بازدید 2079

هند به واردات نفت از ایران با حجم همیشگی ادامه داد

بر خلاف تهدیدات تحریمی ترامپ، پالایشگاه‌های هندی قرارداد تحویل ۱.۲۵ میلیون تن نفت خام ایران، برای تحویل در ماه نوامبر را منعقد کردند.
کد خبر: ۸۴۰۳۶۶
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۶ 07 October 2018

بر خلاف تهدیدات تحریمی ترامپ، پالایشگاه‌های هندی قرارداد تحویل ۱.۲۵ میلیون تن نفت خام ایران، برای تحویل در ماه نوامبر را منعقد کردند.

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از اسپوتنیک، طبق داده‌های تاجران نفت و شرکت اطلاعات کشتیرانی، کپلر، پالایشگاه‌های هندی قرارداد تحویل ۱.۲۵ میلیون تن نفت خام ایران، برای تحویل در ماه نوامبر را منعقد کردند؛ اما همین داده‌ها نشان می‌دهد در ماه سپتامبر، هند به شدت استفاده از نفت خام آمریکا را کاهش داده است.

این درحالی صورت می‌گیرد که ایران به پالایشگاه‌های هندی، دو ماه برای پرداخت مهلت داده است و بنابراین پرداخت برای این محموله‌های نفتی، پس از  ماه نوامبر که تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران اعمال می‌شود، انجام خواهد شد. طبق گزارش منابع آگاه، هند برای دور زدن این تحریم‌ها، به دنبال جایگزینی پرداخت‌های دلاری با روپیه هند است.

منابع آگاه خبر دادند که بزرگترین پالایشگاه هند، شرکت ملی نفت هند (آی‌اوسی)، که برای وارد کردن ۹ میلیون تن نفت خام ایران در سال مالی ۲۰۱۸-۲۰۱۹ یا ۰.۷۵ میلیون تن در ماه، برنامه‌ریزی کرده است، هم با حجم همیشگی از ایران نفت وارد کرده است.

تصمیم پالایشگاه‌های هندی برای ادامه وارد کردن نفت خام از ایران در حالی صورت می‌گیرد که دولت ترامپ روز پنج‌شنبه، پیام هشدار تندی منتشر کرده است.

جان بولتون، مشاور امنیت ملی ترامپ، در گفتگو با خبرنگاران گفت: این دولت اوباما نیست. این پیام من به واردکنندگان نفت از ایران است.

او ادامه داد: سیاست ما ارائه راحت معافیت از تحریم‌ها و تمدید زود به زود آنها نیست.

باید اشاره کرد که دولت اوباما به هند برای واردات نفت از ایران معافیت داده بود

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر