بازدید 5780
۵
نبض تالار شیشه‌ای حافظ؛

بورس تهران هفته را بر مدار صعود آغاز کرد؛ شاخص کل ۵۶۴۶ واحد جهش کرد/ کمرنگ شدن یکی دیگر از ریسک‌های سیستماتیک

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز شنبه بیست و هشتم مهرماه ۹۷، با افزایش ۵۶۴۶ واحدی معادل ۳.۰۹ درصد به رقم ۱۸۸ هزار و ۵۷۵ واحد رسید. این در حالیست که در هفته گذشته، شاهد بازده یک درصدی شاخص کل بورس تهران بودیم.
کد خبر: ۸۴۴۴۷۷
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۸ 20 October 2018

بورسشاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز شنبه بیست و هشتم مهرماه ۹۷، با افزایش ۵۶۴۶ واحدی معادل ۳.۰۹ درصد به رقم ۱۸۸ هزار و ۵۷۵ واحد رسید. این در حالیست که در هفته گذشته، شاهد بازده یک درصدی شاخص کل بورس تهران بودیم.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ امروز تالار شیشه‌ای در اولین روز کاری هفته، شاهد روند صعودی شاخص‌های منتخب بود؛ به گونه‌ای که، شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۱۶۵۰ واحدی معادل ۳.۰۹ درصد به رقم ۵۵ هزار و ۱۱۲ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز با رشد ۶۷۵ واحدی معادل ۲.۳۵ درصد، عدد ۲۹ هزار و ۳۵۹ واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص قیمت (هم وزن) نیز با ۴۷۶ واحدی معادل ۲.۳۵ درصد به رقم ۲۰ هزار و ۷۴۱ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور نیز، ۶۱۸۳ واحد افزایش معادل ۳.۱۸ درصد را رقم زد و به سطح ۲۰۰ هزار و ۶۲۱ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول، با ۴۵۶۷ واحد افزایش معادل ۳.۳۲ درصد به رقم ۱۴۲ هزار و ۱۰۴ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز با ۹۲۸۶ واحد افزایش معادل ۲.۶۵ درصد همراه بود و عدد ۳۶۰ هزار و ۲۹۷ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص کل بورس بیشترین پیشروی را در ساعت ۱۲:۲۰ داشت و در سطح ۱۸۸ هزار ۵۸۲ واحد قرار گرفت.

بورس

در معاملات امروز بازار سرمایه، نماد معاملاتی فولاد (فولاد مبارکه اصفهان) با ۳۶۹ واحد، نماد پارس (پتروشیمی پارس) با ۳۱۰ واحد، نماد فملی (ملی صنایع مس ایران) با ۲۸۴ واحد، نماد شبندر (پالایش نفت بندرعباس) با ۲۶۷ واحد، نماد شپنا (پالایش نفت اصفهان) با ۲۵۸ واحد، نماد پارسان (گسترش نفت و گاز پارسیان) با ۲۳۷ واحد، نماد شتران (پالایش نفت تهران) و نماد تاپیکو (س. نفت و گاز و پتروشیمی تأمین) با ۲۲۲ واحد، نماد کچاد (معدنی‌وصنعتی‌چادرملو) با ۱۹۶ واحد، نماد وغدیر (سرمایه‌گذاری‌غدیر (هلدینگ) با ۱۸۴ واحد، نماد وبملت (بانک ملت) با ۱۶۱ واحد، نماد ومعادن (توسعه‌معادن‌وفلزات) با ۱۶۰ واحد و نماد رمپنا (گروه مپنا (سهامی عام)) با ۱۴۱ واحد افزایش، بیشترین تاثیر مثبت را در رشد شاخص کل بورس داشتند.

در مقابل، نماد معاملاتی دعبید (لابراتوارداروسازی دکترعبیدی) با ۴۱ واحد، نماد فخاس (فولاد خراسان) با ۱۶ واحد، نماد غبشهر (صنعتی بهشهر) با ۱۱ واحد، نماد ثمسکن (سرمایه‌گذاری مسکن) با ۹ واحد و نماد دفرا (فرآورده‌های تزریقی ایران) با ۵ واحد کاهش، بیشترین تاثیر منفی را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.

معامله‌گران بورس امروز ۲ میلیارد و ۶۹۳ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۱۶۳ هزار و ۱۰۸ نوبت معامله و به ارزش ۹۲۰ میلیارد و ۷۵۵ میلیون تومان داد و ستد کردند.

کمرنگ شدن یکی دیگر از ریسک های سیستماتیک 

سوق روند بورس به حرکت در مسیر منطقی، باعث بازگشت مجدد شاخص کل به کانال 188هزار واحد شد. وجوه بنیادی بازار، این روزها مطلوب تر از همیشه در تصمیم سهامداران خودنمایی می کند. به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، بورس آخرین هفته از مهرماه را طوفانی آغاز کرد، به نحوی که شاخص کل با جهش بیش از 5هزار و 500 واحدی به نیمه های کانال 188هزار واحد رسید. شواهد حاکی از آن است که فصل جدید گسیل پول های تازه به بورس در حالی آغاز شده، که گزارش عملکرد شرکت ها، نقطه عطف تصمیم سهامداران بورس است. هر روزی که می گذرد، شرکت های بیشتری از عملکرد 6 ماهه نخست سال خود اطلاع رسانی میکنند. در این میان ارقام تعدیل مثبت بسیاری از این شرکت ها به عنوان یک نشانه مهم در تصمیم سهامداران نقش دارد.

از سوی دیگر روز گذشته اقتصاد کشور شاهد کمرنگ شدن یکی دیگر از ریسک های سیستماتیک بود. تمدید تعلیق از لیست کشورهای مشمول اقدامات سخت مقابله ای مالی و بانکی(FATF) تا بهمن ماه موضوع مهمی بود که اثرات خوشبینی به آن، در روند معاملات سهامداران آشکار بود. در این خصوص لعیا جنیدی، معاون حقوقی رییس جمهوری بیان کرد: تمدید تعلیق از لیست سیاه FATF گام مثبتی در روابط بانکی است. این موضوع کمک میکند بانکداری بهتری داشته باشیم و امکان نقل و انتقالات مالی ناشی از برخی جرائم و تخلفات مالی را کاهش دهیم.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
بذاریداخرین صعودهایش راهم بکند تا ۴ نوامبرچیزی نمانده
حباب!
شاخص سازی!
بلوک زنی!
رانت حقوقی!
بازی سیاسی!
کد به کد!
و............
خلاصه شفاف نیست.
جالبه شرکتهاوبانکهای زیرنجموعه بورس تحریم میشن بورس جهش میکنه !!!
منتظرم که شاخص بورس به حول و قوه الهی مرز 200000 را عبور کند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۸
به همین خیال باش
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر