بازدید 31806
قیمت ارز نصف شد، قیمت خودرو نه؛

تیر «ایران‌خودرو و سایپا» برای افزایش قیمت به سنگ خورد؟/ «دم خروس» تولید ملی خودروسازان بیرون زد!

حالا قیمت ارز کاهش چشمگیری در بازار داشته و تیر خودروسازان با این وضعیت برای افزایش قیمت خودرو با رقم های نجومی که خودشان مد نظر داشتند، به سنگ خورده است. حالا نه تنها نباید قیمت ها به آنچه خودروسازان فکرش را می کنند تبدیل شود، بلکه باید متناسب با وضعیت فعلی نرخ ارز کاهش هم پیدا کند. منتظر خواهیم ماند تا ببینیم سناریوی سال 91 درباره قیمت خودرو بار دیگر تکرار خواهد شد یا این بار داستان متفاوت خواهد بود؟!
کد خبر: ۸۴۰۸۲۸
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۱ 08 October 2018

با افزایش نرخ ارز در کشور، بسیاری از کارخانجات و صنایع از فرصت استفاده کردند و به بهانه این افزایش قیمت، نرخ ارز کالاهای خود و حتی آن کالاهایی که قبلا تولید شده بود و ربطی به نرخ های جدید نداشت و کالاهایی هم که هیچ ارتباطی به ارز و کاهش و افزایش آن ندارد را بالا بردند، به نحوی که از شش ماهه اول سال تاکنون، قیمت بسیاری از محصولات دو تا سه برابر و حتی در برخی موارد تا چهار برابر رشد داشته است.

به گزارش «تابناک»؛ این افزایش نرخ ها را در بازارهایی نظیر مسکن، لبنیات، مواد غذایی، پوشک و محصولات آرایشی بهداشتی، خودرو و ... می توان به عینه دید. با بررسی اجمالی بین قیمت های قبل از آغاز سال 97 تا کنون، حتما خواهیم دید همه این محصولات افزایش قیمت های چندباره ای را تجربه کرده اند و تولیدکنندگان به راحتی و به بهانه افزایش قیمت ها، شیب افزایش قیمت را به شدت تند کرده اند.

جالب اینجاست که این روند افزایشی طی ماه و و روزهای منتهی به افزایش قیمت دلار بالای قیمت 10 هزار تومان و رسیدن به 20 هزار تومان شتاب بیشتری گرفت تا جایی که هر روز تولیدکنندگان قیمتی متفاوت از روز قبل را برای کالای تولیدی خود در نظر می گرفتند و تلاش داشتند به هر نحو ممکن از این آشفته بازار به نفع بهبود روند افزایشی قیمت کالاهای تولیدی خود و پر کردن جیبشان بهره ببرند.

این روند را در خصوص قیمت های عجیب و غریب خودروهای تولید داخلی می توان به وضوح مشاهده کرد تا جایی که قیمت بسیاری از این خودروها به واسطه عدم عرضه تولیدکنندگان انحصاری آن یعنی ایران خودرو و سایپا و باز گذاشتن دست دلالان و نمایندگی هایی که به جای تأمین منافع کشور به فکر تأمین منافع جیب خود و دلالان بودند، افزایش چشمگیری داشت تا جایی که این نوع خودروها به بیش از دو برابر قیمت کارخانه در بازار آزاد خرید و فروش می شوند.

خودروهایی که تا سال گذشته سر نخواستنش دعوا بود و مردم تأکید داشتند که ایران خودرو و سایپا باید به سمت تولید محصولاتی با کیفیت خودروهای روز دنیا بروند، حالا حکم کیمیا پیدا کرده و گویا حربه خودروسازان به شدت در مردم تأثیر گذاشته است؛ هرچند بخش اعظمی از مردم خودروهای مذکور را برای استفاده شخصی خریداری نکرده و صرفا به عنوان یک کالای سرمایه ای به آن نگاه کرده و نسبت به خرید آن اقدام کرده اند، همین باعث شده تا ایران خودرو و سایپا، بهترین روزهای خود را تجربه کنند.

اکنون این دو خودروساز داخلی، خودروهایی که هنوز شاید سنگ آهن آن از معدن استخراج نشده را فروخته اند؛ آن هم با شرایطی که خودشان گذاشته اند و به دلخواهشان بوده است. هرچند در این میان، نمی توان نگرانی مردم از کاهش میزان دارایی های شان را رد و انکار کرد، بخشی از این وضعیت طبعیتا بر گردن مردمی است که برای خرید این محصولات صف های طویل تشکیل داده و با برهم زدن رابطه عرضه و تقاضا، کار را به جایی رسانده اند که تولید کننده بر مصرف کننده حکمرانی کند.

تیر «ایران‌خودرو و سایپا» برای افزایش قیمت به سنگ خورد/ «دم خروس» تولید ملی خودروسازان بیرون زد!

اگر درهای بازار برای ورود خودروهای مشابه باز بود و ایران خودرو در شرایط رقابتی قرار می گرفت، طبعیتا امروز چنین وضعیتی نداشتیم که خودروی 20-30 سال پیش را با قیمت های فضایی و رویایی به مردم تحمیل کنند. این انحصار هم به ضرر تولید کننده و هم مصرف کننده شده است؛ از آن جهت که تولید کننده برای فروش محصولش به هر قیمتی که دلش بخواهد خیالت راحتی دارد و لذا دست به نوآوری، بروزرسانی و ارتقای کیفیت محصولات نمی زند و مصرف کننده هم مجبور است در چنین شرایطی، نهایتا خودروهای یاد شده را به نام کالای سرمایه ای استفاده کند.

به هر شکل این وضعیت کنونی ماست. خودروسازان در بسیاری از برهه ها «پز» تولید ملی داده و تأکید کرده اند، برخی محصولاتشان تولید داخلی است و با این استدلال، مردم را به حمایت از تولید داخلی فراخوانده اند؛ اما در دو مقطع مشخص شده که تولید ملی و داخلی تنها یک شعار برای سرکیسه کردن مردم بوده و بس و تنها چیزی که در ایران خودرو و سایپا نداریم، «تولید ملی» است.

یک بار در سال 91 و در جریان افزایش قیمت دلار، این «دم خروس» بیرون زد و معلوم شد ایران خودرو و سایپا تنها چیزی که ندارند، تولید ملی است، چون آنها به بهانه افزایش نرخ ارز در آن سال، قیمت محصولات خود را تا سه برابر افزایش داده و بر همین روال قیمت گذاری های خود را انجام داده و خریدار را ملزم به خرید با قیمت های جدید کردند. هرچند پس از تعدیل نسبی قیمت ارز در سال 92 و 93 تعدیلی در قیمت خودروهای ایران خودرو و سایپا صورت نگرفت و قیمت ها بر اساس همان دلار 5 هزار تومانی با وجود رسیدن قیمت به 3800 و کمتر تعیین شد.

این موضوع یک بار دیگر در سال 97 اتفاق افتاد. البته این بار خودروسازان با برنامه ریزی بهتری اقدام کردند تا داستان «دم خروس و قسم حضرت عباس» سال 91 تکرار نشود. با زمزمه هایی که درباره افزایش قیمت دلار مطرح شد، ایران خودرو و سایپا عرضه محصولات خود را کم و کمتر و تنها به فروش های محدود که آن هم سر و تهش مشخص نبود اقدام کردند. این موضوع حتی گلایه های برخی نمایندگان مجلس را به همراه داشت.

با روالی که ایران خودرو و سایپا در پیش گرفتند، چند تن از نمایندگان مجلس در اظهار نظرهای جداگانه بر احتکار چند ده هزارتایی خودرو توسط این خودروسازان تأکید کردند؛ موضوعی که طبیعتا دلیل قانع کننده ای برای کاهش میزان عضه خودرو به بازار بود و می توانست به شدت وضعیت را در شرایط افزایش نرخ ارز به هم ریخته کند. این استراتژی به خوبی تأاثیرگذار واقع شد و قیمت خودروی کارخانه و بازار توسط دلالان را به شدت افزایش داد و بر همین اساس، خودروسازان درخواست افزایش قیمت را مطرح کرده و در فروش های بلندمدت خود هم قیمتی تعیین نکرده اند تا بتوانند این افزایش نرخ ها را بر محصولات خود اعمال کنند.

حالا قیمت ارز کاهش چشمگیری در بازار داشته و تیر خودروسازان با این وضعیت برای افزایش قیمت خودرو با رقم های نجومی که خودشان مد نظر داشتند، به سنگ خورده است. حالا نه تنها نباید قیمت ها به آنچه خودروسازان فکرش را می کنند تبدیل شود، بلکه باید متناسب با وضعیت فعلی نرخ ارز کاهش هم پیدا کند. منتظر خواهیم ماند تا ببینیم سناریوی سال 91 درباره قیمت خودرو بار دیگر تکرار خواهد شد یا این بار داستان متفاوت خواهد بود؟!

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۱۵۷
ای کاش کمونه میکرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
ایران خودرو و سایپا باید به خاطر دامن زدن به گرانی ها محاکمه بشن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
البته اول باید جهانگیری و سیف محاکمه بشن که دلار از 3800 التماسی 8000 شده
saman
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
دقیقا باید محاکمه بشن وقتی میگین با اخلال گران مقابله میکنیم چرا وقتی به این دوتا میرسه و هر بلایی سر مردم بدبخت میارن بازم کسی جرات نداره بهشون چپ نگاه کنه؟بیشترین ظلم رو به مردم همین خودرو سازان میکنن که این فرغون های قرن قبل رو هم به مردم با قیمت فضایی هم حتی نمیدن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
آخه هیچ شرکت خودرو سازی در دنیا وجود نداره که همه قطعات اتوموبیلهاش از درون کشور خودش تامین بشه . کلا تولید ملی با این تصور که مواد اولیه و همه چیز رو در داخل کشور تولید میکنیم توهمی بیش نیست . کسانی که دستی در صنعت دارند اینو میدونن .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
:گفتگوی یک دختر بچه ی کلاس اولی با پدر کارگرش:

دختر بچه : بابا جون تو پارسال قول دادی گفتی سال دیگه با ماشین می برمت مدرسه که با موتور سردت نشه و سرما نخوری . پس کی می خری
بابا : آره . می شد با پس انداز ۳ میلیونیم و یک وام ۵ میلیونی یه دونه پراید مدل پایین دست دوم بخرم اما ... .اما نمی دونم چی شد یهو قیمتا دو برابر شد دیگه نمیتونم ... دختر بچه : یعنی امسال هم باید با همون موتور من رو ببری مدرسه م
..
مهران
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۸
اره جان خودت دلار ارزون شد! خخخخ فقط دو روز بود دوباره بالا کشید.میزاشتی یکماه طول بکشه اگه ارز پایین پیوند شروع به نگارش این مطلب مسخره میکردی.کلا تابناک با خودروسازهای مخالفت تبلو
باتوليد اين لگن ها وارابه هاى مرگ دهه ١٩٨٠ميلادى محيط زيست كشور ونسل هاى آينده رو گرفتار ميكنيد روز حساب فراخواهدرسيد!
کو گوش شنوا.
وزیر صمت با خودرو سازهاست و دستگاههای نظارتی تو گل موندند
تابناک عزیر در مورد مسایل اقتصادی نوشته هایت بر خلاف مقالات زیست محیطی منطق مناسبی ندارد اگر کارخانجات جنسی را که با دلار ارزان خریده اند با همان قیمت قبلی بفروشند که سرمایه در گردششان نصف می شود و مجبورند برای تولید همان تولید قبلی از بانک قرض کنند این بلا توسط دولت روی صنایعی که پشتیبان ندارد می آید و آنها را به ورشکستگی می کشاند
پاسخ ها
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
تو برو و دلالی تو بکن دلال
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
دوست عزیز تحلیلتون بسیار آب دوغ خیاری تشریف داشت و به درد همون کشوری میخوره که پرچمش بالای کامنتتون هست ، شاید هم از خانواده های مدیران صنعت خودرو سازی باشید که بابا جون شما رو جهت سرمایه گذاری و عشق و حال به دبی و ... فرستاده ...
فرشاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
حرف شما درست ولی وقتی کاهش قیمت ارز داریم آیا تولید کننده ها کاهش قیمت میدن؟ نمیدن که.. بهونشون هم اینه که ارز این کالا رو گرون خریدن. و در نظر نمیگیرن که فردا برای مواد اولیه مبلغ کمتری پرداخت میکنن.. یعنی سود چند برابر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
شما از اون کاسب هایی هستی که تا گرون بشه به ثانیه گرون میکنی ولی وقتی ارزون شد همه چی یادت میره قیمت ها رو متناسب با بازار کاهش بده ، یعنی بدون زحمت دنبال حداکثر سودی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
اتفاقا ایشون درست میگه . شرکت های خودرو سازی و قطعه سازی از سوی بانک مرکزی الزام شدند ارز مورد نیازشون رو از سایت نیما با ارز حدود 8000 تومان تهیه کنند که البته اون هم به این راحتی تعلق نمیگیره . قیمت خودرو هم باید با همین ارز متناسب باشه نه ارز 13000 تومانی و 14000 تومانی
تایماز
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
ینی میخای بگی خیلی اقتصاد سرت میشه؟؟ بابا واضحه که هرچی دلشون میاد با ملت میکنن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۷
نمیدونم شما کجا زندگی میکنید اولا بحث سرمایه در گردش دوستمون کاملا درسته و نرخ روز هست دوما اوکی ارزون ارزی که یکی دیگه از دوستان فرمودند یعنی الان ارز شده 3700نه 8000 تومن توی سامانه نیما خوب این یعنی 2.5برابر حالا با فرض اینکه مثلا یه سراتو مونتاژ با 30 درصد داخلی سازی قبلا 113 تومن بوده الان باید 105تومن دیگه گرون بشه فکر کنم بعضی از دوستان احتیاج دارن برن و ریاضیات رو از کلاس اول شروع کنن
اردیبهشت ماه موفق شدم یک دستگاه پژو ۲۰۶ خریدم. وقتی باد لاستیک ها رو تنظیم کردم، متوجه شدم، لاستیک هاش LingLong چین هست. از یک فروشگاه لاستیک پرسیدم، گفتن این لاستیک از نمونه های ایرانی گران تر و کیفیتش پایین تر هست.
وقتی لاستیک های تولید داخل مثل کویر، بارز، دما و ... با کیفیت و قیمت مناسب موجوده، چرا اجازه واردات و نصب لاستیک خارجی بی کیفیت داده می شه. به جز رانت چی می‌تونه باشه.
البته هزاران سوال بی پاسخ وجود داره که اگر عزمی برای یافتن پاسخش بود، وضع ایران و ایرانی اینچنین نبود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
لاستیک خیلی خیلی مهم است. سعی کنید هرچیزی رو جدی نمیگیرید، لاستیک خودرو رو با کیفیت انتخاب کنید. مراقب نمونه های تقلبی در بازار باشید. همینطور تاریخ تولید مهمه
نويسنده ، منصفانه تحليل نكرده . واقعيت اين است كه توليد ملي اتفاق افتاده است اما اين به اين معني نيست كه هيج ارتباطي با خارج و ارز وجود ندارد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
شما تو صنعت به اصطلاح خودروسازی چیزی به نام انصاف پیدا میکنید که ازش حرف میزنید؟ خودروی مدل 1980 میلادی رو به ملت قالب کردن انصافه؟ ماشینی که بهش تکیه میدی بدنه اش فرو میره انصافه؟ ماشینی که در عصر ماشین های هیبریدی صدی 20 لیتر بنزین میسوزونه انصافه؟ گرون کردن با گرونی بازار ولی ارزون نکردن با ارزونی بازار انصافه؟ اصلا نداشتن هیچ رقیبی و یکه تازی بی مثال انصافه؟ سوختن ملت داخل ماشینی که بجای شلنگ بنزین شلنگ کولر آبی روش انداختن انصافه؟ له شدن ملت در کوچکترین تصادفات انصافه؟ یه حرفی بزن که اصلا جای دفاع داشته باشه لطفا
به يقين مي توان گفت كه بيش از پنجاه درصد تورم كشور ايران به خاطر همين دو شركت راحت طلب وسو استفاده كن داخلي ايران خودرو وسايپا است كه روز به روز به شعله بي ارزشي پول ملي ايران عزيز با گراني وتوليد بي كيفيت خود مي دمند ودر كشور ايجاد تورم وطب گراني ايجاد مي نمايند.
کجا تولید ملی هستش وقتی با افزایش نرخ ارز قطعات وارداتی بالا میره ادعا تولید ملی هم میکنند یه ملت دور هم جمع شدیم که با خرید محصولات ایران خودروو سایپا سودهنگفت و بیشمار را به جیب مدیران و سهامداران عمده این شرکتها واریز کنیم و ثروت انها را چندین برابر میکنیم
بنده طرفدار ایرانخودرو و سایپا نیستم، ولی تولید ملی به این معنی نیست که صفر تا صد یک محصول در کارخانه باشد. الان یک سر بزنید به بازار آهن، تمام آهن تولیدی ساخت داخل است اما قیمتش تایع نرخ روزانه دلار است!
پاسخ ها
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
چون بازار خارجی دارد اما آیا خودروهای ما هم بازار خارجی دارند؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
دقیقا معنی کلمه خودتحریمی حرف شماست ... متاسفم برای این اقتصاد و کاسب های سودجو
چه دلیلی دارد که همه مردم ایران فرغون شخصی داشته باشند؟!
پاسخ ها
قاف
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
همه ی دنیا طبق سلیقه ی مردم خودرو میسازن
مردم ما دوس دارن خودرو شخصی داشته باشن حتی اگه مترو و اتوبوس هم خلوت باشه. بنابراین باید براشون خودروی کوچک با مصرف کم و ارزان طراحی بشه تا مشکل آلودگی هوا و ترافیک هم نباشه
اگه خودرو برقی باشه که آلودگی صوتی و اعصاب خردی هم نداره
ولی این آرزو کجا و لگن های ما کجا!
ای بابا -- وزیر صنعت رو برکنار و دادگاهی کنید ... پس کی میخواد منافع مردم رو پی گیری کنه - مسئولان که به فکر منافع خودشونن
دقیقا در کجا قیمت ارز به نصف ارائه می شه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
دلارایی که خریدی رو میخوای از گرده ملت پولش رو در بیاری؟؟؟؟؟؟؟

مثل اینکه تیر تو هم به سنگ خورده...
سکته نکنی برای قیمت دلاررررررررر اخوی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
بفرمایید مشهد خیابان امام خمینی خدومتتون بدم ، داداش گرون خریدی که گرونتر بفروشی نتونستی نمیتونی با جوسازی ضررتو جبران کنی
سزای گران فروش نخریدن است و بس
پاسخ ها
بدبخت
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
موافقم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
نه در ایران.........
حالا خواهند گفت این خودروها که وارداتی نیستند تا قیمت شان متناسب با قیمت دلار کاهش پیدا کند!!! تولید داخلی اند!!!
خودروهای اینها شتر مرغهایی هستن که وقت بردن مرغ و وقت پریدن شتر می شوند
حالا می بینید
که تولید ملی و داخلی فقط یک شعار برای سرکیسه کردن مردم بوده است و بس و تنها چیزی که در ایران خودرو و سایپا نداریم، «تولید ملی» است.
از اول هم همین بوده ما که خودرو ساز نداریم همشون مونتاژ کار ماشین های دهه هفتاد و هشتاد فرانسوی و بعضا کره ای هستند. واقعا کسانیکه به این دو فرغون ساز اجازه فعالیت دادند هم به کشور هم به مردم خیانت کردند.
دلار مگه 28 تومن شده بود كه شما ميگي الان نصف شده ؟!!!!!!!!!!!!
واقعا كه !!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
دلار رو بانک ها 9500 می خرن

دیروز هم که سی اف تی تصویب شد دلال ها تلاش داشتند قیمت رو بالا نگه دارن اما خرده فروشی 11800 هستش

داری تلاش می کنی قیمت دلار رو بالا نگه داری ضرر نکنی؟؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
بابا برخی توهم دارن ، اینان که میخوان دلارهای مردم بیچاره رو از چنگشون دربیارن و بهشون ضرر یزنن، مردم اگه اگاه باشن دلاراشونو نمی فروشن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
دلارامروز۱۴۵۰۰ تومانه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
نه هزار و پانصد تومان الان تو بازار هم خریدار نداره برادر دلال من
مجلس و نهادهای نظارتی که خواب خواب هستند دولت هم که فکر جیب خودشه و کارخانه های خودروسازی هم که هر طوری دلشان میخواهد دارند مردم را سرکیسه میکنند امریکا و اسرائیل در خواب هم نمیدیدند که اینطوری به مردم ایران ظلم بشود ان وقت هی میگن مرگ بر امریکاو .... باید اضافه کرد که بگیم مرگ بر خوروسازهای داخلی که بیشتر از هر خائنی دارند به این مردم خیانت میکنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
عزيزم كمي تفكر چرا شير 50 درصد اضافه شده و مسكن هم دو برابر شده
ممنون از روشنگری تابناک
کاملا درسته اگه درهای گمرکات برای واردات خودروی با کیفیت باز می شد و از تعرفه های سرسام آور خبری نبود، ایران خودرو و سایپا هم به فکر ارتقا می افتادند و هم مجبور به کاهش قیمت های گزاف می شدند
واقعا چرا منافع بعضی از مسئولین رو در مورد سودهای نجومی شون تحمل می کنیم
برام سواله
مگه ما نظارت نداریم تو این مملکت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
دوست من آيا فقط دلار گران شده؟
افزايش 3 برابري قيمت فولاد را نمي بينيد؟
تابناک متاسفم.مگر خودرو با دلار 20تومانی قیمت گذاری شده که حالا با ارزان شدن دلار توقع کاهش قیمت داری..چرا عوامفریبی می کنید...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
از ایران خودرو کامنت گذاشتی شما یا سایپا؟

ولی این فرغون های داخلی و آشغال های چینی خدایی الان هم قیمت سراتو و سانتافه و اسپورتیج و تویوتا و اینا قبل از افزایش قیمت شده
افزایش کیفیت که ندادین ولی از حیث قیمت دارین به خودروهای با کیفیت خارجی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
"روابط عمومی شیراز ایرانخودرو و سایپا "
اینو میزاشتی ته جمله تون که ملت روشن بشن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۷
بله دقیقا با دلار ۲۰ تومن قیمت ساندرو شد بالای صدتومن.چون گفتن دلار میرسه به ۲۰دلار و دلالها قیمتها رو اینقدر بالا بردن و قیمت دلالان بازا ر شد مبنا برای خودروسازان!!
خود رو سازان خصولتی هستن ندیدید وام کم بهره دادند تا ماشین بخرید و کارگران بیکار نشوند ؟ مردم ما رو مسولان دلال بار اورده
در هیچ کجای دنیا مدیران نتوانسته اند تنها با تکیه بر بخشنامه بر مافیا غلبه کنند .
حکومت باید در این مورد خاص برخورد سخت و خشن را برنامه ریزی نماید .

دادگاه و تعیین تکلیف اموال مردم و احقاق حق ، این وظیفه و مشمول حق الناس است .
هر ايراني با غيرتي بايد دلار آمريكا را تحريم كند تادرس عبرتي باشد براي ريس جمهور سبك مغز آمريكا .ما ايرانيان بي غيرت نيستيم كه كشوري كه به دنبال تحريم و براندازي نظام وكشورمان است واحد پول آن كشور را دست به دست كنيم وبه آن اعتبار ببخشيم.
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
خدا شفات بده
تازه این آقای وزیر صمت رو که باعث و بانی بسیاری از بدبختیهاست میخوان بزارن وزیر کار ، همونطور که سیف رو گزاشتن مشاورز رئیس جمهور . تو خود بخوان حدیث مفصل از این مجمل .
دمپایی پاره بیارپرایدببر
آقا مگر یک انسان در زندگی خود به بیش از یک خودرو هم نیاز پیدا می کند؟ خودرو کالای با دوامی است و به راحتی هم خراب نمی شود اگر بدرستی مورد استفاده قرار گیرد. این ولع مسخره را از خودمان دور کنیم. از خودروی شخصی در سطح شهرها تا امکان دارد استفاده نکنیم. دولت حمل و نقل عمومی را تجهیز و بروز رسانی کند. مردم ما هم جنس بی کیفیت نخرند. این رفتار شگفت انگیز ولع خرید کالای بنجل باعث شده مورد تمسخر واقع شوند...
چه حرف مفتی میزنی قمیت سامانه نیما را محاسبه کن و نه نرخ ۱۹ تومان
حالا این ماجرای گواهینامه برای خرید خودرو چیه؟ من میخوام ثبت نام کنم ولی گواهینامه فعلا ندارم. میخوام برم کلاس 1 ماه دیگه صاحب گواهینامه میشم. اگه الان ثبت نام نکنم بعدا به ضررم میشه. از نظر حقوقی کسی اطلاع داره که حتما برای خرید باید گواهینامه داشت؟
دوشنبه ۱۶ مهرساعت ۱۳:۱۵
دلار ۱۴۴۰۰ تومان !!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
برادر که با آی پی آمریکا اومده جو بده و ردش شناسایی نشه !!! برو خدا روزیتو جای دیگه بده 9500 هم خریدار نداره
درود بر تابناک
واقعاً برخی خجالت نمی کشند از این ملت؟
حالا که دلار به حساب ارزان شده چند برابر قیمت اول است؟ خودرو های داخلی چند برابر؟
البته افشاگری شما خوب هست. اما، من خواننده که دستم به جایی نمی رسه فقط اعصابم خورد می شه.
البته افشاگری شما خوب هست. اما، من خواننده که دستم به جایی نمی رسه فقط اعصابم خورد می شه.
این هم نتنیحه انحصار و تعرفه های سنگین بر واردات خودرو . این هم از انحصارهای بانکی و ارزی ..
یک ملت باید تاوان ناکارامدی یکعده دیگر را بدهند !!!
دوشنبه ۱۶ مهرساعت ۱۳:۱۵
دلار ۱۴۴۰۰ تومان !!!
کجا نصف شد هنوز یک روز از تصویف cft نگذشته سکه ۴۰۰ هزار بالا کشید ؟! همه ملت فیلم شدتد له خدا قسم .
آقاي نويسنده مقاله خيلي از استدلال هاي درست و منطقي استفاده نكرده. ورق فولادي، مس، قطعات پليمري و ... همگي توليد داخلند وليكن قيمت گذاري آنها بر اساس قيمت دلار انجام مي شه. ضمنا خودرو يك نتيجه و محصول از همين مواد اوليه است.
شما كه تحليل گر هستيد چرا براي افزايش قيمت تخم مرغ و شير مطلب نمي زني. خدا رو شكر مرغ و گاو كه مواد اوليه خارجي نداره
خودروسازان جز زیان به مردم و طبیعت هیچ دستاوردی ندارند
بازم خوبه تابناك هست كه خبري درخلاف جهت خودروسازا بزنه
چرا من كه سال گذشته پيش خريد كردم بايد هزينه افزايش قيمت بدم!! ماده ٤ حمايت از مصرف كننده كشكههههه، كسي نيست بخواد از ما مردم در مقابل اين مافيا حمايت كنه!؟!!؟؟؟
حمايت و قانون تو ايران براي خودروسازا خريدنيه و بي قانوني براشون مثل آب خوردنه!
به بهانه مشكل قطعه دعوتنامه پيش فروش رو نميفرستن، درصورتيكه قيمت قطعي رو تحويل داده!
لطفا تحلیل های سایت را همراه با اسم تحلیلگر قرار دهید تا بعد از این وقتمان برای خواندن برخی تحلیل ها تلف شود .با تشکر
مشکل خودروسازی بی کیفیتی و احتکار نیست اختابوس بودنش هست که به مردم و انسانیت رحم نمی کند
یک عده خودرو سازی را دردست دارند وبدتر از آن بعضی مسولان که فقط به فکر جیب خود هستند امام حسین ع در روز عاشورا به لشگر یزید فرمود شکمهایتان را از حرام پر کرده اید برای همین حرف حق را نمیشنوید چقدر اوضاع کنونی ما مشابه آن است هرچه حسین زمان نصیحت میکند گوش شنوا نیست
لعنت بر سمنپراید
اینا خوب میدونن چکار میکنن
همه فکرمیکردند فردای روزتصویب FATF دلارسقوط میکنه وبورس میره بالا اما درست برعکس شد: دلار شد ۱۴۴۰۰ تومان وبورس بیش از ۱۲۰۰ واحد سقوط کرد !!!!
هر بلايي كه سرمون مياد حقمونه


از ماست كه بر ماست

وقتي با يه وام 25 ميليوني مردم صف كشيدن براي خريدن خودروهاي بي كيفيت و شعارهاي قشنگشون براي تحريم خريد خودرو رو فراموش كردن چه ا نتظاري از مسئولين ايران خودرو سايپا دارين اگر خود شما تابناكي ها هم مسئول اين خودرو سازي ها بودين بدون شك از اين همه نااگاهی مردم نهايت سوء استفاده رو ميكردين.
سر کیسه کردن مردم عادت دیرینه شرکتهای (انحصاری) ایران خودرو و سایپا هست و دولت هم اینجور که از شواهد پیداست کمک حال آنها میشه من نمی دانم
تا کی می خواهد این رویه ادامه داشته باشد خدا می داند فقط همین را می دانم
سر نوشت هیچ قومی تغییر نخواهد کرد مگر آنکه خود آن قوم خواستار آن باشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
خود کرده را تدبیر نیست هر چه به سر مردم بیاد حقشونه مردم همه دلال شدن.
آنزمان که وضعیت خودروسازها به لحاظ قطعات بهتر بود بنده سال 90 پژو 206 خریدم چند سال نگذشت رنگ چراغ خطرها یکی سفید شد و یکی قرمز ماند(اتفاقا همیشه در خانه و محل کار در پارکینگ بود) چراغ های جلو هم شیشه هاشون آنچنان مات شد که چراغ ها در شب نوری نداشتند. ولی مشتری دارند که مجبور است بنابراین پاسخگو نیستند و چون سیستم بسته اجازه رقابت یا خودروی خارجی را نمی دهد اگر هم خودروی خارجی هست چنان مالیاتی دارد که بسیاری از اقشار جامعه مجبور به استفاده از لگن های داخلی می باشند بنابراین برای خود،سهامداران به پشتوانه دولتمردان لذت می برند..
کجا دلار ۱۵۰۰۰ تومانی می دند ما بریم خرید کنیم
ای کاش کمپین انصراف از خودروهای ثبت نامی راه می افتاد و مردم از خریدهای اخیرشون انصراف می دادن تا خودروسازهایی که در این شرایط به جای تامین نیاز بازار، از آب گل آلود ماهی گرفتن و حداکثر سوء استفاده رو از انحصار بازار خودرو کردن، به سزای عملشون می رسیدن...
قيمت ماشين هنوز به دلار 7 تومن هم محاسبه نشده چه برسه به اين اعدادي كه شما اشاره كرده ايد . يه ذره فكر كنيم بد نيست .
من تعجبم از اینه که دولت اینهارو می دونه و فقط نگاه می کنه !!
بهمن سال گذشته ""به مناسبت دهه فجر """توجه شود (به مناسبت دهه فجر)"""من برای دنا پلاس توربو تحویل تیر 97 ثبت نام کردم.
الان 16 مهر 97 بیش از سه ماه تاخیر
هر وقت زنگ میزنیم میگویند که تولید نداریم و فعلا تاخیر داره و هیچ جواب مشخصی هم نمی دهند.
این چه تولید ملی است که شما نمیتوانید ماشینی را که سال پیش از من پول گرفتید را تحویل دهید؟!
متاسفانه با حمایتهای بی منطق و نابجا از این صنعت بیمار بزرگترین ضربه به صنعت خودرو خورده است.
لطفا یکبار برای همیشه این سرطان صنعت را جمعش کنید یا اصلاحش کنید.
باورتون بشه یا نشه دیگه عراق و سوریه همماشین های ما را نمیخرند. با چند عراقی در خارج صحبت می کردم بهم گفتند شما چطوری روتون میشه سوار این آشغالها میشین که تکنولوزیشون مربوط به دهه 80 میلادی است. تازه یکی از عراقی های شیعه متعصب بچه کربلا بهم گفت ایران این ماشینهای آشغالش را به ما مردم بدبخت و بدون دولت عراق انداخته تا تعداد بالای کشته های ایران در جنگ 8 ساله با عراق تلافی بشه. جهت اطلاعتون میتونید خودتون هم از اینترنت بدست بیاورید خودروی تیبا در عرض 6 ماه 220 کشته توی عراق داد.
مسئله اینجاست که قیمت دلار تو توهمات شما و صدا سیما نصف شد! وگرنه تو بازار حدود چهارده هزار تومان قیمت داره...
آقا لطفا ی مطلب در مورد ارزهای 4200 تومانی دولتی که خودروسازها چه خصوصی و چه دولتی دریافت کردن مطلب بزارین مثلا ی مورد مدیران خودرو بوده که 75 میلیون یورو از 20 فروردین تا 7 مهر دریافت کرده توجه کنید 75 میلیون یورو و قیمت هاش رو هم فک کنم دو برابر کرده
ما اذر سال 93 ساندرو ثبت نام کردیم موعد تحویلش تیر بوده حالا ماشین مارو نمیدن که هیچ با زرنگ بازی دعوتنامه هارو هم ندادن! میگن بخاطر تحریم اقا مگه تیر ما تحریم بودیم تو اون یکسال چکار کردن حالا هم زنگ میزنیم میگن یک ماه دیگه تکلیفتون روشن میشه هیچکس نیست جلوی خودروساز بگیره!!!!خون مارو به شیشه کردن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
سال 93 اگر پول دادی دست خودرو ساز تقصیر خودته.
چرا بنزين 4 برابر بشه و خودرو نه؟؟!!
آيا فقط كالاهاي وارداتي گران شده پس افزايش 50% قيمت شير براي چيه؟
كمي تفكر لطفا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۷
چرا جفنگ میگی... پراید و بقیه لگن های داخلی بشن صد میلیون اما تعرفه ی واردات ماشین برداشته بشه تا ببینیم کی دیگه سوار این لگن ها میشه.
اگر قیمت ارز نسبت به سال قبل نصف می شد باید میشد 1700 تومن.
2
قیمت گوجه هم به قیمت دلار وابسته است! به خدا .
علاقه مسولان به این دو کارخانه خیلی جالبه...
به طور مثال حاظرن کارگرا بیکار نشن اما روزی 100 نفر تو جاده ها بمیرن.چرا؟!!! چون کارگرا زبان برای اعتراض دارن
ما وضعمون همین میمونه و از این بدتر هم میشه...
اما ایشااله یه روزی بتونیم لااقل تو یه صنعت غیر از دروغ سازی پیشرفت کنیم و رتبه خوبی در دنیا به دست بیاریم
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
خوب سوار نشن تا نمیرن مگه دهه ۸۰ که از هر ۱۰خانوار یکی خودرو نداشت نمی شد زندگی کرد؟هم خر را می خواهید هم خرما را هم می خواهید یک دهم فلان کشور ثروتمند درامد داشته باشید هم خودروهایی مشابه خودروهای انها سوار شوید؟با این حساب بایدعلم ریاضی را از نو تعریف کنیم و بگوییم ۱ برابر است با ۱۰
جدا این استدلال بسیاراشتباه است چون ملاک افزایش قیمت خودرو سازان تغییر قیمت ارز دولتی از ۳۷۵۰ تومان به ۹۰۰۰ تومان است و نه نرخ بازار آزاد
قیمت خودرو اگر با ارز می خواست بالا بره الان پراید 90 میلیون بود ضمنا خودروساز با سامانه نیما ارز تهیه میکنه که قیمتش دو برابر شده نسبت به قبل ولی خودرو دو برابر نشده پس ارز خودروسازی و با ارز آزاد مقایسه نکنید.
حالا شما هزار تا دیگه از این خبرا پخش کن،
مگه وضع عوض می شه.
در ایران شغل کاذبی به نام "دلالی" وجود دارد که همچون سمی اقتصاد را نابود می کند.
سلام و عرض ادب
سال 96 ایران خودرو با بوق و کرنا تبلیغات 207 صندوق دار پیش فروش کرد با موعد تحویل خرداد 97 و ماهای بعد مثل الان که اکثر ماههای سال 98 را پیش فروش کرده . از 207 صندوق دار سال 96 که خبری نیست و هنوز تحویل ندادند من خودم یکی از کسایی هستم که پول پیش فروشی که دادم ایران خودرو آهن قراضه خریده بودم الان سه برابر شده بود .
من میگم مردم پیش فروش نخرید خبری از تحویل آن نیست ایران خودرو فقط با این حجم از نقدینگی مشکلات خودش را حل می کند و فکر مردم نیست و در نهایت میگه بیا انصراف بده .بازم هم میگم چون ارگانی نیست که بر این حجم زیاد نقدینگی نظارت داشته باشد .ممنون
خیلی به این حرف خودت مطمئن نباش.تجارب قبلی نشان داده که برایند این همه کش و قوس به نحوی می شود که دست آخر این سر مصرف کننده بدبخت و بینوا ست که به سنگ می خورد.آن هم از نوع خارا
خیلی تحلیل ضعیفی بود . به نظر من تحلیلگر آشنایی نصفه و نیمه هم با صنعت خودرو نداشته است.
پروپاگاندایی کرد تا حرفش را به کرسی بنشاند.
ارز از 3800 به 17000 تومان رسید(حدود 4 برابر ) ولی قیمت فروش خودروسازها 7% افزایش پیدا کرد و الان که به 13000 تومان رسیده می فرمایید قیمت ارز نصف شده؟ با این اطلاعات غلط انتظار دارید نتیجه گیری درستی بکنید؟
قطعا خودروسازی ضعف دارد ولی با این تحلیل های ضعیف نقاط ضعف خودروسازها نمود پیدا نمی کند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
دوست عزیز خودرو سازها تمام مواد اولیه که از پارسال وارد کرده بودن و در گمرک بود رو با نرخ ارز 4200 تومان و بدون دادن مابه اتفاوت دارن ترخیص میکنن/ توجه کنید :دارن ترخیص میکنن /و همچنان جنسای درکمرک با همان ارز 4200 دارن / ولی درعین حال بخاطر اجهاف به مصرف کننده هاشون دم از افزایش قیمت دلار رو میزنند .
نتیجه حمایت از تولید داخلی این میشه بی کیفیت ترین خودرو را با بالا ترین قیمت تحویل مردم میدهند . پس نباید از تولید داخلی حمایت کرد در های واردات باید باز باشد . خودروساز ها باید خصوصی شوند و ...
خودروهایی میسازن که مصرف سوخت بالایی دارن اونوقت مسولین میگن مصرف سوخت در ایران بالاست و پیشنهاد 4000 تومن برا بنزین میدن.
یعنی ملت باید از چند طرف بکشن
خودرو لگن با قیمت بالا بخرن . مصرف سوخت بالاست و قیمت بنزین بالا هم بریزن توش. گارانتی و ..
خودرو سازها تمام مواد اولیه که از پارسال وارد کرده بودن و در گمرک بود رو با نرخ ارز 4200 تومان و بدون دادن مابه اتفاوت دارن ترخیص میکنن/ توجه کنید :دارن ترخیص میکنن /و همچنان جنسای درکمرک با همان ارز 4200 دارن / ولی درعین حال بخاطر اجهاف به مصرف کننده هاشون دم از افزایش قیمت دلار رو میزنند .
شما خون خودتو کثیف نکن. سوار شونده و سواری دهنده هر دو راضی اند.
این است رسم مملکتی که اوضاعش اوضاع شهر هرت است
سلام
گزارش نادرست و عوامفريبانه اي بود.
كجا قيمت خودرو در خودروساز مطابق افزايش دلار بالا رفته كه انتظار كاهش داريد.
اگه منصف هستيد و غرض نداريد يه گزارش مقايسه اي از قيمت فولاد، آلومينيوم، پليمر و. ... داخلي طي يك سال گذشته تهيه و ارائه كنيد و ببنيد كه حداقل 2.5 تا 3 برابر شدن.
مگه خودرو چيزي غير از اين هاست؟!!
همش داخليه. مگه قيمت مواد داخلي ثابت بوده؟!
انصاف هم خوب چيزيه
یه کم واقع بینانه نگاه کنیم . مگر چقدر از تولید یه دستگاه خودرو گیر ایران خودرو و سایپا میاد .من با افتخار جزو کارکنان شرکت ایران خودرو هستم.مشکلات تولید وتامین قطعات در این وضع آشفته را هم در نظر بگیریم.کوچکترین قطعات در حال حاضر به سختی تامین میشوند . تولید قطعات داخلی از پایه با مشکل روبروست . عدم تولید وبسته شدن شرکتهای تولیدی اقتصاد وبخصوص بازار خودرو را به شدت متلاتم میکند. خود من هم ماشین ثبت نام کرده ام قطعا" گران شدن آن به ضرر من هست ولی با قطع یقین میگم اگر به همین روال وبا این قیمت پیش بریم بیشترما مصرف کننده ها ضرر میکنیم .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
با اون ماشین های بی کیفیتتون
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
شیر بی کوپال و یال و دم که دید؟
این چنین شیری خدا کی آفرید؟
وست عزیز تا بحال فکر می کردیم تولید این ارابه های مرگ و تابوتهای روان سود زیادی برای تولید کننده دارد گر آن را هم ندارد پس چه دارد؟ و چرا حاضر نیستند این شبه خودروهای آدمکش بی کیفیت گرانقیمت بدردنخور بی سود و صرفه برای تولید کننده را متوقف کنند؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
تمام مشکلاتی را که میفرمایید بلافاصله بعد از افزایش قیمت جدیدشان مرتفع میشود !ودر آن زمان منت سر مصرف کننده میگذارند که بخاطر شما تولید را افزایش دادیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۷
منم با شما موافقم .
آنکه هیاهوی گران شدن خودرو را در گلویش میاندازد و میگوید چرا باارز 4000 تومنی خریدیید وبا ارز 8000 تومنی میفروشید همان مغازه داری است که کالایی را که پارسال خریده اکنون سه برابر میفروشد و استدلالش هم این است که باید برای خرید مجدد سه برابر پول بدهد . اما این موضوع را برای دیگران نمیپسندد.
اکنون این دو خودروساز داخلی، خودروهایی که هنوز شاید سنگ آهن آن از معدن استخراج نشده را فروخته اند؛ آن هم با شرایطی که خودشان گذاشته اند و به دلخواهشان بوده است.

اینها ظلم به مردم نیست چرا کسی با اینها برخورد نمیکنه قوه قضاییه کجاست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
باسلام و ادب
با اين كه شايد از كيفت محصولات داخلي رضايت نداريم ولي بايد نقد منصفانه باشد
تنها كالا يا خدمتي كه توي اين دوران قيمت كارخونه اش گرون نشده خودرو هستش.نويسنده طوري مطلب را نوشته كه انگار قيمت خودرو با ارز بازار آزاد محاسبه شده و الان با كاهش آن بايد قيمت بالا نرود.در صورتيكه قيمت قطعات وارداتي از ارز 4200 به نيمايي تبديل شده و تمام مواد و قطعات داخلي مانند فولاد،مواد پليمري و... افزايش شديد داشتند و با فرض توليد صد در صد توليد داخل بودن خودرو ،باز بدليل گراني مواد اوليه داخلي افزايش قيمت منطقي خودرو نياز مي باشد.در غير اينصورت سود نصيب دلالان ميشه و خودرو ساز يا مجبور به استفاده از قطعات بي كيفيت تر ميشه يا توليد را بدليل نبود نقدينگي كاهش ميده كه خود باعث عرضه كم و گروني مجدد ميشه و دود همه اينها به چشم مردم بيچاره ميره.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۷
درسته . خودرو سازها قبلا با ارز 3900 مواد اولیه و تجهیزات تولید وارد میکردند و الان با ارز 8000 تومن نیما که اون هم براحتی در اختیارشون قرار نمیگیره و کلی دوندگی داره
بنظر شما تا کی مردم ما بایده به مدیران نالایق و رانت خور و سفارشی سواری بدهند؟؟
اشغال تولید میکنن حتی در برخی از موارد قابل تعمییر نیست
بعیده اتفاق خیلی شاخصی بیافته..... تجارتی که پایه اش آه و خون مردمه
سلام یکی از دلایل اصلی مشکلات ارزی کشور همین دو کارخانه ایران خودرو وسایپا هستند که بر سر ما کلاه میگذارند با خودروهای بی کیفیت و پیش فروشهای الکی.؟؟؟؟/؟
خجالت بکشید باز می خواید گران کنید
از اول سال تا حالا ده بار گران کردید
دیگه بسه
پدر ملت در اومد
ای کاش میشد این کارخانه ها را کوبید و از نو ساخت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۷
کاش میشد کل مملکت را کوبید از نو ساخت . مشکل که یه جا و دو جا نیست .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۱
موافقم
سزای گرانفروش نخریدن است . تنها راه مبارزه با گرانفروشی خودروسازان نخریدن محصولات آنهاست .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۷
آها . الان فقط خودرو گران شده !!!چیزهای دیگه گرون نشده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۱
دقيقا انگار نه انگار كه پوشاك و البسه هم دو برابر شده است
در پیش فروش اسفند سایپا تندر پلاس ثبت نام کرده و پیش پرداخت ان 20 میلیون تومان را به حساب این شرکت واریز نموده ام. متاسفانه بعد از 8 ماه خبری از خودرو نیست، و امروز زمزمه اش بود که می خواهند به جاش پیشنهاد برلیانس بدن!!!
اگر بنا بود که برلیانس بخرم، که الان چند ماه بود ماشین داشتم و با قیمت کمتر!
نه نمایندگی و نه خود سایپا هم جواب گو نیست، اصلا تحویل نمی گیرند!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۷
ندارن . رنو رفت
اگه نمودار شیب تساعدی قیمت خودرو ازسال83تا91نگاه کنید میبینید که هرسال افزایش قیمت حدودیه میلیون بوده اما سال92 پراید از 10تومن به16تومن میرسه.پس بازم قیمتها افزایش پیدا میکنه چون 5سال جلو افزایش طبیعی قیمت ارز گرفته شده.بانکها ارز رو رو کانال10تومن دارن میخرن.خود اقتصاددانهای تلویزیون گفتن نرخ ارز باید7باشه.بعدشم اگه یه جستجویی تو نت بکنین متوجه میشین 90درصد تولید پراید داخلیه و بقیش وارداته و خودروهای دیگم حتی تا30درصد قطعاتش وارداتیه.خودروسازها به قطعه سازها بدهکاری چند هزار میلیاردی دارن و دارن زیان میبینند.قیمت فلزات هم همراه با افزایش قیمت جهانیش دوبرابر شده.این تحلیل اکثر قریب به اتفاق کارشناسای سایتهای مختلفه.پس طبیعتا قیمت به حالت قبل برنمیگرده و بازم یه افزایش قیمت 30درصدی خواهیم داشت
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۱:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۰
حتما از سهام داران این دو شرکت هستی
امروز یک جفت لنت جلو ۲۰۶از نمایندگی گرفتم ۱۸۰هزار تومن. اینکه تولید داخله چرا اینقد گرون شده؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۷
همه اینا مواد اولیه اش از خارج میاد . تولیدی که همه چیزش از داخل باشه توهمی بیش نیست .
حساب دو دو تا چهار تا است! با واردات خودرو دارای تکنولوژی روژ هم مصرف سوخت کاهش می یابد و هم آلودگی هوا. حقوق و مزایای کارگرانی که بیکار میشوند هم از محل صرفه جویی در مصرف سوخت (یارانه متعلق به سوخت) و هزینه کاهش آلودگی به راحتی قابل تامین می باشد البته فقط حقوق و مزایای نجومی مدیران و رانت مافیای خودرو که خودرو بی کیفیت تولید می کنند قطع خواهد شد!
سایپا پارسال پول مارو برا ساندرو گرفته!سه ماه از دعوتنامش گذشته نمیده! معلوم نیست تو اون شرکت دارن چکار میکنن اصلا!!!!
واقغا کسی نیس ایران خودرو و سایپا را مواخذه و محکوم و دادگاهی و محکوم کند پس بازرسان با وجدان کجایند انان که به زن و بچه خود نان حلال می خورانند..........واقعا چنین کسی نیست
خواب دیدی خیر باشه . قیمت ارز نصف شده ؟ حتما صرافی محله شما ارز به نصف قیمت میده .
اینام مدت هاست رفتن کنار دست بانک ها که از ربای وام ها به کارکنانشان حقوق می دهند و عرضه ای برای نوآوری ندارند و با پول مردم ملک می خرند و به کارکنان خود وام می دهند. کارمند بانک چقدر بهره هوشی دارد که در 6 سال خانه و ماشین بخرد و تازه یک خانه کوچک هم برای اجاره داشته باشد؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
تو میگی که پراید ساخت خودتونه اینو هر کسی تو ایران میدونه که پراید دارای چرخ دنده های بسیار کوچک ولی محکمی است که هیچ کشوری جز امریکا قادر به تولیدش نیست وایران انرا با واسطه کره جنوبی وارد کرده است
چرا فقط کلکبازان و دغلکاران در این مملکت رشد و نمو میکنن؟؟؟
تا تابناک سیستم موافق و مخالف را راه اندازی نکنی دیگه نظر نمی دم!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۱
خوب مشخصه كه چرا حذف شده
شما هم كمي دقيق باش
من دلم ماشین میخواد متولد 61 ام پول ندارم مجردم بدبختم ای خدااااااااااااااااااااااااا چرا ما باید تو ایران به دنیا بیاییم ؟؟؟ نمیشه مسئولین چراغارو خاموش کنن و مرزهارو باز بذارن بعد بگن هرکی میخواد میتونه از مملکت خارج بشه؟؟؟
سلام وعرض ادب اگر 10 بار هم قسم بخوریم باز هم ازین دو شرکت سوئ استفاده کن خرید میکنیم چون مجبوریم واگر این دو شرکت رقیب داشتند داخل ایران الان باید با ارزانی لبنیات مواجه می شدیم
هیچی درس نمیشه.هر روز بدتر از دیروز.خدا هم بی خیال این ملت شد.همون بهتر قرص برنج وارد کنن.همهمون خودم رو بکشیم راحت بشیم از این زندگی سگی.
این دوتا خودرو ساز بزرگترین خیانت رو در حق ملت ومملکت انجام داده اند. بعد از این همه سال که خون ملتو مکیده اند یکی نیست به اینا بگه کو خودرو ملیتون که با تحریم بخواهید مقابله کنید.اینا اگر فکر پیشرفت مملکت بودن و فکر جیب خودشون نبودن الان می بایست موتور هواپیا میساختن.کره ببیند چکار کرده!بعد از این همه سال اشغال خودرو اینم با این وضعیت تحویل مردم میدن
در گرانی دست دولت در کاره!!!
شک نکنید.!
دولت خودش نوکر خودروسازای خائنه...!
همه باهم برای سرکیسه کردن ملت هماهنگن.!
اونوقت میگن چرا مردم مهاجرت میکنن.مگه وطنت چشه!!؟
واردات خودرو آزاد بشه قیمت خودروهای داخلی هم کاهش پیدا میکنه.
من حاضر یه پولی حتی قرض بگیرم اما ماشین خارجی خوب به قیمتی که می ارزه سوار بشم.
خودروسازهای کشور فقط تو این مدت خوردند و فربه شدند ملت هم ازشون حمایت کردند اما الان اینطور جوابشونو میدهند.
خودروسازها میخواهند قیمت را خودشون تعیین کنند و همچنان انحصار دست خودشون باشه تا هر وقت خواستند با کنترل عرضه قیمت را بالا پایین کنند.
فیلم بازی نکنید ایران خودرو و سایپا مال من و چنتا دویونه که نیست پول رد و بدل میشه مسائل حل میشه و نردبان قیمت طی میشه
كدوم ارزوني ارز ؟؟؟ مگه ميزارن كه ارزون بشه ؟
یدونه جنس کاملا ایرانی اسم ببرید که قیمتش از اول سال تغییر نکرده باشه ؟
به اون کسی که جواب درست بده ۲ عدد از همان جنس که اسم برده جایزه داده خواهد شد
استعمار اشکال گونا گونی داره یکیش هم توسط همین لگن سازا داخلی بنام تولید ملیست. من مطمعنم اگر یک شرکت استعمار گر غربی برای ملت محصول تولید میکرد بیشتر از اینها حقوق مصرف کننده رو رعایت میکرد.
تاچنین بیسوادهایی در مملکت هست بهتر از این نمیشه خودرو گرون نشده پدر ملت را این دو شرکت در اورده اند
ای بندگان خدا سهام دار کلان شرکت های خودرو ساز وزیران و دولتیها هستند و تمام نقشه های سرکسیه کردن مردم از سوی آنها ارائه میگردد و درب کشور را به روی خودرهای روز دنیا بسته اند تا از پس انداز ناچیز من و تو که طی سالها پس انداز کرده ایم با تحویل آشغال که نام ان را خودرو ملی نامیده اند به نوا برسند. ان هم تحریم را بحانه قرار داده اند و از تحویل خودرو(آشغال)که ماهها از موعد ان می گذرد امتناع می ورزند. خدا انها را به راه راست هدایت فرماید.انشاء الله
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل