بازدید 38348
اعتراضات مردمی به عدم تحویل خودرو‌ها توسط شرکت‌های واردکننده خودرویی؛

چرا رامک خودرو هنوز نتوانسته است به تعهدات خود عمل کند؟

این روز‌ها برخی از افرادی که اقدام به خرید خودرو‌های پیش فروش شده خارجی از شرکت‌های واردکننده خودرو کرده اند، با مشکلاتی روبه رو شده اند؛ از جمله این افراد، می‌توان به خریداران خودروی خارجی از شرکت رامک خودرو اشاره نمود. این شرکت با اینکه ارز دولتی دریافت کرده، تاکنون نتوانسته است به تعهدات خود عمل کند.
کد خبر: ۸۴۳۶۳۷
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۰ 17 October 2018

رامک خودرو هنوز نتوانسته است به تعهدات خود عمل کنداین روز‌ها برخی از افرادی که اقدام به خرید خودرو‌های پیش فروش شده خارجی از شرکت‌های واردکننده خودرو کرده اند، با مشکلاتی روبه رو شده اند؛ از جمله این افراد، می‌توان به خریداران خودروی خارجی از شرکت رامک خودرو اشاره نمود. این شرکت با اینکه ارز دولتی دریافت کرده، تاکنون نتوانسته است به تعهدات خود عمل کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ به نظر می رسد، داستان خودروهای خارجی داستانی تمام نشدنی است. در تیر ماه سال گذشته وزارت صنعت، معدن و تجارت با ابلاغ بخشنامه ‌ای، ثبت سفارش خودروی خارجی را فقط برای نمایندگی‌ ها مجاز اعلام کرد، اما پس از گذشت مدتی، سامانه ثبت سفارش به ‌طور کامل برای همه شرکت های واردکننده خودرو بسته شد. این سایت تا 12 دی ماه سال گذشته بسته ماند و در آن تاریخ و با اعمال قوانین جدید برای واردات خودرو، سایت ثبت سفارش باز شد. دوباره در دوم تیر 1397 و بر اساس ابلاغیه وزیر صنعت، معدن و تجارت به سازمان توسعه تجارت، ثبت سفارش و واردات ۱۳۳۹ ردیف تعرفه‌ ای کالا که شامل بیش از ۱۴۰۰ قلم کالا بود، ممنوع اعلام شد که خودرو نیز جزو کالاهای ممنوعه وارداتی بود.

در تیر ماه 1397 خریداران خودرو خارجی از شرکت رامک خودرو، اعتراضاتی به عدم تحویل خودروهای خریداری شده داشتند. رامک خودرو برای آن که مشتریان خود را راضی کند، وعده داد تا خودروهایشان را به زودی تحویل دهد. در همین رابطه، مدیران گروه صنعتی رامک خودرو طی مصاحبه ای در 31 تیر 1397 با تشریح مشکلاتی که در زمینه واردات خودرو ایجاد شده، از برنامه‌ ریزی برای تولید محصولات سانگ ‌یانگ خبر دادند و اعلام کردند که مردم نگران خودروهای ثبت نام شده نباشند.

با گذشت سه ماه از این وعده مدیران گروه صنعتی رامک خودرو، عملاً هیچ اتفاقی در زمینه تحویل خودرو رخ نداد و دوباره عده ای از خریداران خودرو ـ که برخی از آنان در سال گذشته و حتی در زمان بسته بودن سایت ثبت سفارش اقدام به ثبت نام کرده بودند، به عدم تحویل خودرو توسط این شرکت اعتراض کردند.

در این بین عده ای نیز به اعتراض بسنده نکردند و از طریق دستگاه قضا پیگیر این مطالبه خود شدند. طبق اسناد موجود در سایت پدال نیوز، به دنبال شکایت مشتریان رامک خودرو، شماره گذاری هر گونه خودروی تیوولی از ششم شهریور ماه 1397 ممنوع اعلام شد.

رامک خودرو هنوز نتوانسته است به تعهدات خود عمل کند

رامک خودرو هنوز نتوانسته است به تعهدات خود عمل کند

بعد از این ماجراها، مدیرعامل رامک خودرو نیز طی مصاحبه ای با صدا و سیما در مورخه 23 مهر 1397 توپ این عدم تحویل خودرو را به زمین ممنوعیت واردات خودرو در ابتدای تابستان سال جاری انداخت و گفت: "واردات ممنوع شد و این ممنوعیت در حالی بود که ما دو تا سه برابر تعهداتمان ثبت سفارش داشتیم و معادل تعهداتمان نیز مجوز پیش فروش داشتیم. در شرایط اقتصادی کشور تصمیم دولت بر این شد که واردات خودرو ممنوع شود؛ بنابراین، ما نیز همانند سایر شرکت های واردکننده و تولیدکننده با یکسری مشکلات مواجه شدیم."

همچنین گروه صنعتی رامک خودرو در اطلاعیه شماره 4 خود که در دهم مهر 1397 بر روی سایت قرار داده است دلیل عدم تحویل خودروها را ممنوعیت واردات خودرو و کاهش زمان اعتبار ثبت سفارش ها از 6 ماه به 3 ماه اعلام کرده است. تصویر این اطلاعیه را در زیر مشاهده می کنید؛

رامک خودرو هنوز نتوانسته است به تعهدات خود عمل کند

از طرفی طبق بررسی های صورت گرفته و گزارش بانک مرکزی پیرامون شرکت هایی که ارز دولتی دریافت نموده اند، شرکت رامک خودرو توانسته است 20 میلیون و 860 هزار و 932 درهم نیمایی و 11 میلیون و 508 هزار و 44 یورو نیمایی و 4 میلیارد و 373 میلیون و 334 هزار و 175 وون (کره جنوبی) دولتی دریافت کند.

همچنین بررسی اخبار موجود نشان می دهد که خریداران سایر شرکت های واردکننده خودرویی نیز با همین مشکلات مواجه هستند و هنوز نتوانسته اند خودروهای خود را تحویل بگیرند.

به عنوان نمونه شرکت مفتاح رهنورد به مدیرعاملی میثم رضایی یکی از شرکت های واردکننده خودرو است که هم اکنون در تحویل خودروهای پیش فروش به مشتریان، با مشکل مواجه شده است. مدیرعامل این شرکت بازداشت است و خریداران خودروهای این شرکت حتی در باز پس گیری پول واریز شده نیز دچار مشکل شده اند.

یا در نمونه ای دیگر، می توان به شرکت پرشین پارس اشاره نمود. خریداران خودرو از این شرکت که حدود 700 تن هستند، از دو سال پیش برای خرید خودرو ثبت نام نموده اند و تاکنون خودرویی تحویل نگرفته اند. این شرکت در سوم تیرماه سال جاری به دلیل شکایت های مستمر مشتریان خود، پلمب شد. این شرکت نیز دارای مجوز رسمی بوده است اما بنا به دلایلی توانایی تحویل خودروهای پیش فروش شده به خریداران را ندارد.

برخی دیگر از شرکت های واردکننده خودرو هم از همان زمان انتشار اسامی شرکت های واردکننده خودرو که ارز دولتی دریافت کرده بودند اعلام کردند که با این ارزهای دولتی تنها توانسته اند تعداد کمی خودرو وارد کنند که به هیچ عنوان پاسخگوی تعهداتشان نیست و از سازمان حمایت از حقوق تولیدکنندگان و مصرف ‌کنندگان خواستند تا خود مسئولیت توزیع این خودروها را بر عهده بگیرد؛ برای نمونه ایرتویا و نگین خودرو، از جمله این شرکت های واردکننده خودرو بودند.

ایرتویا اعلام کرد که با ارز دولتی تنها توانسته است 80 خودرو را وارد کند و این در حالی است که این شرکت اقدام به ثبت سفارش 3782 خودرو نموده است. نگین خودرو نیز اعلام نمود با ارز دولتی 554 خودرو را وارد کرده و این در حالی است که تعهدات این شرکت 6666 خودروست. احتمالاً خریداران خودرو از این دو شرکت نیز با توجه به میزان تعهد و میزان خودروهای وارد شده با مشکلاتی رو به رو شده اند.

 

رامک خودرو هنوز نتوانسته است به تعهدات خود عمل کند

رامک خودرو هنوز نتوانسته است به تعهدات خود عمل کند

برخی دیگر از شرکت های خودرویی نیز سعی کرده اند به تعهدات خود پایبند باشند اما این تعهدات را به صورت تحویل خودروهای دیگر انجام داده اند که این نیز در نوع خود جالب بوده و موجبات اعتراض خریداران را فراهم کرده است. به عنوان نمونه شرکت کرمان موتور در خرداد ماه سال جاری اعلام کرد که خریداران هیوندای النترا می توانند به جای این خودرو سه محصول دیگر یعنی سانتافه (کره ای)، جک S5 و جک S3 (هر دو چینی) دریافت نمایند.

همچنین در این وضعیت که شرکت ها واردکننده خودرو نمی توانند پاسخگوی مشتریان سابق خود باشند، برخی از شرکت های خودرویی از جمله عظیم خودرو اقدام به معرفی خودروهای چینی جدید در سایت خود نموده و این موضوع این ابهام را ایجاد کرده است که احتمالاً عظیم خودرو قصد پیش فروش این خودروها را دارد. حالا پرسش این است که چگونه در زمان ممنوعیت واردات خودرو این شرکت اقدام به این کار نموده است؟ آیا سرنوشت خریداران شرکت های فوق الذکر در انتظار خریداران خودروهای شرکت عظیم خودروست؟

در مجموع می توان گفت، ریشه همه مشکلات این شرکت های واردکننده خودرو و خریداران آن ها به این بازمی گردد که به یک باره قوانین ممنوعیت واردات اعمال می شود و عملاً انجام تعهدات به مشتریان ممکن نمی باشد. البته در این بین برخی از شرکت ها نیز از این ممنوعیت واردات خودرو سوءاستفاده کرده و عدم انجام تعهدات خود را به این ممنوعیت گره می زنند که در این گونه موارد لازم است که نهادهای مربوطه به آن ورود پیدا کنند و با شرکت های متخلف در این زمینه برخورد نمایند و پول های به سرقت رفته از خریداران را به آن ها بازگردانند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۴۹
رامک خودرو همون موقع که تحریم نبود هم با یک سال تاخیر ماشین تحویل میداد حالا که تحریم هست و ممنوعیت ثبت سفارش که دیگه تکلیفش معلومه
جمعش کنید بابا خوبه خودتون خودتون نمیگیره از این همه مسخره بازی
مقصر تمام این نابسامانی ها دولت و اختلافات بین احزاب حاکم در دولت می باشد. اواخر اسفندماه سال 1396 با دستور وزارتخانه صنعت و معدن و تجارت، ثبت سفارش، پیش فروش و واردات خودرو توسط نمایندگی های رسمی مجاز اعلام شد.بدون اطلاع قبلی و در تاریخ 30 خرداد 97، ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی!!! واردات خودرو را ممنوع اعلام کرد. بدین ترتیب حدود 15 هزار خودرو که بخش اعظم آنها پیش فروش شده بود، در گمرکات متوقف ماندند.
از آن زمان تاکنون میلیاردها ریال خسارت به اموال عمومی وارد شده و معضلات بسیاری برای مردم به وجود آورده اند.
حال سوال اینجاست:
1- چرا دولت قانونی را عطف به ماسبق کرده است؟
2- چرا به حقوق مکتسبه که همان ثبت سفارش در زمان قانونی و مجاز بوده است، بی اعتنا می باشند؟
3- صتاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی چرا در جهت برهم زدن بازار و به تبع افزایش قیمتها اقدام نموده است؟
4- وقتی دولت عمدآ حقوق مردم را تضییع میکند، چطور می توان به سیاست گذاری های دولت در دیگر بخش ها اعتماد نمود؟
5- چرا مدعی العموم در این خصوص اقدامی نمی کند؟
و بسیاری سوالات دیگر که همانند دیگر ابهامات موجود از عملکرد ضعیف دولت بی پاسخ مانده اند!؟؟؟
پاسخ ها
محمد
| United States of America |
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۶
مقسر اصلی منه خریدار است که باعث بازارگرمی این گونه شرکت ها میشود اگر من پولم را بدهم تا چند ماه اینده
ماشین تحویل بگیرم این شرکتها هستند که سود سرشار از موجودی ما و فروش ارز دولتی سود میبرند
از ماست که برماست
چكار كنه شركت وقتى ارز مورد نياز ندادن و قيمت ارز توسط دولت افزايش يافت متاسفانه سياست دولت إيجاد درگيرى بين مردم و خودش كه مقصر اصلى تماشا ميكنه و لبخند مليحانه تحويل مردم ميدهد
پاسخ ها
رضا
| Netherlands |
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۵
از اون ارزی که قبلا با دلار 3800 تومان گرفته ماشینا رو تحویل بده ضمن اینکه به تعهدات خودش قبل از گرون شدن دلار هم عمل نکرده
دولت روحانی کشور رو نابود کرده و بازرگانان و واردکنندگان و به تبع آن تولیدکنندگان را نابود کرده است.
قابل توجه دوستان تالناکی :
شرکت کرمان موتور بر عکس شرکتهای وارد کننده و در عملی ناجوانمردان تعداد خودرو النترای مونتاژی خود را به جای تحویل به خریداران اصلی، به دوستان و آشنایان خود داد تا چندین برابر قیمت در بازار به فروش رسد میتوانید این مطلب را از طریق آگهی ها فروش خودرو پیگیری کنید جالب اینکه ایرانیان مهربان مدیر در کرمان موتور اعلام کردند که تعداد این خودرو ها کم بود و برای همین اصلا واگذار نخواهد شد و به جای ان به خریداران خودرو جک دادند
رامک خودرو از تحویل تعهداتش خودداری میکنه در حالی که تمام نمایندگی های این شرک تیوولی پلاک نشده را به قیمت آزاد میفروشند و متاسفانه هیچ دستگاه نظارتی هم برخوردی نمیکند
این هم یک فیلم دیگر برای اینکه گران شدن بی رویه و بی قواره این خودروها را سرپوش گذاری کنند و از اعتراض بر این گرانی و اجبار ارزان شدن آن در آتیه تا سقف قیمتهای قبلی خودداری کنند . چرا نظارت نمی شود و چرا متخلفین و سودجویان را رسوا نمی کنند . انتظار از سازمانهای ذیربط این است که خداواری به فکر مردم باشید و بیش از این مردم آزاری نکنید . حق مردم را از این زالو صفتان بگیرید .
بنده ازمشتریان رامک خودرو هستم راه حل اینکاربسیارساده می باشد.اگرازاعمال سلایق واغراض افراد درقانون جلوگیری شود،دولت می تواند حداقل به خودروهایی که بصورت قانونی وقبل ازتاریخ ممنوعیت واردات ثبت سفارش شده اجاز وروددهد.
پاسخ ها
Allianz
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۵
عزیز برادر
اوضاع خیلی پیچیده تر از این حرفهاس
اینها فقط به مردم ستم می کنند و به ریششان می خندند
خیلی خنده داره
این قصه پرغصه سر دراز داره
این شرکتهایی که گفتید بایستی خودرو از خارج وارد کنند
همین بیخ گوش خودمون تو جاده مخصوص ایران خودرو سایپا خودروهایی رو که سال گذشته ثبت نام کردند تحویل مردم نمیدن اونوقت شما انتظار دارید شرکتهای دیگه خودرو خارجی تحویل بدهند؟!
این سیاست دولت و مجلس هست برای سرکیسه کردن مردم
وسلام
۱۵هزار خودرو در گمرک معطل مانده اند . خب دولت محترم شما آنهایی که قانونی وارد شده اند را ترخیص کنید چرا همه را با یک چوب می رانید . اموال مردم زیر آفتاب سوزان دارد از بین می رود
نکته دوم اینکه این شرکت ها چگونه ارز دولتی دریافت نموده اند در حالی که به خودرو ارز دولتی تعلق نمیگیرد
پاسخ ها
Allianz
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۵
زورشون زیاده و گردنشون هم کلفت
اوضاع مملکت هم معلومه
من هم از عظيم خودرو در ابان ٩٥ خودرو خريدم و قرار بود خرداد ٩٦ تحويل دهند كه هنوز تحويل ندادند
اينها به پشتوانه عواملي در حكومت اين چنين مردم را ير كيسه ميكنند شكايت هم كرديم فعلا نتيجه اي نگرفتيم
هنوز هم دارند پيش فروش ميكنند و به كلاهبرداري مشغولند
پاسخ ها
Allianz
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۵
خود کرده را تدبیر نیست عزیزم
مدیر رامک خودرو را که ما دیگه می شناسیم پول را جایی دیگه خرج کرده املاک خریداری شده یکسال گذشته وی را ببینید
بزارید مشکل همتون رو حل کنم، مشکل اینه که این به اصطلاح دولتمردان، از بچگی دولتمرد بودند، یعنی اول دولت بچه بودند بعد دولتمرد شدند بعد هم الان دولت کهنسال هستند الا قبرستون، اینا یک روز هم کار اجرایی نکردند که بدونند مشکل کسب و کار چیه، مثلا بدونند شب خوابیدن و صبح یک بخش نامه دادند صنعت رو به خاک سیاه میشونه، همیشه هم فقط به افزایش حقوق خودشون فکر کردند و اینکه یه بخش نامه بدهند که تا روز مرگ پشت صندلی دولتی بمونند، تمام دیگه شما چه انتظاری دارید!!
ایرانخودرو و سایپا چی؟کسی زورشون بهشون نمیرسه که بیشتر از یکساله پول گرفتن و به روی خودشون هم نمیارن!!
داخلی ها ماشین ها روتین کشور را از خرداد تحویل ندادن توقع دارین واردکننده هایی که وابسته به همون سازمان هستن به برادر خودشون خیانت کنند و ماشی نتحویل بدهند. مقصر فقط وزارت صنعت معدون تجارت هست که از خون مردم تغیه می کنه
با عرض سلام،
قبل از نوسانات ارزی قرادادی را با یکی از نمایندگیها برای خودروری سانگ یانگ کوراندو امضا کردم. پس از پیگیریهای فراوان شرکت به بهانه بسته شدن سایت ثبت سفارش و عدم ترخیص خودرو از گمرک پیشنهاد خودرویی متفاوت ..تیوولی را داد. در نهایت پس از یگیریهای فراوان نمایندگی اصل پول با سود....پس داده شد...که واقعا شانس اوردیم
جالبه ، نامه های ایرتویا و نگین خودرو از روی هم رونویسی شده اند ، بدون یک واو اضافه یا کم شدن . این دقیقا" نشون میده مدیران شرکتهای بزرگ این مملکت چقدر بیسوادند که حتی توانایی نوشتن یک درخواست را ندارند و از روی نوشته های هم رونویسی می کنند !
پاکرو سبز چشم هم به تعهداتش عمل نکرده و به همه مشتریانش می گوید انصراف بدهید در صورتی که ماشین مدل ۲۰۱۸ دارن روی سایت میفروشند
برای اداره یک مملکت به افراد اقتصاددان و باسواد نیازه وگرنه با پند دادن و نصیحت کردن و سخنرانی که نمیشه یک مملکت رو اداره کرد....
سلام.درمردادماه 96درشرکت رامک خودرو یکدستگاه خودرو تیولی به مبلغ 99ملیون تومان ثبت نام کردم که برابر قرارداد قرار بوده در مدت 120روزکاری تحویل گردد که تاکنون باگذشت مدت15ماه تحویل نگردیده وبا مراجعاتی که به آن شرکت داشتم اعلام گردید وزارت صنعت ومعدن سایت ثبت سفارش رااز تیر ماه 96بسته وخودرو باکمی تاخیر تحویل می گردد . لذاجای سوال دارد 1-با توجه باینکه از سوی وزارت صنعت ثبت سفارش خودرو ازتیر ماه 96ممنوع شده چرا آن شرکت از تیر ماه 96زمان ممنوع بودن ثبت سفارش تادیماه 96 زمان آزادشدن ثبت سفارش(مدت 7ماه )ممنوعیت ثبت سفارش رابه مشتریان ثبت نامی اطلاع رسانی ننموده چه بسا اگر اطلاع رسانی می شد 90درصد مشتریان از ثبت نام منصرف و حد اکثر با مبلغ 10ملیون تومان پرداخت بیشتر درآن زمان بصورت آزاد خودرو lخودرا وی خریدند 2- در تاریخ12 دیماه 96 ثبت سفارش خودرو ار سوی وزارت صنعت آزاد گردیده آیا از طرف آن شرکت برای ثبت نامی های مشتریان ثبت سفارش انجام شده است؟ اگر انجام شده چرا تاکنون تحویل نگردیده؟ 3- در اسفدماه 96 از طریق اپراتور های همراه بصورت پیامک های انبوه فروش تیولی آزاد تبلیغ میگردید این خودروهای تیولی فروش آزاد از کجا آمد ؟مگر در ایران شرکت سانگ یانگ بجز شرکت رامک خودرو نماینده دیگری دارد؟ وچرا این شرکت به تعهدات خود عمل ننموده است ونسبت به تحویل بموقع خودرو به مشتریان ثبت نامی در انتظار اقدام نکرده وآنان را متحمل ضرر وزیان هنگفتی نموده است؟ 4- شرکت رامک خودرو اکنون پس از گذشت 15ماه انتظار به مشتریان اعلام نموده جهت امضاء متمم قرارداد مراجعه تا خودرو تیولی که قرار است خط تولید آن در اسفند ماه 97در ایران راه انداری شود رادرسال 98 تحویل نمایند که موضوع تولید داخل خودر رو تیولی نیز در هالهای از ابهام است
تو این مملکت چی سرجاشه ما بریم اون طرف
پاسخ ها
موسوی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۶
باش تا صبح دولتت بدمد
شرکت یاران خودرو اروند هم که دامای فروخته هم با قیمت قطعی و هم قیمت در زمان تحویل حتی یک دونه ماشین هم تحویل نداده و مشتریاشو سر گردونن.واقعا چرا ملت ایران باید برای یک خودرو چینی که دو برابر قیمت کارخونه در ایران به فروش میرسه اینقدر ذلت بکشن.
در کشور حسین قلی خانی هر خانی می تواند با مجوز دولت به چپاول مردم ادامه دهد / قدیم اسمشان خان بود امروز رامک خودرو پارس خورو عظیم خودرو. که وقتی به رابطه مدیران و سرمایه گذاران ارشد این شرکت ها با حلقه خودی ها توجه بشود.. دیگر جای شک باقی نمی ماند که فساد و راندخواری در این مملکت از کجا ریشه می گیرد. شما فکر کنید وزیر صنعت با یک پرونده فساد 100 کیلویی هنوز سر کار است و فکر گرفتن یک پست دیگر در این دولت است
دولت در ایران خودش بهانه سوء استفاده را ایجاد میکنه. وگرنه چرا باید این بی نظمی در واردات خودرو بدون توجه به تعهدات داده شده پیش بیاد؟ خدا میدونه این شرکت ها با این اقدام دولت چقدر سود بردند...
بنده در اردیبهشت 96 تیوولی را پیش خرید کرده ام و بنا بود بعد از 120روز کاری خوردو تحویل شود یعنی حدودا" آبان همان سال ...شرکت در آذر 96 با بنده تماس گرفتند جهت تکمیل وجه که در موعد مقرر پرداخت کردم و برگه ای بمن دادند که روی آن قید شده حداکثر تا 20 روز آینده خورور تحویل خواهید گرفت الان تقریبا یکسال از زمان تکمیل وجه گذشته و شرکت ادعا میکند که بدلیل تغییر سیاستهای ارزی و تصمیماتی که دولت در مورد واردات خودرو گرفته فعلا امکان تحویل خورو ها را ندارند و مقصر اصلی را دولت معرفی میکند در صورتی طبق مندرجات دعوتنامه که سال گذشته تکمیل وجه کرده ام همه ی پول ماشین را پرداخت کرده ام و قطعا خودرو در آن تاریخ موجود بوده که همه ی مبلغ آن و حتی ارزش افزوده را گرفته اند و قول تحویل 20 روز هم داده اند . در این میان تصمیمات خلق الساعه دولتی و اهمال شرکت نامرد خودرو (رامک) باعث تاخیر یکساله و متضرر شدن بنده و امثال اینجانب شده است
من در شهریور ماه 96 تیوولی ثبت نام کردم، واقعا اشتباه کردم اون زمان بیست میلیون اگه پول بیشتر میذاشتم می تونستم از بازار آزاد ماشین رو بخرم و انقد هم صبر نمی کردم الان بیشتر از یکسال گذشته و از ماشین خبری نیست باعث تاسفه ...
با سلام ، بنده درشهریور 97 ثبت نام خودرو تیوولی انجام داده ام قرار بر تحویل 150 روز کاری بود که موعد تحویل اردیبهشت ماه 96 بود ولی قول تحویل اردیبهشت 98 ازمحل مونتاژ داخل داده اند کسی به فکر مردم و ما مصرف کنندگان نیست این بدقولی وبی حساب کتابی تا کی ادامه دارد...
سلام، کسی میدونه رامک خودرو میتونه تیولی مونتاژ کنه یا نه؟
فکر و خیال نابودمون کرد
اصلا همچین قراردادی بسته شده یا نه که تیوولی تو ایران مونتاژ بشه؟
لطفا اگه کسی اطلاع داره جواب بده
ممنون
پاسخ ها
بازنده
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
داداش هممون سرکاریم اینا اصلن نمیتونن قطعه وارد کنند که بخان مونتاژ کنند
ناشناس
| Netherlands |
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۸
مگه مونتاژ ماشین شوخیه. محاله. اوایل هم میخواستیم هواپیما مونتاژ کنیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۹
مونتاژ مگه شوخیه؟
چند روز پیش مراجعه کردم به شرکت.برخوردشون جوری بود که انگار من بدهکارم به اونها.با کلی منت که سرم گذاشتن قرار شد پولمو تا اواسط خرداد سال اینده برگردونن... دارم فقط به خودکشی فکر میکنم.تمام سرمایه ی یه عمر زحمت و رنج کشیدنم رو نابود کردن. امید به هیچی ندارم.ادم مظلومی هستم و نمیتونم تو این زمونه و این مملکت پر از دزدی و دروغ زندگی کنم. مردن بهترین راه حله.
مسئولین رامک خودرو اگر نمیتوانید ماشین وارد کنید یا مونتاژ کنید، که قطعا هم نمیتوانید، پس با خوروسازان کشور تعامل و مشکل ما را حل کنید.
سلام
من هم آبان ۹۶ ثبت نام کردم برای تیولی
بیابید ازاین طریق همدیگرو پیدا کنیم و با نوشتن دادخواست به قوه قضاییه پیگیر حقمون باشیم
حداقلش اینکه رامک خودرو با کرمان موتور توافق کنه و خودرو جایگزین بده یا با ایران خودرو توافق کنه و هایما بهمون بده
این فقط با دستور قضایی شدنی
لطفا با من تماس بگیرید تا حضوری قرار بگذاریم
البته بعد از تنظیم لایحه من شخصا کارهایی اداری و قصایشو پیگیری میکنم
با سلام ظاهرا اموال رامک خودور توقیف شده
مسوولین كه كارى براى ما انجام نمى دن فقط خداياحقمان را از رامك خودرو هر چه سريع تر بگير فقط خدا
رامک خودرو بدبختمان کرد
من در اسفند 96 خودرو تی وولی و بصورت پیش فروش و اقساطی ثبت نام کرذم وقول دادند در دی 97 تحویل دهنذ اما در دی ماه گفتند متمم امضا کنید و در تیر 98تحویل می دهیم ولی اکنون با مراجعات پی در پی اعلام کردند زمان تحویل مشخص نیست.کاش همدیگر را پیدا کنیم.من شکایت هم کردم ولی هیچ فایده ای ندارد
به نام حق .این همه حرف وحدیث مردم بدبخت را سر کار گذاشتن است ما ثبت نام کننده ها با مشقت وبخور ونمیر این مبلغ جمع کردیم ونا اگاهانه به قصد اینکه اخر عمری خودرو خوبی زیر پایمان باشد پول خودمان را دست اینها دادیم . کاری از دست ما مردم بر نمی اید ... صاحبان این شرکت سر به بالین می گذارند کمی فکر ملت فلک زده باشند ... یا ماشین بدهند یا جایگزن کنند یا هرچه سریع تر پول مردم را با سود بانکیش پس بدهند تا ماهم فکری برای بد بختی خود بکنیم بند انصراف دادم میگویند چند ما طول میکشد اصل پول بدهیم وبعد از چند ماه سود ان ... زحمت وپس انداز چند ساله مارا با این تورم وبعد از دوسال به فنا دادید اگر بنده کود حیوانی خریده بودم حالا شصت میلیونی که به شمادادم ششصد میلیون شده بود . ... مامردم همیشه شکایاتمان را از ناتوانی خودما پیش خداوند میبریم تا حقمان رابگیرد
منم یک بازنشسته در تاریخ ۹۶/۷/۱ تعداد ۴۲ تا سکه پس انداز جهیزیه دخترم را متاسفانه فروختم و به حساب رامک خودرو بابت پیش خرید تیوولی مبلغ ۵۰ ملیون واریز کردم(سکه یک و دویست بود ) و آبروی خودم وخانواده ودخترم را بردم. ....
دوستانی که رامک خودرو ثبت نام کردن و به نتیجه نرسیدن بعد از گذشت سال ها حتی کسی هم پاسخگو نیست اگر در سال ۹۶ پول گرفته شده اگر کوچکترین سهم گرفته شده بود ۵۰ میلیون سال ۹۶ برابر ۶۰۰ میلیون حالا بود چه کسی پاسخگو هست
پاسخ ها
یوسف صابری
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
سلام دوست عزیز
شما ماشین تحویل گرفتید
لطفا کمکم کنید اگه را کاری بلدیت
سه ساله سر کارم
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر