بازدید 4945
۳
گزارش

AFC به این ضعف‌های‌آزادی برای فینال آسیا گیرداده

کد خبر: ۸۴۱۱۸۲
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۷ 09 October 2018

پرسپولیس در بازی رفت نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا در حالی که از لحاظ بازیکن با کمبود مواجه بود در دوحه دست به کار بزرگی زد و تیم السد قطر را با یک گل شکست داد تا امید زیادی برای رسیدن به فینال این رقابت ها داشته باشد.

به گزارش تابناک ورزشی، حالا پرسپولیس 90 دقیقه حساس دیگر در ورزشگاه آزادی پیش رو دارد تا بتواند السد قطر را در حضور ده ها هزار هوادار خود شکست دهد و برای اولین بار راهی فینال لیگ قهرمانان آسیا شود. در چنین شرایطی اما یک دغدغه بزرگ پیش روی مسئولان باشگاه پرسپولیس است. اینکه آنها باید در صورت صعود به فینال آسیا ایرادهای سخت افزاری پرتعداد ورزشگاه را برطرف کنند تا بتوانند در بازی برگشت فینال میزبان تیم صعود کننده شرق آسیا باشند.

مسئولان کنفدراسیون فوتبال آسیا از چند هفته قبل با حضور در تهران بازدید و بررسی گسترده ای از شرایط ورزشگاه آزادی داشتند و ایرادهای زیادی از این ورزشگاه گرفتند که برای میزبانی از فینال لیگ قهرمانان آسیا باید این ایرادها برطرف شود.از آنجایی که در بازی فینال میهمانان ویژه زیادی از ای اف سی به ایران سفر می کنند، سخت گیری ها نسبت به بازی های دیگر بیشتر است و به همین خاطر مسئولان ورزش کشور به تکاپو افتادند تا در صورت صعود پرسپولیس به فینال ایرادهای آزادی برطرف کنند.

در چنین شرایطی نیکوخصال مدیر ورزشگاه آزادی اعلام کرده که برای تعمیر و برطرف کردن ایرادهای این ورزشگاه به 15 میلیارد بودجه نیاز است و این بودجه نیز باید از طرف پرسپولیس تامین شود، حالا نگرانی بزرگ اینجا است که باشگاه سرخپوش پایتخت در شرایط مالی نامناسب چگونه این مبلغ را تهیه خواهد کرد.

در این باره حرف وحدیث های زیادی مطرح شده و بارها عنوان شده که ایرادهای ورزشگاه باید برطرف شود، اما به طور دقیق مشخص نشده که چه ایرادهایی باید رفع شود که هزینه اش 15 میلیارد تومان است؟ در ادامه به این موضوعات پرداخته شده است.با اینکه گفته می شد ای اف سی به ورزشگاه آزادی حدود 200 مورد ایراد گرفته اما ظاهرا ایرادهای اصلی 15 تا 18 مورد است که برطرف کردن شان ضروری است و تا آبان ماه که فینال لیگ قهرمانان انجام می شود اگر پرسپولیس به این رقابت برسد باید مرتفع شود.

ورودی میهمانان ویژه باید تفکیک شوند

یکی از اصلی ترین موضوعاتی که نمایندگان ای اف سی به آن ایراد گرفتند، وضعیت ورودی و خروجی قسمت های ویژه ورزشگاه است. از آنجایی که برای مسابقه فینال لیگ قهرمانان تمام اعضای هیات رییسه، هیات اجرایی و روسای کنفدراسیون فوتبال آسیا به ایران سفر می کنند، مسئولان این سازمان خواهان جدا شدن ورودی و خروجی در ورزشگاه آزادی برای میهمانان ویژه شده اند. به طوری که هیچ فرد عادی ای در آن قسمت رفت و آمد نداشته باشد. همچنین ای اف سی خواهان آن شده که سرویس های بهداشتی آن بخش کاملا مجهز تر شوند و البته سرویس های دیگری به صورت اختصاصی برای میهمانان ویژه در نظر گرفته شود.

صندلی های جایگاه ویژه کم است

مسئولان ای اف سی خواهان آن شده اند که در روز مسابقه فینال حداقل 50 صندلی ویژه در بهترین جای ورزشگاه در اختیار میهمانان ویژه قرار بگیرد. در گذشته میهمانان ویژه در بخش vip ورزشگاه آزادی استقرار پیدا می کردند اما مشکل اساسی اینجا است که بخش مذکور گنجایش این تعداد میهمان را ندارد و به همین خاطر مسئولان آزادی باید فکری اساسی تا یکماه آینده برای این مساله داشته باشند. ضمن اینکه جایگاه VIP آزادی هم باید تغییرات اساسی داشته باشد.

فروش بلیت با شماره صندلی

یکی از مسائلی که مسئولان ای اف سی را در سال های گذشته آزار داده مشخص نبودن تعداد دقیق تماشاگران در ایران به خاطر نداشتن شماره صندلی است. همین موضوع در گذشته باعث می شد تا هواداران در راهروهای ورزشگاه بنشینند و آمار دقیقی از هواداران به دست نیاید. از این رو ای اف سی تاکید کرده که در مسابقه فینال هیچ تماشاگری حق نشستن در راهروها را ندارد و تماشاگران دقیقا با آمار صندلی سکوها برابری داشته باشند. در همین رابطه باید پلیس اقدامات لازم را برای جلوگیری از این اتفاق انجام دهد و تماشاگر بیشتر از گنجایش در آزادی حضور پیدا نکند. از طرف دیگر مسئولان ای اف سی خواهان آن هستند که در فینال طبق شماره صندلی در ورزشگاه آزادی بلیت فروشی انجام شود تا مسائل امنیتی رعایت شود. این فشار ای اف سی قطعا هزینه های نرم افزاری و حقوقی زیادی خواهد داشت.

میکسدزون باید مسقف شود

یکی دیگر از موضوعاتی که باعث تعجب نمایندگان ای اف سی در بازدیدشان از ورزشگاه آزادی شده بود، مسقف نبودن میکسدزون ورزشگاه بود. با توجه به اینکه میکسدزون آزادی در تونل منتهی به رختکن های دو تیم قرار دارد و خندق ایجاد شده باعث شده تا تماشاگران به میکسدزون اشراف داشته باشند، ای اف سی تاکید کرده که آن بخش کاملا مسقف شود. یکی دیگر از علت‌های اصلی چنین دستوری این است که مسیر ورود و خروج تیم‌ها هم از همان راهرو میکسدزون است.

پوسیدگی سازه برطرف شود

سازه ورزشگاه آزادی قدیمی است؛ این مساله را بارها شنیده ایم و درباره اش بحث شده است. همین امر سبب شده تا بسیاری از بخش های آزادی چکه کند. شاید در ایران این مساله برای ما عادی شده باشد اما برای اف سی مهم است که قسمتی از ورزشگاه دچار پوسیدگی نباشد. مسئولان ای اف سی به خاطر مسائل امنیتی خواهان رفع پوسیدگی ها و بازسازی قسمت های نامقاوم سازه ورزشگاه شدند که این مساله نیز هزینه زیادی می طلبد.

رختکن داوران بازسازی شود

رختکن داوران ورزشگاه آزادی اگرچه کمدها و میز و صندلی مدرن دارد اما از نظر ظاهری چندان زیبنده نیست. سرویس های بهداشتی رختکن ها نیز مجهز به فرنگی و داخلی نیست و به همین خاطر باید تغییراتی صورت بگیرد. همچنین تغییراتی کوچک در رختکن تیم‌ها لحاظ شود تا شرایط بهتری پیدا کند.

بی آسانسور نمی شود

یکی از ساده ترین امکانات در ورزشگاه ها داشتن آسانسور است. آزادی آسانسور دارد اما مدت ها است که کار نمی کند و همه مسئولان در همه ادوار مجبور بودند از راه پله ها تردد کنند. یکی از الزامات ای اف سی این است که آسانسور آزادی باید تعمیر شود و راه بیفتد. در صورت لزوم به طور کامل تعویض شود.

اسکوربورد باید بازی را پخش کند

اگرچه اسکوربورد ورزشگاه آزادی امکانات زیادی دارد اما در ایران استفاده آن فقط چنین است که نتیجه و زمان را حک می کند. ای اف سی اما خواهان ترمیم اسکوربورد شده به طوری که در زمان شروع مسابقه بازی را پخش کند و همه صحنه ها را به تصویر بکشد. به عبارت بهتر اسکوربورد طبق استانداردهای لازم کار کند.

کار سخت مدیران

با این تفاسیر در صورتی که پرسپولیس به فینال لیگ قهرمانان آسیا صعود کند مسئولان این باشگاه و البته فدراسیون فوتبال و سازمان تجهیز و توسعه اماکن ورزشی به دردسر عجیبی دچار می شوند. آنها در این شرایط روزهای پراضطرابی را برای رفع ایرادات ورزشگاه آزادی خواهند گذراند تا بتوانند نظر مساعد مسئولان را جلب کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ورزشگاه مدرن امام رضا مشهد مى تواند به عنوان ورزشگاه جايگزين استفاده شود.
خنده داره که میگه پرسپولیس بلید پول تعمیرات رو بده
مگه همین سخت گیریها رو بکنن که اینا مجبور بشن یه کار مثبتی انجام بدن.!!!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل