رحمانی، حمایت هدفمند از تولید کالای ایرانی که به توانمند سازی فعالان و مقاوم تر نمودن کشور در برابر تکانه های محیطی و اقتصادی و تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و الگوی پیشرفت ایرانی- اسلامی در بخش صنعت، معدن و تجارت می انجامد را از دیگر برنامه های خود بیان نموده است.

مشروح برنامه تقدیمی دکتر "رضا رحمانی " وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت به مجلس شورای اسلامی را در فایل زیر مطالعه بفرمایید.

http://media.dolat.ir/uploads/org/۱۵۴۰۱۱۳۲۸۵۸۸۷۳۹۹۰۰.doc

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
معاون وزیر صمت حالا وزیر صمت میشود چه تضمینی وجود دارد که برنامه فوق العاده ای برای تطبیق با شرایط،نامطلوب اقتصادی داشته باشد وانقلابی ایجاد کند
سلام چطوری میشه از وزیر یه سوال پرسید. اینکه آقای رضا رحمانی میگه قیمت خودرو 5 درصد کمتر از حاشیه بازار برای کارخونه و نمایندگی بشه حاشیه بازار رو مردم عادی تعیین نمیکنن آقای وزیر محترم لطفا به فکر مردم عادی باش چرا دلال ها همه شما رو خریدن چرا انسانیت توی مسئولیت کشور مرده مگه شما از این خاک و مملکت حقوق نمیگیری آه مظلوم شاید تو رفاه شما تاثیر گزار نباشه ولی قطعا باعث برچیده شدن شما خواهد شد .ایرانی ها ر طول تاریخ نشون دادن همیشه طلب خودشون رو پرداخت می کنن
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان