بازدید 13777

نسخه یکسویه دولت برای حل مشکلات اقتصادی حقوق بگیران جامعه

افزایش نرخ ارز و دلار و تلاطم بی سابقه‌ای که در ماه‌های اخیر اقتصاد کشور را در برگرفت، بیش از هر قشر و گروهی، وضعیت اقتصادی جامعه حقوق بگیر کشور را متأثر کرد و قدرت خرید این افراد را به شدت کاهش داد؛ اتفاق غیر قابل قبولی که حالا شنیده می‌شود، مسئولان دولت با طرح افزایش حقوق البته یکسویه در پی حل آن هستند.
کد خبر: ۸۴۳۷۲۹
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۸ 18 October 2018
نسخه یکسویه دولت برای حل مشکلات اقتصادی حقوق بگیران جامعهافزایش نرخ ارز و دلار و تلاطم بی سابقه‌ای که در ماه‌های اخیر اقتصاد کشور را در برگرفت، بیش از هر قشر و گروهی، وضعیت اقتصادی جامعه حقوق بگیر کشور را متأثر کرد و قدرت خرید این افراد را به شدت کاهش داد؛ اتفاق غیر قابل قبولی که حالا شنیده می‌شود، مسئولان دولت با طرح افزایش حقوق البته یکسویه در پی حل آن هستند.

به گزارش «تابناک»، به دنبال بحران مالی و اقتصادی پیش آمده در ماه‌های اخیر و افزایش هزینه‌های زندگی ـ که با کاهش قدرت خرید شهروندان همراه شد ـ مسئولان دولت در راستای مجموعه اقداماتی که برای حل بحران در پی گرفته اند، موضوع افزایش حقوق جامعه حقوق بگیر کشور را نیز در دستور کار خود قرار داده اند؛ تصمیمی که البته چندان خوشایند به نظر نمی‌رسد، چون جامعه هدف آن بسیار محدودتر از مشمولان کامل آن است.

هرچند در اوضاع اقتصادی موجود، بیشتر افراد جامعه با مشکلات اقتصادی رو به رو شده اند و فشار برآمده از افزایش قیمت کالا و خدمات آزارشان می‌دهد، در این بین شرایط برای قشر حقوق بگیر جامعه که درآمدشان ثابت و بی تغییر است، بدتر است؛ اتفاقی که مسئولان دولت نیز بر آن واقف هستند و بر همین اساس در پی افزایش حقوق کارکنان خود آن هم در نیمه سال جاری هستند؛ دستور کاری که جمشید انصاری، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور از آن پرده برداشت و از موافقت‌های اولیه رئیس جمهور با طرح افزایش حقوق کارکنان دولت خبر داد.

جمشید انصاری که روز چهارشنبه در مراسم تجلیل از تلاشگران عرصه خدمت در جشنواره شهید رجایی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی سخن می‌گفت، در مورد مشکلات کنونی و رسالت‌های دولت برای حل آن تصریح کرد: وظیفه ما این است که در جهت ارتقای رضایت‌مندی مردم، کاهش هزینه‌های دولت و ارائه خدمات به بهترین نحو به مردم، دائماً روش‌ها و تکنولوژی‌هایی انجام کار را بازنگری و اصلاح کنیم، تا ما را به سمت اعمال حکمرانی خوب سوق دهد.

انصاری تأکید کرد: میزان رضایت‌مندی مردم از خدماتی که دستگاه‌های اجرایی به ایشان ارایه می‌کنند، ملاک موفقیت در عملکرد دولت محسوب می‌شود.

معاون رئیس جمهور همچنین در بخش دیگری از سخنان خود، ضمن تأکید بر ضرورت ترمیم حقوق جامعه حقوق بگیر کشور گفت: ترمیم حقوق کارکنان دولت وظیفه دولت است و ما نیز پیشنهاد‌های خود را ارایه کرده‌ایم. بررسی پیشنهاد ترمیم حقوق کارکنان دولت با موافقت رئیس جمهور محترم در دستور کار دولت قرار دارد و امیدواریم در اسرع وقت، تصمیمات در این مورد نهایی و تکلیفی را که در تبصره سه ماده ۲۹ قانون برنامه برای رعایت عدالت در پرداخت‌های دستگاه‌های مختلف در مشاغل مشابه بر عهده دارد، محقق شود.

گفته‌های رئیس سازمان اداری و استخدامی دولت و معاون رئیس جمهور در مورد ترمیم حقوق کارکنان دولت و نیز موافقت رئیس جمهور با این مهم، در حالی بیان و رسانه‌ای می‌شود که کارکنان دولت به رغم جمعیت زیاد، تنها بخش اندکی از جامعه حقوق بگیر کشور را شامل می‌شوند.

جدا از کارکنان دولت که در دستگاه و نهاد‌های مختلف شاغل به کارند، میلیون‌ها شهروند حقوق بگیر در کشور هستند که الزاماً کارمند دولت نیستند و چه بسا میزان درآمد اکتسابی آن‌ها در مقایسه با کارمندان دولت به مراتب کمتر است؛ افرادی که در ماه‌های گذشته بعضاً با مشکل عدم دریافت حقوق و مزایا نیز رو به رو بوده اند.

به این گروه بزرگ و پرشمار باید جامعه کارگران کشور را نیز افزود که بسیاری از آن‌ها در شرکت‌های خصوصی و کوچک مشغول به کار بودند و در پی بروز بحران‌های اقتصادی، دچار مشکل تعدیل نیرو شده و از حداقل‌های درآمدی نیز محروم شدند.

اکنون و در شرایطی که به آن اشاره شد، رئیس جمهور و معاونان وی در حالی پیگیر ترمیم و افزایش حقوق کارکنان خود هستند که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بدون وزیر و با سرپرست اداره می‌شود و جمع بسیاری از جامعه کارگری و کارمندان شرکت‌های خصوصی کشور با مشکل عدم پرداخت حقوق مصوب دست و پنجه نرم می‌کنند.

از سویی نیز شورای عالی کار برای ترمیم حقوق کارگران و صیانت از امنیت شغلی این افراد کمتر دغدغه‌ای را احساس نمی‌کند و درخواست نهادهایی، چون اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی مبنی بر ضرورت تشکیل جلسه و افزایش دستمزد کارگران را بی پاسخ گذاشته و همچنین موضوع اعطای کوپن الکترونیکی به آحاد جامعه با هدف تأمین کالا‌های اساسی که شهریور ماه سال جاری از سوی سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مطرح شد، هنوز قطعی نشده و در حد پیشنهاد یک پیشنهاد مانده است.

بنابراین هر چند افزایش حقوق کارکنان دولت امری ضروری و اجتناب ناپذیر به نظر می‌رسد، اما از آن سو بی توجهی دولتمردان به دغدغه‌های معیشتی و درآمدی سایر اقشار که چه بسا با مشکلات بیشتری رو به رو هستند، حکایت از نوعی نگاه یکسویه به ماجرا دارد که نه تنها شایسته به نظر نمی‌رسد، بلکه با حاشیه‌های فراوانی رو به رو خواهد شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷۹
شرکت لبنیات پاژن قیمت ماست 1500 گرمی خود را در طی ده روز گذشته از 5600 تومان به 8500 تومان افزایش داده است .این ناظران دولتی کجا هستندکه پاسخ بدهند علت این گران فروشی چیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۶
هزینه تولید رفته بالا، پلاستیک ماست؛ درب آلومینیومی ماست یا شیر، هزینه حمل و نقل، علوفه گاوهای محترم و همه اینها روی قیمت نهایی اثر میذاره، چیزی که با گران شدن ارز پیش آمده هل داده شدن قشر متوسط به سمت خط فقره، آن طبقه فقیر که خدا بهش کمک کنه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۶
دلار پایین اومد ولی کسبه قیمت اجناسشونو یک ریال هم پایین نیاوردن.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۶
بجای پرداخت ناچیز افزایش حقوق بایستی کالاهای اساسی با نرخ پائین دراختیارحقوق بگیران و بازنشستگان قراربگیرد.توزیع پول بیشتر در جامعه تورم را بیشتر میکند.
نکته سنج
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۷
شما فکر کردید الان دولت میاد میگه چون اغلب کالاها بیش از دو برابر شده ما هم حقوق رو 100 درصد افزایش میدیم؟!
نه عزیزان
بنزین رو به بهونه قاچاق گرون کنید بعد هی بکید حقوقها زیادمیشه
دولت خودش اگاهانه با بالا بردن عامدانه ارزش ارز و طلا نسبت به فروش میلیاردها دلار و چند ده تن سکه عملا قسمت زیادی از نقدینگی در اختیار مردم را جمع کرد و کسری بودجه و یارانه و پولهای به سرقت رفته از صندوقها را که توسط چند صد نفر به یغما رفته بود شد .
اینکار شاید برای کنترل نقدینگی چنانچه از دست ثروتمندان جمع میشد مثبت بود ولی عملا اکثرا از جیب مردم متوسط و فقیر جمع اوری شد و بالا رفتن نرخهای ارزاق و خدمات را بدنبال داشن .
حالا باید دید چطور دولت میخواهد کسری جیب میلیونها کارگر و کارمند که حقوق ثابت دارند و ارزاقی که در ۳ ماه بین ۵۰ تا ۱۰۰ درصد گران شده اند را جبران کند ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۶
احسنت
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۶
درود
دولت برای گرانی همه کار کرد فقط مونده بنزین که اونم
چند وقتیه قاچاق را بهانه کردن و گرون خواهد شد و اونوقت یعنی برین بمیرید
روحانی که خیالش راحته انتخابات دیگه ای پیش رو نداره
نگران چیزی باشه
بعد یکی دیگه میاد هزاران وعده وعید می ده همون روز اول که پیروز شد حرف هاش عوض میشه و همه چی را گردن دولت های قبلی می ندازه و به جای کار کردن فقط میگه قبلی ها فلان کردن!
متاسفانه نه راه پس داریم نه پیش
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۶:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۷
جای خوشحالی داره که امروز اکثریت جامعه متوجه شدن که دلیل اصلی بالا رفتن قیمت ارز خود دولت هستش و خود دولت نمی زاره قیمت پایین بیاد تا مشکلات خودش را حل کند ولی دردناک این هستش که این حل مشکلات از جیب افراد فقیر و کم درامد صورت می گیره و دولت داره ثروتمند ها رو ثروتمند تر می کنه باید دید که آیا جامعه تفکری خواهد کرد؟
لطفا به فکر اساتید حق التدریس دانشگاه ها (مخصوصا علمی کاربردی) هم باشید که از کارگرد هم با مدرک دکتری کمتر می گیرند! تازه سقف مسخره 16 واحد در هر ترم (انگار هیات علمی هستند!) هم برای آنها گذاشته اند که عملا این قشر را تبدیل به یکی از محجور ترین قشرها از نظر در آمد کرده اند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۶
متوسط درآمد یک کارگر در چین الان حدود 800 دلار هست ولی استادیار دانشگاه حقوقی در حد 250 دلار میگیرد یعنی حقوق 3000 دلار در سال و کشور چین برای برگرداندن نخبگان خود از غرب برای دانشجویان پسا دکتری خود سالانه 70000هزار دلار حقوق میدهد
الان وضعیت ما در جهان اسفناک هست و طولی نمی کشد که ژنهای نخبه کوچ خواهند کرد و سیر قهقرایی کشور شتاب هولناک خواهد گرفت د
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۶
تو ایران فقط پزشک ها نخبه محسوب یشن. بقیه یه فکری باید به حال خودشون بکنن.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۶
موافقم شدید
خودم ده سال حق التدریس بودم. نه بیمه بود اون وقتا ک حداقل سابقه بشه و نه هیچ حمایت دیگری
مظلوم ترین قشر حامعه هستند. باسوادن ولی چون کم . تعدادن صداشون بجایی نمیرسه. مشغولیت شون هم زیاد. یک سره کتاب و مقاله بنویسن که بلکه جایی
استخدامبشن.د.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۶
امسال حق التدریس اساتید علمی کاربردی ساعتی 16 تومنه. علی برکت ا.. .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۶:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۷
در این کهپولی که به حق التدریس ها داده می شه کم است حرفی نیست و واقعا خیلی کم هست. ولی ایجاد علمی کاربردی ها یکی از بزرگترین اشتباهات و خیانت هایی بود که به جامعه علمی کشور شد
تورم را با تورم نمی توان اصلاح کرد، عمده ترین هزینه زندگی مردم قیمت دلار و کالاهای لوکس و ازما بهترانی نیست بلکه بیش از 70% درامد مردم را مسکن میبلعد، با افزایش حقوق تازه به شرط افزایش حقوق همه اقشار، قهرا افزایش اجاره و قیمت خونه نه تنها همه را خواهید بلعید بلکه خود به تورم ثانویه دیگری دامن میزند.
این نوع راه حل. راه حلهای قرن 18 و 19 هستش که حتی در قرن 20 از ان خبری نبود، دوستان کمی مطالعه کنند بعد حرف بزنند و هیچوقت تصمیم نگیرند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۶
چی میگی عمو جون؟ تورم 400 درصده حالا نگرانی که 50 هزار تومن به حقوق چندرغاز کارمندان اضافه کنن
تورم ایجاد میشه؟
کارمندان دولت حقوق بسیار پایین تری از بخش خصولتی که کارگری حساب میشوند میگیرند. مثلا فولادها و پتروشیمی ها و شرکت توزیع برق و آبفا و پالایشگاهها و نیروگاهها و صنایع مس و آلومینیوم و مخابرات و ... حقوق های بسار بالاتری از کارمندان دولتی میگیرند که گاها تا چند برابر است. ضمن اینکه افزایش سالانه حقوق بخش کارگری معمولا دو برابر بخش دولتی است و عیدیشان هم 3 برابر بخش دولتی است. البته کارگران ساختمانی یا بخش خصوصی واقعی از کارمندان دولت هم بدبخت تر هستند.
پاسخ ها
حمید
| United States |
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۶
اطلاعات شما دقیق نیست. اکثریت مطلق کارگران با حقوق کمتر از دو میلیون تومان و آن هم با تاخیر چند ماهه حقوق میگیرند. درست است که کارمندان دولت هم حقوق های چندان بالایی ندارند ولی به طور کلی از کارگران بیشتر بوده و دارای امنیت شغلی بیشتر می باشند.
ناشناس
| United States |
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۶
در برخی شرکت های دولتی، مثلا سازمان آب و برق خوزستان حقوق های بالای ده میلیون تومان کاملا رایج و عادی است.
ناشناس
| Germany |
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۶
پس تکلیف ما بازنشستگان چی میشه؟ حتما دولت محترم امید کاسه گدایی دستمون میده.... چی خواستیم چی شد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۷
شما فکر کردی همه کارگرا خوشبختن و به شما کارمندا ظلم شده؟ همون حداقل حقوق رو هم یا با تعویق می دن یا خیلی کمتر. جیکت دربیاد اخراجی چون اینقدر بیکار زیاده که سریع می تونن جایگزینت کنن و امنیت شغلی رویاست. بیمه نمیکنن یا اگه بکنن سهم کارفرما رو هم از خودت می گیرن. در بهترین حالت قرارداد موقت و کوتاه می بندن و هیچ ضمانتی نیست که سه چهار ماه بعد همین کار رو هم داشته باشی یا نه. دفعه بعد که دلت به خودت سوخت اینا رو مرور کن.
غصه نخورین با 5 درصد افزایش حقوق یک کیلو گوشت هم نمیشه خرید. حقوق ما کارمندان دولت به اندازه خرید دو عدد ادکلن معمولی یا یک گوشی موبایل ساده هم نیست.
بالا رفتن نرخ ارز به نفع ثروتمندان و به ضرر فقرا شد و فاصله طبقاتی را چهار برابر کرد. در واقع بدهی های دولتی به بانک ها و پیمانکاران و پزشکان ثروتمند از جیب فقرا و کارگران و کارمندان خود دولت پرداخت شد.
کارمندان بحش خصوصی چه خاکی بر سرشون بریزن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۶
کارمندان بخش خصوصی یا همان خصولتی ها اوضاعشون خیلی بهتر از کارمندان دولتی هست. میگی نه برو از یک کارمند آبفا یا شرکت توزیع یا پتروشیمی بپرس تا بفهمی چقدر زیاد حقوق میگیرن.
کوکی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۸
بنده کارمند یه شرکت خصولتی هستم.دریافتیم بعد از 7 سال هم دروغ نگم 1.680.000 تومن هستش.کسوراتم هم فقط و فقط بیمه تامین اجتماعی هستش.ولی حقوقم رو سر موقعش میگیرم.بازم تاکید میکنم با 7 سال سابقه و مدرک لیسانس.جالب تر اینکه شرکتی که توش مشغولم از زیر مجموعه های یکی از بانک های بزرگ دولتی مملکت هم هستش.میخوای شماره تماس رو هم بزارم که جاهامون رو با هم عوض کنیم.امروز که 28 مهر ماه هستش هم تازه قراردادمون اومده که تا 30 مهر تمدید شده.یعنی امروز فهمیدم که 2 روز دیگه بصورت مکتوب هستم.تا ایشالا قرارداد بعدی آیا بیاد آیا نیاد.
تابناک جان نگران نباش براس سال 97دولت مجاز بود تا 20درصد افزایش بده ولی 6درصد اضاف کرد حالا می یاد برای قسم راستی 2درصد به حقوق های زیر یک ونیم اضاف می کنه البته با کلی تبلیغات دهن پرکن ...............قرار بود بدی اب وهوا کارکنان شاغل در خوزستان از 7درصد بشه 20درصد نمایندگان استان واستاندار و.....سه ماه تمام شب وروز تبلیغ کردند که حقوق کارمندان 25درصد اضاف میشه (درصورتی که فقط بدی اب وهوا بود)ولی همین بدی اب وهوا را هم ندادند ......
دولت دستشو از جیب ما بیرون بیاره همین کافیه
پس تکلیف کارگران وکارمندان بخش خصوصی چیست؟ آیا خبر دارید که بخاطر تحریمها و افزایش نرخ دلار بخش خصوصی دست به تعدیل گسترده زده است تکلیف آن بدبخت چیست که نوکر دولت نیستند ؟ آقای رئیس جمهور باید پاسخگوباشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۶
رییس جمهور پاسخگو ی کاری که خودش مستقیم انجام دااده نیس حالا بیاد پاسخ شمارو بده اگرم جواب داد میگه مربوط به دولت قبلی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۶
نگران نباش،همه چیز از چین وارد میکنند،دیگه نیاز به کارگر نیست...
من نمیدانم چرا ما با این کامنت ها به جون هم افتاده ایم. دولت یک شایعه درست می کنه افزایش حقوق بعدا ما به همدیگر می پریم . حقوق ها را افزایش ندهد اگر درست می گوید قیمت ها را به چند ماه پیش برگرداند نه چند سال پیش. والله دروغ می گویند فقط می خواهند جیب ما را بزنند.
دولت. به فکر مردم نیست. ومی گوید ما برای فصل کردن آمده ایم حکومت. کاری کند.
بابا نگران نباشید با گرانی های اخیر سن امید به زندگی کاهش پیدا میکنه و در نتیجه جمعیت کاهش و قیمت ها تعدیل میشه
نمیدونم این دولت چه شه با اعلام پرسرو صداش میاد هم قیمت ها روبالا میبره و موقع افزایش که میرسه یه هو میبینی همه چی ۱۰۰ درصد از زمان اعلام خبر ش بالا رفته اون موقع حقوق کارمند رو ۱۰ درصد افزایش میده
فکر کنم این دولت می خواد صدای مردم رو در بیاره مسخره کردن
پاسخ ها
کوکی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۸
دقیقا درسته.واسه کاری که نمیخواد انجام بده میاد فقط اثرات و تبعات منفیش رو واسه مردم باقی میزاره.
دلاروطلا4تا5برابرشد وبدنبال ان همه اجناس چندبرابر شد پس باید مزد همه حقوق بگیران اعم ازدولتی وغیردولتی وبازنشستگان نیزبه همان مقدار4یا5 برابرشود وبنزین هم گران شودتا قاچاق سوخت جلوگیری شود
هرکاری میکنید فقط خواهشا اینقدر پول چاپ نکنید. بگذارید نقدینگی کمی بالانس بشه، وگرنه وارد چرخه بی پایان تورمی میشویم. چاپ پول بیشتر = تورم بیشتر
این دولتم یه طوری فقط میخواهد به اخر برسونه .
پاسخ ها
کوکی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۸
کاملا درسته.روحانی اگه تواناییش رو داشت همین امروز استعفا میداد.ولی توی این کشور کنار رفتن به منزله اتفاقات ادامه دار و عواقب بد هستش.امروز استعفا بده از هر قشر و سن و جنسی میریزن و میگن باید محاکمه بشه و این چیزا.
20 درصد ببرن رو حقوقها بلافاصله کالاها بالای 100 درصد گرون میشن بطوریکه وضعیت حقوق بگیران نسبت به قبل از افزایش حقوق بمراتب بدتر هم میشه . سیاستهای اقتصادی دولت بحدی نسنجیده و بدون مطالعه هست که حساب نداره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۶
بیست درصد دردی دوا نمیکنه حقوقها حداقل باید 4 برابر بشه.
رضا
| Germany |
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۷
عزیز حقوق ها ۴ برابر بشه قیمت کالاها ۲۰ برابر میشه این گرانی معلول افزایش حقوق های ۵ سال قبل است که به جای پرداخت از محل تولید ثروت از محل چاپ پول پرداخت شده
آقای دولت پس ما بازنشسته ها چی ؟ آقایون تا دیر نشده یه کاری کنید
یادم است در طول جنگ می گفتند به مجروحی که از ناحیه امحاء و احشاء میانی زخمی شده علیرغم تشنگی شدی آب نباید داد و حداکثر دور لبهایش را مرطوب می کردند
اکنون افزایش حقوق حقوق بگیران حکم نوشاندن آب به همان نوع مجروح را دارد.
از طرف دیگر تشنگی او هم ممکن است کار دست همه بدهد!
باید فکر دیگری کرد.
متاسفانه پرداخت حقوق کارکنان دولت به بهانه همسانی توان خرید آنها با سایرحقوق
بگیران دستگاه خصوصی خاصه کارگران نگاهی بدور از عدالت و بدون توجه به قانون
استخدامی متفاوت آنها را خاصه در خصوص باز نشستگان معیار خود قرار داده است که در واقع ظلم به هر دو قشر است .
در حالیکه هر قشر متناسب قانون استخدامی خود و با معیار خاص خودشان در سطحی از زندگی معقول حمایت نماید .
اگر نگران این تفاوت در آمدی هستند چرا
دست بکار اصلاح قانون استخدامی قشر
نیازمند به اصلاح را نمیشوند .
بی کفایتی دولت بر کسی پوشیده نیست رییس جمهور هم قبول کنه جناب نوبخت خان بزرگ قبول نمیکنه
بادرود:هرچندبراساس ضرب المثل (نرودمیخ آهنین برسنگ)امسال بابالارفتن قیمتهای ارزوسکه وتورم شدیدحقوق مابازنشسته ها۵۰درصدپایین آمدوبزرگترین ضربه ولطمه حیثیتی به ماواردشد.
افزایشی که از جیب طبقه کارگر و مالیاتهای بخش خصوصی باید تامین بشه
دولت بعلت در اختیار داشتن منابعی که متعلق به همه افراد جامعه است حق ندارد این حاتم بخشی را بکند
این یک ظلم اشکار در حق سایر افراد جامعه است
بنظر شما قشر غیر حقوق بگیر در چه حالیه؟ !!!!!!
نقشه دولت برای افزایش قیمت بنزینه
گوووووووووول نخورید تو رو خدا
بهتر است کالاهای اساسی کوپنی شود چون با افزایش حقوق تورم هم متناسب با آن بالا میرود و همان آش و کاسه قبلی است ضمن‌ اینکه کالاهای اساسی از کشور قاچاق نمی شود .البته این راه در صورتیکه مذاکرات به نتیجه نرسد
حقوق شما کارمندان رو می برن بالا اجناس رو گرون می کنند فشارش به ما قش شغل آزادی میاد . تو رو خدا دست بردارید همین الانم حقوقتون خیلی از درآمد ماها بالاتر است .
تازه بیشترتون همسراتونم شاغل هستند و دوتا درآمد دارید ما بدبختها که باید خرج زن و بچه رو بدیم بدون اینکه همسرمون هم سر کار باشه .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۶
بمیرم براتون مشاغل آزادیا که وضعتون از کارمندای با حقوق ثابت خیلی کمتره. راستی بلیط تایلند و آنتالیا و دبی چنده؟
کوکی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۸
داداش شما که حرف از دهن روحانی در نیومده صد در صد گذاشتید رو جنس هاتون.برای شما چه فرقی میکنه.خصوصا اگه صنفت صنفی باشه که مردم نیاز دارن که بخرن مثل سوپر مارکت.
خدایا مرگ ما فقرا را برسان چون به از ما بهتران که کاری نداری تا دنیا بماند برای از ما بهتران
تابناک عزیز.
چرا پیامهای دریافتی را پخش نمی کنی؟
آیا غیر از این است که شما هم از همین قماش دولتی ها هستید؟
وای بر شما ...
پیشنهاد بنده به دولت:دولت نمی تواند بخش خصوصی را اجباربه افزایش حقوق کند چون ممکن است اخراج نیروی کاررا به دنبال داشته باشد ،پیسنهاد بنده این است که یارانه کلیه کارمندان راقطع نماید، حقوق کارمندان را افزایش دهد بطوریکه یارانه قطع شده وبخشی ازتورم را پوشش دهد،یعنی در حد یک میلیون نومان، سپس ازمحل یارانه قطع شده کارمندان وبخش دیگری از بودجه خود ،یارانه کلیه کارگران وبازنشستگان که زیر ۳ میلیون حقوق میگیرند را به ۳ برابر افزایش دهد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۶
چرا دولت باید تاوان سرمایه داران گردن کلفت بخش خصوصی را که کارگران و کارمندانشان را استثمار می کنند بدهد؟؟؟!!!

الان مثلاً راه حل ارائه دادی؟؟؟

مشکل صاحبان بخش خصوصی اینه که تحت هر شرایطی باید سودهای آنچنانیشون رو بکنند حتی به قیمت استثمار کارگر!!! و حاضر نیستند از سودشان بگذرند. از یک طرف جنسشان را گران می کنند و خون ملت را در شیشه می کنند از طرف دیگر کارگرانشان را استثمار می کنند

اما همچنان خانه ها و ویلاها و ماشین های آنچنانیشان را دارند!!! بله عزیز! این از نتایج نظام سرمایه داری افسارگسیخته و بی قید و بند است!

یجوری صجبت می کنی انگار کارمندان دولت پول چاپ می کنند؟ یعنی چی که از سر سفره یک عده برداریم و سر سفره یک عده دیگه بگزاریم؟ یارانه یک حق است و برای همه است! اگر هم نیست برای هیچ کسی نباید باشد! می دونی چرا حق همه است؟ چون صاحب اصلی یارانه ملت ایران هستند که نسبت به منابع کشورشان حق دارند

مشکلات کلاً جای دیگه هست شما آدرس غلط نده
کوکی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۸
اتفاقا انجام دادن این کار بسیار راحت هستش.تمام کارشناسان اداره کار به راحتی میتونن از طریق بررسی بیلان کاری مجموعه های خصوصی در هر شهرستان بررسی کنند که آیا بهانه جویی های کارفرما واقعی هست یا خیر.
خرج کفن ودفن انقدزیاده خودکشیم نمیشه کرد
تا اونجا که یادم میاد دولت قول داده بود که مواد غذایی رو تا اردیبهشت سال نود وهشت ثابت نگه داره .چقدر هم به وعده هاشون عمل کردن
مردم افزایش حقوق نمی خواهند لطف کنند نصف ارزش برباد رفته ی پول ملی را برگردانند نصف بقیه هم خیر سرشان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۶:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۷
درد جامعه ما این هستش که از اول ما ها رو تهدید به مرگ کردن که بعدش به تب کردن راضی بشیم
پارچه گران شده قیمت کفن طرح نوشته قرآنی سه برابر شده پارچه معمولی کیفیت پاپپین دو برابر. سنگ قبر ترک خورده یک برابر . سنگ قبر خارجی چهار برابر ( ایتالی. چین. 1) بقیه کارا و مراسمات چند برابر شده . مردن هم سخت شده. من که وصیت کردم کفنم از گونی سنگ قبرم هم از نخالهای ساختمانی و محل قبر در اطراف شهر شبانه خاک کنید که شهرداری نبینه گیربده . خدا مرا بیا مرزد. آدم خوبی بودم..............................الفاتحه....
دولت مردم را به فلاکت و بدبختی میکشونه نشونه ها کاملا واضح هستند کارمند با این گرانی و افزایش 6 درصد چه خاکی بر سر بکنه؟
مگه امسال برای کارمندان افزایشی هم بوده؟؟؟؟
تابناک محترم ،یادی هم از پیشکسوتان بازنشستهٔ سالمند بکنید که با عدم اجرای قانون خدمات کشوری در طی مدت یازده سال حقوق بازنشتهٔ قبل از سال ۸۸ یک سوم بازنشستهٔ همتراز خود میباشد ؟ سالمندانی که دارای عروس ،وداماد ،و نوه هستند و بعضی از آنان درگیر تهیهٔ جهیزه ،و سیسمونی ،و برگزاری مراسم ازدواج فرزندان خود هستند ؟ آنهم با این وضعیت ؟ بنا بگفتهٔ مسولین ،جرم ،و جنایت ،و طلاق ،و اختلاف خانوادگی چند برابر شده است که همهٔ آن ناشی از فقر ، عدم تامین معیشت خانواده میباشد ؟،،پس لطفا فاتحه ای هم برای قشر فراموش شدهٔ‌بازنشستگان ۸۸ ،، بخوانید ،یقینا ثواب ،و صواب دارد ؟،،
ناکارامدی دولت بر کسی پوشیده نیست رییس جمهور هم قبول کنه جناب نوبخت خان بزرگ قبول نمیکنه
دولت کالاهای اساسی ( برنج ،روغن ،گوشت و،،، ،،)بین کارمندان دولت توزیع کنه خیلی بهتره ما واقعا از خرید ارزاق ناتوان شدیم وکسی هم نیست به دادمون برسه
بازنشستگان یادتان نرود.
باز نشستگان دولتى تابع بيمه تامين اجتماعى را هم دريابيد چون حقوق بسيار پايين ااست بنده با مدرك ليسانس ويك ميليون وسيصد تومان حقوق و٢١سال خدمت حتماً واجد شرايط افزايش بايد بشوم ،ضمناً اقاى سورج نظر شان درست است
لطفاً موارد را مد نظر قرار دهيد .
کارمند جماعت با این تورم سه الی چهار ماه اخیر نابود شد.مخصوصا فرهنگیان چون نه اضافه کاری دارندونه هیچ مزایای دیگری غیر از حقوق خلاصه بدجور دولت سیلی محکمی به کارمندانش زد
دیروز رفتم یک کپی A4 دو رو گرفتم ... مغازه دار که شغلش همین چاپ و کپی است گفت : شد 800 تومن ... وقتی پرسیدم چرا .. تا هفته پیش 500 تومن بود ... یک سری دادوفریاد کرد که یک کپی گرفتی مگه چقدر برای من سود داره 35000 تومن ی بسته کاغذ میخرم .. 4ونیم میلیون تونر میخرم 900 هزارتومن باید حق العضویت صنفی بدم و چندین مبلغ با ربط و بی ریط و با عصبانیت تحویلم دادو 800 تومن رو هم گرفت و پرت کرد تو دخلش و گفت دیگه پیش ما نیا چون چهره ترا بخاطر سپردم و اگه بیایی کپی بخواهی بهت میگم دستگاه من خرابه و نمیتونم برات کپی بگیرم و بعد روش کرد اونطرف بکار خودش مشغول شد ... اینهم نتیجه گرانی دلار ...
وقت خواب. روحانی بخواب که ما بیداریم.... 6 ماه از سال گذشته وضع کارمندان هر روز بدتر از دیروز....
اگه افزایش حقوق 5 درصد باشه دولت به خودش زحمت نده چون یک میلیون ودویست تومن 5 درصدش حتی پول یک کیلو گوشت هم نمیشه .دولت باید به فکر اون حقوق بگیرهایی باشه که کمتر از سه تومن دریافتی دارن البته بازنشستگان هم هستن
کجایی ای چرچیل کجایی انیشتین تا بیایی ببینی مدیران خدوم با نبوغشان چه ها میکنند و چه ها میخورند بدون اینکه اب از اب تکون بخورد...
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر