بازدید 12825
۴
پس از ادعای یک روزنامه پاکستانی؛

تقویت گمانه زنی ها در مورد برکناری عادل الجبیر/ تغییرات اساسی در سیاست خارجی عربستان!

به نظر می رسد، برکناری یا کاهش قدرت بن سلمان، دامن وزیر خارجه این کشور را نیز بگیرد. در واقع با توجه به نزدیکی مواضع الجبیر به سیاست های محمد بن سلمان، هر گونه تغییر در آرایش قدرت دربار سعودی و تضعیف قدرت ولیعهد، می تواند منجر به کنار رفتن عادل الجبیر از قدرت نیز شود.
کد خبر: ۸۴۴۲۲۶
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۲ 19 October 2018

ناپدید شدن جمال خاشقچی، روزنامه نگار سعودی الاصل مقیم ترکیه، تبعاتی بیش از تصور همگان برای دربار سعودی ها داشته است.

به گزارش «تابناک»؛ در همین راستا، پس از انتشار خبرهایی در مورد احتمال تضعیف قدرت محمد بن سلمان و یا حتی خلع وی از ولیعهدی عربستان، برخی خبرها و گمانه زنی ها، از برکناری عادل الجبیر وزیر خارجه این کشور حکایت دارد.

در این رابطه، یک روزنامه اردو زبان پاکستانی در خبری ادعا کرد: «نواف بن سعید بن احمد المالکی» سفیر فعلی دولت ریاض در اسلام آباد، پایتخت پاکستان، قرار است به عنوان وزیر جدید عربستان سعودی به کابینه دولت این کشور ملحق شود.

روزنامه «نوای وقت» چاپ شهر اسلام آباد، امروز با انتشار خبری نوشت: در نشست اخیر کابینه دولت سعودی که به ریاست ملک سلمان پادشاه عربستان برگزار شد؛ با جانشینی سفیر سعودی در پاکستان به جای «عادل الجبیر» وزیر کنونی امور خارجه این کشور موافقت شد.

«نواف سعید المالکی» ماه می سال گذشته میلادی به عنوان سفیر عربستان در پاکستان کار خود را آغاز کرد.

الجبیر که از سال 2015 میلادی، وزیر امور خارجه عربستان است، در هفته های اخیر، حضور کمرنگی در عرصه های دیپلماتیک داشته و تاکنون موضع گیری چندانی نیز در قبال ماجرای خاشقچی در پیش نگرفته است.

تقویت گمانه زنی ها در مورد برکنار عادل الجبیر/ تغییرات اساسی در سیاست خارجی عربستان!؟

گفتنی است، برخی منابع خبری نیز پیشتر از احتمال جابجایی وی خبر داده بودند. از سوی دیگر، خبرها حکایت از این دارد که قرار است وزارت خارجه سعودی مستقیم زیر نظر شاه این کشور هدایت شود.

به نظر می رسد، برکناری یا کاهش قدرت بن سلمان، دامن وزیر خارجه این کشور را نیز بگیرد. در واقع با توجه به نزدیکی مواضع الجبیر به سیاست های محمد بن سلمان، هر گونه تغییر در آرایش قدرت دربار سعودی و تضعیف قدرت ولیعهد، می تواند منجر به کنار رفتن عادل الجبیر از قدرت نیز شود.

بی گمان تردید تضعیف قدرت بن سلمان و الجبیر، تغییر عمده ای در سیاست خارجی و رویکردهای منطقه ای ریاض ایجاد خواهد کرد؛ تغییراتی که می تواند اثرات عمده ای بر جنگ در یمن، دوری و نزدیکی به قطر و یا میزان دوستی و دشمنی با ایران بگذارد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۴
مردک نیامده گند زد. حقش بود با اُردنگی بندازنش تو سطل زباله.
دو کشور مسلمان باید از تندروی دست کشیده برادری کنند،اجازه ندهند مستکبران عالم در امت اسلام اختلاف اندازند،باید هردو طرف از کارهای تحریک آمیز برتری مذهبی دست بکشند،و جلوی شیعه های انگلیسی و سنی های وهابی گرفته شود
الجبیر معلوم الحال !!!
بهترین موقع است که ایران به عربستان هشدار بدهد.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان