بازدید 35011

اتهام کلاهبرداری و فساد روی پیشانی رئیسی که با سه دولت مختلف کار کرد!

ریاست بر یک مجموعه بزرگ کشوری، آن هم در دوران فعالیت سه دولت مختلف، از جمله فرصت‌های بی نظیری است که برای هر کسی فراهم نمی‌شود؛ شرایطی خاص و ویژه که البته «دکتر عباسعلی الهیاری» از آن بهره‌مند شد و او علی رغم ریاست بر سازمان کشوری و دریافت حکم از رئیس جمهور از سال ۱۳۹۱، حالا به اتهام کلاهبرداری و فساد مالی از سمت خود کنار گذاشته خواهد شد.
کد خبر: ۸۴۲۴۸۶
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۳ 13 October 2018
اتهام کلاهبرداری و فساد روی پیشانی رئیسی که با سه دولت مختلف کار کرد!ریاست بر یک مجموعه بزرگ کشوری، آن هم در دوران فعالیت سه دولت مختلف، از جمله فرصت‌های بی نظیری است که برای هر کسی فراهم نمی‌شود؛ شرایطی خاص و ویژه که البته «دکتر عباسعلی الهیاری» از آن بهره‌مند شد و او علی رغم ریاست بر سازمان کشوری و دریافت حکم از رئیس جمهور از سال ۱۳۹۱، حالا به اتهام کلاهبرداری و فساد مالی از سمت خود کنار گذاشته خواهد شد.

به گزارش «تابناک»، اواخر هفته گذشته، پلیس آگاهی تهران بزرگ رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور را به اتهام فساد مالی و کلاهبرداری بازداشت کرد؛ اتفاقی که امروز شنبه از سوی یکی از اعضای نظام روانشناسی کشور تأیید شد تا شائبه‌ها را مبنی بر جزئیات دقیق اتهام‌های پیش آمده در مورد این استاد دانشگاه افزایش دهد.

حمیدرضا پوراعتماد عضو سازمان نظام روانشناسی در ارتباط با بازداشت رئیس این سازمان به «فارس»، گفت: عباسعلی اللهیاری به دلیل کلاهبرداری و سوءاستفاده مالی توسط پلیس آگاهی بازداشت شده است.

وی افزود: در سال ۹۵ نیز آقای اللهیاری برای چند روز بازداشت شده بود که با ضمانت ملکی معاونش از زندان آزاد شد، ولی از آن زمان تاکنون بقیه پرونده‌ها در سازمان نظام روانشناسی مسکوت مانده بود.

عضو سازمان نظام روانشناسی خاطرنشان کرد: از مهر ماه سال گذشته رد صلاحیت رئیس سازمان روانشناسی توسط دفتر رئیس جمهور انجام گرفت، ولی علی‌رغم این رد صلاحیت همچنان عباسعلی اللهیاری در کافه یا تریا کارتابل سازمان را امضا می‌کرد.

بازداشت رئیس سازمان نظام روانشناسی کشور که اولین حکم وی در سمت مورد اشاره را محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور دولت دهم امضاء کرده بود و در سال ۱۳۹۵ نیز در انتخابات دوره چهارم با حواشی فراوان در سمت خود ابقاء شد، از آن جهت قابل تأمل به نظر می‌رسد که بر اساس بررسی‌های به عمل آمده، عدم صلاحیت وی از مهرماه سال گذشته تأیید شده بود و در انتخابات سال ۱۳۹۵ نیز شائبه‌هایی مبنی بر تخلف وی در فرایند انتخابات پیش آمده بود.
 
در رابطه با انتخابات دوره چهارم و ابقای رئیس کنونی نظام روانشناسی کشور در سمت خود، دکتر علیرضا آقا یوسفی و ناصر صبحی قراملکی، بازرسان نظام روانشناسی از جمله افرادی بودند که به تخلف در انتخابات اعتراف کردند و بنا به دلایلی از جمله عدم اجازه به نماینده وزارت علوم برای حضور در محل های رأگیری و تخلفات دیگر انتخاب دوباره ایشان در این سمت را به چالش کشیدند.

از این گذشته، «الهیاری»، را باید از جمله مدیران ارشد کشوری دانست که سابقه حضور به مدت ۸ سال در مجلس شورای اسلامی را داشته و اکنون نیز در مقام استاد دانشگاه، عضو هیأت علمی دانشگاه تربیت مدرس است.

الهیاری که در دوره ششم و هفتم مجلس شورای اسلامی، نمایندگی مردم کرمانشاه را بر عهده داشت، در سال‌های گذشته از جمله شاخص‌ترین منتقدین طرح تحول سلامت وزارت بهداشت بود که همواره تأکید می‌کرد، دولت به جای هزینه ۹۷ درصدی بودجه درمان در بخش سلامت جسم، باید ۸۰ درصد بودجه طرح تحول سلامت را به سلامت روان جامعه اختصاص دهد.

اگرچه در مورد جزئیات اتهام مالی رئیس سازمان روانشناسی کشور اطلاعات دقیقی منتشر نشده است، اما در برخی محافل اتهام‌های پیش آمده در مورد وی را متوجه املاک و دارایی‌هایی می‌دانند که در سال‌های اخیر به سازمان مذکور واگذار شده است.

سازمان روانشناسی کشور که در هنگام تأسیس فاقد سرمایه و دارایی قابل ذکر بود، اکنون مالک سه ساختمان بزرگ در سه نقطه مرکزی شهر تهران است که یکی از آن‌ها رو به روی دانشگاه تربیت مدرس، یکی از آن‌ها در خیابان یوسف آباد و دیگری در میدان فاطمی واقع شده است؛ اموالی که از نهاد‌های مختلف از جمله وزارت صنایع و معادن به این مجموعه واگذار شد و نوع کاربری غیر تخصصی آن‌ها در سال‌های اخیر محل اختلاف بسیاری از اعضای نظام روانشناسی بوده است.

در انتخابات سال ۱۳۹۵، نیز بسیاری از اعضای شورای مرکزی نظام روانشناسی با بیان این نکته که «الهیاری» در فرایند برگزاری انتخابات و رأی گیری دچار تخلف شده است، اصرار بر عدم تأیید انتخابات داشتند، اما در نهایت این اتفاق رخ نداد و دوباره رئیس سابق توانست با حکم رئیس جمهور برای چهار سال دیگر در سمت خود ابقاء شود.

این تأیید صلاحیت و صدور حکم مجدد برای وی در حالی رخ داد، که وی در همان دوران نیز با اتهام‌هایی مشابه بازداشت شده بود و اگر ضمانت دوستانش نبود، امکان آزادی وی به سادگی فراهم نمی‌شد.

اکنون و پس از سال‌ها حضور پرحاشیه رئیس کنونی نظام روانشناسی کشور در این سمت در حالی با اتهام کلاهبرداری و فساد مالی رو به پایان است که سئوال‌های بی پاسخی در این رابطه در میان افکار عمومی و جامعه دانشگاهی کشور بازمانده است.

نخست اینکه نهاد‌های نظارتی و مسئول رصد تخلفات مالی سازمان‌های دولتی و غیر دولتی دقیقاً در این فرایند‌ها و مناسبات اداری و حقوقی چگونه عمل می‌کنند که یک فرد علی رغم وجود شائبه در عملکرد و اتهام‌های مطرح، همچنان در مقام خود باقی می‌ماند و جالبتر اینکه شخص اول اجرایی کشور نیز حکم وی را امضاء می‌کند؟

موضوع مهم دیگر این است که آیا ابهام و اشکالاتی که در مورد رئیس سازمان روانشناسی کشور مطرح می‌شود، تنها محدود به ایشان است و دیگر همکاران و معاونان وی در این روند عاری از هر گونه خطا و اتهام هستند؟

این همه ابهام و سئوال‌های پیش آمده در این باره نیست و نکته دیگر آن است که با توجه به ضعف نظارتی مسئولان در رصد تحولات سازمان‌های مشابه، آیا دیگر سازمان و نهاد‌های علمی و دانشگاهی کشور با چنین اشکالاتی رو به رو نیستند؟
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۲
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۵۲
علی برکت الله ... ؟!.بگم بگم بگم؟!. و ... صورت مسئله را که وضعیت معیشت مردم ایران مخصوصا کارمندان ساده و کارگان ساده است گم کرده اند...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۱
من به عنوان دانشجو مملکت خدمات مشاوره را در شهرستان به مبلغ 80 هزار تومن دریافت می کنم دون اینکه بیمه ای پوشش بدهد و برایم سخت هست

اون وقت خوب می خورند اینها
هم با دولت سازندگی کار کرد ، هم اصلاحات و هم اعتدال !!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۱
یه بار دیگه بخون عینک یادت نره
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۱
با دولت هاله نور هم کار کرده
ناشناس
| United States |
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۱
نه قربان! درست نخوندى! گفت اولين حكم رو از احمدى نژاد گرفت!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۱
شما با این کامنت هایی که میگذاری احیاناً از بستگان دکتر محمود نیستی ؟
سلام
اینکه ربطی به دولت‌ها نداره
خودشون انتخابات انجام دادن و به این آقا رای دادن
دولت فقط ناظر بر انتخابات بوده همین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۱
نه داداش. دیده مملکت بخور بخوره گفته من هم بخورم. اگه مملکت حساب و کتاب داشت این کار رو نمی کرد.
خدایا؟!؟!؟! این چه وضعیه واسه ملکت ما درست شده ؟!؟!؟!؟ دکترهای مملکت ، بالاترین اقشار مملکت !!!! اونوقت حضرات میگن فساد نهادینه نشده !!!!!
اخرمعلوم نشدچی دزدیده؟این سه ملک که گفته شده که برای سازمانش است نه شخص خودش چرا واضح عنوان نمیشه چکارکرده
ازقدیم گفته اند آبی که یک جا ماند، می گندد.
وقتی افرادی با باند بازی سالها سمتهای مختلف را داشته باشند مسلما بعداز مدتی غرور وتکبر،آنهارافرامی گیرد وخودرابرتر و مبسوط الیددانسته وبه اموال عمومی دست درازی می کنند وانا فرعون می گویندکه متاسفانه خیلی زیاد هم هستند وحتی درحدپیری که هنوز هم حاضر به ترک میز فرمانروایی نیستند وروز وشب پشت میز،خواب آلود بوده وچرت میزنند ودر امانتی که باید حفظ و نگهداری کنندهرطوربخواهند دست اندازی کرده وخیانت می کنندچون اموالرا میراث پدری خودمی دانند وواقعا خودرا وارثان می دانندوازبس پشتیبان دارنددرزیر مجموعه آنهاکسی هم جرات نمی کند که حتی انتقاد کند چون به انتقام سخت آنهادچار میشوند.
من ایشان را نمیشناسم
جرمش را فساد و کلاهبرداری نوشته و اتهامات کلی زده شده ولی ننوشتین چه فساد و دزدیهایی داشته و کلاه کی را برداشته ؟
سوال بعدی اینست که مفسدان را تا وقتی دادگاه حکم محکومیت ندهد با حروف اول اسمشان در جراید معرفی میکنند چگونه است که اینبار نام ومشخصات کامل مفسد قبل ار محاکمه اعلام شده؟
مجموعا چنین برآورد میشود که هدف آبروبری است نه اثبات جرم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۲
دقیقاً
پس دانه دشت هاش كو؟؟؟
باز هم طبق معمول به اين كوچواو موچولوها گير دادين كه اصلي ها فراموش بشن!!!!
واقعا علي بركت الله به دولت تدبير و اميد
گویا تخلفاتی درمیان بوده که این اواخر جریانات جدی تر شده و بازرسان سازمان دائما مطالب را گوشزد میکردند. خوشحالیم که بالاخره شرایطی فراهم شد که متهم پاسخگو باشد.
معلومه توی مملکت چه خبره؟ ابنهمه اختلاس
طرف وقتی میبینه خر تو خره و قبه کار زشتش از بین می ره
می ره دنبال خلاف گنده تر و فساد و کلاه برداری چون می داند در این مملکت کسی به کسی نیست
البته آب هم اگر یکجا بماند گندیده میشود ،؟ اما بنظر میرسد این یک تسویه حساب گروهی باشد ؟ ایشان در دوران نمایندگی خود کارهایی را انجام دادند ؟ شاید پاکترین نمایندهٔ مردم کرمانشاه بودند ؟،،اما ،در گذر زمان حال آدمها دگرگون میشود ؟ الله اعلم ،،،؟،
چرا اسم بقیه اختلاس گرها تا زمان قطعی نشدن حکم در دادگاه نباید اعلام سود اما اسم برخی دیگر قبل از برگزاری دادگاه راحت رسانه ای میشود ؟ خداییش چرا ؟
بی دلیل نیست که همه روانی شده اند
ایشون و تمام مفسدان اقتصادی را رها کنند و مسئولین نظارتی را محاکمه کنند که در خواب عمیق فرو رفتند یا دیدند و سکوت کردند
چون بقیه جاها همه چیز درسته این مورد خیلی به چشم مياد
باید ضامنین این شخص و کسانی که مسبب آزادی وی شدن هم دستگیر بشن
نویسنده محترم: رئیس سازمان نظام روانشناسی با حکم مرجع مرجع قضایی توسط پلیس آگاهی بازداشت می شود
نه انطوری که شما نوشته ای؟؟؟؟؟؟؟؟؟
فکر نکنم تخلف بزرگی اتفاق افتاده باشه
پاکترین دولت .دولت سید خاتمی بود.
سلام.اگر کل مدیران کشور را با حقوق مکفی بازنشسته کنیم و کار را به متخصصین وجوانان بسپاریم مملکت نجات خواهد یافت در غیر اینصورت وضع همین است....
تابی جون ... لطف کن امکان مثبت و منفی را مجددا بذار
جناب ناشناس با پرچم آلمان خبر رو دقیق نخوندی یا دوست ندا ی فساد متوجه دولت پاکدستان معجزه هزاره سوم بشه؟ اگه فسادی بوده که شک دارم نبوده ازهمون دولت محبوب جنابعالی شروع شده . متن خبر چه ربطی به سازندگی و اصلاحات داشت؟
انشااله این روند ادامه پیدا کنه و به سراغ روسای سایر ارکان نظام سلامت هم ملی و هم استانی بروند.
کوری و افلیجی به نان و انگور شریک غذای هم شدند و قرار گذاشتند که انگورها را دانه دانه بخورند. حین غذا خوردن کور دست افلیج را گرفت که تو داری چندتاچندتا انگور می خوری. افلیج گفت از کجا فهمیدی؟ گفت از آنجا که من که چهار تا چهارتا انگور می خورم چیزی به من نمی گویی و متعرضم نمی شوی.
یواش یواش دارم به خودم هم شک میکنم که مگر میشه فقط من اختلاس نکنم.
یارب روا مدار که گدا معتبر شود گر معتبر شود .............
دولت به جای هزینه ۹۷ درصدی بودجه درمان در بخش سلامت جسم، باید ۸۰ درصد بودجه طرح تحول سلامت را به سلامت روان جامعه اختصاص دهد.
متاسفانه آدمهای صالح و درستکار در همه جا منزوی و کنار گذاشته میشوند.
چرا بنده ی خدا رو اذیت میکنن ، طفلی بیست ساله که توی این پست کار میکنه و صداش هم در نیومده و با خوب و بدش ساخته ، اگه قبل از این پست سابقه ی کار دیگه ای نداشته باشه ده سال دیگه بازنشسته میشه ، حالا یه کم سوء استفاده کرده چی میشه مگه ، این همه بقیه خوردن یه ذره هم ایشون بخوره .
چقدر بغض از احمدي نژاد دارين
گر بناست که مست گیرند که کار درستی کردند هرانچه هست گیرند
بنده هیچ نسبتی با دکتر اللهیاری ندارم ولی مطالبی که نوشتین و اینکه برای سازمانش چند ساختمان گرفته استفاده استفاده شخصی نیست این اتهام کلی هست البته هر کسی فساد کنه باید باهاش برخورد بشه ولی بهتر است قبل از اثبات با آبروی افرا د بازی نکنیم ایشان از باسوادترین نماینده های مجلس بودند.
چرا با ابروی مردم بازی می کنید؟ مساًله ایشان اصلا ربطی به سازمان نداره یک دعوای خصوصی و شخصی بوده و هنوز جرمی اثبات نشده، این وسط دشمنان دکتر الهیاری دارن از آب گل الود ماهی می گیرند... خداوند جای حق نشسته
سلام
خدا کسانی که پشت پرده ابروی دیگران را می برند نبخشد
من بعنوان یک روانشناس خجالت می کشم بگویم بعضی ازاین اقایان استاد من بوده اند بزرگان قوم خجالت بکشید
چرا قبل از محاکمه نام ایشان برده شده؟!! بزرگترین اختلاس گران با مخفف نام گزارش می شوند.
با این اخباری که هرروز میشنویم فکر میکنم تعداد مدیران ومسئولان و وزرا و نماینده ها و و و.....که سالم هستند واز هیچ رانت یا توصیه ویا موقعیت خودسوء استفاده نمیکنند وخدا شناس هستند به تعداد انگشتان دودست هم نرسند .
هنوز محکوم نشده و بازداشته ، اسمشو چرا گفتید . به نظر میرسه آدم درستی بوده ، چون خیلی در رسوا کردنش عجله میکنید
شک نداشته باشید که در همه دستگاههای دولتی نیز همین است. هر که بگندد نمکش می زند، وای به روزی که بگندد نمک
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۴
افرین
اتهمات بیشتراز این حرفهاست
دکترعباسعلی اللهیاری بسیار مرد شریفی هستند
دوستان گرامی شک نکنید مسئله فقط بردن آبروی این شخص بوده..
متأسفم
خداوند انشالله همه ما را به راه راست هدایت بفرماید
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل