بازدید 4397
نبض تالار شیشه‌ای حافظ؛

بورس دوباره در مدار مثبت؛ اولین رشد شاخص پس از کاهش نرخ ارز بالاخره رقم خورد

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز سه شنبه هفدهم مهرماه ۹۷، بر خلاف پنج روز  کاری گذشته با افزایش ۵۶۶۲ واحدی معادل ۳.۲۳ درصد به رقم ۱۸۰ هزار و ۸۴۷ واحد رسید. این در حالیست که روز گذشته شاهد افت ۱۲۳۳ واحدی معادل ۰.۷۰ درصد نماگر کل بورس بودیم.
کد خبر: ۸۴۱۲۲۷
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۰ 09 October 2018

بورس دوباره در مدار مثبت؛ اولین رشد شاخص پس از کاهش نرخ ارز بالاخره رقم خوردشاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز سه شنبه هفدهم مهرماه ۹۷، بر خلاف پنج روز  کاری گذشته با افزایش ۵۶۶۲ واحدی معادل ۳.۲۳ درصد به رقم ۱۸۰ هزار و ۸۴۷ واحد رسید. این در حالیست که روز گذشته شاهد افت ۱۲۳۳ واحدی معادل ۰.۷۰ درصد نماگر کل بورس بودیم.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ امروز تالار شیشه‌ای در چهارمین روز کاری هفته جاری، بر خلاف روز‌های گذشته، شاهد روند صعودی شاخص‌های منتخب بود؛ به گونه‌ای که، شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۱۶۵۴ واحدی معادل ۳.۲۳ درصد به رقم ۵۲ هزار و ۸۵۵ واحد رسید. شاخص کل هم وزن همانند روز قبل با افت ۲۰۰ واحدی معادل ۰.۶۷ درصد، عدد ۲۹ هزار و ۹۸۸ واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۱۴۲ واحدی معادل ۰.۶۷ درصد به رقم ۲۱ هزار و ۱۹۴ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۵۶۰۴ واحد افزایش معادل ۲.۹۷ درصد را رقم زد و به سطح ۱۹۴ هزار و ۸۵ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول، با ۴۴۷۸ واحد افزایش معادل ۳.۳۹ درصد به رقم ۱۳۶ هزار و ۷۷۶ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز با ۹۸۰۰ واحد افزایش معادل ۲.۹۴ درصد همراه بود و عدد ۳۴۳ هزار و ۱۵۰ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص کل بورس بیشترین پیشروی را در ساعت ۱۱:۳۵ داشت و در سطح ۱۸۱ هزار ۲۲۶ واحد قرار گرفت.

بورس دوباره در مدار مثبت؛ اولین رشد شاخص پس از کاهش نرخ ارز بالاخره رقم خورد

شاخص سهام که در پنج روز کاری گذشته، در مجموع 20 هزار و 792 واحد عقب نشینی کرده بود، امروز با حمایت بزرگان بورسی در فاز مثبت قرار گرفت. در روزهای گذشته، فضای بازار سهام با رفتار هیجانی تازه واردها به بازار سرمایه مواجه شده بود و حتی رئیس سازمان بورس درباره دلایل توقف روند صعودی بازار سرمایه در روزهای اخیر و نقش سهامداران تازه‌وارد، گفته بود: باید توجه کنیم نوسان قیمت سهام، ذات بازار سرمایه است. هنگام کاهش قیمت‌ها باید از رفتارهای هیجانی پرهیز کنیم به شایعات توجه نکنیم و با نگاه بلندمدت به افق بازار سرمایه به این بازار وارد شویم.

در معاملات امروز بازار سرمایه، نماد معاملاتی فولاد (فولاد مباركه اصفهان) با 542 واحد، نماد فارس (صنايع پتروشيمي خليج فارس) با 515 واحد، نماد فملی (ملي‌ صنايع‌ مس‌ ايران‌) با 301 واحد، نماد پارس (پتروشيمي پارس) با 272 واحد، نماد شپنا (پالايش نفت اصفهان) با 259 واحد، نماد کگل (معدني و صنعتي گل گهر) با 247 واحد، نماد شبندر (پالايش نفت بندرعباس) با 234 واحد، نماد ومعادن (توسعه‌معادن‌وفلزات‌) با 223 واحد، نماد پارسان (گسترش نفت و گاز پارسيان) و نماد شتران (پالايش نفت تهران) با 217 واحد، نماد کچاد (معدني‌وصنعتي‌چادرملو) با 216 واحد، نماد تاپیکو (س. نفت و گاز و پتروشيمي تأمين) با 213 واحد، نماد همراه (شركت ارتباطات سيار ايران) با 196 واحد، وامید (گروه مديريت سرمايه گذاري اميد) با 187 واحد، نماد فخوز (فولاد خوزستان) با 177 واحد، نماد وغدیر (سرمايه‌گذاري‌غدير(هلدينگ‌) با 175 واحد، نماد اخابر (مخابرات ايران) با 171 واحد، نماد مبین (پتروشيمي مبين) با 144 واحد، نماد شپدیس (پتروشيمي پرديس) و وبملت (بانك ملت) با 131 واحد افزایش، بیشترین نقش را در سبزپوشی شاخص کل بورس داشتند.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۲
واقعا شما و همکارانتان هم فکر می کنید با بستن چشم به روی قیمت واقعی و فیلتر کردن سایت صرافی ها و از همه جالبتر اعلام خرید ارز به نرخ ارزان در حالی که فروش وجود ندارد می شود قیمت ارز را کاهش داد؟؟ شک دارید که کاهش موقتی و دو روزه هم به دلیل زمان انتظار بازار برای سنجش چیزی بود که بانک مرکزی در چنته دارد؟ شک دارید که اعتبار بانک مرکزی بار دیگر به شکلی دیگر حراج شد؟ شک دارید که پس از این حنای رییس کل جدید هم رنگی نخواهد داشت؟ من که شک ندارم!! حتا اگر این نظر منتشر نشود شما شاهد افزایش قیمتها تا 17000 تومان خواهید بود. البته معاملات کاهش خواهد یافت و شاهد خواهید بود که نقدینگی به بازار ملک مهاجرت می کند و تا سه ماه دیگر یا حتا کمتر افزایش 40 تا 50 درصدی در قیمت املاک رخ خواهد داد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۷
ای استاد پیشگو!!!!!!!!!!!!
ناشناس
| Germany |
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۷
شماها سعی می کنید به هر وسیله که شده از نزول قیمت دلار جلوگیری کنید. امّا اگر به بالارفتن قیمت دلار در هفته های گذشته فکر کنید متوجه خواهید شد که آن بالا رفتن ها مصنوعی بود. بنابراین شکی نیست که قیمت دلار به حدود قیمت واقعی خود سقوط کند
ناشناس
| United Arab Emirates |
۱۹:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۷
دوست گرامی. اینها اظهر من الشمس است. عجیب این است که بعضی ها که باید از من و شما با سوادتر باشند که رئیس کل بشوند اینها را نمی دانند!!!!!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۸
زرشک. ملک داره ارزون میشه. مردم توان خرید همین قیمتها رو هم ندارن. شما حالا اصلاً قیمت خونه تو بذار متری 200 میلیون تومان. آیا خریداری برای قیمت دلبخواهی شما پیدا میشه؟؟؟؟ بنابراین تخیلات و آرزوهای شما تعیین کننده قیمت نیست. مهم قیمتی هست که بازار کشش داره و خریدار وجود داره. قیمت رو میزان عرضه و تقاضا مشخص میکنه. مهم قیمتی هست که یه فروشنده پول لازم مجبور میشه خونه شو بفروشه. وقتی پول لازم شدی و مجبور شدی خوته تو بفروشی اونوقت میفهی خونه چقدر گرون شده.
جالبه تابناک هیچ خبری در مورد افزایش مجدد نرخ ارز تو این یکی دو روز کار نکرد واقعا براتون متاسفم با این پایگاه خبریتون
بالا رفتن بورس وصل شده به دلار
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۷:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۷
البته بالا رفتن بورس به پایین آمدن دلار وصل شده
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۸
بخاطر اینکه دارائی و سرمایه شرکتهای بورسی مثل زمین، شرکت، ساختمان، کارخانه، دستگاهها، مواد اولیه و محصولات تولیدی و ...هم مثل سایر کالاها بخاطر بالا رفتن ارز، افزایش قیمت پیدا کرده. بنابراین قیمت سهام شرکت هم که نماینده ارزش دارائیهای شرکتهای بورسی هست، افزایش پیدا می کنه. شرکتهای بورسی بخاطر بالا رفتن قیمت ارز، در آینده نزدیک تجدید ارزیابی دارائی خواهند داشت.
پس یعنی تا امروز که از بورس چیزی نمی نوشتید، همش منفی بوده؟؟؟؟
امروز ازقول صندوق بین المللی پول اعلام شد امسال رشداقتصاد منفی ۴ درصد میشه اونوقت بورس میره بالا خخخخخخ
کارشناسی شما شگفت آور هست.
تابناک زیاد فکر نکن ، رشد شاخص ناشی از رشد دلار تا پانزده هزار تومان است! نه چیز دیگر
جالبه که دلار داشت پایین می آمد تا زمانی که آقایان فرمودند ریاست جمهوری دست بانک مرکزی را باز گذاشته تا بازار ارز را کنترل کند ، از فرداش نرخ ارز با روند آهسته تری نزولی شد و دو روزم هست که دوباره صعودی شده است، این نشان می دهد که بانک مرکزی و دولت و قوه قضائیه از بالا ماندن نرخ ارز سود می برند و همچنین از فرار سرمایه از بورس هم نگران هستند.
یه عده ای هستند که دزدند ، یه عده ای دروغگو ، یه عده ای بزدل و یه عده ای هم پا سوز سه گروه قبلی
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار