بازدید 3523

مرگ ۲ جوان به خاطر گاز گرفتگی در سمیرم اصفهان

کد خبر: ۸۴۲۱۰۴
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۶ 12 October 2018

مدیر حوادث و فوریت های پزشکی استان اصفهان گفت : 2 نفر جوان بر اثر استنشاق گاز منواکسید کرین در شهرستان سمیرم جان باختند.

به گزارش ایرنا، غفور راستین افزود: این حادثه بامداد امروز در داخل چادر یکی از باغ های سیب روستای بازارگاه پادنا از توابع این شهرستان اتفاق افتاد که پیک نیک در آن روشن بود.

وی اظهارداشت : مسمومیت این افراد 27 و 29 ساله ساعت 7 و 20 دقیقه صبح به اورژانس 115 اعلام و به دنبال آن یک واحد امدادی اورژانس پیش بیمارستانی به محل اعزام شد.

منواکسید کرین، گازی است که بر اثر سوختن ناقص کربن به وجود می آید، این گاز بسیار سمی است اما رنگ و بوی خاصی ندارد، به همین دلیل این گاز قاتل نامریی نیز نامیده می شود، میل ترکیبی این گاز با هموگلوبین خون حدود 300 برابر بیشتر از میل ترکیب گاز اکسیژن است.

استفاده از آبگرمکن یا بخاری مستعمل و دارای نقص فنی و بدون دودکش یا دارای دودکش بدون عملکرد مناسب در محل سکونت و کپسول پیک نیک در چادر و محیط بسته بیشترین موارد ابتلا به مسمومیت را تشکیل می دهد.

فوریت‌های پزشکی شهرستان سمیرم با برخورداری از پنج پایگاه جاده‌ای، یک شهری، یک اتاق فرمان و 14 نفر نیرو به صورت 24 ساعته خدمات ارائه می کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان