بازدید 2204

راه برون‌رفت از مشکلات، اعتماد به «دانش بنیان»هاست

کد خبر: ۸۴۱۶۱۱
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۰ 10 October 2018
در شرایط حساس کنونی، یکی از بنیادی ترین اقدامات برای سرعت بخشیدن به خودکفایی ملی و گذر از بحران، اعتماد و حمایت از شرکت های دانش بنیان است.

به گزارش روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی، بهزاد سلطانی رئیس هیئت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: شناسایی، حمایت، نظارت و تسریع در رشد شرکت های دانش بنیان می تواند ضمن ارتقای سرعت دستیابی به فناوری های پایه و اساسی کشور، شرایط بسیار مناسبی را برای جلوگیری از خروج ارز و وابستگی به سایر کشورها و افزایش ضریب امید در کشور فراهم آورد.

وی افزود: وقتی دانش، تخصص، علم و انگیزه در قشر دانشگاهی کشور وجود دارد، تامین سرمایه و ارائه خدمات مالی-حمایتی می تواند بستر بسیار مناسبی در جهت شکوفایی این استعدادها ایجاد کند.

رئیس هیئت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی ادامه داد: هرچند مسیر شناسایی، تحلیل و ارزیابی شرکت های دانش بنیان، پیچیده، حساس و زمان بر است، اما اعطای 71درصدی تسهیلات حمایتی به درخواست شرکت های دانش بنیان، نشان از عزم راسخ صندوق نوآوری و شکوفایی در جهت حمایت از آنان را دارد.

سلطانی تاکید کرد: ما بر این اعتقادیم که حمایت از شرکت های دانش بنیان، ریشه های علم و اقتصاد کشور را تقویت می کند و با فعال تر شدن بخش خصوصی، زمینه های رشد ملی فراهم می شود.

وی گفت: با توجه به نوسانات نرخ ارز، صندوق نوآوری و شکوفایی اقدامات خود را در دو زمینه تحکیم بخشیده است 1) افزایش میزان حمایت ها بر اساس افزایش نرخ ارز و نیازهای شرکت ها 2) بررسی ویژه پروژه هایی که نیازهای ضروری کشور را برآورده می کند، تحکیم بخشیده است.

در همین راستا فناوری های مربوط به سوپر جاذب ها، کنترل و فرونشانی ریزگردها، تولید، نگهداری و بازیافت آب، حوزه های کشاورزی، انواع بسته بندی های خاص مانند پاکت های شیر و سایر مواد ضروری پر مصرف و در زمینه های صنایع پیشرفته، داروسازی، داروهای گیاهی، نفت، گاز، پتروشیمی، تجهیزات پزشکی، شیرینی سازی آب، تصفیه فاضلای آب، زباله سوزها و دفن زباله،IT، قطعات خودرو، الکترونیکی، شیمیایی، نانو و همه مواردی که نیازهای ضروری کشور را در شرایط بحران تشکیل می دهند، در اولویت های صندوق قرار گرفته است.

رئیس هیئت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی ضمن اعلام این مطلب که از زمان آغاز به کار صندوق تاکنون هیچ یک از درخواست های شرکت های دانش بنیان به دلیل نبود منابع مالی رد نشده است، اذعان کرد: صندوق نوآوری و شکوفایی در راستای ارائه خدمات مطمئن به شرکت های دانش بنیان، از دقیق ترین سازوکار های نظارتی و حمایتی استفاده کرده است و شفافیت همه اقدامات صندوق، همواره با بررسی مستمر، دوره ای و دقیق توسط دیوان محاسبات کشور و سازمان بازرسی کل کشور تایید شده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان